Sidan 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 335

Ämne: Little Jinder

  1. #1
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran

    Jinder - Youth Blood

    Hörde den här låten på Radio AF igår och jag älskar verkligen låten vid det här laget, så jag måste tipsa! Autentiskt 80-talstuk med bandbrus, svirande syntklanger, vackert enkel röst och trummaskiner.

    http://www.youtube.com/watch?v=nCkVfuLLMEg
    http://open.spotify.com/track/4SgZSp8NGcCcdESBmLfhOe

    Finns en annan tidigare version också, då kallade hon sig "Little Jinder".

    http://www.youtube.com/watch?v=bhTS3fyg9N8
    http://open.spotify.com/track/7AdmL558GdIM84KL5VosZK

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Släkt med Åsa Jinder eller nåt? Det låter ju svenskt, norskt eller danskt - det engelska uttalet iaf. Låter som nåt man inte har hört från 1985. Har lite svårt för hela den här retrogrejen på nåt vis, men det är ju charmigt på sätt och vis.

  3. #3
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja det här var bra. "Madonnastyle".
    Det har ju retroelement. Men tycker helt klart att man hör att det inte är gjort på 80talet.
    Förmodligen pga stabbljudet som låter ravemusik... eller nog house egentligen.

    Måste lyssna igen..
    Senast redigerat av reverbsvansen den 2010-01-06 klockan 17:23.

  4. #4
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    PF: Japp, det är tydligen Åsas dotter. Tänkte på uttalet med. Tyvärr ser jag det nog inte som en retrogrej längre utan jag lyssnar mest på äldre musik och i mina öron låter det här för bra för att enbart vara en retroflört med 80-talets ljudbild.

    reverbsvansen: Håller med om Madonna-referensen, tänkte samma sak! Gillar att det finns elecro-element från idag med, och det är ju egentligen sådan musik jag gör själv med.

  5. #5
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Hon hade en Acidlab Miami och en kille från Urban Electro Squad när hon körde hos oss på Volt i somras. Bra saker! (Både trumslagaren och Josefine själv alltså)

  6. #6
    toymolesterer
    toymolesterer är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hon hade en Acidlab Miami och en kille från Urban Electro Squad när hon körde hos oss på Volt i somras. Bra saker! (Både trumslagaren och Josefine själv alltså)
    killen från ues är ju också en bra sak! en sån borde alla ha med sig live.

  7. #7
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av toymolesterer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    killen från ues är ju också en bra sak! en sån borde alla ha med sig live.
    Ja, jag har haft det några gånger men han är ofta för upptagen med att sälja trummaskiner åt folk istället. Dock ingen Miami vad jag vet.

  8. #8
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior

    Little Jinder om synthnördkillar

    Dagens skratt!

    "...Det är fett med syntar. Samtidigt tycker jag att det är lite töntigt. Varenda syntnördkille jag träffat har ett kassaskåp med porr sorterad kronologiskt. Porrsamlare och syntsamlare är samma människor. Ungefär som fågelskådare och pedofiler."

    http://www.cafe.se/little-jinder-i-s...sse-berghagen/

  9. #9
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Var tvungen att googla för att se vem det var.

  10. #10
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Skicklig provokatör... i nutids nättrollsanda...

  11. #11
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Vilken röta att man övergav ornitologien...

  12. #12
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av MagnusW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dagens skratt!

    "...Det är fett med syntar. Samtidigt tycker jag att det är lite töntigt. Varenda syntnördkille jag träffat har ett kassaskåp med porr sorterad kronologiskt. Porrsamlare och syntsamlare är samma människor. Ungefär som fågelskådare och pedofiler."

    http://www.cafe.se/little-jinder-i-s...sse-berghagen/
    Skulle vara riktigt intressant att höra vad ngn riktig manlig feminist & samtidigt elektronisk musiker tycker om detta

  13. #13
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Little Jinder är grym

  14. #14
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Haha, hon är rolig!
    /feminist och synthnörd

  15. #15
    barockugglan
    barockugglan är uppkopplad nu
    barockugglans avatar
    Veteran
    För att få en uppfattning om vem hon är (och vilket språk hon använder) så tycker jag intervjun på Varvtal är en bra början:

    http://varvtal.se/sasong-1/little-jinder/

  16. #16
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Daionsavage Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Män som säger sig vara feminister är till 95% helt vanliga svin som vill ragga på kvinnliga feminister. I min värld är "feminist" någonting som en man blir kallad för om han kan uppföra sig vettigt med folk oavsett kön.


    Edit: jag skulle aldrig kalla mig feminist, Ulf Lundell säger att han är feminist eftersom han gillar brudar. Och Göran "landsfadern" Persson sade samma sak om sig själv. Vem i helvete vill riskera att blandas ihop med de två pösmunkarna???

    Edit 2. Är det för politiskt nu??
    I'm the other 5%.

    Jag vet vem hon syftar på och där har hon rätt. Hon raljerar ju förstås, men faktum är att det baseras på en verklig händelse, som det brukar heta på biograferna.

    Hon är inte ute efter att redovisa sanningen, hon säger så för att provocera så att syntmän sprider texten och till viss del även blir upprörda. Där fick hon helt rätt, igen.

    Musikaliskt sätt ligger hon väldigt väldigt långt ifrån det jag lyssnar på (och det jag gör ligger lika långt ifrån det hon gillar), men jag uppskattar verkligen att hon finns. Hon finns i en sfär som jag inte riktigt frekventerar, men hon rör om rätt bra där och det ska hon ha en loge för.

  17. #17
    Daionsavage
    Daionsavage är inte uppkopplad
    Daionsavages avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I'm the other 5%.

    Jag vet vem hon syftar på och där har hon rätt. Hon raljerar ju förstås, men faktum är att det baseras på en verklig händelse, som det brukar heta på biograferna.

    Hon är inte ute efter att redovisa sanningen, hon säger så för att provocera så att syntmän sprider texten och till viss del även blir upprörda. Där fick hon helt rätt, igen.

    Musikaliskt sätt ligger hon väldigt väldigt långt ifrån det jag lyssnar på (och det jag gör ligger lika långt ifrån det hon gillar), men jag uppskattar verkligen att hon finns. Hon finns i en sfär som jag inte riktigt frekventerar, men hon rör om rätt bra där och det ska hon ha en loge för.
    Jag garvade också rätt hårt. Det är mer upprörande att inte fler män hör till de där 5%:en....

  18. #18
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    +1 på ett par av er. Som synthnördkille tyckte jag att det var uteslutande roligt.

  19. #19
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag vet att han det gäller också skrattade gott och hjärtligt.

    Om porr kan vara gott och hjärtligt är såklart en annan diskussion och då blir det politiskt på riktigt, så det får vi låta bli.

  20. #20
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Kul för att det är sant

  21. #21
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Hon är ett stort fan av Radiohead, då får man guld och platinastjärna av mig

  22. #22
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Tycker om hennes nya jingel till lilla drevet

  23. #23
    Kampfbereit
    Kampfbereit är inte uppkopplad
    Kampfbereits avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ung tjej i mansdominerad bransch uttrycker sig provokativt, vita kränkta män rasar, more news at 11!

  24. #24
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Haha, ge fan i mitt kassaskåp med obläddrade Roland-servicemanualer!

  25. #25
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Vi får nog förutsätta hon bara träffat synthnördar.. inte MODULAR-synthnördar.... porr? Vad är det?

  26. #26
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    ..citerat ur den feministiska tidskriften Café.




    Men visst - jag vågar varken surfa in på Gearslutz eller Muffwiggler på jobb med rädsla för att trigga nått filter
    Och inte analogfilter då..

  27. #27
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att få en uppfattning om vem hon är (och vilket språk hon använder) så tycker jag intervjun på Varvtal är en bra början:

    http://varvtal.se/sasong-1/little-jinder/
    Och ser man på, little Tillijinder till vänster!

  28. #28
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Ja, jag blir kränkt. Men inte utav LJ:s "uttalande", utan av er som tycker det är okej att vara sexistisk, oavsett anfallsvinkel och mål. Ska det inte vara lika för alla?

    Tänk om Måns Zelmerlöw sa att alla gitarrbrudar är kåta blomplockare, då hade tonen varit en helt annan hos vissa (inbördes) ryggdunkare, som inte bara saknar självinsikt och självkritik, utan även har ett perspektiv som är så smalt att att ni tror det är brett. En intränad åsikt. Astrist.

  29. #29
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag blir kränkt. Men inte utav LJ:s "uttalande", utan av er som tycker det är okej att vara sexistisk, oavsett anfallsvinkel och mål. Ska det inte vara lika för alla?

    Tänk om Måns Zelmerlöw sa att alla gitarrbrudar är kåta blomplockare, då hade tonen varit en helt annan hos vissa (inbördes) ryggdunkare, som inte bara saknar självinsikt och självkritik, utan även har ett perspektiv som är så smalt att att ni tror det är brett. En intränad åsikt. Astrist.
    Då är det väl upp till gitarristerna att avgöra om det är kul? Som "måltavla" för skämtet ovan tyckte jag att det var kul hursom.

  30. #30
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MagnusW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då är det väl upp till gitarristerna att avgöra om det är kul? Som "måltavla" för skämtet ovan tyckte jag att det var kul hursom.
    Visst är det kul, skitkul till och med. Men som sagt, varför är vissa skämt okej och andra inte?

  31. #31
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag blir kränkt. Men inte utav LJ:s "uttalande", utan av er som tycker det är okej att vara sexistisk, oavsett anfallsvinkel och mål. Ska det inte vara lika för alla?

    Tänk om Måns Zelmerlöw sa att alla gitarrbrudar är kåta blomplockare, då hade tonen varit en helt annan hos vissa (inbördes) ryggdunkare, som inte bara saknar självinsikt och självkritik, utan även har ett perspektiv som är så smalt att att ni tror det är brett. En intränad åsikt. Astrist.
    Tänk om en kille i syntnördkretsar skulle uttala sig kränkande om kvinnor.
    Well, det händer tyvärr redan nästan varje dag, min vän.
    Alla memes om att frugan blir sur för att jag kommer hem med en ny synt t ex.

  32. #32
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Kampfbereit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ung tjej i mansdominerad bransch uttrycker sig provokativt, vita kränkta män rasar, more news at 11!
    Jag känner mig absolut INTE kränkt. Jag bor med fyra tjejer (varav 3 är mina döttrar). Jag hoppas de växer upp o blir starka självständiga individer som inte generaliserar eller känner att de måste vinna poäng genom att göra sig rolig på andras bekostnad. Om någon här anser att jag iom detta är en vit, kränkt, medelålders man så får de väl tycka det. (Än en gång) Själv känner jag mig absolut inte kränkt, däremot tycker jag att citatet är nervärderande - om hon nu sagt så (det är trots allt tidningar).

    Hade det varit en tonårspojke eller en bankdirektör som sa samma sak hade jag tyckt likadant. Dvs det är IMHO vad individen gör/säger som räknas, inte vilket kön individen har

  33. #33
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk om en kille i syntnördkretsar skulle uttala sig kränkande om kvinnor.
    Well, det händer tyvärr redan nästan varje dag, min vän.
    Alla memes om att frugan blir sur för att jag kommer hem med en ny synt t ex.

    Tror iofs att de allra flesta "memes" om det är självironiska o pekar på att man själv är dum i huvudet som kommer hem med ännu en synt och "frugan" representerar det sunda förnuftet

  34. #34
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Hon var väl halvbra musikaliskt på WoW 2015, fast hon är mycket underhållande i intervjun. Mer retsam än elak.

  35. #35
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, ge fan i mitt kassaskåp med obläddrade Roland-servicemanualer!
    LOL.

  36. #36
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    Inte alla fågelskådare!!!

  37. #37
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk om en kille i syntnördkretsar skulle uttala sig kränkande om kvinnor.
    Well, det händer tyvärr redan nästan varje dag, min vän.
    Alla memes om att frugan blir sur för att jag kommer hem med en ny synt t ex.
    Det är ju detta jag menar, du och en handfull reagerar på att jag m.fl säger just det du nämner. På vilket sätt är det kränkande? Har du en fru? Jag har en och det fungerar precis som det beskrivs. Jag kommer hem med en till synt, hon suckar och sitter och stickar i soffan. Vad ska jag göra åt det? Tvinga henne till lite "manssysslor", som att meka med bilen? Eller snickra ihop en säng till Barbiedockorna? Det är så min relation ser ut (som säkert hos många andra). Är det okej att andra lever lite "gammaldags"?

    Skulle jag skriva "partner" istället för fru, hur ska ni reagera då, när det inte finns något "svagt" kön i "kläm"?

    Jösses, så smalt det är. Att ni inte själva fattar det är för mig en gåta. Samma personer som om och om igen tror de sitter på "sanningen" och "den rätta vägen" till jämställdhet, självutnämnda. Det är en form av förtryck, att själv anse sig ha rätten att avgöra för alla vad som är rätt och fel, utan eftertanke i varje enskilt fall.
    Senast redigerat av kockpit den 2016-02-29 klockan 19:28. Anledning: Fler citationstecken

  38. #38
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Mitt största problem är att jag har glömt kombinationen till kassaskåpet!

  39. #39
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju detta jag menar, du och en handfull reagerar på att jag m.fl säger just det du nämner. På vilket sätt är det kränkande? Har du en fru? Jag har en och det fungerar precis som det beskrivs. Jag kommer hem med en till synt, hon suckar och sitter och stickar i soffan. Vad ska jag göra åt det? Tvinga henne till lite "manssysslor", som att meka med bilen? Eller snickra ihop en säng till Barbiedockorna? Det är så min relation ser ut (som säkert hos många andra). Är det okej att andra lever lite "gammaldags"?

    Skulle jag skriva "partner" istället för fru, hur ska ni reagera då, när det inte finns något "svagt" kön i kläm?

    Jösses, så smalt det är. Att ni inte själva fattar det är för mig en gåta. Samma personer som om och om igen tror de sitter på "sanningen" och "den rätta vägen" till jämställdhet, självutnämnda. Det är en form av förtryck, att själv anse sig ha rätten att avgöra för alla vad som är rätt och fel, utan eftertanke i varje enskilt fall.
    Du överreagerar något enormt här. Jag har inte energin att diskutera då. Vi tycker kanske inte lika här, men det är helt ok. Vi är här för att vi gillar musik, inget annat. Politik får vi inte ens diskutera.

    Läs vad jag skrev och läs sedan allt det du i ditt svar tror att jag skrev. Du överreagerar enormt, som sagt.

  40. #40
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Den där "vita bergens klockor" är riktigt catchy och bra. Gick mycket på P3.

  41. #41
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Rensar lite här, stängning om inte nivån höjs...

    (ja, det är jäkligt godtyckligt vilka inlägg jag räknade som politik, men så är det. Anmäl om ni inte håller med)

  42. #42
    Hans
    Hans är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rensar lite här, stängning om inte nivån höjs...

    (ja, det är jäkligt godtyckligt vilka inlägg jag räknade som politik, men så är det. Anmäl om ni inte håller med)
    Det var VÄLDIGT godtyckligt må jag säga. Du rensar bort ett av de få inlägg jag skriver. SÅ farligt var det väl inte?

  43. #43
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rensar lite här, stängning om inte nivån höjs...

    (ja, det är jäkligt godtyckligt vilka inlägg jag räknade som politik, men så är det. Anmäl om ni inte håller med)
    PF kallade Little Jinder för bimbo. Det är inte politik, det är idioti.

  44. #44
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Är helt lost. Menar hon porr såsom MM/manualer??

    Mina ligger framme. Inget att skämmas för

  45. #45
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Det var lite synd tycker jag. Mysgubbe som kallar kvinna för bimbo. Kanonkommentar. Verkligen. Eller inte.

  46. #46
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hans Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var VÄLDIGT godtyckligt må jag säga. Du rensar bort ett av de få inlägg jag skriver. SÅ farligt var det väl inte?
    Var mest att jag tog bort citeringarna, tyckte det var onödigt att dom låg kvar.

  47. #47
    Hans
    Hans är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    PF kallade Little Jinder för bimbo. Det är inte politik, det är idioti.
    Apropå överreagera...

  48. #48
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    PF kallade Little Jinder för bimbo. Det är inte politik, det är idioti.
    Det var alltså politiska inlägg också, utöver de jag kommenterar som övertramp (osäker på om det syns för er andra?)

  49. #49
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hans Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apropå överreagera...
    Inte det minsta faktiskt. Riktigt ofräsch kommentar.

  50. #50
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Suck, undrar om detta var vad trådskaparen ville se när han startade tråden...

  51. #51
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Kalla en specifik person för Bimbo vs att kalla fågelskådare för pedofiler & syntsamlare för porrsamlare.. Personangrepp vs "galen generalisering".

    Tyckte det kändes som att några hausade hennes uttrycksätt o rättfärdigade det med att det är humor. Tror att PF's kommentar också är humor. Tycker dock att inget av dem är särskild rolig humor Sälj mig en billig Reface CS istället

  52. #52
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Hans Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apropå överreagera...
    Exakt.

  53. #53
    Hans
    Hans är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte det minsta faktiskt. Riktigt ofräsch kommentar.
    Varför det? Jag tycker det är oschysst att insinuera att PF är i samma läger som de som använder H-ordet.

  54. #54
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Hans Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför det? Jag tycker det är oschysst att insinuera att PF är i samma läger som de som använder H-ordet.
    Vad är skillnaden? Bimbo används för att förminska kvinnor. Ordet hora också. Bimbo används väl aldrig för något annat än att kränka en kvinna? Eller när hörde du det ordet i ett positivt sammanhang senast?

  55. #55
    Hans
    Hans är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är skillnaden? Bimbo används för att förminska kvinnor. Ordet hora också. Bimbo används väl aldrig för något annat än att kränka en kvinna? Eller när hörde du det ordet i ett positivt sammanhang senast?
    Det brukar ju användas mot en del män också.

  56. #56
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    PF är inte ute efter att redovisa sanningen, PF säger så för att provocera så att vissa syntmän sprider texten och till viss del även blir upprörda. Där fick PF helt rätt, igen.


  57. #57
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hans Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför det? Jag tycker det är oschysst att insinuera att PF är i samma läger som de som använder H-ordet.
    Jag insinuerar ingenting.

  58. #58
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    PF är inte ute efter att redovisa sanningen, PF säger så för att provocera så att vissa syntmän sprider texten och till viss del även blir upprörda. Där fick PF helt rätt, igen.

    Ok, fattar vad du menar. Men hon ger sig på något som eventuellt inte ens finns. Hon skämtar alltså.
    Men att peka på en riktig person och säga att denna är okunnig och bimbo, det är inte samma sak.
    Obs, enligt mig, bör jag tillägga. Jag sitter inte med Rätt åsikter och har inte Korrekt tankar. Jag reflekterar bara vad jag känner.

    Citat Ursprungligen postat av Hans Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det brukar ju användas mot en del män också.
    Fair enough, men bara för att kränka och förnedra.

  59. #59
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Om syntsamlarkillar skulle bli lidande av att man drar ett plumpt skämt om dem, om de som grupp notoriskt nervärderades, och förminskades, om det skulle skapa problem för dem att bli tagna på allvar. Då hade det varit vidrigt att skämta om dem.

    Nu tror jag att syntsamlarkillar har det ganska gott här i livet och kan ta en en liten gliring från en tjej i branschen som gissningsvis fått ta hundra resor värre grejer hundra gånger om.

  60. #60
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Som jag sa innan. Tycker (IMHO) att hennes "humor" var dålig & ser inte henne som något slags föredöme åt mina egna döttrar. Även PF's "humor" var kass (IMHO)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •