Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 283

Ämne: Novation Peak - 8 Voice Poly

  1. #121
    Astral
    Astral är inte uppkopplad
    Astrals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det bara jag men känns ändå inte som kommande rev2 (8-rösters) ger mest SFP (Synth För Pengarna) i fråga om hantverk, materialval, ljud osv?
    Även jämfört med DM12.
    Jo. Sjukt mycke mer för pengarna faktiskt. Men viktigast e hur de låter å jag gillar både formatet å soundet på Peaken

  2. #122
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Kolla in Hispasonic´s test av Peak på tuben. Kan inte Spanska, men den killen är alltid bra på att ratta fram intressantare ljud på grejer han visar. Han påpekat t.ex. att det finns en ratt direkt i filtersektionen, för att modulera filtret med ena oscillatorn. Det framgår också i en annan video, att LFO;er är polyfona. ställ in en fördröjning på LFO, och addera successivt en ton åt gången. vibrato och filtermodulation kommer låta riktigt fylligt och levande tror jag

  3. #123
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Först väldigt intresserad men priset....tar priset. Deepmind, system-8 låter bra och jag hade hoppats att novation med hade kommit med något som konkurrerat med sexsiffrigt. Känns som att en beggad ob eller prophet fortfarande skulle vara värt att spara upp till om det ändå ska hostas upp.

  4. #124

  5. #125
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    [QUOTE=Framerate;3085039]
    https://youtu.be/8-TgyVnmdHU
    Ah... En kopp té och en Sonicstate-film blir det ikväll för min del

  6. #126
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Går deepmind och system-8 att köra multitimbralt? Jag har för mig att peak kunde det vilket är en stor stor bonus

  7. #127
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Det har diskuterats i tråden tidigare. Peak är inte multitimbral.

  8. #128
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Åfasiken. Var det waldorfs kanske då?

  9. #129

  10. #130
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MK Ultra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Först väldigt intresserad men priset....tar priset. Deepmind, system-8 låter bra och jag hade hoppats att novation med hade kommit med något som konkurrerat med sexsiffrigt. Känns som att en beggad ob eller prophet fortfarande skulle vara värt att spara upp till om det ändå ska hostas upp.
    Priset är helt ok med hänsyn till vad du får. Thomann listar Peak för strax under 14000 Kr. Du får sannolikt fortfarande ge ca 20000 Kr för en beg OB-6 eller Prophet 6 desktop, syntar som dessutom är enklare i utförande (på gott och ont).

  11. #131
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Fan jag tror jag måste köpa den

  12. #132
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst låter den väl bra?! Men jag hade hoppats på fler ljudexempel från Nick. Men den kommer väl rätt snart ut på marknaden, och då kan vi pröva själva EDIT: såg nyss att Thomann har beräknad leverans den 16/6, så det blir väl tidigast till midsommar som vi får se den i butiker...
    Senast redigerat av jocks1 den 2017-05-10 klockan 20:02. Anledning: ny info

  13. #133
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran

    https://youtu.be/cQTdgbwzDoI

    https://youtu.be/cQTdgbwzDoI

    Jaha, nu är jag nog såld. Mångsidig synt. En sån man kan ha forever och verkligen lära sig.
    Senast redigerat av Framerate den 2017-05-11 klockan 15:56.

  14. #134
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    EDIT: såg nyss att Thomann har beräknad leverans den 16/6, så det blir väl tidigast till midsommar som vi får se den i butiker...
    Samtidigt som Rev2 kommer ut? Dålig tajming av Dave att komma efter DM12 och bli försenad tills Novation släpper sin.

  15. #135
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/cQTdgbwzDoI

    https://youtu.be/cQTdgbwzDoI

    Jaha, nu är jag nog såld. Mångsidig synt. En sån man kan ha forever och verkligen lära sig.
    Och där kom en bättre ljud-demo från Nick
    Där ligger väl ändå DM12 i lä, eller hur?! NovPeaks syntmotor verkar mer komplett i mina ögon, så det högre priset är förståeligt, trots avsaknad av klaviatur. Är klart intresserad...

  16. #136
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Ja, den låter ju inte dåligt alls men jag föredrar nog ändå DSI-syntharna när det gäller grundsound. DSI Rev2 tycker jag har mer av den skira diskanten och strävheten som jag saknar hos i princip alla VA. Den här låter mer kontrollerat clean i grundljudet. Sen kan man ju lägga på en massa distortion och modulation men jag saknar lite 3D-känsla i ljudet på nåt sätt. Peak verkar dock bättre på Roland-esque pads med smetigt fint chorus.

  17. #137
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/cQTdgbwzDoI

    https://youtu.be/cQTdgbwzDoI

    Jaha, nu är jag nog såld. Mångsidig synt. En sån man kan ha forever och verkligen lära sig.
    Nu orkade jag inte lyssna igenom allt utan skrollade lite då och då, men det var väl inte mycket wavetabledemos, va?


    Och de ENORMA distmöjligheterna Nick pratade om i video nr 2 skrattar DSI Evolver åt ("moahahahaaaa").


    Men visst, den låter fint.

  18. #138
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Dom har ju klart sneglat på DSI:s distar/overdrives i revolver, Pro2/12 ... tycker det är synd att dom inte utvecklade filtret..inte ens något som i OSCar eller Pro2 får man här.... och dom ba En oscillator kan friköras och FM:a filtret t.ex... öh... har väl MiniMoogen klarat i snart ett halvt sekel

    Men jag tycker den verkar helgrym... det finns mer mos i den burken än vad man klarar vrida fram under en livstid...den tillhör ju kategorin maskiner som kan låta som precis vad man vill typ.

    Väntar själv på en P12/evolver mk2/rev2..eller Prophet 13 ...1200????

    Sen ger ju Waldorf oss en gnutta tröst så länge

  19. #139
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dom har ju klart sneglat på DSI:s distar/overdrives i revolver, Pro2/12 ... tycker det är synd att dom inte utvecklade filtret..inte ens något som i OSCar eller Pro2 får man här.... och dom ba En oscillator kan friköras och FM:a filtret t.ex... öh... har väl MiniMoogen klarat i snart ett halvt sekel

    Men jag tycker den verkar helgrym... det finns mer mos i den burken än vad man klarar vrida fram under en livstid...den tillhör ju kategorin maskiner som kan låta som precis vad man vill typ.

    Väntar själv på en P12/evolver mk2/rev2..eller Prophet 13 ...1200????

    Sen ger ju Waldorf oss en gnutta tröst så länge
    Ja, jag känner att lägga pengarna på en 8 rösters REV2 känns mer motiverat än PEAK

  20. #140
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Denna burk har på pappret alla rätt, jag börjar tröttna på analoger, äntligen lite fler hybrider, kommer från ett intressant utvecklarteam, inget tangentbord, etc. Men inget jag hör so far lever upp till förhoppningarna, mest more of the same. En ESQ1/m låter mer spännande, med en bredare ljudpalett och de kan fås för 1/4 av vad Peak kostar.

  21. #141
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Denna burk har på pappret alla rätt, jag börjar tröttna på analoger, äntligen lite fler hybrider, kommer från ett intressant utvecklarteam, inget tangentbord, etc. Men inget jag hör so far lever upp till förhoppningarna, mest more of the same. En ESQ1/m låter mer spännande, med en bredare ljudpalett och de kan fås för 1/4 av vad Peak kostar.
    Jag undrar om wavetable kan uppgraderas i framtiden, och hur stort blir då det tillgängliga samplingsminnet? Lagringsminne kostar ju noll numera...

  22. #142
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Tycker man hör bland alla trista presets att grundljudet är snyggt, modernt och välljudande.
    Senast redigerat av pepelogu den 2017-05-12 klockan 11:36.

  23. #143
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag känner att lägga pengarna på en 8 rösters REV2 känns mer motiverat än PEAK
    Beror väl på.. det är ju fortfarande en P08 med några förbättringar visserligen... men den kommer ju inte i närheten av vad en P12 eller Peak klarar av. Rev2 är något annat.

  24. #144
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Denna burk har på pappret alla rätt, jag börjar tröttna på analoger, äntligen lite fler hybrider, kommer från ett intressant utvecklarteam, inget tangentbord, etc. Men inget jag hör so far lever upp till förhoppningarna, mest more of the same. En ESQ1/m låter mer spännande, med en bredare ljudpalett och de kan fås för 1/4 av vad Peak kostar.
    Har ESQ-1 bredare ljudpalett....hur tänker du då???

  25. #145
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har ESQ-1 bredare ljudpalett....hur tänker du då???
    Ja det kan man ju undra, det ljud som kommer ut ur en ESQ1 låter i vilket fall inte bredare än det vi hör i Peak-demona
    Dessutom sjunger ESQ-1 på sista versen vad gäller bäst-före-datum för elektroniken så lite dumt att jämföra priserna där.

  26. #146
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja det kan man ju undra, det ljud som kommer ut ur en ESQ1 låter i vilket fall inte bredare än det vi hör i Peak-demona
    Dessutom sjunger ESQ-1 på sista versen vad gäller bäst-före-datum för elektroniken så lite dumt att jämföra priserna där.
    Ja, det är väl som så. De flesta hybriderna som kom på 80-talet börjar helt enkelt ge upp. Men då är det tur att det dyker upp nya på marknaden.

  27. #147
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beror väl på.. det är ju fortfarande en P08 med några förbättringar visserligen... men den kommer ju inte i närheten av vad en P12 eller Peak klarar av. Rev2 är något annat.
    Jag tänkte bara nypris mot nypris. ca 16 kkr för en Rev2-p8 med klav och runt 14 kkr för en PEAK.

  28. #148
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har ESQ-1 bredare ljudpalett....hur tänker du då???
    Bredare utbud av olika sorters ljud. ESQ klarar ju allt från fake rompler, typiska analog ljud samt nästan DX digitala ljud, dessutom multitimbral. Interfacet på Peak är dock hundrafalt bättre.

  29. #149
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bredare utbud av olika sorters ljud. ESQ klarar ju allt från fake rompler, typiska analog ljud samt nästan DX digitala ljud, dessutom multitimbral. Interfacet på Peak är dock hundrafalt bättre.
    Nu är jag väl ganska övertygad om att Peak fixar allt det där med bravur...utom multitimbraliteten då

  30. #150
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänkte bara nypris mot nypris. ca 16 kkr för en Rev2-p8 med klav och runt 14 kkr för en PEAK.
    Jo men då ser du ju till klavet och inte syntesen.... Nu är ju inte Rev2 att förakta..men den är ju mkt smalare i sitt utbud..och då har den ju rätt sjyssta moduleringsmöjligheter ändå.... Peaken är ju något annat.

  31. #151
    buoyfriend
    buoyfriend är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dessutom sjunger ESQ-1 på sista versen vad gäller bäst-före-datum för elektroniken så lite dumt att jämföra priserna där.
    Berätta mer, gärna i:
    http://www.99musik.se/showthread.php?228934-Ensoniq-ESQ-1-hype

    Mvh, orolig 😰

  32. #152
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av buoyfriend Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Berätta mer..
    Offtopic: Inte för att göra dig orolig men att köpa en gammal synth är som att köpa en gammal bil, kräver tålamod, omvårdnad och risktagande. 70-talssyntharna har generellt enklare elektronik som kan ersättas på ett annat sätt än de från 80-talet och framåt som har mer integrerade speciallösningar. Komponenter håller väl ett tiotal år medans mycket av dagens elektronik slutar fungera redan efter ett par år (jämför mobiler). Som perspektiv.

  33. #153
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Köp en ny synth som Peak så förlorar den mer i värde på ett år än vad en gammal synth som ESQ1/m kostar begagnat.

  34. #154
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köp en ny synth som Peak så förlorar den mer i värde på ett år än vad en gammal synth som ESQ1/m kostar begagnat.
    Med andra ord så tjackar man den beggad om ett drygt år!

  35. #155
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är jag väl ganska övertygad om att Peak fixar allt det där med bravur...utom multitimbraliteten då
    Kanske har multitimbraliteten spelat ut sin roll i men det är ändå märkligt att man kunde klämma in den i synthar på den tiden men nästan ingen har det idag (förutom romplers).

  36. #156
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske har multitimbraliteten spelat ut sin roll i men det är ändå märkligt att man kunde klämma in den i synthar på den tiden men nästan ingen har det idag (förutom romplers).
    Jag jobbar fortfarande multitimbralt. Och för mig så är det fortfarande högaktuellt. Jag tror att det mesta beror på att det helt enkelt inte gjorts någon vettig hybrid/analog multitimbral synt på länge, om man bortser från Omega 8 och PEK.

  37. #157
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Intressant med polyfon aftertouch. Vi som har en Beatstep pro kan ju sända polyfon aftertouch... och man kan ha en LFO för varje röst. En budgetlösning istället för en CS-80?!

  38. #158
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    hittade denna långa ljuddemo, som går igenom alla factory presets. Jag får positiva Roland-vibbar av ljuden:
    https://youtu.be/fYkTSIDHB2I

  39. #159
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Recenserad i senaste SOS. Linjär FM, mer ljudvariation än vad wavetable-mängden pekar på, kan slira runt fint så att alla rösterna inte är exakt lika... med mera.

    Kontentan?

    Pros

    • Those versatile, high-resolution oscillators.
    • The analogue multi-mode filter armed with pre- and post-filter distortion.
    • The friendly user interface.
    • The solid spread of bread and butter effects.

    Cons

    • The price.
    • The wall-wart.
    • The slightly underwhelming wavetables.
    • The modulation matrix could be more comprehensive.

  40. #160
    Nihad
    Nihad är uppkopplad nu
    Nihads avatar
    Veteran
    samtliga cons där borde vara möjliga att uppdatera ...

  41. #161
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Vissa ser jag som mjukvarugrejer, men det gäller att få till dem med existerande hårdvara också, så att de passar in snyggt.

  42. #162
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Recenserad i senaste SOS. Linjär FM, mer ljudvariation än vad wavetable-mängden pekar på, kan slira runt fint så att alla rösterna inte är exakt lika... med mera.

    Kontentan?

    [FONT="]Pros[/FONT]

    • Those versatile, high-resolution oscillators.
    • The analogue multi-mode filter armed with pre- and post-filter distortion.
    • The friendly user interface.
    • The solid spread of bread and butter effects.

    Cons

    • The price.
    • The wall-wart.
    • The slightly underwhelming wavetables.
    • The modulation matrix could be more comprehensive.
    hm... jag såg att han tyckte det fanns lite digitala artefakter vid högsta och lägsta frekvenserna från oscillatorerna. låter lite oroande för mej EDIT:Nick Batt tyckte inte sej höra eller se några sådana, sa att dom nästan lät som analoga, men inte riktigt så feta som vissa analoga VCO;er.
    Senast redigerat av jocks1 den 2017-07-01 klockan 14:39. Anledning: ny info

  43. #163
    GMKA
    GMKA är inte uppkopplad

    Senior
    Jag är inte helt såld på ljudet utifrån de demos jag sett. Men det kanske bara är jag.

  44. #164
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Igår hittade jag en l-å-å-å-ng presentation av cuckoo: https://www.youtube.com/watch?v=GDf2TbhFE9M
    Verkar full av modulationsalternativ m.m. Många demos hittills har saknat perkussiv attack i ljuden, men cuckoo gör några bra ljud med snärt i. Men ladda upp med kaffe och bulle, för videon är på 1 timme och 3 minuter tror jag

  45. #165
    Nihad
    Nihad är uppkopplad nu
    Nihads avatar
    Veteran
    Så, nu har jag testa den i butik under några timmar, och här kommer mina pros/cons;

    + bra och överskådligt interface
    + bra bygge, rätt storlek/vikt, rattar och reglar ger rätt motstånd
    + rappa envelopes
    + fas-synkbara LFOs med slew
    + effekterna är bland det bästa jag hört bland inbyggda effekter i syntar


    - oscillatorerna, de låter i mina öron inte speciellt bra, PWM låter helt fel, och vid högre noter låter nästan alla vågformer lika
    - oscillatorerna, igen, mager uppsättning och konfiguration av wavetables, glöm sköna svep a la microwave.
    - filtret, helt ok egentligen, men saknar roligare konfigurationer, typ LP/HP svep..
    - VCA***
    - modulationen för vissa parametrar går inte speciellt djupt


    En till grej - på nåt konstigt sätt känns det som att synten låter abnormalt mycket starkare (i volym) i förhållande till hur många noter man håller ner, som att allt konstant är i fas eller att VCA-n*** adderar på nåt skumt sätt. Exempelvis känns DSI's syntar, speciellt OB6, mycket jämnare i volym hur man än spelar. Ingen aning varför det är så, men detta gör ändå synten mindre spelbar.

    Ville på förhand verkligen älska den, den tickar egentligen alla boxar på pappret, men jag tycker PEAK helt enkelt inte låter speciellt bra. Man får kämpa med att få ett bra enkelt grundljud ur den, vilket är big NO i min bok.

  46. #166
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så, nu har jag testa den i butik under några timmar, och här kommer mina pros/cons;

    + bra och överskådligt interface
    + bra bygge, rätt storlek/vikt, rattar och reglar ger rätt motstånd
    + rappa envelopes
    + fas-synkbara LFOs med slew
    + effekterna är bland det bästa jag hört bland inbyggda effekter i syntar


    - oscillatorerna, de låter i mina öron inte speciellt bra, PWM låter helt fel, och vid högre noter låter nästan alla vågformer lika
    - oscillatorerna, igen, mager uppsättning och konfiguration av wavetables, glöm sköna svep a la microwave.
    - filtret, helt ok egentligen, men saknar roligare konfigurationer, typ LP/HP svep..
    - VCA***
    - modulationen för vissa parametrar går inte speciellt djupt


    En till grej - på nåt konstigt sätt känns det som att synten låter abnormalt mycket starkare (i volym) i förhållande till hur många noter man håller ner, som att allt konstant är i fas eller att VCA-n*** adderar på nåt skumt sätt. Exempelvis känns DSI's syntar, speciellt OB6, mycket jämnare i volym hur man än spelar. Ingen aning varför det är så, men detta gör ändå synten mindre spelbar.

    Ville på förhand verkligen älska den, den tickar egentligen alla boxar på pappret, men jag tycker PEAK helt enkelt inte låter speciellt bra. Man får kämpa med att få ett bra enkelt grundljud ur den, vilket är big NO i min bok.
    oj, låter vågformer fel. måste testa detta själv. det var inte nån av dist-kretsarna som var på hela tiden. det är väl tre stycken i den tror jag. finns den i Sverige för test redan?

  47. #167
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Just att vågformer låter lika när man går uppåt i oktaverna är väl rätt naturligt när övertonerna ligger över hörselns gräns. Fast det kanske inte var det som det handlade om här?

  48. #168
    Nihad
    Nihad är uppkopplad nu
    Nihads avatar
    Veteran
    ang PWM, visst är det PWM, men med "fel" menar jag att det låter subjektivt lite trist. och gällande ljudet i högre oktaver - det är ett logiskt argument med hörselns gräns (var inte riktigt så högt upp jag spelade iofs), men å andra sidan upplever jag inte samma "problem" med tex OB6 och Prophet6.

    kom ihåg att detdär är en subjektiv åsikt, testa själva

  49. #169
    zotglen
    zotglen är inte uppkopplad
    zotglens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Finns en peak på uppsala musikverkstad nu. Fantastisk maskin. Väl värd ett test, jag är djupt förälskad!

  50. #170

  51. #171
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran

  52. #172
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Makalöst bra synth.
    Tycker oscillatorerna låter grymt bra, har en enorm bredd och är riktigt genomtänkta.
    Effekterna är, som många andra påpekat, både extremt välljudande och lättrattade.
    Låt oscillator 3 modulera filtret och du kan finjustera filtret in i minsta detalj, både totalt kontrollerat eller fullständigt okontrollerat.
    Kommer kanske en recension. Eller en demo. Eller något annat. Om jag får tid någon gång.

  53. #173
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    rätt lång video, men vilka ljud som dyker upp lite varstans!<3

    https://youtu.be/ZTlJbTOkuHg

  54. #174
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Den låter inte alls som jag brukar vilja att mina instrument låter, ändå måste jag säga att det var länge sen jag var så sugen på att skruva på en "ny" burk!

  55. #175
    Astral
    Astral är inte uppkopplad
    Astrals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    rätt lång video, men vilka ljud som dyker upp lite varstans!<3

    https://youtu.be/ZTlJbTOkuHg
    Ja gillar verkligen hans energi. Fina ljud då emellanåt men priset e på tok för mycke å verkar va massa menydyk

  56. #176
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Nå?
    Är det någon som har köpt denna än?
    Och i så fall vad har den gett för intryck?

  57. #177
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nå?
    Är det någon som har köpt denna än?
    Och i så fall vad har den gett för intryck?
    Se ovan.

    Oscillatorsektionen är magnifik. Man synkar oscillatorerna till sig själva, dvs man styr grundpitchen med en parameter och den harmoniska pitchen med en annan. Man kan alltså köra tre fristående synkade oscillatorer samtidigt. Det du pippin! Sedan har man en mycket användbar shapeparameter på alla vågformer, samt möjlighet att klämma ut flera snedstämda sågtänder från en och samma oscillator. Man kommer riktigt, riktigt långt med bara en oscillator.

  58. #178
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Testade en på Tremolo i Malmö idag, och kunde inte slita mig därifrån. Försökte inte köra vanliga analogljud utan mer knasa till det. Tyckte den var mycket kul och lät mestadels riktigt bra (och en del fantastiskt).. fick till slut lämna den eftersom jag var sen till dagis men undrar om inte jag behöver köpa mitt livs digitalaste synt nu .

  59. #179
    JimmyVai
    JimmyVai är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Jag har ägt denna fantastiska maskin i några månader nu. Jag spelade in en liten video om någon kanske är intresserad.

    https://youtu.be/UUftsMLaGsg

  60. #180
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av JimmyVai Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har ägt denna fantastiska maskin i några månader nu. Jag spelade in en liten video om någon kanske är intresserad.

    https://youtu.be/UUftsMLaGsg
    Snyggt! Liksom hanteringen av Linnstrumentet!

Liknande ämnen

  1. Peak vs Rev2 - ljudkranarmöjligheter
    Av HEK i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-09-03, 15:05
  2. Gameboy brus-peak vid 9.25 kHz
    Av ledfyr i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-10-06, 21:39
  3. Peak Studio
    Av not2logic i forum Mixning & mastring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 21:46
  4. Numerology 2 sneak peak
    Av Volantiz i forum Övrig mjukvara
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 16:33
  5. Peak vs RMS
    Av Rizzo i forum Mixning & mastring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-07, 21:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •