Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 181 till 240 av 252

Ämne: Prophet REV2

  1. #181
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    DSIs egna demos på soundcloud plus spelandet från mässan har gjort mig väldigt sugen men det som Two quiet suns har gjort är väldigt tråkigt ja och synd om såna patchar skrämmer iväg köpare. Dock gillar jag fortfarande själva grundtonen mer än den från DM12.

  2. #182
    Astral
    Astral är inte uppkopplad
    Astrals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    DSIs egna demos på soundcloud plus spelandet från mässan har gjort mig väldigt sugen men det som Two quiet suns har gjort är väldigt tråkigt ja och synd om såna patchar skrämmer iväg köpare. Dock gillar jag fortfarande själva grundtonen mer än den från DM12.
    +1

    Tqs demos på soundcloud fick mej å tappa sugen. Men den återkommer nog så fort en bra demo eller riktig rec dyker upp

  3. #183
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    https://soundcloud.com/davesmithinstruments/spacedoubt-rev2

    https://soundcloud.com/davesmithinstruments/prophet-rev2-melodic

    Recorded directly from the Prophet Rev2 16-voice analog poly synth. No additional processing/EQ/effects.
    Senast redigerat av eXode den 2017-03-25 klockan 09:23.

  4. #184
    Astral
    Astral är inte uppkopplad
    Astrals avatar
    Senior
    Nja de demosen va sådär va?

  5. #185
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Astral Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja de demosen va sådär va?
    Smaken är som baken. Tycker SpaceDoubt i synnerhet är riktigt bra, även om det mest är en demonstration av ljud än något konkret musikaliskt. Jag hör massor av potential i ljudet och tycker att det är tydligt att REV 2 är mer än bara Prophet 08 tack vare de nya funktionerna.

  6. #186
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Tycker "Spacedoubt" låter riktigt skönt. Finns det något litet aber är det väl att det låter ganska kliniskt ljudmässigt sett. "Melodic" var lite för "fräsande" och lät VA

  7. #187
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    https://soundcloud.com/davesmithinstruments/spacedoubt-rev2

    https://soundcloud.com/davesmithinstruments/prophet-rev2-melodic

    Recorded directly from the Prophet Rev2 16-voice analog poly synth. No additional processing/EQ/effects.
    Spontant låter det som om filtret öppnar sej mer, eller så har DCO;er mer övertoner jämfört med Prophet 08.

  8. #188
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Jo det är mycket fräsiga ljud men jag tycker att den fräser på ett riktigt snyggt sätt till skillnad från de flesta digitala synthar och även de flesta synthar med DCO:er.

  9. #189
    Astral
    Astral är inte uppkopplad
    Astrals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Smaken är som baken. Tycker SpaceDoubt i synnerhet är riktigt bra, även om det mest är en demonstration av ljud än något konkret musikaliskt. Jag hör massor av potential i ljudet och tycker att det är tydligt att REV 2 är mer än bara Prophet 08 tack vare de nya funktionerna.
    Kanske mest va låten ja störde mej på. Vissa typiska prophet ljud lät rätt fint ändå

  10. #190
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Fasen. Kommer nog trilla dit på den här. Särskilt trevligt var det att varianten med 8 röster är i min prisklass, och att det går att skaffa expansion efteråt.

  11. #191
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran

  12. #192
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Låter riktigt fint

  13. #193
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Jag börjar bli lite sugen på denna. Manualen finns att läsa på gearslutz, vet inte var dom hittat den för den finns inte på DSI än, tror jag.

    https://www.gearslutz.com/board/elec...ev-2-a-37.html

    Uhh, retar mig fortfarande på att den bara har en effekt åt gången. Det innebär att man blir beroende av externa effekter. Men det är ju bättre än inget, absolut. Väldigt mycket bättre.
    Men man får se effekten som en del av ljuddesignen snarare än som en effekt, liksom.

    Tror REV2an är en väldigt bra "standardsynt". Mer allround än DM12. Och fem oktaver sköna tangenter med AT, bara en sån sak.

  14. #194
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fasen. Kommer nog trilla dit på den här. Särskilt trevligt var det att varianten med 8 röster är i min prisklass, och att det går att skaffa expansion efteråt.
    först läste jag att det gick att skaffa pension efteråt ... vilket iofs är trevligt för det brukar man inte alltid känna efter nyinköp

  15. #195

  16. #196
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Blev lite rädd första halvan när alla ljud var reverbdränkta men sen fick man även höra torrare ljud.
    Tilltalar mig väldigt mycket ljudmässigt som en analog allroundsynth, i vilket fall jämfört med Peak och DM12, men lansering till sommaren har gjort att mitt intresse försvunnit helt (på gott och ont ifall någon säljer den billigt begagnat i höst ).
    Dock låter det inte som att den kan ersätta min Pulse (eller för den skulle BS2) som bassynth.

  17. #197
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran

    https://youtu.be/_dFHkAxQ6ZE

    Lite rundtur på kontoret..

  18. #198

  19. #199
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran

  20. #200
    Astral
    Astral är inte uppkopplad
    Astrals avatar
    Senior

    https://youtu.be/qZgKpB5ZXRw

    Basen 0:40 å 2:10 e riktigt fina

  21. #201
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Kommer till butik i slutet av veckan: https://www.facebook.com/dlxmusicsto...459207/?type=3

  22. #202
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Mera ljud. Låter som reverbet gör den mer mångsidig än föregångaren?


    https://youtu.be/5eTFFaKR9EE

  23. #203
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Jag tycker att DSI har gjort en enorm miss med att man bara kan ha en effekt åt gången per slot.

    Effects:
    • Delay Mono - classic mono delay
    • DDL Stereo - classic digital delay
    • BBD Delay - vintage bucket-brigade emulation
    • Chorus - vintage chorus
    • Phaser High - vintage 6-stage phaser, high feedback
    • Phase Low - vintage 6-stage phaser, lower feedback
    • Phaser Mst - emulation of Tom Oberheim’s original 6-stage phaser
    • Flanger 1 - vintage through-zero flanger, high feedback
    • Flanger 2 - vintage through-zero flanger, no feedback
    • Reverb - classic digital reverb with adjustable size and color
    • Ring Mod - emulation of Tom Oberheim’s classic ring modulator
    • Distortion - digital distortion (analog emulation)
    • HP Filter - high-pass filter.

    Det hade ju varit så enormt mycket mer om man kunde ha minst två. Som det är nu så är man beroende av externa effekter precis som på Prophet 08. Till och med lilla Toraiz AS-1 har dubbla effekter, dock inte något reverb alls, men just reverb är kanske den enklaste effekten att ha extern imo.

  24. #204
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker att DSI har gjort en enorm miss med att man bara kan ha en effekt åt gången per slot.

    Det hade ju varit så enormt mycket mer om man kunde ha minst två. Som det är nu så är man beroende av externa effekter precis som på Prophet 08. Till och med lilla Toraiz AS-1 har dubbla effekter, dock inte något reverb alls, men just reverb är kanske den enklaste effekten att ha extern imo.
    Eller åtminstone valmöjligheten att köra två effekter i serie istället för ett per lager konfigurationen.

  25. #205
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Nu på plats i butik för den som vill testa: https://www.facebook.com/dlxmusicsto...459207/?type=3

  26. #206
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Kommer denna som modul? Nån som snackat med Dave?

  27. #207
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Det kan vi nog anta. Tror dock inte dom avslöjar något i förväg, det brukar dom väl inte göra?

  28. #208
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Jag har för mig att Prophet 12, Prophet 6, och OB-6 presenterades som keyboards på olika vinter NAMM, och desktop versionerna presenterades på (eller samtidigt som) efterföljande sommar NAMM, eller något åt det hållet.
    Senast redigerat av eXode den 2017-06-16 klockan 22:45.

  29. #209
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Har någon varit på DLX och testat ännu?
    Lite dålig aktivitet här tycker jag

  30. #210

  31. #211
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7983.JPG 
Visningar:	45 
Storlek:	34,9 KB 
Id:	76823

  32. #212
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Jag tar mig friheten att lägga in ett inlägg från DSIs forum av "Propheteer" som sammanfattar upplevelserna av Rev2 vs P08.
    Tycker det är intressant skrivet och lite av mina känslor med även om jag själv inte ägt någon P08.


    Re: Prophet '08 Vs. REV2
    « Reply #58 on: Yesterday at 07:08:44 PM »
    Hi I've used a prophet 08 many times in the past, and always liked the sound but also found it wasn't quite there for me in certain key aspects. Still a very good synth and one of the best modern ones. I just never felt I liked it enough to buy one myself so continued just using a friend's one at his place now and then.

    Fast forward to today, I own a REV2 and can say it really is so much more than the sum of its improvements over the Prophet '08. It doesn't negate the Prophet 08 at all , if you are happy with the '08 then you still will be/should be. Afterall new synths don't usurp vintage and often simple synths from the 80s? both are fine.

    I do feel however that with REV2, dsi have hit it out of the park, It's absolutely stunning from top to bottom. Design, U.I, Sound extras, Keys and everything to me is above and beyond the Prophet 08. If you are on the fence about 'upgrading' I would definitely go for it, if you won't lose much by selling your '08.

    They have improved REV2 so much and added in so many nice and important sound creation abilities, it is like a different synth entirely (but in a good way that Prophet 08 users could still get used to fast). I give the REV2 10/10 on usage and sound quality. I would have given Prophet 08 a 7/10 on both. That's how much better it is to me. The sound moves me more, inspires me more. It opens up the synth, makes it more lively, more "analog", it's closer to what I'd call a real Prophet now, even with DCOs. It does not live in the shadow of the Prophet 6 (or even 5) any more in my eyes. In fact those synths now look rather lacking by comparison (and I don't just mean spec/features)

    The REV2 to me is the most exciting new instrument in a long time, which in a large part is exactly due to the new stuff it contains that is missing on the '08, inc the polysequencer, the shape mod, the key feel, the sub osc and the effects engine. The effects are not just thrown in for good measure (like a Prophet 08 with some outboard) they have formed very tight, intrinsic parts of my sound design in ways no external effects every could. That they can be modulated by the ample onboard sources is brilliant and opens up the Rev2 to being able to make a massively wider world of sounds than you could ever do on a Prophet '08 (without some very convoluted and non inspiring hoop jumping involving lots of other gear).

    Rev2 is just all there, ready to play, program and inspire. And to me it looks great, even nicer than Prophet 6 (thanks mainly to its correct proportions as a 5 octave keyboard!) but even the new red backlit buttons (the best buttons I've seen on any dsi synth looks wise) the sharp black OLED screen (big improvement over Prophet 08), the layout and even the Font used (yes I for one actually prefer this modern look to "Prophet" vs the old fashioned, if sometimes admired, original font style). I'm very glad they did go ahead and stick "Prophet" on it and changed the name. This synth probably deserves that title more than any other in their range (ok.. Yes the Prophet 6 too). I honestly was never in love with how the prophet 08 looked either, nor the very 90s looking button shape, the sticker panel, the wall wart... it was a great sound source but not something I could really love. Sound is more important of course but to me it also has to look the part and feel the part (solid build) and REV2 is night and day over the Prophet 08 there. The only thing I could have wished for is the Sequential badge in place of DSI but that would be seriously nit-picking. I understand why they leave that for the VCO stuff, that's fine.

    It just looks like a modern prophet fit for the future, as a workhorse live and in the studio, I think it'll continue the legacy of its father (the 08) into the next decade and really does sound better. It can get far more organic and vintage sounding by using shape mod, new slop etc. It can sound warmer with sub. And it can do things that many other synths can do that the Prophet 08 couldn't (bandpass and highpass by modulating the hipass effect along with the lowpass where needed).

    A creative workhorse that exceeds the original in every way as far as I can see. I honestly don't know any reason to choose the original over REV2 if you have the choice and money wasn't an issue.

    « Last Edit: Yesterday at 07:22:16 PM by Propheteer »

  33. #213
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran

  34. #214

  35. #215
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Uppgraderade min till 16 röster och det känns mäktigt, dual och split-lägena blir riktigt användbara nu.

  36. #216
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Lite Bladerunner vid 03:30 och annat skönt därefter.


    https://youtu.be/Qh2FO0dw7Nk

  37. #217
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag vet inte varannan video tänker jag att den kan nog funka, varannan video - meh ... typ. Tror det har med DSi allmänna flata karaktär att göra. Men kanske ...

  38. #218
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Står det bara "rev2" på fronten numera? varierar från video till video, på vissa står det Prophet Rev2.

    Tycker den låter rätt bra.. vill ha en analogpoly, men inte bestämt mig för vilken.

  39. #219
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Bra demo! Jag gillar verkligen karaktären på ljuden, härligt snärtiga och perkussiva envelopes och fint riv i diskanten!

  40. #220
    torpedvin
    torpedvin är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Var inne å testade på 4sound och gillar den mest pga modulationsmöjligheterna jämfört med min OB-6a t ex. Dock försökte jag skruva ett vanligt fördröjt vibrato med Aux-envelopen styrandes LFO-depth, och det gick fan inte. Jag var nära men det landade bara i ett alldeles för djupt vibrato. Typ ospelbart.. Nån annan som lyckats få till det?

  41. #221
    torpedvin
    torpedvin är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    PS. Kurt Kurasaki har rätt balla demos på sin instagram.
    https://www.instagram.com/peff/ Scrolla ner till April

  42. #222
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av torpedvin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var inne å testade på 4sound och gillar den mest pga modulationsmöjligheterna jämfört med min OB-6a t ex. Dock försökte jag skruva ett vanligt fördröjt vibrato med Aux-envelopen styrandes LFO-depth, och det gick fan inte. Jag var nära men det landade bara i ett alldeles för djupt vibrato. Typ ospelbart.. Nån annan som lyckats få till det?
    Det går väl att fixa med env. amount?

  43. #223
    torpedvin
    torpedvin är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Tänkte jag med, men jag kanske skall förtydliga lite. Vill kunna släppa en tangent, ha lång release och vibratot skall komma in efter hand. Som på Juno 60 etc där det finns en dedikerad regel för LFO-delay.
    Testade med negativ envelope och LFO depht lite uppdragen. Hittade inget läge där det funkade som jag ville...

  44. #224
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av torpedvin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    PS. Kurt Kurasaki har rätt balla demos på sin instagram.
    https://www.instagram.com/peff/ Scrolla ner till April
    koolt

  45. #225
    itsalwaysyou
    itsalwaysyou är inte uppkopplad

    Senior
    Rattade lite på en Rev2 (oklart om det var 8 eller 16 röster) och gillade den skarpt. Env kändes rappa, kunde få fram plockiga ljud väldigt lätt. Oscillatorerna låter tungt och fett i botten. Kunde inte fatta hur man gör en init och hörde ingen skillnad när jag tryckte in unison. Det senare verkade konstigt.

    Ganska meningslöst inlägg här kanske... :/

  46. #226
    SMonk
    SMonk är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av itsalwaysyou Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rattade lite på en Rev2 (oklart om det var 8 eller 16 röster) och gillade den skarpt. Env kändes rappa, kunde få fram plockiga ljud väldigt lätt. Oscillatorerna låter tungt och fett i botten. Kunde inte fatta hur man gör en init och hörde ingen skillnad när jag tryckte in unison. Det senare verkade konstigt.

    Ganska meningslöst inlägg här kanske... :/
    Init: håll ner down+up+hold
    Unison defaultar till en rösts "unison", dvs vanligt mono. Vill man ha fler röster / detune får man gå in i misc params. Trycker man på unison när man håller några tangenter nedtryckta blir det chord mode.

  47. #227
    itsalwaysyou
    itsalwaysyou är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av SMonk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Init: håll ner down+up+hold
    Unison defaultar till en rösts "unison", dvs vanligt mono. Vill man ha fler röster / detune får man gå in i misc params. Trycker man på unison när man håller några tangenter nedtryckta blir det chord mode.
    Tack! Jag tror priset på 4sound var fel, vill minnas att det stod 18999 på Rev2 8 röster. På hemsidan står det 14799. Nu fick jag lite GAS...

  48. #228
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Tycker att Rev2 låter nättre än Prophet 08. Den lilla metalliska biljudskänslan på Prophet 08 är inte lika uppenbar på Rev2.
    Rev2 är ett jäkligt dåligt namn för övrigt. Rev2 i Prophet världen är Prophet 5 Rev2. De kunde döpt den till V2 eller något annat möjligen men inte Rev2.

  49. #229
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker att Rev2 låter nättre än Prophet 08. Den lilla metalliska biljudskänslan på Prophet 08 är inte lika uppenbar på Rev2.
    Rev2 är ett jäkligt dåligt namn för övrigt. Rev2 i Prophet världen är Prophet 5 Rev2. De kunde döpt den till V2 eller något annat möjligen men inte Rev2.
    Ungefär som Roland med DCB

  50. #230
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    V2 har ju tyskarna redan missbrukat.

  51. #231
    readyletsgo
    readyletsgo är inte uppkopplad
    readyletsgos avatar
    Senior
    Döp om tråden till vad synthen faktiskt heter: prophet rev2

    så att den går att f*ing hitta

  52. #232
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Döp om tråden till vad synthen faktiskt heter: prophet rev2

    så att den går att f*ing hitta
    f*ing done

  53. #233
    readyletsgo
    readyletsgo är inte uppkopplad
    readyletsgos avatar
    Senior
    leker lite med självoscillerande filter


    https://youtu.be/jnoDJl8sHTs

    valsolo: grymt! 3>

  54. #234
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Döp om tråden till vad synthen faktiskt heter: prophet rev2

    så att den går att f*ing hitta
    Tell that to the Prophet 5 Rev. 2 gang.

  55. #235
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tell that to the Prophet 5 Rev. 2 gang.
    Tagga den med smultron så går den lättare att hitta!

  56. #236
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tell that to the Prophet 5 Rev. 2 gang.
    Jag har lärt mig leva med detta nu.
    Prophet REV2
    Prophet 5 Rev2

    Men jag tycker ändå versalerna gör det mer tydligt.

    Namnet de kunde haft om de nu envisas med REV2 är:
    Prophet-08 Rev2

    Prophet REV2 är ett pinsamt namnval (men jag kan fortfarande leva med det...) men är det Prophet X REV2 eller Prophet 12, Prophet 6 etc. Bläh!

  57. #237
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Idag släppte Jexus en Rev2 ljudbank:


    https://youtu.be/4Ne7LjxOSco


    Dock tycker jag VCM ljudbanken är ett riktigt guldkorn:



    https://youtu.be/WleQ2KrN8HY


    Men sen någon vecka så har den här mer variationsrika banken inspirerat mig och gett synthen lite nytt liv (även den baserad på "VCM teknik" för att få lite skönt vintage-svaj:


    https://youtu.be/RCsf6akbEtg


    Tycker synthen har vuxit enormt sen jag köpte den med de plastiga och ganska oanvändbara fabriksljuden. Dessa har jag helt skrivit över idag och fyllt med en massa köpbanker för maxad inspiration.

  58. #238
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    … fyllt med en massa köpbanker för maxad inspiration.
    Jag har inte just REV2 men tycker också köp-soundbanks ger bra inspiration. Ibland vill man liksom bara scrolla lite, hitta ett sound, tweaka en aning och trycka på record.

    Eller fastna i ett köpt sound och börja upptäcka hur det gjorts

  59. #239
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Ja precis, många förstår inte meningen med att använda andras ljud. För mig är det en källa till inspiration för att antingen tweaka dem eller använda dem rakt av och gå direkt på låtskrivandet snarare än ljudskruvandet.
    Sen lägger jag å andra sidan mer tid på att bygga musikprylar än att spela på dem så det kanske är lite samma sak som att göra egna ljud...

  60. #240
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Vart en sån här, ville ha en något med tangenter (utöver min magiska poly-800 ) och var på DLX och provade lite. Vart lite förbryllad när jag jämförde denna med en Prophet-6 bredvid. Skillnaden i ljud var ju inte alls så dramatisk som jag hade inbillat mig, tyckte denna absolut lät "tillräckligt bra". Däremot ... 4 lfo:s, 2-parter, 2x sequencer osv. Känns fan kanon! Take 5 säkert trevlig, men gillar extra-allt känslan här.

    Dock känns det lite jobbigt att rösterna tar slut i multi läge, fint att den går att uppgradera.
    Senast redigerat av HEK den 2021-09-28 klockan 09:19.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •