Sidan 149 av 206 FörstaFörsta ... 49 99 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 199 ... SistaSista
Resultat 8 881 till 8 940 av 12314

Ämne: Euroracktråden

  1. #8881
    latti
    latti är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av fragster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså, var köper man denna O&C? Färdigbyggd då.
    Tänkte kolla igenom tråden på muffs men kroknade innan jag var klar...

    Och nån som vet varför muff är nere?
    Finns ett flertal för runt 200 euro på modulargrid. Jag köpte min ena av tyska xbted på muffwiggler, han kan nog bygga på request

  2. #8882
    fragster
    fragster är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av latti Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns ett flertal för runt 200 euro på modulargrid. Jag köpte min ena av tyska xbted på muffwiggler, han kan nog bygga på request
    Ok, tack för tips.

  3. #8883
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    https://web.archive.org/web/20170831...17d34887918949

    för oss med abstinens över muffwigglers försvinnande (förhoppningsvis tillfälliga, iaf enligt en kompis till Mike som driver siten)..

    Ang. Ornament & Crime så kan man köpa bl.a från:

    https://reverb.com/item/5450942-ornament-crime-eurorack

    verkar ta lite över en vecka för min del, men det kan ta upp till 2 veckor att få hem den från Taiwan. Han har många omdömen f.ö, och bara positiva. I praktiken (såklart) så kan man säga till att han skriver ett lågt värde på paketet
    Senast redigerat av vurt den 2017-09-25 klockan 05:33.

  4. #8884
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Är det någon i Malmö som har en sån där liten grej för att uppdatera firmwaren på sin Metropolis (el vissa andra Intellijelgrejjer)?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	USB-ISP-MASTER.jpg.png 
Visningar:	23 
Storlek:	807,9 KB 
Id:	77434

  5. #8885
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Kör här då...

    Om jag vill pressa ihop en signal - tex en lfo, för att kontrollera bandbredden sas, vad vill jag ha då?

  6. #8886
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av JOMACO Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om jag vill pressa ihop en signal - tex en lfo, för att kontrollera bandbredden sas, vad vill jag ha då?
    Bandbredd brukar ju handla om frekvensomfång, så jag antar att du tänker på en LFO som styr tonhöjd?

    Om du vill ändra utslaget på vågformen, hur högt och lågt den går, så behöver du en attenuerare. Det går också att använda en mixerkanal eller en vca.

  7. #8887
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bandbredd brukar ju handla om frekvensomfång, så jag antar att du tänker på en LFO som styr tonhöjd?

    Om du vill ändra utslaget på vågformen, hur högt och lågt den går, så behöver du en attenuerare. Det går också att använda en mixerkanal eller en vca.
    Eler slew limiter?

  8. #8888
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av JOMACO Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eler slew limiter?
    Njäe, en slew limiter slätar ut en vågform, tänk ex. glide på ton-cv eller variabel, mjuk random av en sample & hold.

  9. #8889
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Njäe, en slew limiter slätar ut en vågform, tänk ex. glide på ton-cv eller variabel, mjuk random av en sample & hold.
    Men har du tillräckligt hög slew så blir det ju en attenuering av vågformen, dock slätar den ju ut eventuellt skarpa svängar också vilket man kanske inte vill.

  10. #8890
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    https://www.befaco.org/en/vc-slew-limiter/ för lite mer slew limiter-info.

  11. #8891
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Check!

    edit: hav tålamod, jag jobbar på det.
    Senast redigerat av JOMACO den 2017-09-28 klockan 14:52.

  12. #8892
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    En annan variant är att klippa vågformen när den går över en viss nivå. Så här:
    http://www.doepfer.de/a100_man/A116_man.pdf
    Då kan man i varje fall vara säker på att man deformerar vågformen.

  13. #8893
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Bandbredd defineras som frekvens vid minus 3dB. Dvs kikar man på ett bode-diagram kan man vid -3dB av |A| se ett system bandbredd i Hz.

    Men att begränsa en signal erhålls med en attenator. En attenuator dämpar en signal lika mkt oavsett frekvens.

    Om man däremot saturerar en signal tillför man övertoner ty tex en sinus genom mättning går mot fyrkant. Vilket inses genom studie av fourier serier.

  14. #8894
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Lägger in framtida noob-frågor under den tråden... men för att avsluta detta så antar jag att det är attenuator och offset generator jag ska testa. Hypotetisk fråga då: om jag bara vill ändra "bredden" i ena änden sas, hur hade ni patchat?

  15. #8895
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av JOMACO Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hypotetisk fråga då: om jag bara vill ändra "bredden" i ena änden sas, hur hade ni patchat?
    Lite diffus fråga, men om du kan teckna vågformen före och efter så går det nog att svara på. Man skulle kunna lägga till en offset som höjer eller sänker signalen och sedan klippa till något maxvärde.

  16. #8896
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite diffus fråga, men om du kan teckna vågformen före och efter så går det nog att svara på. Man skulle kunna lägga till en offset som höjer eller sänker signalen och sedan klippa till något maxvärde.
    Japp det låter som det jag tror jag menar

    Vad änvänder jag för att "klippa". En gate lixom.

  17. #8897
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Nya moduler från make noise släpps nästa vecka. Contour och dynamix... ser ut att komma från 0-coast.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4170.JPG 
Visningar:	38 
Storlek:	163,8 KB 
Id:	77487

  18. #8898
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior

  19. #8899
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av JOMACO Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp det låter som det jag tror jag menar

    Vad änvänder jag för att "klippa". En gate lixom.
    Den jag länkade till bruksanvisningen kan klippa. En annan variant vore att ta en modul som har max och minimum ut av två eller fler signaler. Skicka in LFO och en konstant signal. Rectifiers fungerar på liknande sätt, ofta så att de sätter negativa värden till noll och behåller positiva oändrade (half wave rectifiers alltså).

  20. #8900
    fragster
    fragster är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nya moduler från make noise släpps nästa vecka. Contour och dynamix... ser ut att komma från 0-coast.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4170.JPG 
Visningar:	38 
Storlek:	163,8 KB 
Id:	77487
    https://youtu.be/e0juSC1In8M

  21. #8901
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den jag länkade till bruksanvisningen kan klippa. En annan variant vore att ta en modul som har max och minimum ut av två eller fler signaler. Skicka in LFO och en konstant signal. Rectifiers fungerar på liknande sätt, ofta så att de sätter negativa värden till noll och behåller positiva oändrade (half wave rectifiers alltså).
    missade din länk. ska kolla upp.

    Edit: ser lovande ut.
    Tack för hjälpen yall!
    Senast redigerat av JOMACO den 2017-09-29 klockan 07:54.

  22. #8902
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Mantis införskaffat!

  23. #8903
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mantis införskaffat!
    Grymt! Berätta gärna dina synpunkter. Varit sugen att skaffa som B-case.

  24. #8904
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grymt! Berätta gärna dina synpunkter. Varit sugen att skaffa som B-case.
    Absolut! Håller på att rodda om och byta ut rätt mkt i euroracket nu, samt utökar. Streamlinar lite för att göra vad jag vill göra med den. Det betyder att det nog tar ett tag att utvärdera ordentligt, men med det sagt så är första intrycket rätt bra. Lättvikt som tusan, grym ryggsäcksväska som gör att jag kan cykla med den till och från studion = GULD! Det är inte det stabilaste caset jag stött på och jag har ingen aning om hur stöttålig plasten är men tror inte det är något bekymmer. Jättebra lösning på vinkling med tre lägen.
    Summasumarum: Jag är riktigt pepp på att göra musik med denna!

  25. #8905
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    bra känsla! Jag har ju en P9 nu men är ofta borta och jammar med kamrater eller vill sitta i soffan och göra knämusik. Det blir så sjukt jävla bökigt med P9:an. funderar på att göra mig av med lite moduler och använda vinsten till att köpa en mantis.

  26. #8906
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Spanar på Copper Traces Seek. 64 stegs sequencer med lite roliga modes osv. Enkel att använda ser det ut som. 12hp. Finns det något som konkurrerar med den på samma eller mindre fotavtryck? Förutom standalones såklart, men vill gärna ha i racket.

  27. #8907
    latti
    latti är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Köpte också ett mantis-case nu när Gear4music hade dom för 3k. Enda minuset från min sida är att min planerade 104hp-rad inte fick plats som väntat, fattades någon millimeter när jag skulle pilla i Furthrrrrn. Min Pittsburgh mixer fick jag även trycka i med lite våld men nu sitter den där iaf

    Kan ju vara jag som är kass då jag är van vid lösa muttrar, men har inte orkat flytta ur allt o pilla i skiten igen än..

    Annars är jag jävligt nöjd!

  28. #8908
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av latti Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte också ett mantis-case nu när Gear4music hade dom för 3k. Enda minuset från min sida är att min planerade 104hp-rad inte fick plats som väntat, fattades någon millimeter när jag skulle pilla i Furthrrrrn. Min Pittsburgh mixer fick jag även trycka i med lite våld men nu sitter den där iaf

    Kan ju vara jag som är kass då jag är van vid lösa muttrar, men har inte orkat flytta ur allt o pilla i skiten igen än..

    Annars är jag jävligt nöjd!
    Såg nu, satan! 2900kr... Det är väldigt nära ett köp...

  29. #8909
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Fan det priset missade ju jag... Men supportar iaf EFN, känns rätt bra ändå

  30. #8910
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Att spela MI Clouds med ribbon controller är ju helt fantastiskt! Triga freeze med pressure och pitch med position så blir det instant ambient-landskap

  31. #8911
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    That's it! Mantis beställd. Nån som vill köpa en P9 PSU2?

  32. #8912
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    That's it! Mantis beställd. Nån som vill köpa en P9 PSU2?
    Om det varit PSU3 - Lätt!

  33. #8913
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    Stillsam Krell patch... Egentligen var det muff jag tänkte logga in på
    Där finns ju en Krelltråd (mist en...). Men eftersom jag är här så.

    https://youtu.be/nzFcOPgjyhw
    God Krell på er

  34. #8914
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Naturlyrisk makkrell.

  35. #8915
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Naturlyrisk makkrell.
    Like

  36. #8916
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Steve på Synthrotek använde sig av Weinstein-mem och skit följde, han har nu postat diverse Youtubevideor där han förklarar (nåja) saken. Reddittråd för de som vill läsa sörjan: https://www.reddit.com/r/synthesizer..._social_media/

    Det ger en viss bismak...

  37. #8917
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Smakfullt :/

  38. #8918
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Steve på Synthrotek använde sig av Weinstein-mem och skit följde, han har nu postat diverse Youtubevideor där han förklarar (nåja) saken. Reddittråd för de som vill läsa sörjan: https://www.reddit.com/r/synthesizer..._social_media/

    Det ger en viss bismak...
    Tramsigt. Bilden i sig sa ju ingenting, det var väl en bild på idioten sen "buy more synths"?? Inte speciellt kul skämt men på vilket sätt är det ett ställningstagande om något? Folk gör memes dagligen av både Hitler, Stalin och Trump.. Ingen tror på allvar att någon gillar Hitler för det..

    Väldigt otäck mobbmentalitet när folk går ihop och hatar en enskild person sådär tycker jag. Man har dagligen spammat hat om honom på facebookgrupperna (muffwiggler mfl). Ingen som har något argument vad jag kunnat se, bara rent hat.

  39. #8919
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Folk gör memes dagligen av både Hitler, Stalin och Trump..
    [..]folk går ihop och hatar en enskild person sådär
    Grejen är väl att det är ett företag/offentlig person som postar. Folk gör Hitlermemes, men Roland, 4sound, Make Noise el dyl skulle nog inte göra en. Ett rätt oförståeligt skämt också med urdålig timing...

  40. #8920
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tramsigt. Bilden i sig sa ju ingenting, det var väl en bild på idioten sen "buy more synths"?? Inte speciellt kul skämt men på vilket sätt är det ett ställningstagande om något? Folk gör memes dagligen av både Hitler, Stalin och Trump.. Ingen tror på allvar att någon gillar Hitler för det..
    Som beem säger, det är en väldig skillnad på när ett företag gör det än en privatperson.

    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Väldigt otäck mobbmentalitet när folk går ihop och hatar en enskild person sådär tycker jag. Man har dagligen spammat hat om honom på facebookgrupperna (muffwiggler mfl). Ingen som har något argument vad jag kunnat se, bara rent hat.
    Han har ju gjort det som företag, inte person. Han har dessutom bemött faktiska argument och ifrågasättande med raljerande och svordomar. Såg inte något på Muffwiggler igårkväll, men på Instagram och Youtube (där han på något sätt tolkat kritiken som hat mot hans tro) har han inte bemött vettiga inlägg vidare smart.

  41. #8921
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grejen är väl att det är ett företag/offentlig person som postar. Folk gör Hitlermemes, men Roland, 4sound, Make Noise el dyl skulle nog inte göra en. Ett rätt oförståeligt skämt också med urdålig timing...
    Timingen är väl det enda som är rätt med memen, hur intressant var denna person för bara 1 mån sedan?

    Skämtet/memen i sig var ju bara tråkigt och poänglös, men han förtjänar inte så mycket hat pga en tråkig meme.

    Han förtjänar ett "fan vilken dålig meme hörru du" men det har spårat ut till något helt galet tycker jag, otäck gruppmentalitet där "vuxna" människor triggar varandra att hata mot en enskild person. Sånt här hör knappt hemma på skolgården och ännu mindre bland vuxna. Verkar ju som folk gått in för att förstöra hela hans liv och hans företag, det tycker jag blir rätt svårt att försvara om man ser till vad han gjort.

    Sen att euroracktillverkare inte beter sig som stora företag tycker jag är ganska skönt, det blir spontana grejer ofta, ibland är dessa dåliga (som här).
    Senast redigerat av vurt den 2017-10-22 klockan 09:07.

  42. #8922
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    mantis-ordern från g4m blev flyttad tre gånger på tre veckor. Annullerade orden och tog en röd från uffes saluhall istället. Gör om, gör rätt!

  43. #8923
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han förtjänar ett "fan vilken dålig meme hörru du" men det har spårat ut till något helt galet tycker jag, otäck gruppmentalitet där "vuxna" människor triggar varandra att hata mot en enskild person.
    Det fick han, och han svarade inte sansat utan kastade svordomar hit och dit. Sa att folk var obildade, etc. Sen gjorde han Youtubevideor där han skyllde på "leftists" och ville på något sätt få det till hat mot hans tro.

    Jag har läst tre långa trådar på Reddit och skulle ärligt talat inte kalla det för hat, de flesta skriver oneliners om att han är en idiot och att de ska bojkotta honom.

    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar ju som folk gått in för att förstöra hela hans liv och hans företag, det tycker jag blir rätt svårt att försvara om man ser till vad han gjort.
    Det har inte jag sett, om du nu inte menar att uppmana till bojkott av hans produkter. Men annars håller jag med, att förstöra hans liv för det här (hur osmakligt och fel det än är) försvarar jag inte.

    Personligen kommer jag inte göra mig av med de Synthrotekprodukter jag har, men jag kommer inte heller köpa några fler eller rekommendera företaget.

  44. #8924
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det fick han, och han svarade inte sansat utan kastade svordomar hit och dit. Sa att folk var obildade, etc. Sen gjorde han Youtubevideor där han skyllde på "leftists" och ville på något sätt få det till hat mot hans tro.
    Han hade lätt kunnat slippa allt detta, bara göra en pudel. Men istället gå till attack mot allt och alla gör det inte lättare att se att det är en hyvens snubbe direkt.

  45. #8925
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Han går väl bara till ""attack"" mot de som hatat mot honom, och det har jag inga problem med. Inte rimligt att man ska få höra "blow your brains out" samt att man talar illa om hans familj osv.

    Tycker han är väldigt resonlig och att han har helt rätt; https://www.youtube.com/watch?v=Hz6YPiq7zyE i kommenterarna är det ju bara blaj, ingen har något att komma med förutom att dom hatar honom osv, man fortsätter be honom förklara sin Meme.. "Obildade" är väl ungefär så milt som man kan uttrycka sig..

  46. #8926
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Kritik eller inte så var det otroligt klumpigt och okänsligt gjort. Han går till attack mot alla dem som inte håller med.

    En bra sak var att jag fick granska företaget lite ytterligare och kom fram till att det är en person med riktigt sunkiga idéer och värderingar som jag absolut inte vill stödja.

  47. #8927
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Oavsett att jag inte tycker han gjort något fruktansvärt fel från början (en riktigt dålig meme, absolut..) så gör han helt fel nu i att börja ta upp politik och aborter och allt vad det varit. Politiserar man sig själv / sitt företag på det sättet så kommer haters och troll flockas. Han kommer inte få det lätt och visst, jag kan väl hålla med om att han nu börjar ha sig själv att skylla :/

  48. #8928
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han går väl bara till ""attack"" mot de som hatat mot honom, och det har jag inga problem med. Inte rimligt att man ska få höra "blow your brains out" samt att man talar illa om hans familj osv.
    Om man med "hata" menar "tycker att det var illa att posta våldtäktsskämt och undrat hur han i helvete tänkte egentligen" så...
    Det andra är inte ok, oavsett.

    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker han är väldigt resonlig och att han har helt rätt; https://www.youtube.com/watch?v=Hz6YPiq7zyE i kommenterarna är det ju bara blaj, ingen har något att komma med förutom att dom hatar honom osv, man fortsätter be honom förklara sin Meme.. "Obildade" är väl ungefär så milt som man kan uttrycka sig..
    Så du litar mer på en partsinlaga?

  49. #8929
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    Tackar för sammanfattningen.
    Trots osmaklig mem är det tråkigt med "blow you brains out" kommentarer (if true). Hade högre tankar om "oss".
    Kanske är man godtrogen och blåögd när man tror på ett någotsånär sansat och belevat "oss".
    Har kanske haft tur i livet att ingå i belevade, inkluderande och trevliga "communities".
    Tillåter mig att filtrera bort överdriven dumhet och gå vidare. Finns större frågor.

  50. #8930
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han hade lätt kunnat slippa allt detta, bara göra en pudel. Men istället gå till attack mot allt och alla gör det inte lättare att se att det är en hyvens snubbe direkt.
    Absolut. Det tror jag med.

    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han går väl bara till ""attack"" mot de som hatat mot honom, och det har jag inga problem med. Inte rimligt att man ska få höra "blow your brains out" samt att man talar illa om hans familj osv.
    Han gick till attack mot alla som ifrågasatte honom och beslutet att posta memen. Sen vet jag inte om du läst skärmdumparna med inlägg som han tagit bort?

  51. #8931
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Utan att på något som hellst vis försvara dendär sunkiga memen eller hans efterföljande beteende så får dethär mig att undra hur många av dessa reaktörer som boikottar Thomann också, eftersom de regelbundet postar sunkiga och sexistiska memes på sin facebook.

    Jag tror nämligen inte på "men nu var det ett företag" argumentet, utan jag tror att det har just att göra med att det här var en enskild person som är lättare at reagera mot och rikta sin reaktion mot. Man ser person istället för tjänst som företag tillhandahåller.
    Visst har folk rätt att göra vilka val de vill. Men det får mig ändå att undra.

    Det var nån studie nyligen... jag har tyvärr itne länken, men det gick typ ut på att "a person who spends their time beeing outraged on the internet, tends to be more easly outraged, regarldess if they mean it or not" eller något i den stilen.
    typ som hatstormen mot The oatmeal över att han i en seriestripp beskrev kycklingar som delicious. tusentals arga veganer kände sig tvungna att kasta hat på honom för det tydligen.

  52. #8932
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Jag följer inte Thomann på Facebook eller Instagram, det gjorde jag med Synthrotek. Hurvida de andra sett vad Thomann lagt upp kan jag inte svara på.

    Jag tror (eller väljer att tro? svårt att veta) att reaktionerna hade blivit annorlunda om han postat som person och inte företag. För i det senare fallet når det ju fler personer.

  53. #8933
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om man med "hata" menar "tycker att det var illa att posta våldtäktsskämt och undrat hur han i helvete tänkte egentligen" så...
    Det andra är inte ok, oavsett.
    Har inte motsatt mig att man inte får säga att det var en dålig och helt poänglös meme, det tycker jag absolut man kan göra. Men det spårade ju ur totalt när man postade typ en gång i timmen på facebookgrupperna om det. Något överdrivet. Är man så lättstött ska man inte vara på internet alls tycker jag, då ska man hålla mamma i handen och titta på SVT så man slipper känna sig kränkt (eller vad man nu får för känslor som man inte lärt sig hantera som en vuxen person ännu). Fan väx upp, och det samma kan sägas till Synthrotek-snubben som postade en så dålig meme och sen inte har vett nog att sluta där. Edit: och med "väx upp" menar jag folk som skriver saker som att han ska skjuta huvudet av sig och liknande.

  54. #8934
    sonicaddiction
    sonicaddiction är inte uppkopplad
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Andrew Huang kommer ut ur garderoben som Eurorackare:
    https://www.youtube.com/watch?v=oFadopWxKjw

    Undrar om det kan få fler att få upp ögonen för modulärsynthar eller om majoriteten av hans prenumeranter redan har lite koll.

  55. #8935
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sonicaddiction Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Andrew Huang kommer ut...
    Såg den :-) Var väl en ganska bra presentation. Han ÄR ju hyfsat begåvad, det får man säga.
    Modulbrist att vänta?
    Tur att jag har så taskig modulsmak.


    Plus att jag måste snickra lite. 104hp till skall det bli.

  56. #8936
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Pillade ihop en Turing Machine i helgen. Svinkul modul ju! Så där lagom kontrollerbar

  57. #8937
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Älskar den, briljant koncept med kontrollerad slump. En kvantiserare efter så har man en riffmaskin in i evigheten.

  58. #8938
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Älskar den, briljant koncept med kontrollerad slump. En kvantiserare efter så har man en riffmaskin in i evigheten.
    Precis så använde jag den precis i en låt!

  59. #8939
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Älskar TM och särskilt med pulses expandern. Använder den i varje patch i princip. Den är som pommeskrydda, gör allt lite godare .

  60. #8940
    sonicaddiction
    sonicaddiction är inte uppkopplad
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Jag har varit sugen på en Turing Machine "länge" men har inte hållt i en lödkolv sen sekelskiftet. Går de att få tag på färdigbygda? Är de svåra att bygga annars? Nån som vill hålla workshop?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •