Sidan 2 av 17 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 12 ... SistaSista
Resultat 61 till 120 av 1011

Ämne: Behringer Model D (Minimoog-klon)

  1. #61
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja men varför inte Moog 55/3C klon då i euro.. varför MiniMoog? .....fattar faktiskt inte varför inte Moog kör eurokopior på sina Modulära maskiner... skulle ju sälja som smör..... miniträkabinett... 86% Moog 55..
    +massor, trots att jag håller mig undan modularer.

  2. #62
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja men varför inte Moog 55/3C klon då i euro.. varför MiniMoog? .....fattar faktiskt inte varför inte Moog kör eurokopior på sina Modulära maskiner... skulle ju sälja som smör..... miniträkabinett... 86% Moog 55..
    Det är det ingen som fattar - eller i vilket fall billiga versioner av 5U. Men de sköt sig själva i den foten när de gjorde sin premium premium svindyra modularkloon/revival.

  3. #63
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja men varför inte Moog 55/3C klon då i euro.. varför MiniMoog? .....fattar faktiskt inte varför inte Moog kör eurokopior på sina Modulära maskiner... skulle ju sälja som smör..... miniträkabinett... 86% Moog 55..
    Patcha minimoogishljud på en modulär känns långsökt, nej jag föredrar "enkla" ljud färdigpatchade men gärna med möjlighet att patcha.

  4. #64
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du skulle ju stanna på sequencers!!
    ...och lite synt, kanske en och annan trumma

  5. #65
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Minimoog i euro? Då har man ju missat hela idén med både Minimoog och modulärt, men kör i vind. It's a Behringer.
    Givetvis ska en Minimoog säljas i Dollar!

  6. #66
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Det låter varumärkessnyltande och traditionell Behringer affärsplan. Kopiera och snacka runt samt hålla tunt.

    Mina Behringer Bosskopior var skräp, Uliminden jag testade funkade inte korrekt, Luthman slänger ut skräpet, det är knappast illasinnade rykten utan fakta.

    Uli är syntvärldens Billebro.

  7. #67
    synthboy
    synthboy är uppkopplad nu
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det inte through hole får det vara
    Nej,seriöst jag har fått för mig att SMT låter för kliniskt, tex karpen.
    Det är ju extremt marginellt men bara det bästa är gott nog
    Kanske därför jag gillar min Waldorf Pulse?
    Nej ingen minimoog som andra påpekat men ett skönt sound till ett mycket lågt pris, därför vet jag inte vad Behringer skulle tillföra egentligen.
    Sen så handlar det troligen mer om mer stabila komponenter i dagens prylar än SMD vs hålmonterat.

  8. #68
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    När man haft tid till eftertanke så undrar man ju mer va fan hände med Behringer Odysseyn? Sluta snacka skit och visa oss en färdig prototyp tack.
    Det här teaser snacket med luft substans känns lite B.

  9. #69
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När man haft tid till eftertanke så undrar man ju mer va fan hände med Behringer Odysseyn? Sluta snacka skit och visa oss en färdig prototyp tack.
    Det här teaser snacket med luft substans känns lite B.
    +1

    Jag ställde en frågan för ganska så precis ett år sedan på deras FS-grupp, under deras diskussion om vad man tyckte om att Behringer skulle börja tillverka Odysseys. Det dröjde inte länge för än jag fick ett "sur-mail". Där dom påpekade att ingen säger något, så vida det inte kommer från Behringer själva

  10. #70
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När man haft tid till eftertanke så undrar man ju mer va fan hände med Behringer Odysseyn? Sluta snacka skit och visa oss en färdig prototyp tack.
    Det här teaser snacket med luft substans känns lite B.
    Men var det inte det som blev Deepmind12 ? ....då tänker man ju.. vart skulle en MiniMoog landa

  11. #71
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +massor, trots att jag håller mig undan modularer.

    Med tanke på din studio..all sladdragning och patchbayerna...så nej det gör du ju inte

  12. #72
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Fan va kul! Äntligen ska jag skaffa mig en Minimoog!

  13. #73
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Jag förhåller mig lätt avvaktande. En Minimoog är mer än ljudet, det får vara en miniminivå på bygget för att vara relevant. Och där känns inte Behringer klockrena om man säger så...

  14. #74
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    "Since the development has been done 40 years ago, it is a rather minimal engineering effort and once we have a working prototype and a projected price, we can then decide whether we will bring this product to market or not."

    Tolkar detta som att det är en krets-klon.

    Hoppas dom gör den i rack, som en studio electronics midimoog.

  15. #75
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men var det inte det som blev Deepmind12 ? ....då tänker man ju.. vart skulle en MiniMoog landa
    Om Odyssey blev DM12 så tror jag MiniMoogen blir en Andromeda A6

  16. #76
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag tycker ändå det är lite ambitionslöst nu när Moog redan har en egen replika ute - all prisskillnad till trots. Det hade varit mer spännande om de gav sig på något gammalt mer obskyrt.

  17. #77
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Uli
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Since the development has been done 40 years ago, it is a rather minimal engineering effort and once we have a working prototype and a projected price, we can then decide whether we will bring this product to market or not."
    Det känns som om 40 år av kopierande har gått dem förbi, hur många 303 kloner har vi inte sett.

    Klart det är lätt att kopiera, bara programmera SMD plocken, de lyckades inte ens kopiera en BOSS pedal...

  18. #78
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Ursäkta, men måste det gnällas så vansinnigt så fort det kommer en ny synt? Själv tycker jag det är spännande med alla nya projekt, och blir resultatet något jag inte gillar behöver jag inte bry mig mer om det... För mig är Minimoog den kanske mest åtråvärda synt som finns, men priset är långt över vad jag kan tänka mig att spendera. Tycker detta är ett grymt bra initiativ, och helt rätt tänkt.

  19. #79
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran

  20. #80
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Glitzerstrahl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ursäkta, men måste det gnällas så vansinnigt så fort det kommer en ny synt? Själv tycker jag det är spännande med alla nya projekt, och blir resultatet något jag inte gillar behöver jag inte bry mig mer om det... För mig är Minimoog den kanske mest åtråvärda synt som finns, men priset är långt över vad jag kan tänka mig att spendera. Tycker detta är ett grymt bra initiativ, och helt rätt tänkt.
    Fast det är ju inte en NY synt, det är väl det som är problemet

  21. #81
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rent juridiskt... kan de verkligen använda "Minimoog" i marknadsföringen när Moog fortfarande är i högsta grad aktivt som företag och "Minimoog" likaså ett produktnamn som används?
    Dom kommer inte kunna använda Minimoog eller ens något snarlikt namn och inte använda liknande typsnitt. Varumärken är i högsta grad skyddade och har inget med patenträttigheter att göra. Och inget som preskriberas eftersom företaget är aktivt.

  22. #82
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Deepmind 13

    Minimind 12

  23. #83
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dom kommer inte kunna använda Minimoog eller ens något snarlikt namn och inte använda liknande typsnitt. Varumärken är i högsta grad skyddade och har inget med patenträttigheter att göra. Och inget som preskriberas eftersom företaget är aktivt.
    Jag tänker ju att även inlägget i OP måste vara på gränsen, men jag förstår å andra sidan aldrig logiken när det gäller sånt här.

  24. #84
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Glitzerstrahl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ursäkta, men måste det gnällas så vansinnigt så fort det kommer en ny synt? Själv tycker jag det är spännande med alla nya projekt, och blir resultatet något jag inte gillar behöver jag inte bry mig mer om det... För mig är Minimoog den kanske mest åtråvärda synt som finns, men priset är långt över vad jag kan tänka mig att spendera. Tycker detta är ett grymt bra initiativ, och helt rätt tänkt.
    +1

  25. #85
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Mini-Uli, borde klara sig förbi advokaterna.

  26. #86
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med tanke på din studio..all sladdragning och patchbayerna...så nej det gör du ju inte
    *haha* Förvisso, men varje grunka är "self-contained". Att patcha varje ljud dessutom skulle ge mig hjärnblödning.

    Gällande UliBoog kan jag nog mest hoppas på en rackad pryl. Deras kunder har väl redan köpt DM12, vad ska de då med klavve till? Lägg energin på att göra det bra istället. Lite svårare att fucka upp designen på en rackare också... kanske.

  27. #87
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Deepmind 13

    Minimind 12
    Minimind ...storsäljaren

  28. #88
    JFM
    JFM är uppkopplad nu
    JFMs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dom kommer inte kunna använda Minimoog eller ens något snarlikt namn och inte använda liknande typsnitt. Varumärken är i högsta grad skyddade och har inget med patenträttigheter att göra. Och inget som preskriberas eftersom företaget är aktivt.
    Creamware släppte väl en VA-klon för 10 år sedan? Minimax har jag för mig den hette. Vill minnas att den var rätt lik minimoogen, minus klavet. Undrar om de betalade någon form av licens till Moog?

    Edit: såg att Kroffe nämnt denna tidigare i tråden.

  29. #89
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av android Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast finns det inte flera Minimoog-kloner redan? Analogue Solutions Leipzig, Studio Electronics olika rack, etc?
    Eller måste det vara exakta kloner med tiltbar panel för att räknas?
    Men Leipzig är väl ingen moog klon? Eller har jag missat något? tycker den låter helt annorlunda.
    Jag hade nästan heldre haft en leipzig :]

  30. #90
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men Leipzig är väl ingen moog klon? Eller har jag missat något? tycker den låter helt annorlunda.
    Jag hade nästan heldre haft en leipzig :]
    Jo, Leipzig är en Prodigy-klon. Snackade med Tom om det på Jam när den var ny. Men ingen Minimoog-klon, nej.

  31. #91
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, Leipzig är en Prodigy-klon. Snackade med Tom om det på Jam när den var ny. Men ingen Minimoog-klon, nej.
    Aha det förklarar saken. Är den nå lik originalet då? Du har väl en prodigy, eller minns jag fel nu?

  32. #92
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha det förklarar saken. Är den nå lik originalet då? Du har väl en prodigy, eller minns jag fel nu?
    Har inte A-B testat men den har i stort sett alla features + lite till.
    http://www.analoguehaven.com/analogu...-k/leipzig.jpg

  33. #93
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Minimind ...storsäljaren
    Nevermind. (=Vapoware)

  34. #94
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om 40 år gäller, så dröjer det lite till innan OSCar och PPG kan bli verklighet.

    F ö tycker jag det är lite skumt att Novation inte gör en OSCar i någon form. De har kanalerna, originaldesignern i huset osv.
    Va? Är OSCar & PPG patenterade? Eller tänker du på koden?

  35. #95
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om 40 år gäller, så dröjer det lite till innan OSCar och PPG kan bli verklighet.

    F ö tycker jag det är lite skumt att Novation inte gör en OSCar i någon form. De har kanalerna, originaldesignern i huset osv.
    Novation svamlar lite titt som tätt om OSCar, så jag tror nog att dom har tänkt tanken. Och jag håller mé. Det är lite märkligt att Novation inte har gått för en reissue av OSCar

  36. #96
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Var där inte en post härom dagen om att Behringen förvärvat OSCar-loggan/brandet? Eller var det bara ett "möjligt" scenario.

  37. #97
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Sodium Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ulis snack om att göra billiga saker för att hjälpa fattiga musiker är sån jävla BS att man storknar. Uli är ju kapitalism i ett nötskal, han vill självklart tjäna mer pengar men samtidigt framstå som att han gör det för den goda sakens skull. Förloraren här heter förmodligen Moog Company och självklart ska dom straffas för att de gör dyra, handgjorda maskiner efter gammalt recept. För det är ju det enda vi vill ha; Ulis billiga kopior.
    Varför tycker du det finns en motsättning i att tjäna pengar och förse "fattiga" med verktyg? I stort sett alla företag inriktade på konsumentmarknad som blivit riktigt stora, och företagsägare riktigt rika, har gjort just detta, men det har samtidigt bidragit till att många många fler konsumenter fått tillgång till produkter de velat ha men annars inte kunnat haft råd med. Bara att jämföra med T-forden.

    Jag lägger ingen värdering i vilken kvalitet behringers eventuella minimoog kommer ha, eller om det är en bra eller dålig produkt, men jag har svårt att se att den enorma utveckling vi sett inom musik/studioteknik med enormt ökande kvalitet och sjunkande priser som något negativt. Man kan nu, rent tekniskt, producera och distribuera musik i professionell kvalitet till en kostnad som i princip vem som helst har råd med.

  38. #98
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Behringer klonar alla instrument known to man, och blir hela planetens officiella instrumenttillverkare.

  39. #99
    jpl
    jpl är inte uppkopplad
    jpls avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker ändå det är lite ambitionslöst nu när Moog redan har en egen replika ute - all prisskillnad till trots. Det hade varit mer spännande om de gav sig på något gammalt mer obskyrt.
    BEHRINGER SAGE!

  40. #100
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    En intressant aspekt av detta är att det tydligen inte gått upp för DSI förrän nyligen att CoolAudio ingår i Uli Behringers Music Group.

    Enligt Tony K på DSI...

    And it makes you think about who you're dealing with. I also recently learned about this 'relationship' of theirs, and now knowing what I know, someone at Coolaudio directly lied to me. I wonder if there will now be a worldwide shortage of Coolaudio parts for other synth companies that need/use them? That seems very illegal.

    Och svar på vad som var lögnen...

    There were rumors online about them having some relationship and at the time I couldn't find much except for the Intersil IP sale to Behringer. (Which is also Coolaudio, or always was Coolaudio)

    I asked Coolaudio directly if Behringer had any business connection with them, and they said no, only as a customer like yourself.


    Det är ju också intressant att Tony K och Carson på DSI tydligen öppnat och undersökt en DM12.

    Min egna och högst personliga uppfattning är att REV2 kom till som ett svar på DM12. Ren spekulation, men det är vad jag tror nu.

    Och jag hoppas innerligt att DSI inte "svarar" på Ulis satsning med att försöka konkurrera utan att dom istället fortsätter på sin egen väg med helt nya och unika instrument, då har dom inget att oroa sig över.

    Tvärtom så tror jag bara att det gynnar oss med lite mångfald. Hoppas att fler hänger på.

  41. #101
    deleted user
    Behringer Telharmonium?

  42. #102
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Minimind ...storsäljaren
    Mini-me

  43. #103
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En intressant aspekt av detta är att det tydligen inte gått upp för DSI förrän nyligen att CoolAudio ingår i Uli Behringers Music Group.

    Enligt Tony K på DSI...

    And it makes you think about who you're dealing with. I also recently learned about this 'relationship' of theirs, and now knowing what I know, someone at Coolaudio directly lied to me. I wonder if there will now be a worldwide shortage of Coolaudio parts for other synth companies that need/use them? That seems very illegal.

    Och svar på vad som var lögnen...

    There were rumors online about them having some relationship and at the time I couldn't find much except for the Intersil IP sale to Behringer. (Which is also Coolaudio, or always was Coolaudio)

    I asked Coolaudio directly if Behringer had any business connection with them, and they said no, only as a customer like yourself.


    Det är ju också intressant att Tony K och Carson på DSI tydligen öppnat och undersökt en DM12.

    Min egna och högst personliga uppfattning är att REV2 kom till som ett svar på DM12. Ren spekulation, men det är vad jag tror nu.

    Och jag hoppas innerligt att DSI inte "svarar" på Ulis satsning med att försöka konkurrera utan att dom istället fortsätter på sin egen väg med helt nya och unika instrument, då har dom inget att oroa sig över.

    Tvärtom så tror jag bara att det gynnar oss med lite mångfald. Hoppas att fler hänger på.
    Herr Smith säger ju uttryckligen i teasern för REV2 "Vi är inte ute efter att erövra världen (med våra syntar) vi vill bara göra koola syntar." Typ. Jag tror inte der känner behov av att svara Behringer syntmässigt men de kanske vill vara på vakt mot rättighetsintrång. Just vad gäller Rev 2 kan de kanske ha känt att de dominerat segmentet billigast "större" analogpoly och inte ville ge upp marknaden just där eftersom de uppenbarligen sålt en drös av den tidigare modellen.

  44. #104
    Johan Runeson
    Johan Runeson är inte uppkopplad
    Johan Runesons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...vad jag vet finns det inga exakta Mustanger därute...
    Mustang vet jag inte, men det finns kloner på GT40, E-Type, 911 2.7 RSR, Shelby Cobra, etc.

  45. #105

  46. #106
    Arne.Weise
    Arne.Weise är inte uppkopplad
    Arne.Weises avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    D nämndes Pulse här. Håller den för å vara väldigt användbar, varför e inte den mer poppis? E ju billig oxå.

  47. #107
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Va? Är OSCar & PPG patenterade? Eller tänker du på koden?
    Jag tänker på det mesta, utan att loda djupare. Men eftersom Chris Huggett jobbar hos Novation och är aktiv i branschen är steget att tokklona den rakt av lite längre tänker jag. Det räcker med att något patent fortfarande gäller osv. Den stötfångarklossen är ju inte 35 fyllda. Dessutom har även den ikonstatus och har ju mjukklonats tidigare. Begagnatpriset borgar för att en modern version är lite mer görbar osv.

    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Novation svamlar lite titt som tätt om OSCar, så jag tror nog att dom har tänkt tanken. Och jag håller mé. Det är lite märkligt att Novation inte har gått för en reissue av OSCar
    Precis! De lottade ju ut en häromåret. En ASG (Advanced Sound Generator) brukar jag tjata om varje gång det ska drömmas. Det vore ju enkelt idag och mycket av det som var ett problem när prototypen kom skulle kunna skötas med lätthet av dagens microprocessorer, utan att man rör signalvägen.

  48. #108
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En *ASG* (Advanced Skratt Generator) brukar jag tjata om varje gång det ska drömmas. .
    Fxd.


  49. #109
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Arne.Weise Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    D nämndes Pulse här. Håller den för å vara väldigt användbar, varför e inte den mer poppis? E ju billig oxå.
    Den är hyfsat poppis men den är lite bökig att programmera om man inte har dator editor vilket är bökigt i sig. Den låter dock brutalt hårt och bra om man vill! Dock är oscillatorerna någon dold form av DCO:er super stabila på gott och ont

  50. #110
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänker på det mesta, utan att loda djupare. Men eftersom Chris Huggett jobbar hos Novation och är aktiv i branschen är steget att tokklona den rakt av lite längre tänker jag. Det räcker med att något patent fortfarande gäller osv. Den stötfångarklossen är ju inte 35 fyllda. Dessutom har även den ikonstatus och har ju mjukklonats tidigare. Begagnatpriset borgar för att en modern version är lite mer görbar osv.
    Närmaste en modern version man kommer är ju faktiskt Pro2 ..inga stötfångare... men grym maskin.


    Precis! De lottade ju ut en häromåret. En ASG (Advanced Sound Generator) brukar jag tjata om varje gång det ska drömmas. Det vore ju enkelt idag och mycket av det som var ett problem när prototypen kom skulle kunna skötas med lätthet av dagens microprocessorer, utan att man rör signalvägen.
    Prophet 12 kommer ju ändå nära.. hade den bara haft Pro2:ans filter så hade det i pricip varit det.

  51. #111

  52. #112
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ulf.soderlund Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Our targeted retail price is around US$ 400. "

    Jösses!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	D_P0CQJ_Fisheye.jpg 
Visningar:	361 
Storlek:	69,5 KB 
Id:	73316

  53. #113
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av ulf.soderlund Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaha där ser man. Kul att den går att kedja

  54. #114
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Snyggare, och betydligt mer lockande än DM12.
    Men det känns ändå fan lite oetiskt på något sätt, även om det är helt legalt.

  55. #115
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    DROOOL!
    Fatta att man tar med den live, så klenoden får stå hemma!

  56. #116
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Our targeted retail price is around US$ 400. "

    Jösses!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	D_P0CQJ_Fisheye.jpg 
Visningar:	361 
Storlek:	69,5 KB 
Id:	73316
    klart värd att hålla koll på, när den väl kommer! :-)

  57. #117
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    För $400 kan man nog vänta sig riktigt bra kvalitet och bra ljud... kommer säkerligen låta exakt och kanske till och med bättre än en MiniMoog (helt ok att läsa in en del ironi här).

  58. #118
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Our targeted retail price is around US$ 400. "

    Jösses!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	D_P0CQJ_Fisheye.jpg 
Visningar:	361 
Storlek:	69,5 KB 
Id:	73316
    behövs bara två klistermärken och ett midikeyboard med samma bredd och pitch/modhjul, kanske ny trälåda runt med uppfällningsbarhet

  59. #119
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    D'et var lite fult dock

  60. #120
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	D_P0CQJ_Fisheye.jpg 
Visningar:	361 
Storlek:	69,5 KB 
Id:	73316

Liknande ämnen

  1. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55
  2. Minimoog eller Minimoog Voyager
    Av andgalf i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 20:01
  3. Minimoog VS Minimoog Voyager...
    Av Demokid i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 22:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •