Sidan 1 av 31 1 2 3 4 5 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 1801

Ämne: Serge Byggtråd

  1. #1
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran

    Serge Byggtråd

    Ingen har väl missat att 2014 är Sergeåret? Startar därför denna tråd de sista självande dagarna på 2013.

    Nej skämt och sido. Efter en höst av frekvent byggande av Euro så känner jag nu att det är dags för nästa steg. Har köpt på mig ett par Sergepaneler och planerar (tillsammans med joks) designa någon/några till under 2014. Har köpt på mig aliminium lådor (hammond), gjort en monsterbeställning på mouser och läst på en hel del på Muffs i byggtråden där. PCB'er är beställt av Ken och nu återstår bara en spänd väntan på att allt ska anlända (lådorna kom idag och ser fantastiska ut).

    Vet att det finns mycket erfarna Sergebyggare och designers av paneler här på 99:an. Hoppas och tror ni kan komma mig till undsättning när (inte om) jag kör fast!

    Först ut BOG!

    Gott nytt Sergeår!
    Senast redigerat av jonachi den 2013-12-30 klockan 22:29.

  2. #2
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Trevligt! Ska bygga bog/marsh/vv1/vv2 samt dmitris nya vco-panel under första halvåret tänkte jag. Vad är det för egna paneler ni ska göra? Group buy?

  3. #3
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Jag ska också bygga lite Serge nästa år tänkte jag. Har 4 paneler nu, och ska försöka fixa en 4-6st till under nästa år.

    Enligt ryktet så ska ju Ken släppa många moduler ur Sergekatalogen, men vilka återstår och se. Några fjärdegenerationens grejer lär det dock inte bli, eftersom de alla innehåller CA3280. Samt han lär inte göra PCOn heller. Men VCFQ, VCF2 och VCFS borde ju komma i alla fall.
    Senast redigerat av zthee den 2013-12-30 klockan 21:38.

  4. #4
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Jag har endast 2 paneler just nu, BOG och en one-off som joks har gjort. Kan återkomma med vilka moduler som är med i den, verkar rätt spännande.

    Det jag skulle vilja designa är en till bog variant, dvs. vco, något filter och annat krimskrams. Sen behöver jag nån sequencer panel, (gärna med quantizer tänker jag just nu, men det får framtiden utvisa). Oklart om vi göra one offs för eget bruk eller om det blir group buy. Vi har som inte kommit så långt ännu. Jag designade en egen europanel (till cgs LPG) tidigare i höstas och tyckte det var grymt kul, ser fram emot att fortsätta med det.

  5. #5
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Första frågetecknet kommer redan nu. Testade båda panelerna på lådan jag köpt, joks panel passar riktigt bra, men BOG panelen är kanske en millimter (eller ännu mindre) för bred för lådan. En petitess (jag vet) men jag skulle ju vilja att den låg som en smäck emot lådan. Hur gör man, filar, sågar eller hur ska man tänka.

  6. #6
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Craig Lee har gjort en quantizer i Serge-format. Vet inte om han har kort kvar dock - http://clsound.com/quantizer.html

    Testa SWAMP om du vill ha en sequencerpanel, tycker den är förvånansvärt bra, dock ingen quantizer. Men jag har t.ex. moddat min Gated Comparator så att varje pot på full motsvarar en halvnot eller en helnot. Så då går det att få melodiska saker ur den ganska lätt (precis som på en Klee alltså..).

  7. #7
    axtelius
    axtelius är inte uppkopplad

    Avliden
    Kul!! Jag har 5 paneler liggandes som ska byggas under 2014. 2 från zthee och 3 från Dmitri/COA.

  8. #8
    joks
    joks är inte uppkopplad
    jokss avatar
    Senior
    Det här blir grymt kul! Jag är peppad (och pank, just nu).
    Swamp är riktigt bra och lätt att bygga men jag gillade aldrig riktigt gated comp. Antagligen roligare med din mod zthee.

    Spännnde att se vad Ken släpper framöver. VCFQ verkar sjukt kul. Lite synd att han inte gillar pco/nto.

  9. #9
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Helt klart sugen på Swamp, har läst en hel del om den. Men verkar klurigt att hitta en panel? Ska kolla runt lite mer.

  10. #10
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Gated Comparator är ju en modul man måste jobba med. Men den växer om man kämpar lite - Har upptäckt att om man loopar den och sedan använder logik till att gate:a om den tillåter loopande eller inte så kan man få riktigt långa sekvenser bara ur 8 steg. Och även invertera loopen, så att den blir 16 steg lång.

    VCFQ är rolig ja! Framför allt så låter det så jäkla bra. Lätt mitt favoritfilter. Men man får passa ingångsnivån, det överstyr ibland på ett lite lustigt sätt - svårt att förklara, men det blir liksom att när filtret når samma (eller en multipel/division av samma - ) frekvens så distar den. Det låter kanske spexigt, men ibland så är det rätt irriterande, helt plötsligt så blir det grus i maskineriet när man har ett fint ljud...

    PCOn kan jag förstå, det är en daterad design - Typ samma som i en Moog The Rogue! NTOn är ju bara en PCO med ett kort till för waveshapers. Och de borde han ju kunna släppa kan man tycka, men vet inte om det är något han tänker.

  11. #11
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Jag har en swamp in progress, väntar bara på några sista komponenter. Har inte bestämt switchar till sequencer heller. Sen tänkte jag försöka mig på första COA-panelerna.

    Ska bli sjukt kul att se vilka pcb som dyker upp, men filtervarianterna verkar ju i alla fall vara på väg. Sen hoppas jag på lm3900 vco'n till COA vco-panelen, mest för att det är kul. Annars bygger jag nog på prototypkort!

  12. #12
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Vart köpte du din Swamp? Är ju nån holländare på Muffs som säljer som verkar sjukt sketchy.

  13. #13
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Rekommenderar verkligen ryk-modden på swamp (http://cgs.synth.net/modules/pic/wire_cgs59_skip.gif) - Jag gjorde den så här -

    Jonachi, Menar du Mono-Poly? Han är OK egentligen, men tror inte riktigt han hade räknat med att så många ville ha paneler, så det blev lite problem med att skicka prylar hit och dit.

  14. #14
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Ja, mony-poly, folk verkar ju svinförbannade på honom. Fått fel paneler eller inga alls. Kanske ska höra med honom nu när det börjat lugna ner sig med beställningarna. Vill verkligen ha, moddarna verkar ju nästan vara ett måste!

  15. #15
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Om jag inte hittar Swamp, kan den här vara nåt? Sista dagen idag för beställningar:


  16. #16
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Oh, ser ut som Kens Cannon Engine! Den ser rolig ut, men fattar inte om switcharna är ihopkopplade.
    Bra med mycket logik!

    Funderar på en gate-sequencer panel.

  17. #17
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Köpte swamp när det begav sig, fick min skickad direkt. Har inte blivit av att bygga bara, barn och sånt kom i vägen Mono-poly har ju styrt upp rätt mycket som funkat utmärkt, nu på slutet det verkar ha blivit för mycket bara, som zthee sa. Möjligt att han har några över från folk som dragit sig ur osv!

    Den där COA panelen är jag också sugen på, men måste begränsa mig lite. Switcharna är ihoplopplade läste jag. Ska ju hinna med TTSH också!

  18. #18
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Kom just på, håller på att bygga en multi till mitt DIY eurorack, kan jag byta ut en, eller två av ingångarna mot ett bananjack och på så sätt få en mini-jumbler mellan de två? Vore ju apsmidigt.

  19. #19
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Klart du kan! Jag har ett gäng sladdar som är 3.5mm i ena änden och banan i andra, perfekt när jag patchar ttsh:n till Sergen.

  20. #20
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Perfekt! Köper på mig några extra bananjack och kör på detta.

  21. #21
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Gört!

    Bananer och andra system är inte så konstigt. Du pluggar in kontakten och kör. Det är de där dumma amerikanerna som har fått allt att låta svårare än vad det är. Jord hit och dit, ett jävla tjat! Det gäller bara att fatta hur man jobbar med referenspunkter och sedan kör man utan problem.

  22. #22
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Kanon! Jag ska testa.

    Bara jag som löder Serge idag?

  23. #23
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Jag är fortfarande osäker på hur jag ska göra med anslutningar till psu. Just nu kör jag bara provisoriska tåtar ut till extern låda (moddat doepfer diy psu) men funderar på att montera xlr istället. Samtidigt är jag sugen på att göra sidopaneler och montera fast lådor, då vill man ju hellre ha anslutning under/baksidan. Går ju att montera bort xlr i såna fall, men ändå. Tänkte mest bara höra hur ni gjort/tänkt göra?

  24. #24
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Jag har kört med XLR på både sidan och bak. Inga problem! Men kör kanske med 4-polig XLR, så att du inte av misstag pluggar in strömkällan i någon preamp...

  25. #25
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Ja, har nog tänkt köra 5-polig i såna fall och hålla mig till serge-standard som jag förstått det. Alt. 4-polig, just av den anledningen du säger Även om det känns långsökt att det skulle inträffa så vet man aldrig..

    Har för övrigt jäkligt låg utsignal från vca trots maxad cv in. Har inte hunnit mätt något, men det är inget bleed through, bara svag gain. Ska gräva lite i det först så får vi se. Vet att jag läst att flera haft samma problem på muff.

  26. #26
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Vilken VCA är det vi pratar om?

  27. #27
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Cgs64. Men som sagt, har inte ens kikat på det förutom att komponentvärden är ok.

  28. #28
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    varit väldigt sugen på serge men känns som ett stort projekt att sätta igång med. Får nog bli lite mer småmoduler till eruorack innan jag vågar på mig de här monstrena. Men kommer följa byggtråden med spänning

  29. #29
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Känndes stort för mig med, tills jag upptäckte att jag lött 38 Eurokort sedan start i slutet av augusti. Vet i fan hur jag gör med ström, man får ta det eftersom känns det som. Det är i all fall nytt för mig.

  30. #30
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Åh vad jag önskar att det fanns nån sida för att skissa sergepanel (t.ex. modulargrid). Som n00b på serge har jag inte mycket koll på hur mycket plats varje enskild modul tar på panelen. Hade hoppats att en del enskilda moduler skulle finnas på modulargrid så man kan se hur mycket plats de tar, men no such luck.

    Vad brukar ni skissa i? Jag har inte tillgång till indesign eller liknande nu för tiden.

  31. #31
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    http://www.vasulka.org/archive/Artis.../Catalogue.pdf - Sidan 30 så finns det ett arbetsblad man kan rita på, brukar jag skriva ut och fylla i! Allt känns så mycket bättre när man gör det med papper och penna.

    Sen har du de 2 sista sidorna för riktiga Sergemoduler, för paperface så finns det lite här - http://serge.synth.net/modules/index.html och jag gjorde några för några år sedan också http://thehumancomparator.net/res/1973/

    För det som är till Best of CGS vet jag inte om det finns något modulregister.

  32. #32
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Tack!! Vilka källor du drar fram! Det jag tycker är svårt att veta är hur stor plats varje modul tar på en panel, i proportion till panelens storlek (som är fast). Skulle vilja ha nåt á la modulargrid där man bara kan pluppa i och se om det ryms liksom, eller om det finns plats kvar. men själva grejen är väl att man kan stuva om lite hur som.

    Hittade nåt på muffs som sa att det skulle finnas .fpe filer på serge yahoo (vem använder yahoo 2014!?) att tanka hem, då kan man ju klippa och klistra lite. Mitt besök där var dock inte fruktsamt.

  33. #33
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Själva panelen är ju alltid 16 enheter bred. Och modulerna är ju mellan 1-3 enheter (Om det inte är sequencers, då blir det ju bredare).

    Jag brukar bara sitta och göra alfabetslingo av allting. Typ - NTO(3), PCO(2), RING(1), MIX(2), VCM(2), VCFQ(2), NCOM(1), DSG(3), UAP(2) = 16. Så har man en fantasipanel! (Skulle kunna bli en ganska bra panel också...). Men då får man ju memorera alla moduler och bredden på dem, och det var väl det du ville ha hjälp med?

  34. #34
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Kanon. Det jag har hittils i tankarna:

    2 x 258j (eller J3rks nya baserad på 258)
    ASR
    SSG
    CGS Phaser + Mixer
    Music thing modular Reverb (borde ta lika mycket plats som CGS Reverb)

    Kolla min huuvdräkning:

    258j x 2 (3)
    ASR (1)
    SSG (3)
    CGS Phaser (1) + mixer (2)
    Music Thing modular (2)
    LPG (2)

    Totalt 14, Kan det stämma?

  35. #35
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    200 pot(t)ar i brevlådan & ett stooort paket komponenter på ingång! Nu tar vi fram '73-panelerna!

  36. #36
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Själv har jag 30 pottar och en jäkla massa komponenter snurrandes i en fed ex bil nån stans i stan! Pepp!

  37. #37
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Vilka potar 1900? Jag vill ha 1910 om jag ska fixa paperface, sjukt snyggt...



    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av jonachi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Totalt 14, Kan det stämma?
    Verkar stämma! Då har du 2 över, rekommenderar Serge VCM (Wavemultiplier), fantastisk modul!

  38. #38
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Hur många behöver man till QVCF tro? Och när kommer den liksom? Wavemultiplierer har jag redan i BOG va?

    - - - Uppdaterad - - -

    Joks ska få säga sitt också, skissar bara och fantiserar!

  39. #39
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Har en påse 1910 liggandes här hemma!

  40. #40
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Vet inte alls hur det ser ut med modulsläpp framöver, eller vilka moduler som kommer. Bästa är väl att fråga Ken, men misstänker att han kommer svara undvikande...

    Var inte det CGS29 i BOG:en? Den är ju lite annorlunda mot Serge VCM.

    Fint med 1910! Jag behöver dem med 1/8" hål bara, lite jobbigt att hitta. Mina potar har 1/8" axel, för att det vad de hade på panelerna från SMMS 1983.

  41. #41
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Yes CGS29 i BOG vad jag kan minnas. Vad är skillnaderna?

  42. #42
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Min andra penel (Joks one-off) består av: Bi-N-Tic, Steiner Filter, Ringmodulator, DUSG, Slope detector, Infinite melody Modulo magic, Master Devider och en dual mixer. Men den får vänta tills jag är klar med BOG.

  43. #43
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jonachi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yes CGS29 i BOG vad jag kan minnas. Vad är skillnaderna?
    Det är ganska stora skillnader. Sergen består av 3 olika moduler, den undre plockar bara ut udda övertoner. Den mellersta tar ut alla övertoner och den översta modulen är en VCA+dist (beror på man har switchen, man kan ha den som enbart VCA eller som VCA+dist).

    Längesen jag körde med en CGS29, men har för mig att den lät jäkligt mycket hårdare än Sergen.

  44. #44
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    På sidan 5 här finns det en Voltage Controlled Filter Bank - http://serge.synth.net/documents/Ele...zerModules.pdf

    Det verkar vara flera filter som är ihopkopplade på något vänster, vore sjukt coolt att veta hur de gjorde det! Undra om det finns någon som har en...

  45. #45
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av jonachi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känndes stort för mig med, tills jag upptäckte att jag lött 38 Eurokort sedan start i slutet av augusti. Vet i fan hur jag gör med ström, man får ta det eftersom känns det som. Det är i all fall nytt för mig.
    38 kort?!? Ok... vad gör du annars här i livet?

    Finns det något som är särskilt svårt med Serge-grejerna? Annars så tänker jag att det bara är att löda på som vanligt när man bygger. The fast and the furious (and the felsökning).

  46. #46
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Egentligen är det inget som är speciellt konstigt. Det är bara att löda på som vanligt.

  47. #47
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Misstänkte det. Kändes inte så troligt att det var några större konstigheter direkt.

  48. #48
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Det är ju väldigt få saker som är några konstigheter. I alla fall av det analoga. Det är ström och spänning hit och dit.

  49. #49
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    LÖda på som vanligt, finna tröst och stöd i denna tråd. Man stöter ju alltid på en del problem liksom. Bra att kunna hjälpa varandra!

    Mouser order kom idag, shit vad fina banansladdarna är (pomona), men satan så dyrt. Vilken feeling liksom, lite annat än doepfers standard mini-tele jag kört med mycket. Kretskorten verkar ha kommit idag också från Ken, åkte på 240:- i tull dock, hoppas att de går till nåt bra. Bananjack, och rattar från thonk ligger på posten. Väntar på några små ordnar till, en från elby (köpte kit till Serge osc och filter från dom då några av komponenterna var knepiga att hitta) som inte kommit ännu samt en mindre beställning från Tayda, hinged standoffs från conrad likaså. Sen ska jag nog ha allt. Bara att starta sweatshop i köket och köra. Ska nog investera i en sån där insugsfläckt för lödning, så kanske man lever lite längre.

    Börjar nog med Osc så snart elby grejorna kommit, smyglött alla motstånd på cgs29 än så länge.

    Jo 38 kort på ett par månader (dubletter av vissa sorter dock, 8 stycken TWLPG t.ex.), oförutsedda händelser gjorde att jag helt plötsligt hade mycket tid (utöver jobb). Att bygga synthar är nog det roligaste jag gjort, kanske i hela mitt liv. Så det går en hel del pengar och tid till det. Älskar varje minut (kanske inte av felsökningen dock).

  50. #50
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Satan, det var komponetnerna från elby som jag åkte på tull för, inte korten från Ken. Blev dyra komponenter helt plötsligt. Köper dock en hel del tid...

  51. #51
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Jag har aldrig någonsin fått betala tull+moms på något från Ken. Men tar ju hellre kostnaden för att få alla delar från samma ställe än hålla på att jaga, tid är pengar...

  52. #52
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Exakt. Var lite sugen på att montera på alla bananpluggar och pottar på panelen, mest för att se hur det ser ut. MEN, jag vet fortfarande hur jag ska göra med panelen. Den sticker som sagt ut cirka 1mm på både höger och vänster sida av lådan. Hur går man till väga med sånt? Slipa, såga, fila? Finns det nåt knep?

  53. #53
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage


    Vad tror ni om den här paperface panelen då?

  54. #54
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Snyggt!! Är det nåt du har på gång eller dröm-skissar du bara?

  55. #55
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Tänkte jag ska lägga en beställning hos Ken i februari, och planerar lite vilka moduler jag ska köpa. 4st ADSR är klart iaf, men resten får vi se.

    Vet dock inte om synthen ovan platsar i systemet jag har planerat. Vet inte om det är onödigt med 2st TKBs... Isf kan jag ju stryka den ena och bygga en papperspanel istället.

  56. #56
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka potar 1900? Jag vill ha 1910 om jag ska fixa paperface, sjukt snyggt...
    Mm, jag hade tänkte 1900 eftersom jag har en hög hemma, samt att det skulle passa in med resten av panelerna du designat. Men jag håller med, 1910 hör ju liksom till på något sätt.

    Jäkligt snygg panel förresten! (En välkomponerad parpanel till den där så är man i hamn!)
    Senast redigerat av Kloo den 2014-01-08 klockan 22:15.

  57. #57
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Kloo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (En välkomponerad parpanel till den där så är man i hamn!)
    En? Jag tänkte mig mer 10st till! (Fast då inte papperspanel...)

  58. #58
    axtelius
    axtelius är inte uppkopplad

    Avliden
    Kompontentkitten från Elby är det utan panelgrejorna, pottar, switchar och sånt?

  59. #59
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Ja, jag beställde utan "hardware", det är valbart! Fick grejorna på typ 3 arbetsdagAr!

  60. #60
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Touch sequencer panelen vill jag bygga! Nån som har den designen på lut?
    Senast redigerat av jonachi den 2014-01-09 klockan 12:01.

Liknande ämnen

  1. Phutney [Byggtråd]
    Av zthee i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 807
    Senaste inlägg: 2024-04-15, 11:39
  2. Dual digital oscillator [Byggtråd]
    Av lazerkind i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 266
    Senaste inlägg: 2022-11-12, 22:29
  3. x0xb0x: Min byggtråd
    Av johey i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 82
    Senaste inlägg: 2016-06-19, 22:30
  4. Thomas White LPG - Byggtråd
    Av jonachi i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2014-08-08, 12:45
  5. Clavia Modular G2 byggtråd
    Av Odd Bob i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 02:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •