Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4
Resultat 181 till 236 av 236

Ämne: Roland AIRA System-1...

  1. #181
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Tur att man har komptid så det räcker .... tog ledigt istället
    Sitter och spelar på min "sh-2"...

    ÖNSKAR man kunde ha fler plugouts så man kan jämföra. Nu går det väl med vst men jag har ingen sån host (använder savihost för att plugga ut)

    Den låter riktigt härligt måste jag säga ... varm i kroppen nu .. pirrar i hjärtat

    Edit

    Vilken jädrans bas det blir med full resonans! Gör lite bastrummor och mina events skallrar (ps-8)

  2. #182
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ... Kan man nu köpa analog monos ( om man är rädd för att köpa vintage ) nya för 5000:- så förstår jag inte ett jota av hur man kan sälja System-1 om man dessutom har mage att ta betalt för kommande pluggar...Lyssna på en öppen sågtand på en virtuell analog och en riktig. Vilken fräser mest , vilken får du ståpäls av? När han SonicState snubben testar torra sågtänder och pulse vågor ( runt 5 minuter in ) i SH-2 videon...suck, man har inte kommit ett dugg längre med virtual analog ljudet sedan Jp-8000 , låter plastigt. Saknar helt övertoner , fräs och fläsk. ...

    Mvh Surgubben
    Jag håller med om att det saknas fräs, fläsk och övertoner när jag lyssnar på Youtube-demon ovan även om jag tror att det är lite bättre än en standard VST. Men jag är inte helt överygad att moderna analog synthar har samma fläsk som en vintage från 70-talet heller. Jag har en känsla av att modern elektronik är också en aning för bra för sitt eget bästa.

  3. #183
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Sluta nu. Jag hade låg motståndskraft redan innan...

    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tur att man har komptid så det räcker .... tog ledigt istället
    Sitter och spelar på min "sh-2"...

    ÖNSKAR man kunde ha fler plugouts så man kan jämföra. Nu går det väl med vst men jag har ingen sån host (använder savihost för att plugga ut)

    Den låter riktigt härligt måste jag säga ... varm i kroppen nu .. pirrar i hjärtat

    Edit

    Vilken jädrans bas det blir med full resonans! Gör lite bastrummor och mina events skallrar (ps-8)

  4. #184
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag håller med om att det saknas fräs, fläsk och övertoner när jag lyssnar på Youtube-demon ovan även om jag tror att det är lite bättre än en standard VST. Men jag är inte helt överygad att moderna analog synthar har samma fläsk som en vintage från 70-talet heller. Jag har en känsla av att modern elektronik är också en aning för bra för sitt eget bästa.
    +1

  5. #185
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Upptäckte en detalj på system-1. om man bara kör selfosc filter (ingen vco/noise) så finns det två lägen på resonansratten där varannan ton alt var fjärde ton blir tyst. Det verkar alltså som att Roland programmerat in viss resonansvariation mellan tonerna man spelar.

  6. #186
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Blir det tyst även om du håller ned en tangent länge?

  7. #187
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Japp, verkar vara en medveten konstruktion för att få rösterna att låta lite olika och öka "levnaden" men i detta fallet får det motsatt effekt. Det är ett väldigt smalt spann på resonansratten där detta händer, men dock intressant.

  8. #188
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Det blir inte så på analoga syntar då? Den ska ju vara kretsmodelerad o så

  9. #189
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Nej. Grejjen här är att resonansen på filtret drar igång vid precis ett specifikt värde på resonansratten, och eftersom de adderar/subtraherar lite mot detta värde för att få fram lite variationer så blir det så här.

    Visst, en analogsynth kan bete sig på liknande sätt om den inte är riktigt kalibrerad men här har det mer med styrningen av resonansparametern att göra än att filtret är kretsmodellerat.

  10. #190
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Ahh jag tror jag fattar! Tack för förklaringen

  11. #191
    Matti
    Matti är inte uppkopplad
    Mattis avatar
    Senior
    Och idag får vi extra godis! Sex nya vågformer och 64 minnesplatser, plus ny ljudbank! Kan vara gamla ljud men ändå. http://www.roland.com/aira/system-1_v.html

  12. #192
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Yes!

    Jag har just börjat tröttna på bara 8 minnesplatser!! 64 är helt perfekt!!

  13. #193
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Fint! Hoppas på en uppdatering som byter ut crusher mot klassisk overdrive Sen vore det kul om det i samband med detta kom en typ USB-expander med patchpanel hämtad från System 1m. Gärna med inbyggd sequencer

  14. #194
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Oj!! Detta kom som en total överraskning för mig
    Manualen verkar inte vara uppe än dock ... nån som vet hur man ändrar bank?

    Aha, håll in system-1 resp plug-out och banken flashar (för att byta, håll in den ena och tryck på 1-8)

    Nu till att byta ljud ..

  15. #195
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj!! Detta kom som en total överraskning för mig
    Manualen verkar inte vara uppe än dock ... nån som vet hur man ändrar bank?

    Aha, håll in system-1 resp plug-out och banken flashar (för att byta, håll in den ena och tryck på 1-8)

    Nu till att byta ljud ..
    Snyggt! De nya vågformerna, hur fungerar det?

  16. #196
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Håll in Legato och snurra på osc

    De låter FÖRBANNAT bra o.O Gränsfall att jag får lite kortslutning i skallen när jag tänker på alla ljud man kan göra



  17. #197
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håll in Legato och snurra på osc

    De låter FÖRBANNAT bra o.O Gränsfall att jag får lite kortslutning i skallen när jag tänker på alla ljud man kan göra


    Aha okej, får väl ta och uppdatera Men hur ser man att en sådan vågform är vald då?

  18. #198
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Man får hålla det i minnet tror jag. Det går inte att se. Men såvida patchen inte är för komplicerad så hör man det (om man är väldigt van med synthar kanske jag borde tillägga!).

    De nya + cross mod + ring/sync .......... wow, vilka monstruösa ljud! Det låter som om man skulle behöva en hel vägg med synthar för att få till dem!

    Vad skönt med 64 platser .. nu kan jag spara så många jag vill utan oro!

  19. #199
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    VARNING!!!!!!

    OM DU UPPDATERAR.....


    ... så kommer demoblinkandet tillbaka

    Nån som kommer ihåg vilken knapp man ska hålla ned när man startar för att stänga av det?

  20. #200
    Matti
    Matti är inte uppkopplad
    Mattis avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    VARNING!!!!!!

    OM DU UPPDATERAR.....


    ... så kommer demoblinkandet tillbaka

    Nån som kommer ihåg vilken knapp man ska hålla ned när man startar för att stänga av det?
    Äh, är ju bara att fjutta på ett arpeggio och skruva ner volymen. Orka inställningar!

  21. #201
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj!! Detta kom som en total överraskning för mig
    Manualen verkar inte vara uppe än dock ... nån som vet hur man ändrar bank?

    Aha, håll in system-1 resp plug-out och banken flashar (för att byta, håll in den ena och tryck på 1-8)

    Nu till att byta ljud ..
    Det är alltså 64 system-1 ljud och 64 plugout ljud, eller ??
    Har inte hunnit uppdatera ännu, så jag har inte hunnit testa.

  22. #202
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    64 av varje, jepp!

  23. #203
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Mycket bra uppdatering! Vowels är ju kul ,

  24. #204
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    System-1 är guld. Först är själva system-1 synten riktigt brta (bortsett från keyboarden såklart), o sen så är plugoutsen oxå fantastiska. Nobrainer om du känner suget. Köp.

    Inget fel på JP08an alls. Men System-1 är så mycket mer O större rattar

  25. #205
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Hur är klavet på denna? lika skön som sh-101?

  26. #206
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Sämre skulle jag säga. Mycket kort "väg" från anslag till "botten". Man använder rattarna på synten, o separat keyboard.

  27. #207
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag tycker att klavet är riktigt skönt att spela på faktiskt. Jag saknar velocity, men spelmässigt så är det bra. Väldigt annan känsla dock än ett "vanligt" klav.

  28. #208
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Gillade också klavet, men så g-bergstriggar jag företrädesvis också

  29. #209
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Andrew242 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har fortfarande inte beställt en.

    Eftersom det egentligen är en dsp med klaviatur, finns det någon som hackat system 1 firmware med nya vågoformer / effekter etc?
    I uppdateringen 1.20 tillkom det nya oscillatorlägen.

  30. #210
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Men System-1 finns ju numera att köpa som VSTi, så om man inte har problem med att vara fjättrad vid datorn ser jag inga fördelar med att köpa själva System-1 burken. Själv har jag programmerat alla MIDI CC för System-1 i en MIDI Ctrl patch i min JD-XA (de är faktiskt rätt lika i interfacet), så den fungerar typ som en kontroller för System-1. Klockrent - om man kan sitta vid datorn, alltså.

    /// Tom

  31. #211
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag synkar min System-1 mot min Analog Four och jag har upptäckt att delayet på System-1an svajjar och framförallt klickar en del när det är synkat. Någon som känner igen?

  32. #212
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Som jag tidigare skrev i en av REA-trådarna köpte jag en nedsatt System-1m som komplement till min System-1. Nu har jag äntligen haft lite tid att testa dem ihop.

    Min idé var att sätta ihop dem till en betydligt fetare synt, och det fungerar faktiskt över förväntan. Min System-1m kom med desktopsidor i trä som gör att den står i vinkel. När den står framför min System-1 passar de bra ihop, och blir som en stor vinklad panel (bild kommer). Med andra sidor skulle den t.o.m. passa ännu bättre, så det är möjligt att sågen kommer fram vad det lider.

    Main out på System-1 kopplas till EXT In på System-1m, vars SUB OSC nu ersätts av ljudet från System-1, så du kan reglera nivån med SUB OSC-ratten i mixern. En midikabel mellan maskinerna kompletterar setupen. Nu kan jag spela på System-1-klavet och trigga båda unisont. Men- det blir bättre.

    Allt rattande jag gör på System-1 dupliceras direkt på 1m. Skruvar jag t.ex. på filtret på System-1 ställs båda filtren in unisont. Skruvar jag filtret på 1m påverkas bara den (om jag inte skulle få för mig att koppla midi åt båda håll). Ljudet från System-1 går genom hela signalkedjan på 1m, så om du vill ha oberoende enveloper behöver du koppla dem individuellt till mixern. Inga problem med ljud via USB.

    En riktigt grym feature är att om man håller inne MANUAL och trycker valfritt patchnummer skickas hela patchen omedelbart till 1m så jag får dubbla uppsättningar av samma ljud. Lite snedstämning på det, och mmmmmmmmmm....

    Det här var riktigt roligt Ljudexempel kommer när jag hunnit skruva lite mer.

  33. #213
    mgrunditz
    mgrunditz är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag synkar min System-1 mot min Analog Four och jag har upptäckt att delayet på System-1an svajjar och framförallt klickar en del när det är synkat. Någon som känner igen?
    Dessvärre gör jag det. Det är den mest störande biten med S-1.

  34. #214
    mgrunditz
    mgrunditz är inte uppkopplad

    Senior
    System-1 är min favorit hemma. Är det något jag kommer behålla länge så är det den.

  35. #215
    deadbeats avatar
    Veteran
    Vad guldigt det där låter!
    Hur mycket kostade den på rean?

    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som jag tidigare skrev i en av REA-trådarna köpte jag en nedsatt System-1m som komplement till min System-1. Nu har jag äntligen haft lite tid att testa dem ihop.

    Min idé var att sätta ihop dem till en betydligt fetare synt, och det fungerar faktiskt över förväntan. Min System-1m kom med desktopsidor i trä som gör att den står i vinkel. När den står framför min System-1 passar de bra ihop, och blir som en stor vinklad panel (bild kommer). Med andra sidor skulle den t.o.m. passa ännu bättre, så det är möjligt att sågen kommer fram vad det lider.

    Main out på System-1 kopplas till EXT In på System-1m, vars SUB OSC nu ersätts av ljudet från System-1, så du kan reglera nivån med SUB OSC-ratten i mixern. En midikabel mellan maskinerna kompletterar setupen. Nu kan jag spela på System-1-klavet och trigga båda unisont. Men- det blir bättre.

    Allt rattande jag gör på System-1 dupliceras direkt på 1m. Skruvar jag t.ex. på filtret på System-1 ställs båda filtren in unisont. Skruvar jag filtret på 1m påverkas bara den (om jag inte skulle få för mig att koppla midi åt båda håll). Ljudet från System-1 går genom hela signalkedjan på 1m, så om du vill ha oberoende enveloper behöver du koppla dem individuellt till mixern. Inga problem med ljud via USB.

    En riktigt grym feature är att om man håller inne MANUAL och trycker valfritt patchnummer skickas hela patchen omedelbart till 1m så jag får dubbla uppsättningar av samma ljud. Lite snedstämning på det, och mmmmmmmmmm....

    Det här var riktigt roligt Ljudexempel kommer när jag hunnit skruva lite mer.

  36. #216
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mgrunditz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dessvärre gör jag det. Det är den mest störande biten med S-1.
    Japp. Använder numera bara delayet live.

  37. #217
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad guldigt det där låter!
    Hur mycket kostade den på rean?
    Tyckte jag såg en skylt om att den gick för strax under 4k, men kan minnas fel. Nu när jag rotade bland bilderna från rean så verkar det som att 3500kr är närmare sanningen.

  38. #218
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Det där lät ju riktigt häftigt Introvert Undrar om det går att göra den till 8 note poly?

  39. #219
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där lät ju riktigt häftigt Introvert Undrar om det går att göra den till 8 note poly?
    Det är en av sakerna som inte kommer att hända (tror jag). Det hade varit enkelt för Roland att implementera ett poly chain mode, men de vill nog inte konkurrera med System-8.

    Men om man kan nöja sig med 2x4-polyfoni så låter det förstås väldigt bra i den här konfigurationen.

  40. #220
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Kan man använda sh-2/sh-101 plugouten som enbart plugin?? är inte så sugen på själva system-1an i sig.

  41. #221
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Det går att använda dem utan att ha synthen inpluggad över huvud taget

  42. #222
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Najjs!! Är det punch i basen?

  43. #223
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    jag hoppas på en ny boutiquesynt med Roland SH-101/ MC202. Annars låter ju plugout /vst-versioner riktigt bra

  44. #224
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LFOKringlan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Najjs!! Är det punch i basen?
    Du får prova själv

    SH-2: http://roland.se/products/sh-2_plug-out/
    SH-101: http://roland.se/products/sh-101_plug-out/

    Jag tycker att man kan få en snärt i SH-101:an som inte går att ratta fram någon annan stans. Har provat att bygga samma basljud i Omnisphere (och Trilian) med hjälp av de samplade vågformerna från just en SH-101. Men det är något med envelop:erna som gör att SH-101-plugout låter "bättre" eller i alla fall "annorlunda".

    Dra hem demot och testa själv.

    En annan favorit i samlingen är Promars. Har rattat fram ett par riktigt ljusa och fina leadljud som långsamt vänder och vrider lite på sig. Har inget demo av det än, men det kommer. Kanske kan släppa patcherna så fort nästa låt är klar. Vi får se!
    Senast redigerat av Rizzo den 2017-06-19 klockan 14:34. Anledning: Note to self: sluta skriva inlägg från telefonen. Autokorrekt är grymt irriterande.

  45. #225
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Tack för tipset ska prova demot

  46. #226
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Försökte googla men tyckte det var svårt, so here goes..
    Vilka plugouts finns nu för tiden? Kommer det fler? Är ni nöjda? Hur köper man dem och vad kostar de? Är de identiska m motsvarande boutiquesyntar?

  47. #227
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Ok hittade Promars, SH2 och SH101 under tillbehör på Rolands hemsida nu. Är det bara dessa? Blir det inga fler?

  48. #228
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av popstasy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok hittade Promars, SH2 och SH101 under tillbehör på Rolands hemsida nu. Är det bara dessa? Blir det inga fler?
    system 100 fanns förut, men nu ingår den bara i Cloud-paketet verkar det som. Ville köpa den till min system 8 nämligen.

  49. #229
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Var i valet och kvalet om jag skulle sälja min System-1m.
    Men jag har Rcloud prenumeration och har System-100 plugout så jag behåller den nog.

    Förövrig så låter den bra för sig själv utan ACB emuleringar.

  50. #230
    mhult
    mhult är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    System-1m är en höjdarsynt i sig själv. Att man kan köra plug-outs är en bonus, om man vill åt ett klassiskt sound. Jag parkerade SH-2 permanent i min direkt efter köpet. Där sitter den säkert, oavsett vad som händer med datorversionerna av mjukisarna. Det kanske kommer en dag då Roland slutar uppdatera sin mjukvara och den inte längre går att köra på den senaste Macen eller Windows-datorn, alternativt kanske de fuckar upp prenumerationsmodellen så att det känns orimligt att betala för Roland cloud. Då snurrar min hårdvarusynt glatt vidare som om inget hänt.

    Å andra sidan kan den ju brinna upp eller bli stulen när som helst. Då sitter ni med Roland cloud nöjda och glada med att ni kan köra mjukvaran i valfri dator...

  51. #231
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    system 100 fanns förut, men nu ingår den bara i Cloud-paketet verkar det som. Ville köpa den till min system 8 nämligen.
    Den verkar finnas.
    https://contentstore.roland.com/aira...528.1530262576

  52. #232
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Förövrig så låter den bra för sig själv utan ACB emuleringar.
    +1, en riktigt bra synt med tryck och tyngd i basen.

  53. #233
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah...tack för tipset :-) köpte nyss system 100 plugout.

  54. #234
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Jocks1: bra beslut!

  55. #235
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jocks1: bra beslut!
    Tack Nu ska jag bara slutföra bygget av min nya AMD Ryzen 5 2600 dator Ville ha Roland-ljudet från tidiga modeller före ljudchipen. En Roland modular med minne passar mej bättre än stor låda med kabeltrassel, har jag upptäckt.

  56. #236
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah...tack för tipset :-) köpte nyss system 100 plugout.
    Helt suverän synt! Väldigt smidig att patcha och låter grymt bra.

Liknande ämnen

  1. Roland Aira
    Av PF i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2051
    Senaste inlägg: 2024-01-29, 18:58
  2. Roland System 100
    Av visionfactory i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 02:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •