Sidan 162 av 205 FörstaFörsta ... 62 112 152 158 159 160 161 162 163 164 165 166 172 ... SistaSista
Resultat 9 661 till 9 720 av 12291

Ämne: Euroracktråden

  1. #9661
    Summa
    Summa är inte uppkopplad
    Summas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har bägge, men har använt Penrose först när jag har haft alternativet. Möjligheten att definiera skalorna är grymt bra! Gärna kombinerat med att göra det under tiden man spelar också.
    jag har aldrig begripit mig på kvantiserare där man inte kan välja skala?

  2. #9662
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Varför säljer folk Maths? Nånsin? Jag har haft min ett par veckor, och jag vill bara ha fler.

  3. #9663
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför säljer folk Maths? Nånsin? Jag har haft min ett par veckor, och jag vill bara ha fler.
    Antagligen för att man klarar sig fint utan, speciellt om man har något av alternativen.

  4. #9664
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Aldrig haft Maths, aldrig gillat designen. Har PEG istället.

  5. #9665
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aldrig haft Maths, aldrig gillat designen. Har PEG istället.
    Har bägge. Använder maths minst fem gånger mer. Det är två helt olika moduler, i alla fall som jag använder dem. PEG är perfekt för temposynkade saker, maths är en schweizisk armékniv!

  6. #9666
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Ja, jag skulle sagt "har PEG istället bl.a", har annat som kan det som Maths kan göra.
    Det är nog en bra modul

  7. #9667
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Mmm, PEG är riktigt bra den! Också. Har nog knappt använt den som envelopgenerator dock.

  8. #9668
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag upplevde att PEG klickar lite. Det störde mig.

  9. #9669
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    ..när du gör exakt vad? klick har väl alla snabba envelopes, bara tweaka.

  10. #9670
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag upplevde att PEG klickar lite. Det störde mig.
    De fixade det med ett nytt firmware så du behöver nog uppdatera modulen.
    Edit: ”upplevde” innebär såklart att du inte har den kvar.. då slipper du uppdatera!

  11. #9671
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Antagligen för att man klarar sig fint utan, speciellt om man har något av alternativen.
    Korrekt! Har haft två och den funkar inte med mitt sätt att jobba, men utesluter inte att jag kommer skaffa en senare.

  12. #9672
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av wws Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De fixade det med ett nytt firmware så du behöver nog uppdatera modulen.
    Edit: ”upplevde” innebär såklart att du inte har den kvar.. då slipper du uppdatera!
    Jag har den i Softube! Och den är grym såklart!

  13. #9673
    Jugendtanz
    Jugendtanz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har en fråga angående mått: Hur lång är en eurorackmodul inkl. rackköronen (eller vad man ska kalla det)? Har en låda i desktopformat som från början var en sån där elchockapparat men tänkte kanske ha den som case.

  14. #9674
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    En U är 44,45 mm hög. Eurorackstandarden är 3U så 133,35 mm.

  15. #9675
    Jugendtanz
    Jugendtanz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En U är 44,45 mm hög. Eurorackstandarden är 3U så 133,35 mm.
    Ah, tack, då blir det för stort, har 16,8cm

  16. #9676
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jugendtanz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, tack, då blir det för stort, har 16,8cm
    134mm < 168mm

  17. #9677
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    134mm < 168mm
    Dvs, du får plats med en 4U (3+1). Helrätt!

  18. #9678
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Finns en del kuliga 1U moduler

  19. #9679
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns en del kuliga 1U moduler
    Tipsa gärna.

  20. #9680
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Bra nyttomoduler från Intellij t.ex. Input, output. Mixer, attenuverter, multiple. Osv.

  21. #9681
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    För de som likt jag vill uppdatera en HertzDonut3 (och andra moduler från IME) till ny firmware kan jag tipsa om olimex pic-kit3 som kostar bra mycket mindre än originalet. Har precis beställt en själv, och återkommer med resultat. Fortfarande inte billigt, men inte som pickit3.

  22. #9682
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För de som likt jag vill uppdatera en HertzDonut3 (och andra moduler från IME) till ny firmware kan jag tipsa om olimex pic-kit3 som kostar bra mycket mindre än originalet. Har precis beställt en själv, och återkommer med resultat. Fortfarande inte billigt, men inte som pickit3.
    ...man måste ju hata utvecklare som inte kan inkludera enklare sätt att uppdatera FW år 2018.
    Ännu värre är det förvisso när man helt tagit bort möjligheten, skulle ju inte säga nej till en uppdatering av Voltage Block te.x, något jag gissar även Malekko såhär i efterhand skulle velat också.

  23. #9683
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...man måste ju hata utvecklare som inte kan inkludera enklare sätt att uppdatera FW år 2018.
    Ännu värre är det förvisso när man helt tagit bort möjligheten, skulle ju inte säga nej till en uppdatering av Voltage Block te.x, något jag gissar även Malekko såhär i efterhand skulle velat också.
    Håller med, fick ett mindre bryt när jag insåg detta. Idiotiskt! Borde vara standard med iaf en usb-port på baksidan..

  24. #9684
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Fick iaf min pic-kit3 igår och lyckades uppdatera min HzDonut till 1.1 idag utan problem. Om någon behöver en så hör av er. Den funkar till de flesta IME vad jag vet, Piston, stillson mfl.

  25. #9685
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Ny modul från Dove Audio på Kickstarter. Eftersom jag skaffade WTF och är sjuuuuukt nöjd med den så blev det en backning direkt.

    https://www.kickstarter.com/projects...-or-mu-modular

  26. #9686
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ny modul från Dove Audio på Kickstarter. Eftersom jag skaffade WTF och är sjuuuuukt nöjd med den så blev det en backning direkt.

    https://www.kickstarter.com/projects...-or-mu-modular
    Ooh Lät ju hur mumsig som helst!!

  27. #9687
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ooh Lät ju hur mumsig som helst!!
    Den är nog inte dum alls! Var själv på väg att backa projektet, men insåg att jag har mer än tillräckligt med wavetablemoduler. Men WTF är och var riktigt trevlig, så jag tror den här nya kommer vara outstanding!
    .

  28. #9688
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Måste verkligen ge en tumme upp åt det vanliga simpla filtret A-120 från doepfer. Jag återkommer till det hela tiden fast jag vill gilla andra filter mer och tänker att det borde vara tråkigt med a-120. Verkligen svinbra. Tjockt och härligt, musikaliskt.

  29. #9689
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Måste verkligen ge en tumme upp åt det vanliga simpla filtret A-120 från doepfer. Jag återkommer till det hela tiden fast jag vill gilla andra filter mer och tänker att det borde vara tråkigt med a-120. Verkligen svinbra. Tjockt och härligt, musikaliskt.
    Den enda europryl jag sålt och sen köpt igen. Bra grej!

  30. #9690
    Summa
    Summa är inte uppkopplad
    Summas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Måste verkligen ge en tumme upp åt det vanliga simpla filtret A-120 från doepfer. Jag återkommer till det hela tiden fast jag vill gilla andra filter mer och tänker att det borde vara tråkigt med a-120. Verkligen svinbra. Tjockt och härligt, musikaliskt.
    tyvärr har ju den här precis som väldigt många andra Doepfer moduler en snefördelning på modulation..istället för 3 (???) cv på cut-off skulle man ju till exempel lägga lite krut på resonans, Q eller BW, finns för många andra bra filter i Eurorack för att ge den plats i mitt rack..

  31. #9691
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Summa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tyvärr har ju den här precis som väldigt många andra Doepfer moduler en snefördelning på modulation..istället för 3 (???) cv på cut-off skulle man ju till exempel lägga lite krut på resonans, Q eller BW,
    Helt sant

  32. #9692
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ooh Lät ju hur mumsig som helst!!
    Kunde inte hålla mig utan backar det ändå, dock hade jag inte råd med mer än 20 dollar för en prototyp, så får väl se om det går att göra något mer med den.
    Klippen låter ju suveränt för övrigt!

  33. #9693
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Kul! Jag hoppas att den går igenom för jag hade gärna haft en till Dove Audio modul i caset. WTF är en modul helt i mitt tycke och en ny favorit som kommer få stanna i caset länge. Den är väldigt rolig att modulera saker med också har jag upptäckt.

  34. #9694

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Summa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tyvärr har ju den här precis som väldigt många andra Doepfer moduler en snefördelning på modulation..istället för 3 (???) cv på cut-off skulle man ju till exempel lägga lite krut på resonans, Q eller BW, finns för många andra bra filter i Eurorack för att ge den plats i mitt rack..
    Det är ju dock inte helt ovanligt att tex vilja modulera filterfrekvensen med envelope, LFO och anslag eller tonhöjd, så det är inte så svårt att använda upp 3 CV-ingångar för det. (Visst, det går att använda mixers etc, men det är ju skönt att slippa.) Modulation av resonans tycker jag personligen sällan är särskilt musikaliskt intressant.

  35. #9695
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag tycker att modulation av resonans kan vara synnerligen intressant, både långsam modulation och upp i hörbara frekvenser. Kan t.ex. vara ett bra sätt att få ett filter att "droppa" mer om man modulerar med samma ljud som man filtrerar med.

  36. #9696
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju dock inte helt ovanligt att tex vilja modulera filterfrekvensen med envelope, LFO och anslag eller tonhöjd, så det är inte så svårt att använda upp 3 CV-ingångar för det. (Visst, det går att använda mixers etc, men det är ju skönt att slippa.) Modulation av resonans tycker jag personligen sällan är särskilt musikaliskt intressant.
    Helt sant igen.
    Efter Summas kommentar så tittade jag på a-120 i mitt rack, och se på fan, alla tre cv-hål var fyllda
    Sen är det som sagt inte det mest välkittade filtret, och det var inte det jag menade. Jag menade bara att det är ett tjockt och härligt standard-LPF som låter mycket trevligare än vad det ser ut och oftast kostar

  37. #9697
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul! Jag hoppas att den går igenom för jag hade gärna haft en till Dove Audio modul i caset. WTF är en modul helt i mitt tycke och en ny favorit som kommer få stanna i caset länge. Den är väldigt rolig att modulera saker med också har jag upptäckt.
    Jo, det ska nog gå vägen. Antingen 61 eller 67% har backat när halva tiden är kvar när jag kollade sist igår eller i förrgår.. så det ser bra ut!
    WTF låter ju kanon som den är, på något sätt har jag fått för mig att den nya är en typ av Quad WTF på något sätt.. Inte fel!

  38. #9698

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker att modulation av resonans kan vara synnerligen intressant, både långsam modulation och upp i hörbara frekvenser. Kan t.ex. vara ett bra sätt att få ett filter att "droppa" mer om man modulerar med samma ljud som man filtrerar med.
    Ja, det finns definitivt tillfällen där det är relevant att modulera resonans, speciellt på annat än vanliga lågpassfilter. Så jag borde kanske sagt "personligen tycker jag det mycket oftare är mer intressant att modulera filterfrekvens än resonans", så jag tycker ändå det är ett rimligt val för en kompakt modul. Kniper det så kan man också manipulera resonans via rundgångskopplingar och få in CV-styrning den vägen.

  39. #9699
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Jag tycker det är riktigt snyggt att lägga ett snabbt men riktigt svagt random voltage på resonans

  40. #9700
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    En del filter tenderar att tappa bas när resonans dras upp, vilket går att motverka en del när man låter en envelope styra Q. Sedan kan lite brus förändra karaktären på filtret också. Ser inget fel i att ha tillgång till att styra Q på ett filter. Jag tycker mer att det frigör paletten lite hos ett filter, men om man inte gillar att gå det hållet så behövs det såklart inte.

  41. #9701
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker det är riktigt snyggt att lägga ett snabbt men riktigt svagt random voltage på resonans
    Måste testas, tack för tipset!

  42. #9702
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En del filter tenderar att tappa bas när resonans dras upp, vilket går att motverka en del när man låter en envelope styra Q.
    En annan grej, som jag faktiskt aldrig sett nån nämna, är att många filter tappar rejält i resonansnivå om man överstyr filtret genom att öka ingångsnivån. Det borde man också kunna motverka om man CV-styr överstyrningen, genom att låta samma CV öka resonansen. Ännu en sak jag måste testa!

  43. #9703
    Summa
    Summa är inte uppkopplad
    Summas avatar
    Senior
    Ja min diss av Doepfer filtret bygger ju enbart på det faktum att de flesta har ont om plats i sina rack och då hade jag valt ett filter med fler features och VC på fler funktioner, sen styrs ju en hel del av plånboken och då är ju Doepfer ett utmärkt alternativ.. det brukar ju dock jämna ut sig i långa loppet, men börjar med en massa Doepfer och se nu sitter jag med en två stycken Doepfer i mitt 1500HP system

  44. #9704
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DP5VtbC.jpg 
Visningar:	48 
Storlek:	554,5 KB 
Id:	87337

    Hoppsan. :o


    (Räddat från elskroten på jobbet. Det slängdes obehagligt mycket fina grejjer tyvärr, men man kan bara bära så mycket.)

  45. #9705
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DP5VtbC.jpg 
Visningar:	48 
Storlek:	554,5 KB 
Id:	87337

    Hoppsan. :o


    (Räddat från elskroten på jobbet. Det slängdes obehagligt mycket fina grejjer tyvärr, men man kan bara bära så mycket.)
    WOW!

  46. #9706
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Just ja, jag passerar en elskrot varje dag på jobbet som veckovis slänger mycket godis (mätteknisk utrustning som succesivt byts ut). Måste börja kolla dessa lådor oftare!

  47. #9707
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just ja, jag passerar en elskrot varje dag på jobbet som veckovis slänger mycket godis (mätteknisk utrustning som succesivt byts ut). Måste börja kolla dessa lådor oftare!
    Gör det. Patchpanel för väggmontering verkar vara precis eurorack storlek.

  48. #9708
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gör det. Patchpanel för väggmontering verkar vara precis eurorack storlek.
    Jajamän. Det har ju varit std sedan tidigt 80 tal (eller tidigare)...

  49. #9709
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Vem har provat Qu-Bit's Prism? Vad tycks?

  50. #9710
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det händer ju lite i eurovärlden nu, här är ett axplock.

    Nytt från Noise Engineering, de fortsätter med "en dist i månaden"-spåret. Kith Ruina:
    https://www.noiseengineering.us/coming-soon

    Malekko släpper en syntröst med inbyggde wavefolder. Manther Growl:
    https://malekkoheavyindustry.com/pro...-growl-module/

    Make Noise kommer med en X-fader/panorerings-mixer. X-pan:
    http://makenoisemusic.com/modules/x-pan

    Frap Tools annonserar sequencer. Usta:
    http://frap.tools/products/usta/

    Doepfer visar upp ett helt gäng nya moduler på Superbooth. Smalare varianter av existerande moduler, ibland mer eller mindre funktionalitet:
    http://www.doepfer.de/new_e.htm

    Pittsburgh Modular kommer med Lifeforms Voltage Lab, semimodulär:
    https://www.modulargrid.net/e/pittsb...ms-voltage-lab

    Pittsburgh Modular nöjer sig inte med det utan fixar lite kontrolldon också. Lifeforms Touch Controller:
    https://www.modulargrid.net/e/pittsb...uch-controller

    Befaco tycker synd om MIDI-världen, och fixar en MIDI-kontroller som kan CV-styras. VCMC:
    https://www.modulargrid.net/e/befaco-vcmc

  51. #9711
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Pittsburgh grejerna verkar lite intressanta

  52. #9712
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ny oscillator från FSS: http://futuresoundsystems.co.uk/osc1.html

    Intressanta saker är de inbyggda VCA:erna som ligger innan 2/4-kvadrantsmultiplikatorn.

  53. #9713
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Tackar! Har helt tappat kollen på flödet av €-nytt så det här var perfekt!

    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det händer ju lite i eurovärlden nu, här är ett axplock.

    Nytt från Noise Engineering, de fortsätter med "en dist i månaden"-spåret. Kith Ruina:
    https://www.noiseengineering.us/coming-soon

    Malekko släpper en syntröst med inbyggde wavefolder. Manther Growl:
    https://malekkoheavyindustry.com/pro...-growl-module/

    Make Noise kommer med en X-fader/panorerings-mixer. X-pan:
    http://makenoisemusic.com/modules/x-pan

    Frap Tools annonserar sequencer. Usta:
    http://frap.tools/products/usta/

    Doepfer visar upp ett helt gäng nya moduler på Superbooth. Smalare varianter av existerande moduler, ibland mer eller mindre funktionalitet:
    http://www.doepfer.de/new_e.htm

    Pittsburgh Modular kommer med Lifeforms Voltage Lab, semimodulär:
    https://www.modulargrid.net/e/pittsb...ms-voltage-lab

    Pittsburgh Modular nöjer sig inte med det utan fixar lite kontrolldon också. Lifeforms Touch Controller:
    https://www.modulargrid.net/e/pittsb...uch-controller

    Befaco tycker synd om MIDI-världen, och fixar en MIDI-kontroller som kan CV-styras. VCMC:
    https://www.modulargrid.net/e/befaco-vcmc

  54. #9714
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tackar! Har helt tappat kollen på flödet av €-nytt så det här var perfekt!
    Brukar ofta kolla vad som kommer in nytt på modulargrid, men ibland så hittar jag på andra ställen också. Tillverkarna brukar vara bra på att skicka ut info på t.ex. Facebook.

  55. #9715
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran

    Thumbs up

    Om någon nu är sugen på en Dove Audio Waveplane Oscillator så har Kickstartern nu blivit framgångsrikt finansierad, och det är 4 dagar kvar tills att den stänger.

    http://kck.st/2Vx0XS4

  56. #9716
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Klämmer in Rossum Electro-Music Trident, en maffig trippeloscillator också


    https://youtu.be/l_b1-j7__uA

  57. #9717
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om någon nu är sugen på en Dove Audio Waveplane Oscillator så har Kickstartern nu blivit framgångsrikt finansierad, och det är 4 dagar kvar tills att den stänger.

    http://kck.st/2Vx0XS4
    Slog till på prototypkortet, går säkert att göra något kul med det. Vad jag hört från Maddox & Dove Audio tidigare har ju låtit kanon och den här är inget undantag.

    För övrigt så har väl ingen ägare missat att det kommit ut ytterligare en firmware-fix till HertzDonut3? Mest lite buggrättning vad jag förstår, har inte kommit mig för att installera den ännu.
    Kan också rekommendera Olimex-klonen av pickit3 för att updatera, den kostar hälften av originalet och fungerar perfekt. Om någon göteborgare vill låna så tjoa till, mellan uppdateringarna används den inte.
    Senast redigerat av defalut den 2019-05-07 klockan 09:14.

  58. #9718
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Slog till på prototypkortet, går säkert att göra något kul med det. Vad jag hört från Maddox & Dove Audio tidigare har ju låtit kanon och den här är inget undantag.
    Utan sourcecode så är det väl i princip värdelöst?!

  59. #9719

    Redaktör
    Music Thing Startup:

    Startup is designed to be the best way to start a small Eurorack case. It does three things. It's a 5 channel output mixer, with a spare channel for stereo signals (like a Korg Volca or a phone). It's a nice clean headphone amp with two outputs. And it's a useful tap-tempo clock, with a second channel giving divided or multiplied clocks.
    https://musicthing.co.uk/pages/startup.html

  60. #9720
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Utan sourcecode så är det väl i princip värdelöst?!
    Högst troligt, får väl se det som ett underlägg till ölglas i värsta fall och vara nöjd med insatsen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •