Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 ... SistaSista
Resultat 61 till 120 av 581

Ämne: Waldorf Blodpalten en gång för alla!! (Blofeld)

  1. #61
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan jag sätter ju ihop en synt som är exakt vad jag vill ha. Kan det bli bättre?
    Ja, det kan bli ett antiklimax... Jag har ju min Nord Modular G2 som är en synth, exakt som jag vill ha den. Men jag blir mer inspirerad av att leka med maskiner som är begränsade av konstruktören på sätt som jag finner idiotiska. Märkligt, men sant. Bara för att något är precis vad man behöver och vill ha behöver det absolut inte vara en match made in heaven. Men det är som sagt min egen erfarenhet.

  2. #62
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det kan bli ett antiklimax... Jag har ju min Nord Modular G2 som är en synth, exakt som jag vill ha den. Men jag blir mer inspirerad av att leka med maskiner som är begränsade av konstruktören på sätt som jag finner idiotiska. Märkligt, men sant. Bara för att något är precis vad man behöver och vill ha behöver det absolut inte vara en match made in heaven. Men det är som sagt min egen erfarenhet.
    Ahhhh, fast det beror på vad man vill ha också. Jag ska ha en klassisk monofonisk synt. Inte direkt några konstigheter utan VCO:s, LFO:s, ADSR, VCF:s och VCA:s typ. Den kommer att kunna mycket mindre saker än en Blofeld t ex, men låta förbannat bra. Så som jag vill ha det. Jag kommer att gilla den. Jag är också fullt medveten om att jag inte är en typisk modularbyggare, men det finns en del som tänker så.

  3. #63
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Du vet att jag bara skojja skilling!!

  4. #64
    deleted user
    Ja jo, fast det finns ett uns av allvar i det eller hur? Sedan jag beslutade mig för att bli med modular är det så många som talat om för mig hur jag kommer att bli, både pro-modularer och anti-modularer. Jag förstår inte det där riktigt. Folk som köper miljarder (ok, överdrift) "färdiga" syntar varnar fast jag aldrig kommer att köpa och sälja lika mycket som de i alla fall.

    "Modular" verkar vara ett laddat ord och det roar mig.

  5. #65
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Saken är att man kan fastna i tinget...

    Men det gäller ju allt... jag vill att min själ ska koppla med instrumenten.. musiker tja det är man ju inte helt (men ändå).. samlare vill man inte vara..

    Faktum är att jag bantar min rigg.. vill inte ha en massa..

  6. #66
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av McVicar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Problem med Blofeld:

    1. Encodrar som flippar. Har inte drabbat mig, men jag är försiktig.
    2. Inbyggda effekterna är inte särskilt roliga.
    3. OS synkar inte tempo, så arpeggiatorn är meningslös och LFOerna får justeras för hand tyvärr. Har dock fått mail från Waldorf att de ska åtgärda problemen så fort de bara hinner.
    4. Avancerade ljud slukar dsp-kraft varpå rösterna försvinner. Kan förstås avhjälpas genom smart programmering. Bara man inte tror att man alltid har 25 röster tillgängliga. Unison, lång release, ackord, effekter osv slukar röster som satan.
    5. Tar en liten stund att lära sig alla menyer. Men när det väl är gjort går det förhållandevis kvickt att ratta.
    6. Nästan för lätt att göra skeva saker.
    Köpte min av Kuket här på 99 för en rimlig peng eftersom det var lite problem med den (som jag kommer åtgärda. Karsten på Waldorf "känns inte vid" problement men googlar man på det så är det ju inte direkt nyheter...... finns separat tråd om det i DIY delen här).

    Pottar som skippar är inte unikt för Blofeld. Jag har haft det på Yamaha samplers och jag vet att det förekommer frekvent på E-mu p2k moduler. Avhjälps snabbt mha motstånd fastlödda på ledningarna som kan dämpa "bruset" som åstadkommer hoppen.

    Att den skulle låta kallt var en åsikt som jag läste ofta innan jag själv lade mina svettiga labbar på en. Det behöver alls inte stämma har jag märkt. Där finns padljud som låter som bomull. Där finns också perkussiva ljud ifrån helvetet. Jag tror att den kan fås att låta precis som man vill. Mina förutfattade meningar om tyskt, Preussiskt och hårt ljud kom lite på skam. Där finns en del brister i OS:et (att inte kunna lagra "performances" t.ex) men det hoppas jag avhjälps i en ev. framtids uppdatering.

  7. #67
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Pottar som skippar är inte unikt för Blofeld. Jag har haft det på Yamaha samplers och jag vet att det förekommer frekvent på E-mu p2k moduler. Avhjälps snabbt mha motstånd fastlödda på ledningarna som kan dämpa "bruset" som åstadkommer hoppen.
    Inte motstånd.. kondingar.. kan räcka med en där digital in drivaren loopar in!!

  8. #68
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Tillägg: Jag fullkomligen älskar mjukisen Z3ta+ och får mitt lysmäte fyllt med lille Blofeld som låter precis som mjukisen men bättre. Bara positivt mao

  9. #69
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte motstånd.. kondingar.. kan räcka med en där digital in drivaren loopar in!!
    Sorry. Tog en GT efter en galen dag på jobbet. Får skylla på det ;-)

  10. #70
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Modular" verkar vara ett laddat ord och det roar mig.

    https://youtu.be/t1-zzJnKtDg

  11. #71
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sorry. Tog en GT efter en galen dag på jobbet. Får skylla på det ;-)
    Ta en GT till!!

  12. #72
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ta en GT till!!
    Rojjer :-)

  13. #73
    McVicar
    McVicar är inte uppkopplad
    McVicars avatar
    Senior
    Ah. GT

  14. #74
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Främst intresserad av wavetables? Finns det något sätt att ladda egna och trixa sånt på OSX??
    Samples.. vad är nyttan? egna singles eller?

    Ljudet.. är det iskallt? Tyskt walligt / svenkt elktronigt?

    Ergonomin på maskinen? Kommer man snabbt åt alla funktioner?

    Filtren? Resonerar de med sinus eller låter de kinesus?
    Jag har bara lyckats hitta ett program för att skapa egna vågtabeller och det är för Windows. Går bra att köra på OSX med Parallels, men det är ju lite extra knöligt så klart. Hoppas Waldorf släpper en editor snart... Finns en del färdiga att ladda in om man vill, typ dom från Prophet VS.

    Ljudet kan, som nämnts, vara både kallt digitalt och förvånansvärt varmt och "analogt". Personligen tycker jag det är lätt att skruva fram ljud som låter som man vill på denna och andra skalor (enkelt-knas-skalan, tex). FM-basar är min favorit just nu.

    Filtren låter nog så bra som digitala emuleringar av analogfilter gör antar jag. PPG-emuleringen är, som nämnts, kanon.

    Vad gäller sampling, så, ja, det tar tid att ladda upp 60MB men när dom väl är där blir det kul. Det är tre saker jag skulle säga att samplingen är riktigt bra till:

    1. Att ladda in traditionella ljud, typ specifika synthar, piano, stråkar osv. Dessa kan sedan manipuleras med Blofeldens synthmotor (filter, lfos, osv) och blandas med vågtabeller, VA och andra samples. En sample (som kan vara en mutlisample) allokeras till en oscilator som kan användas i kombination med de andra två. Oscilator 1 och 2 kan hålla samples, VA, eller vågtabeller, oscilator 3 endast VA.

    2. Att lägga till korta attack-samples till VA- och vågtabelljud, typ D-50. Kan användas för att få såväl realistiska "enligt 80-talsstandard" ljud eller helt flippade så klart.

    3. Att använda samples som FM-source för att modullera VA- och vågtabelloscilatorer. Här sätter bara fantasin gränser för vilka ljud man kan krana fram.

    Suck! jag som har min till försäljning i en annan tråd. Nu fick jag allvarlig kramp i magen som säger åt mig att behålla den...

  15. #75
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Kryper man lämpligast till korset? Eller finns det en bättre väg?

  16. #76
    Bulvanskägg
    Bulvanskägg är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    finns det en bättre väg?
    Inte till det priset (om vi snackar hårdvara).

  17. #77
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran

    https://youtu.be/qCFXa7ynz9I

    Har den sid emulering.. låter den så surrigt pipigt?? Eller är det hans ljudkort?? Är det USB bussen som surrbrumm piper?
    Senast redigerat av Sillen den 2011-09-22 klockan 20:56.

  18. #78
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran

  19. #79
    deleted user
    Sill, du gör unika saker, skaffa en blofeld och gör det du gör bäst, vill höra vad Sill kranar fram ur the blofeld!!!

  20. #80
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sill, du gör unika saker, skaffa en blofeld och gör det du gör bäst, vill höra vad Sill kranar fram ur the blofeld!!!
    Det vill jag skriva under på!

  21. #81
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sill, du gör unika saker, skaffa en blofeld och gör det du gör bäst, vill höra vad Sill kranar fram ur the blofeld!!!
    Känner mig lite skyldig att jag inte fått ut några färdiga låtar ur axxes gamla blåfält.
    All min hårdvara står mest och agerar inspirationskälla och manuellt ljudlekande i väntan på sequencer.

  22. #82
    McVicar
    McVicar är inte uppkopplad
    McVicars avatar
    Senior
    Den här tråden har fått mig att peppa en smula. Ska hem och ratta något vansinnigt vackert i eftermiddag! WOOP WOOP!

  23. #83
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    ok..

    Har i det närmaste bestämt mig? Ge mig en enda liten knuff i rätt riktning då. . .. . .... .

    Billigaste är e-music.. är de safe eller keff?

    Söker svart om någon vill kränga eller dänga!!!
    Senast redigerat av Sillen den 2011-09-27 klockan 00:04.

  24. #84
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Kör på
    *knuffa*

  25. #85
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Ok..

    Då vart man omkull knuffad.. svart på posten snart?? Nu tror man att riggen ska bli slim med OT och Blofeld.. endast?? Vi får vällan se?? Vi får se..

    SL nästa då??? Eller är den ok utan??

  26. #86
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    När kommer nytt OS? När kommer det en trummotor i palten?

  27. #87
    McVicar
    McVicar är inte uppkopplad
    McVicars avatar
    Senior
    OS kommer när snubben har tid (upptagen med annat W-projekt tydligen). Men det kommer iaf.

  28. #88
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Själv blev jag inte alls inspirerad av Blofeld. Labbkänsla, fattas bara en hållare för blodprov. Ljudet var väl okej, fetare än jag trodde egentligen, högt bakgrundsbrus och fiddligt operativ med klar avsaknad av knappar. Jämfört med forna storheter som Q och XT känns den hårt kompromissad. Bra pris dock. Men inget jag skulle kunna vara kreativ med.

  29. #89
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    förmodligen passar den inte mig heller.. hehe??

  30. #90
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Ajaj!? Det gick utför fort??

  31. #91
    Synapskollaps
    Synapskollaps är inte uppkopplad
    Synapskollapss avatar
    Veteran
    Tycker den verkar skitball, om man inte har nått emot menydykning ist för rattar!

    Låter fantastiskt bra för att vara så liten. Har bara pillat lite grand med reSet's Blodpalt, men är positiv efter den korta drabbningen! För mig är den enda grejjen just menydykande, som jag kan tycka är lite oinspirerande.

  32. #92
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Den som lever får se.. menar bara att PF och jag inte alltid har samma syn på kreativitet och bra synthljud!!

    inget illa ment men så är det PF!!

  33. #93
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Du blir ju tex inspirerad av stenar... och humlor så en blodpalt och en tur i skogen så...

  34. #94
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Synapskollaps Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker den verkar skitball, om man inte har nått emot menydykning ist för rattar!

    Låter fantastiskt bra för att vara så liten. Har bara pillat lite grand med reSet's Blodpalt, men är positiv efter den korta drabbningen! För mig är den enda grejjen just menydykande, som jag kan tycka är lite oinspirerande.
    Fast det kommer du inte undan på en walle, ska de programeras så är det till att snorkla/fridyka i grumliga menyer!! Ser ingen skillnad i det eller tex mnm eller md uw elektron har ju samma dykningar? Bonusen på blofelden borde vara just överblicken i licd? Mq är ju mycket klenare med informationen som kommer ur lcd, på gott och ont.

    Ska jag vara ärlig så tycker jag blodpalten har det mesta en synth kan behöva utan behov för en dator editor i alla lägen.... och en sak till, waldorf låter alltid bättre än an tror....

  35. #95
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du blir ju tex inspirerad av stenar... och humlor så en blodpalt och en tur i skogen så...
    Ja och sen gillar jag inte att arbeta eller köra bil... kan inte med reason heller!!!

  36. #96
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Kan man jämföra Blofeld och Largo eller e de äpplen vs päron? Jag är sugen på en Blofeld men ännu mer om det gick att få den i vst format.

  37. #97
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Jag tror man kan jämföra dem... det är ju istort samma flöde och ljudmotor.. uppbyggnaden verkar vara identisk..

    Båda bygger ju på Q lixom i grunden..

  38. #98
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    blodpalt lär locka till sig flugor att sampla... det är en sak som är säker!!

  39. #99
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man jämföra Blofeld och Largo eller e de äpplen vs päron? Jag är sugen på en Blofeld men ännu mer om det gick att få den i vst format.
    largo låter rätt likt, men den är instabil enligt min erfarenhet.

  40. #100
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Palten är fullblod enligt mig. Ner i träsket, grovslumpa och finlira så låter det Sill med extra nubbe. Visst, det är inte samma råa hajkött som Microwave 1, men jag hörde ingen större skillnad jämfört med Q eller XT. Den är dessutom den hittills mest lättediterade hårdisWaldorfen tack vare den laserfina displayen.

    Fast egentligen tror jag att DSI Evolver är mer Sill. Koola ekotrollerier och feedback som kan moduleras. Sequencers och Audio In.

  41. #101
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Jo.. fast jag kan nog gilla blofelden.. just på grund av överblicken i LCD och det stämningsfulla traditions waldorf ljudet!!

    Jag väntar på att den ska dimpa ner!! Testkör Largon lite smått då och då!!

  42. #102
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Den högst påtagliga brusnivån är iaf inget jag känner igen från Q & XT, förstår f ö inte hur ni kan tycka denna är mer lättrattad? Q och XT har ju klassisk minimooglayout på hela ljudflödet.

  43. #103
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Den är bökig med matrisen likt mq.. men displayen ger full feedback.. man ser vad man gör.. överblicken på modulerings källor till och från verkar kanon...

    Men man får se.. tror den är guld som drönare!!

  44. #104
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den högst påtagliga brusnivån är iaf inget jag känner igen från Q & XT, förstår f ö inte hur ni kan tycka denna är mer lättrattad? Q och XT har ju klassisk minimooglayout på hela ljudflödet.
    Fast jag känner inte igen nån hög brusnivå... kanske var det fel på exet du testade....min låter fint, ingen större skillnad mot Q och XT...

  45. #105
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast jag känner inte igen nån hög brusnivå... kanske var det fel på exet du testade....min låter fint, ingen större skillnad mot Q och XT...
    Samma här. Jag hittar inget brus om jag itne själv petar dit det?

  46. #106
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Detta var klaviaturversionen, butiksexemplaret på DLX. Hoppas jag har fel då!

  47. #107
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma här. Jag hittar inget brus om jag itne själv petar dit det?
    Tänkte precis påpeka att ditt exemplar var då brusfritt, så var även klav versionen jag hade innan också. Visst kan jag ändå hålla med om att utgångsteget i den kanske inte riktigt levererar, men vad tusan kostar maskinen

  48. #108
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    vad tusan kostar maskinen
    Mer än en TG77.

  49. #109
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mer än en TG77.
    Beggat så ligger dom ju typ i samma prisklass i dagsläget..... och vad var det du sa om att vara lättrattad

  50. #110
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den högst påtagliga brusnivån är iaf inget jag känner igen från Q & XT, förstår f ö inte hur ni kan tycka denna är mer lättrattad? Q och XT har ju klassisk minimooglayout på hela ljudflödet.
    Mer lättrattad är väl att ta i men faktum är att den mycket bra displayen gör en del djupare editering lättare med Blofeld än med Q/XT. Man har bättre koll på modulationsrouting och nivåer. Arpeggiatorn blir konstigt nog också mer användarvänlig, tycker jag. Och som flera andra sagt: jag har inte heller märkt av något brus.

  51. #111
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jag tycker den låter bra och den är prisvärd. Men jag undrar över hur de har skruvat ihop den efter att ha sett trasiga blofeldare säljas här, på vend och på blocket. 2000:- beggat är inte mycket men jag skulle inte orka med strul med ghost edits och trasiga hörlursutgångar eller liknande. Då är det knappt lönt att serva den (om man inte gör det själv).

  52. #112
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Nämnde just TG77 för att det är en så fantastisk & prisvärd synt bara... lättrattad är den... inte alls... men det här är fräckt!


    https://youtu.be/Sc1yDN6n1Ro

  53. #113
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jo fast det är ju två väldigt olika synthar..jag älskar tg/sy77/99 de är honung för örat. Men inte kan de göra vad Blofeld kan eller ens i närheten..... Blofelds möjligheter är smått otroliga och jag skulle verkligen säga att den har ett supervänligt och inbjudande användarinterfejs och låter superbt. Sen gnäller folk på "grundljudet" (vad nu det egentligen menas) men jag är rätt känslig för många VA, man får ont i öronen efter längre pass..... och jag kan ju bra säga att Blofelden är snällare med öronen än t.ex. Nord Wave (alla Nords)... så ogillar man Blofeld bör man kräkas efter en kvart med Nordsyntharna... Det finns ingenting som ens kommer i närheten av Blofelds möjligheter om man inte är beredd att spendera en grym summa pengar

  54. #114
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Det finns en fördel till.. den är ny och har samplings addon... den har alltså verkligen lite mer än Q/XT i praktiken fler röster än XT oxå...

    Priset
    SL
    USB MIDI??
    Förmodligen kommer det nån wavetable editor.. hur som så finns det möjlighet till att göra egna tables på ett "nästan" smidigt sätt..

    Tror att midi ut från blofelden styr Largo rakt av oxå... vilket är ganska fett VA?

    Men har den filter? Det är den stora frågan!!!

  55. #115
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker den låter bra och den är prisvärd. Men jag undrar över hur de har skruvat ihop den efter att ha sett trasiga blofeldare säljas här, på vend och på blocket. 2000:- beggat är inte mycket men jag skulle inte orka med strul med ghost edits och trasiga hörlursutgångar eller liknande. Då är det knappt lönt att serva den (om man inte gör det själv).
    Man lär vällan få kondings modda den, kanske byta encoders efter ett tag..

    Waldorf brukar vara ganska öppna på frågor om vilka grejer som sitter i.. fick data blad på en grej till Rack Attacken på inte ens en dag skickat till mig när jag bad om det... Så supporten känns som en bonus oxå

    Tror att OS till palten är mer buggfritt än mQ OS och att det kommer fortsätta utvecklas med slö takt men ändå..

  56. #116
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    OBS den har sid bakgrundsbrus om man hänger den på min USB hubb..

    Jag gillar den faktiskt än så länge... trumm presets låter bättre 808 äm MD någonsin gjort... hahaha...tycker inte alls den låter platt... wavetables och FM är guld värt...

  57. #117
    Wilhelms avatar
    Senior
    Någon som testad med ctlrl editor?
    http://ctrlr.org/viewtopic.php?f=61&t=605

  58. #118
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Nej men tydligen så ska mappningen från blofeld vara nästan identisk med largo.. ex du kan styra filter från blofeld eller slå på fx osv.. använda blofeld som en controler för largo!!

    Om controll appen är för mac kan jag prova, men varför skulle man vilja styra en bra upplagd HW från en vst ruta? Tvärtom är ju mycket vettigare.... blofelden är lättnavigerad!!

  59. #119
    Wilhelms avatar
    Senior
    Min blofeld ligger nerpackad just nu, så jag har inte testat ctlrl editorn ännu. men jag hoppas jag kan packa upp den snart....

    Det som jag tycker verkar bra är att man kan ha rätt ljud laddade i sitt logic projekt automatiskt när man öppnar det, och kunna gå tillbaks och mixa om och mixa rätt senare utan att riskera att man har sparat över eller ändrat på något vid något annat tillfälle...

    sen tycker jag inte att blofelden är lättnavigerad. det blir för många steg innan man kan pilla på det man vill pilla på med så få rattar och knappar...

  60. #120
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OBS den har sid bakgrundsbrus om man hänger den på min USB hubb..

    Jag gillar den faktiskt än så länge... trumm presets låter bättre 808 äm MD någonsin gjort... hahaha...tycker inte alls den låter platt... wavetables och FM är guld värt...
    Så pass? Jag har faktiskt inte testat trummorna i den än. (fy på mig) men det får nog bli det ikväll! jag har 4 låtar att gra innan månaden är över

Liknande ämnen

  1. [rec] Waldorf Blofeld
    Av sawtooth i forum Recensioner och demonstrationer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 15:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •