Sidan 26 av 27 FörstaFörsta ... 16 22 23 24 25 26 27 SistaSista
Resultat 1 501 till 1 560 av 1609

Ämne: Elektron Digitakt

  1. #1501
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Det finns tyvärr inget enklare sätt.

  2. #1502
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns tyvärr inget enklare sätt.
    Ok. Jaja, det är väl bara att göra det antar jag.

  3. #1503
    Leviathan
    Leviathan är inte uppkopplad
    Leviathans avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag undrar om man har två samplingar på samma track genom parameterlocks. Kommer dom överlappa varandra eller går svansen över den andra? Vet ju att det är så på octan men minns inte hur det var med Digitakten.

  4. #1504
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Octa har väl upp till 8 röster per spår? Teoretiskt sett torde releasen klippas men jag vet inte om det är löst på någon kreativ väg förstås.

  5. #1505
    bettylavett
    bettylavett är inte uppkopplad
    bettylavetts avatar
    Senior
    Joförfan! Drag&drop via webmidi, funkar kanon https://electric.kitchen/crunch/elk-herd/

    Citat Ursprungligen postat av godscent Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja nu har en varit med Digitakt ett tag, fantastisk liten inspirationskälla må jag säga!

    Fick för mig att jag skulle göra en backup, googlar lite och ser att det verkar lite omständligt. Samplingar via Transfer och sysex via C6, är det så man går tillväga eller finns enklare sätt?

  6. #1506
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bettylavett Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Joförfan! Drag&drop via webmidi, funkar kanon https://electric.kitchen/crunch/elk-herd/
    Ah, kollar just nu in älgen! Coolt. Är ju lätt att spara .syx-filer men går det också backa upp samplingarna där?


    Såg nu.. Get sample file.

  7. #1507
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Leviathan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag undrar om man har två samplingar på samma track genom parameterlocks. Kommer dom överlappa varandra eller går svansen över den andra? Vet ju att det är så på octan men minns inte hur det var med Digitakten.
    Nej, varje kanal har bara en röst. Så de klipper av varandra.

  8. #1508
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Någon som testat iOS appen SRC transfer för att föra över samplingar från iPhone/iPad?
    119 kr köstar kalaset.

  9. #1509
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av popstasy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som testat iOS appen SRC transfer för att föra över samplingar från iPhone/iPad?
    119 kr köstar kalaset.
    Ingen?

  10. #1510
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Hur funkar det med midi ut via USB från Digitakt. Kan jag koppla en Korg SQ1 via USB och få den att synka på det sättet?

  11. #1511
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag är ju Elektron fan boy som ni vet. Men nu har de gjort det igen. Flera år efter att de släppt en hårdvarupryl tillkommer det lite finesser. Digitakt fick precis en extra LFO och en hel del annat.


    https://youtu.be/gsQVq799K4I


    https://youtu.be/60p08z_dlKA


    OS Upgrade: Digitakt 1.30
    The Digitakt has a new OS to play with, and it’s a proper whopper of an upgrade! We’ve added a plethora of powerful sound-shaping tools as part of a major leveling-up. Let the machine take you to strange new worlds and exciting possibilities.

    Second LFO

    The Digitakt now has double the LFO power at your fingertips. The second LFO gives you even more modulation possibilities, opening up a bonus parameter to modulate. It also includes the ability to control the first LFO with the second. Get ready to modulate the modulation.

    Extended Pitch Range

    With the Digitakt’s extended pitch powers, you can unlock previously unheard soundscapes within your sample. You can now dive three extra octaves down for tune-melting, bass-rumbling possibilities. Visit the dark side of the moon.

    External Input Mixer

    The Digitakt now has an external input mixer for mastery of incoming audio. Process your sound in stereo or split the mix and dual wield in two mono channels. Send through the reverb and delay, then add some extra side-chain ducking action with the master compressor. Mix-tastic!

    Improved Multimode Filter

    The Digitakt’s Multimode filter now has an even larger sound-shaping toolbox to work with. Emphasize different parts of your sound and find that sweet spot with a new EQ-style filter type. We also added an Envelope Delay to give extra focus to the transient of your kick or add a beautiful swelling effect to your pads. Wield the wave your way.

    Base-width Filter

    Much requested from its Digi sibling, a Base-width filter has been added to the Digitakt. This additional filter gives you more control when it comes to finding space for your sounds, working in tandem with the Multimode filter. You can also access it via LFO destination to unlock even more modulation potential.

    And much more

    There is also the addition of multi-track step recording, global FX/mix, individual track resampling, GUI improvements, performance improvements, and plenty more. For a full list of new features, improvements, and bug fixes - check the release notes.

  12. #1512
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Tjoho! Har inte hunnit läsa i detalj men det låter ju kalas.

  13. #1513
    dinmamma
    dinmamma är inte uppkopplad

    Senior
    Nu skiner Poseidon!

    Väldigt bra uppdatering av Elektron.

  14. #1514
    Varkyar
    Varkyar är inte uppkopplad
    Varkyars avatar
    Veteran
    Att man kan bli så glad av en extra LFO!

    Heja Elektron!

  15. #1515
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Way to go!

  16. #1516
    stilnocturnal
    stilnocturnal är inte uppkopplad
    stilnocturnals avatar
    Senior
    Så jäkla nice! Jag har de senaste tre veckorna haft förbud för att jobba med något annat än Digitakt pga har velat lära mig den bättre. Och precis när jag börjar känna mig skicklig med den så landar detta in. Stjärnorna står rätt! Ikväll blir det upgrade och kalas.

  17. #1517
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Grymt! Tänkte precis på det häromveckan att det skulle sitta fint med en till LFO.

  18. #1518
    fiskpaj
    fiskpaj är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Kul med externalin. Äntligen kan den sitta efter Digitone. Frågan är om man kan sampla samtidigt som man bara låter saker gå igenom. Ska läsa lite manual ikväll

  19. #1519
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    fantastiskt, otroligt de fortfarande gör så bra uppdateringar flera år efteråt o gratis (för att inte tala om octa/rytm uppdateringar). MEN jag tycker de borde ta betalt, iallafall när det kommer nya funktioner o inte buggfixar. Ngt måste de ju leva av deras utvecklare.

  20. #1520
    slakker
    slakker är inte uppkopplad
    slakkers avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    fantastiskt, otroligt de fortfarande gör så bra uppdateringar flera år efteråt o gratis (för att inte tala om octa/rytm uppdateringar). MEN jag tycker de borde ta betalt, iallafall när det kommer nya funktioner o inte buggfixar. Ngt måste de ju leva av deras utvecklare.
    De nya funktionerna är ytterligare en sales-pitch för DT så helt "gratis" är det nog inte. Hade inte DT varit i produktion längre så skulle det varit en annan sak.

  21. #1521
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Helt apjäkla bananas ju! Trodde det va slut på cykler! Bandpassfunktionalitet är så efterlängtat.

  22. #1522
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Grym update! Älskar min Digitakt.

  23. #1523
    Electric Mojo
    Electric Mojo är inte uppkopplad
    Electric Mojos avatar
    Senior
    Precis de saker jag saknade och därför sålde en i princip ny digitakt. 2 lfo + inmixer och bandpass eq. Faan!

  24. #1524
    dinmamma
    dinmamma är inte uppkopplad

    Senior
    I andra forum diskuteras midi retrig. Varför vore det önskvärt?

  25. #1525
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Song mode och pattern chain save kom inte med denna uppdateringen, av vad jag läst.
    Det har väl stått på mångas önskelista, vill jag minnas?

  26. #1526
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Ingen PWM i denna update?

  27. #1527
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen PWM i denna update?
    PWM på samplingar?

  28. #1528
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    PWM på samplingar?
    Måste ju finnas NÅT att klaga på!

  29. #1529
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Intresssant reflektiion det där med att hamna i Loop-vansinnet med Elektron prylarna. Jag är sugen på att testa en Digitakt. Har aldrig ägt en Elektron pryl - men det finns massor av maskiner där ute där man lätt fastnar i Pattern-träsket.

    Jag jobbar med DAW och spelar aldrig live - men är väldigt intresserad av att göra färdiga låtar. Har hållit på och gjort 4 takters Patterns i evigheter. För mig funkar det att jobba snabbt när en idé dyker upp och göra en låtstruktur omedelbart bums. Annars blir det bara en pattern som man tröttnar på efter 2timmar. Jag tänkte använda den till att inspirera upp grunder som jag spelar in i Ableton och gör sedan färdiga låtar av.

    Har någon föressten en Digitakt att sälja?

  30. #1530
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Är lite fundersam; finns det någon intern syntes i Digitakt öht eller jobbar den bara med samplingar? Om jag tömmer internminnet helt på samples, vad har jag att jobba med då? Syntesmetoder?

  31. #1531
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Bara samplingar. Alltså: inga samplingar inget ljud. Med det sagt är det riktigt kul att jobba med single cycle waveforms i den. Om man använder någon smart midilösning så är den en väldigt kul polysynth t.o.m. Men det är ju lite att använda en hammare som såg - kul, spännande men finns ju mycket sågar och dom är praktiska att såga med.

  32. #1532
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bara samplingar. Alltså: inga samplingar inget ljud. Med det sagt är det riktigt kul att jobba med single cycle waveforms i den. Om man använder någon smart midilösning så är den en väldigt kul polysynth t.o.m. Men det är ju lite att använda en hammare som såg - kul, spännande men finns ju mycket sågar och dom är praktiska att såga med.
    Ja, inga problem egentligen, det mesta jag har i trumväg kan jag få ut antingen av machinedrum eller maschine, men jag har ju haft behov av en kvalitativ sampler också och den är en bra combo. Om jag inte ser den som en trummaskin så kommer jag iog komma överens med den lättare.
    MD har ju inte varit så bra på vissa saker men nu har jag komplement. Annars får jag skaffa en Rytm igen helt enkelt... Kanske en mk2 den här gången.. Men jag ska grotta ner mig i den ordentligt först.

  33. #1533
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Läste lite i senaste handboken idag om midistyrning från extern burk:Man skulle t.ex. kunna byta pattern med midi program change, och assigna knappar och rattar på Beatstep Pro i controller mode, till enskilda midi cc på Digitakt...
    Har någon här testat detta?EDIT: Jag ser att flera samkört dessa på Youtube. Men jag tänkte mer specifikt på att spela in pattern-byte i Beatstep Pro , så att man kringgår bristen på song mode i Digitakt ����
    Senast redigerat av jocks1 den 2022-01-14 klockan 07:16. Anledning: Ny info

  34. #1534
    KonDition
    KonDition är inte uppkopplad
    KonDitions avatar
    Senior
    Kan ju inte bara vara jag som sålde sin Digitakt pga för snäv nerpitchning av samples och tråkigt filter.
    För att sen bli tvungen att köpa en igen iom os 1.30?
    Och få en massa annat godis på köpet... känner att Digitakten nu är som den borde vara!
    Mycket mer nöjd nu med den än jag var förra rundan med den.

  35. #1535
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av KonDition Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan ju inte bara vara jag som sålde sin Digitakt pga för snäv nerpitchning av samples och tråkigt filter.
    För att sen bli tvungen att köpa en igen iom os 1.30?
    Och få en massa annat godis på köpet... känner att Digitakten nu är som den borde vara!
    Mycket mer nöjd nu med den än jag var förra rundan med den.
    1.30 introducerade väl en till LFO om jag minns rätt. Men ändrades filtret också alltså?

  36. #1536
    KonDition
    KonDition är inte uppkopplad
    KonDitions avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1.30 introducerade väl en till LFO om jag minns rätt. Men ändrades filtret också alltså?
    Nja, en EQ och "base filter" på sida 2.
    Kanske kom i en tidigare uppdatering, men det fanns inte när jag hade Digitakt tidigare.
    Det var iofs i slutet av 2020.
    Det var ju hänt en del sedan dess!!!

  37. #1537
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av KonDition Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja, en EQ och "base filter" på sida 2.
    Kanske kom i en tidigare uppdatering, men det fanns inte när jag hade Digitakt tidigare.
    Det var iofs i slutet av 2020.
    Det var ju hänt en del sedan dess!!!
    Ah! Cool. Jag har faktiskt sålt min Digitakt. En nära vän tjatade och jag kände att mitt samplingsbehöv i Elektron-format var täckt ändå iom två Octatrack och tre (!) Analog Rytm. Men jag ska erkänna att jag funderat flera gånger på att kräva tillbaka den...

  38. #1538
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ett extra låg/högpass filter på trummaskin är guld. Önskar ofta det på Rytm, särskilt användbart för pukor då jag gillar anslag o ton men inte vill ha så mkt botten som stör kick och bas.

  39. #1539
    KonDition
    KonDition är inte uppkopplad
    KonDitions avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah! Cool. Jag har faktiskt sålt min Digitakt. En nära vän tjatade och jag kände att mitt samplingsbehöv i Elektron-format var täckt ändå iom två Octatrack och tre (!) Analog Rytm. Men jag ska erkänna att jag funderat flera gånger på att kräva tillbaka den...
    Tre Rytm är ju rimligt... Hahaha

    Men jag har känt att jag "slösat" på min Rytm när jag använt röster till samplingar.
    Och Digitakt tar bättre hand om samples än Rytm i mitt tycke. Så Digitakt är en bra kompis till Rytm.
    Och Octatrack...hade inte tålamod att sätta mig in i den, men det är en annan tråd.

  40. #1540
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Har just skaffat en. Åhh vad jag vill har ett litet filter/eq på ingångarna.

  41. #1541
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Apropå DT och Rytm så finns det kanske anledning att misstänka att rytm får en del av de digitala uppdateteringarna som DT fick nu sist. Vore majsigt.

  42. #1542
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Jag har börjat intressera mig för Elektron-burkarna (”Klart du ska ha en ****, du kommer att älska den!”), men jag skulle behöva en crash-course / sammanställning över modellerna. Finns det någon bra översikt som någon kan tipsa om?
    Sorry om detta är fel tråd, men deltagarna verkar rätt .

  43. #1543
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apropå DT och Rytm så finns det kanske anledning att misstänka att rytm får en del av de digitala uppdateteringarna som DT fick nu sist. Vore majsigt.
    Extra filter t ex beror även en del på om det finns något ad-da-steg på, för ett filter, lämplig plats i ljudkedjan. Annars blir det ju svårt. Lite enklare att bara klämma in ett extra filter någonstans i en heldigital maskin...

  44. #1544
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har börjat intressera mig för Elektron-burkarna (”Klart du ska ha en ****, du kommer att älska den!”), men jag skulle behöva en crash-course / sammanställning över modellerna. Finns det någon bra översikt som någon kan tipsa om?
    Sorry om detta är fel tråd, men deltagarna verkar rätt .
    Gör ett snabbt försök, med lite gin innanför västen (kommer säkert få mothugg )

    Machinedrum, syntestrumma (om det står UW efter kan den sampla lite grann)
    Monomachine, digitalsynth, 6 monosynthar eller en polyfon (och lite där i mellan )
    Analog Four, analogsynth, 4 spår om jag minns rätt.
    Analog Rytm, analogtrumma med möjlighet att köra samplingar.
    Octatrack, avancerad sampler.
    Digitakt, enklare sampler.
    Digitone, fyra fm synthar.

    Alla dessa har en liknande (gigantiskt bra om man lär sig) sequencer, de flesta kan seqa externa grejer och ta in externt ljud.

    Sedan finns
    Sid Station, deras första synth, baserad på c64-chip.
    Model Cykles, FM synth med sequecer.
    Model Samples, sample player med sequencer.

  45. #1545
    KonDition
    KonDition är inte uppkopplad
    KonDitions avatar
    Senior
    Jobba med samplingar eller syntes är väl den första frågan?
    De, Elektronerna, delar rätt mycket av sequencer/arbetssätt.

    Rytm=analog ljudsyntes med möjlighet att sampla och lägga en sample på samma kanal som det analoga.

    Digitakt=8 mono samples och 8 midikanaler. Bättre på att jobba med samplingar än Rytm och bättre midikanaler för att styra andra grejer än Rytm. Saknar dock helt syntes, men går att få Digitakt att "bli en synth" med loopade vågformer.

    Digitone=4 kanaler FM syntes och 4 kanaler midi.

    Model: Samples=Nedskalad Digitakt?

    Model: Cycles=Nedskalad Digitone?

    Octatrack= 8 kanaler ljudmanglare, mixer, midisequencer, trummaskin, sampler...den blir vad du vill. Älskad om många, missförstådd av fler... hahaha

    Analog four=4 spår analog synthesizer.

    Typ. Snabbt och väldigt förenklad jämförelse.

    Jag har haft Machinedrum, analog four två gånger, Digitakt två gånger och Octatrack en gång.
    Har nu Rytm, Digitakt och Digitone samt Analog heat.
    Ska sälja Digitone.
    Men jag har trummaskinstourette...

  46. #1546
    KonDition
    KonDition är inte uppkopplad
    KonDitions avatar
    Senior
    Trodde jag dubbel postade....men det verkar som vi har samma uppfattning! ��

  47. #1547
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Superbra sammanfattning!
    Så om jag förstått det rätt:

    Om man vill ha en elektronbox som hjärtat i ett system med flera enheter, med extra allt, så gäller Octatrack?
    Vill man ha ett hjärta med fokus på antingen trummor/synt så väljer man Digitakt/Digitone?
    Vill man ha en elektronbox som ett komplement i ett system så väljer man Machinedrum/Analog Rytm eller Analog Four?

    Så om man ska komma igång och välja en enhet, som resesällskap på en atlantångare en vecka, med möjlighet att både skruva egna ljud och sampla industriljud från maskinrummet och sen göra en låt av det, då väljer man… Analog Rytm?

  48. #1548
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Analog Four kan ju också (nuförtiden, men inte från början) vara en synt med fyra toners polyfoni. Eller två duofoniska. Och däremellan. Om man vill ha tre toners synt och en monofonisk så funkar det också.

  49. #1549
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KonDition Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trodde jag dubbel postade....men det verkar som vi har samma uppfattning! ��
    Ja ��

  50. #1550
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så om man ska komma igång och välja en enhet, som resesällskap på en atlantångare en vecka, med möjlighet att både skruva egna ljud och sampla industriljud från maskinrummet och sen göra en låt av det, då väljer man… Analog Rytm?
    Jag har inte kört mk2, så jag kan inte säga hur bra den är nu, hade mk1 precis när den kom med förhoppningen att det skulle vara en magisk mix mellan en elektronburk och en mpc, men det var det inte riktigt.

  51. #1551
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    Jag har haft Digitakt tre eller fyra gånger. Det enda jag inte testat är den senaste uppdateringen.

    Skulle det vara dumt att skaffa en igen..? Jag känner att en till LFO + extra filter/tonkontroll är typ perfekt, eftersom jag ofta stört mig på hur svårt/omöjligt (utan resampling) det kunde vara att mixa ljuden så att de inte blev för skrikiga i diskanten, och samtidigt kanske skära bort sub-bas t.ex. Och jag önskade ofta att den hade en LFO till också.

    Dessutom är ju TRIG+YES extremt bra att ha (för att lyssna på valfri trig utan att vänta på att sequencern passerar den), det har jag åtminstone testat sista gången jag hade en.

    Mitt enda andra riktiga bekymmer med den är väl att jag gärna hade haft kits så att flera patterns kunde dela samma ljud sömlöst.

  52. #1552
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    ny firmware v1.30B med någon buggfix såg jag i veckan.

  53. #1553

  54. #1554
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Song mode, hur bra funkar det? (Denna tråd är så gammal att man bar såg en massa köpes&säljes vid enkel sökning )
    Har knappt använt min Digi, men det verkar inte som om song mode kan spela in mix automation i arret. Tänker volym, pan, FX retur m.m. i song mode.

  55. #1555
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Song mode, hur bra funkar det? (Denna tråd är så gammal att man bar såg en massa köpes&säljes vid enkel sökning )
    Har knappt använt min Digi, men det verkar inte som om song mode kan spela in mix automation i arret. Tänker volym, pan, FX retur m.m. i song mode.
    Automationen spelas in i dina patterns, song mode bara låter dig arragera hur dessa patterns skall spelas.

  56. #1556
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Automationen spelas in i dina patterns, song mode bara låter dig arragera hur dessa patterns skall spelas.
    Tack för svaret, geminister
    Jag trodde det skulle funka som på Ensoniq EPS/ASR nämligen: Där finns ett song track för varje instrument, som spelar in ändringar parallellt med pattern arranger i song mode. I dessa kan man göra overdubs, med fade, pan o.s.v.

  57. #1557
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Bugg upptäckt med open+close Hihat:
    Har två samplingar som spelat rätt i OS 1.31B i pattern A01. Nu får jag återkommande knäppljud med tidsförskjutning på track 6 & 7.
    Genom att korta av release o decay i enveloper, så hörs detta problem inte.
    Har tagit bort filter-påverkan, overdrive, delay, reverb, master makeup gain, sidechain mix. kort sagt allt jag kommit på i min digitakt.
    Är det nån som upplevt liknande med sina digitakt efter uppgradering till firmware v.1.4?
    EDIT: Jag skapade ett ärende hos Elektron nyss i frågan
    Senast redigerat av jocks1 den 2022-10-08 klockan 15:06. Anledning: ny info

  58. #1558
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/4hyU1lhDyTQ

    60 minuter techno live set enbart gjort på Digitakt och enbart med samplingar från DFAM. Imponerande!

  59. #1559
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bugg upptäckt med open+close Hihat:
    Har två samplingar som spelat rätt i OS 1.31B i pattern A01. Nu får jag återkommande knäppljud med tidsförskjutning på track 6 & 7.
    Genom att korta av release o decay i enveloper, så hörs detta problem inte.
    Har tagit bort filter-påverkan, overdrive, delay, reverb, master makeup gain, sidechain mix. kort sagt allt jag kommit på i min digitakt.
    Är det nån som upplevt liknande med sina digitakt efter uppgradering till firmware v.1.4?
    EDIT: Jag skapade ett ärende hos Elektron nyss i frågan
    RÄTTELSE! Det var mitt problem med dSNAKE emellan A&H's mixerbord QU-24 & QU-SB som var boven, inte Digitakt.
    A&H's QU-mixers har inte synkfunktion av samplingsklockan. Därför glitchar ljudet om man streamar ljudet via dSNAKE-kabeln emellanåt.

  60. #1560
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Någon som testat Song Mode i Digitakt än? Har inte orkat. Tycker iof att Chains funkar mycket bra och är väldigt enkelt att använda. Går dock inte att spara men går att köra live vilket jag aldrig prövat.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •