Sidan 161 av 206 FörstaFörsta ... 61 111 151 157 158 159 160 161 162 163 164 165 171 ... SistaSista
Resultat 9 601 till 9 660 av 12320

Ämne: Euroracktråden

  1. #9601
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    De jag använt släpar inte så fasligt i attacken (om man pingar med kort trig), mest i releasen. Så de tycker jag funkar bra rytmiskt. Men som janost skriver, så kan det vara stor skillnad mellan olika.

  2. #9602
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    99musik en outsinlig källa till kunskap! 😁
    300 ms måste ju vara högst märkbart. Är passiva långsammare än aktiva moduler?

  3. #9603
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Vet att tipset dykt upp för, men jag har tappat bort länken.
    var köper man snygga/billiga utbyts-rattar till sina moduler? Jag får lite klåda av att alla moduler ser så olika ut. Vill ha det enhetligt och snyggt.

  4. #9604
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Inte jättebilligt men det finns intellijelrattar på thonk. Jag kör det på vissa och ska så småningom ha det på alla. Doepfermoduler blir skitsnygga med dom!

  5. #9605
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte jättebilligt men det finns intellijelrattar på thonk. Jag kör det på vissa och ska så småningom ha det på alla. Doepfermoduler blir skitsnygga med dom!
    Visst finns det sådana som matchar Sputniks rattar har jag för mig? Kör en rad renodlat Sputnik, så det hade varit perfekt

    ...de sljer inte rattar på EFN? Hittr inte ens vilket ord man ska söka på för att hitta dem ärligt talat. "cap"? "knobb"? "plasticky thingymajigg"?

  6. #9606
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Knobs va? Potentiometer är utan knobs, så sätter man en knob på sin pot.

    https://www.thonk.co.uk/shop/intellijel-style-knobs/

  7. #9607
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Vilka powered bus kan ni rekommendera? Ska ha +5V och kunna driva 2x104 (kanske tom x114h). Har sneglat lite på Befaco Excalibus - andra tips som inte kostar skjortan?

  8. #9608
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Kakan: Vet du om den kommer räcka till för att driva det du ska ha? Annars så sätt ihop racket på modulargrid så räknar den ut förbrukningen. Har inte just den, men den lär säkert fungera finfint.

  9. #9609
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kakan: Vet du om den kommer räcka till för att driva det du ska ha? Annars så sätt ihop racket på modulargrid så räknar den ut förbrukningen. Har inte just den, men den lär säkert fungera finfint.
    +12v: 1.2 A
    -12v: 1.2 A
    +5v: 1 A

    Borde räcka lugnt till 2x104... Men inte mycket skrivet om det på muffwiggler mfl, så undrade mest om någon har erfarenhet av det

    https://www.befaco.org/en/excalibus/

    Smart för 2 rader.

  10. #9610
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jo precis, det där är specarna. Men en del moduler käkar rätt mycket ström, så det är bra att hålla koll ändå.

  11. #9611
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Olika moduler drar ju olika mycket, så det beror på vilka moduler du tänker köpa. Som jgb sa så är modulargrid bra till det, där kan du plocka ihop just de moduler du tänkt dig och så räknar den som sagt ut strömförbrukningen hos just de modulerna

  12. #9612
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    2x84 hade Befacon räckt till med lite headroom, 104 var i överkant med de moduler jag har. Synd, smidig och bra lösning annars. Vill ge mig på att bygga två 6u 104hp (eller 114hp),

  13. #9613
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    http://www.doepfer.de/a100_DIY_kits.htm

    Fixar 1.2 A, dock behöver man extragrej för att få 5V
    Bra grejer dock.

  14. #9614
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av fragster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    http://www.doepfer.de/a100_DIY_kits.htm

    Fixar 1.2 A, dock behöver man extragrej för att få 5V
    Bra grejer dock.
    800mA per 104hp behöver jag, kanske lite extra headroom om jag ska sätta in hungrigare moduler i framtiden. Så 2 A per 2x104hp borde jag rikta in mig på Bör räcka till 114hp också i mitt fall.

  15. #9615
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    https://www.synthrotek.com/products/...ts/case-power/

    Den här verkar grym på pappret, kan dessutom koppla passiva till den om man vill - till skillnad från tex TipTop studio bus.

  16. #9616
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    2hp Rnd. Nån som har provat den? omdömmen? Tror jag behöver en. :o

  17. #9617
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    2hp Rnd. Nån som har provat den? omdömmen? Tror jag behöver en. :o
    Jag har en som du kan köpa! Inga omdömen från min sida dock eftersom jag inte ens har använt den. Köpt begagnad för några veckor sedan och det är första versionen.

  18. #9618
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Ny firmwares ute:
    * 2.0 för Xaoc Zadar!
    * Disting mk4 v4.10

  19. #9619
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Hur bra quality är det på algoritmerna i Ericas Pico DSP? Funderar på att en sån ska ersätta en gammal Yamaha SPX 990 eller SPX1000....

  20. #9620
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Den har väl samma dsp-chip som tiptop audio Z-DSP, FV-1.

    FV-1 har 8 inbyggda algorithmer i stereo.
    Och kan ta implementera flera med seriellt flashminne.

  21. #9621
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den har väl samma dsp-chip som tiptop audio Z-DSP, FV-1.

    FV-1 har 8 inbyggda algorithmer i stereo.
    Och kan ta implementera flera med seriellt flashminne.

    Ok, men kvalitetsmässigt/ljudmässigt... är den lika bra som z-dsp’n? För DEN är jag skitnöjd med (förutom att vissa kort är trasiga)..

  22. #9622
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Uppdaterat! Tack för heads-up!

    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ny firmwares ute:
    * 2.0 för Xaoc Zadar!
    * Disting mk4 v4.10

  23. #9623
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, men kvalitetsmässigt/ljudmässigt... är den lika bra som z-dsp’n? För DEN är jag skitnöjd med (förutom att vissa kort är trasiga)..
    Köp en Dervish istället isf, då får du 11 banker med 8 effekter i varje, samma chip som i din Z-DSP. Vet inte riktigt hur men det ska gå att bränna in effektkorten också men det är lite hysch-hysch om det så du har inte hört det av mig.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Mårre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Uppdaterat! Tack för heads-up!
    Nice!
    Själv fick jag svart skärm efter Zadar-uppdateringen, gah! Shiznit! Mailat supporten dock..

  24. #9624
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Med en Ms20 mini på väg in så fnular jag på vilken som är den enklaste/billigaste modulen för att kombinera synthen med racket.

    English Tear såg rätt vettig ut, men vad finns det för andra alternativ?

    Edit: http://ladik.ladik.eu/?page_id=593 verkar nog vara det enklaste alternativet, hehe.

  25. #9625
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Hjorten: Disting.

  26. #9626
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, men kvalitetsmässigt/ljudmässigt... är den lika bra som z-dsp’n? För DEN är jag skitnöjd med (förutom att vissa kort är trasiga)..
    Chippet heter Spin FV-1 och sitter i massor med FX burkar och moduler.

    48khz 16-bit samplingsfrekvens i stereo.

    Har ett i komponentlådan men har aldrig använt det.

  27. #9627
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Q
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köp en Dervish istället isf, då får du 11 banker med 8 effekter i varje, samma chip som i din Z-DSP. Vet inte riktigt hur men det ska gå att bränna in effektkorten också men det är lite hysch-hysch om det så du har inte hört det av mig.

    - - - Uppdaterad - - -

    ..
    Men... verkar som om man måste programmera modulen... o vart beställer man kitet ngnstns?


    Edit; dervish är smd... hoppar

  28. #9628
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Q

    Men... verkar som om man måste programmera modulen... o vart beställer man kitet ngnstns?


    Edit; dervish är smd... hoppar
    Nej det finns många färdigbyggda att köpa eller så beställer man enbhelt ny färdig för runt 2100-2200, och de kommer med en bra grunduppsättning banker. Säg till så kan du få rätt info och kontakter.

  29. #9629
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Varning!
    Zadar-uppdateringen är väldigt stökig, gäller att man har tungan rätt i mun när man gör den. Tips är att pumpa upp volymen till MAX verkligen, t.ex. via hörlursutgången på ljudkortet och upp med regeln till max i princip. Och försöka till man får "success". Råka inte starta om under tiden, för då kan den brickas.
    Sedan är det tydligen att vänta att få konstiga tecken istället för firmware-numret om man går in och kollar, det ska tydligen vara helt okej och en mindre bugg bara. Fungerar enheten så är det bara att köra.
    Zadar-tråden på muff har rätt mycket info.
    Blir tvungen att skicka tillbaka min till Polen tyvärr.

  30. #9630
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Behöver råd. Dixie behöver en analog kompis. Hade planerat en A-110-4. Ni vet, through Zero sine/cosine. Men hur kul är through Zero, egentligen?
    https://cdn.modulargrid.net/img/rack...jpg?1551074288
    I tidernas begynnelse hade jag tänkt Rubicon 2, men den är både stor och dyr, så jag vet inte.
    Ljudmässigt så jobbar jag gärna west coast. Filtret ovan finns där bara för att det kom med i ett byte, och används faktiskt inte så mycket. Så FM och annan audio-modulation kommer nog förekomma frekvent. Så en hyfsat ren sinus är ju önskvärt, för att hålla det under kontroll.
    Vilken väg hade ni gått? Skippa TZ och köpa en Dixie till?

  31. #9631
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behöver råd. Dixie behöver en analog kompis. Hade planerat en A-110-4. Ni vet, through Zero sine/cosine. Men hur kul är through Zero, egentligen?
    https://cdn.modulargrid.net/img/rack...jpg?1551074288
    I tidernas begynnelse hade jag tänkt Rubicon 2, men den är både stor och dyr, så jag vet inte.
    Ljudmässigt så jobbar jag gärna west coast. Filtret ovan finns där bara för att det kom med i ett byte, och används faktiskt inte så mycket. Så FM och annan audio-modulation kommer nog förekomma frekvent. Så en hyfsat ren sinus är ju önskvärt, för att hålla det under kontroll.
    Vilken väg hade ni gått? Skippa TZ och köpa en Dixie till?
    Eller köpa en Rubicon 1 av mig. Vad ger du?

  32. #9632
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Vad finns det för skönt noisiga ljudkällor i euro format? Wreckage verkade ju intressant. Själv har jag en Benjolin, men upplever att den mest gör kaosigt snälla ljud. Funderar på att byta den mot något argare.

    Funderar samtidigt på om det är en dedikerd noisebröt modul jag är ute efter eller om det är en fet oscilator/filter kombination som är grejjern. En WMD Aperture ska nog in i riggen i vilket fall och den verkar kunna krama fram elakheter i det mesta man stoppar in.

    Ja. jag velar och posten blev lite rantig. Hjälp mig tänka

  33. #9633
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ashaz: Jag skulle nog angripa problemet i två delar.

    1. Vad finns det som jag kan styra och få ut t.ex. tonhöjder och grundljud som jag vill ha?
    2. Hur kan jag trasa sönder ljudet på bästa sätt?

    Punkt två kan t.ex. lösas genom dist/feedback-patch till oscillatorn/modulation av filter... och så vidare.

  34. #9634
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Dixie plus Rubicon är en bra kombination!

  35. #9635
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad finns det för skönt noisiga ljudkällor i euro format?
    Det här tricket borde vara allmän kännedom: Ta vilken oscillator som helst, vrid upp frekvensen till översta oktaven och gör feedback-FM. Dito med två oscillatorer som modulerar varann.

  36. #9636
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran

    Billiga 3,5 mm kontakter?

    Nån som vet var man (helst inrikes) köper billiga 3,5 mm kontakter (hane) för att göra egna patchkablar? Vill ha varianten helt i metall och Electrokit har slut.
    Tänkte köpa lite fler, ett hundratal kanske, för att få ner priset lite. Thomann är ju uteslutet, de billigaste där ligger väl på en 9:- stycket..

    Har hittat hyfsat billiga på Elfa, någon som kan slå de?
    - räfflat chassi, 100 st för 4.36:- st.
    - slätt chassi, 100 st för 2.83:- st.

  37. #9637
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här tricket borde vara allmän kännedom: Ta vilken oscillator som helst, vrid upp frekvensen till översta oktaven och gör feedback-FM. Dito med två oscillatorer som modulerar varann.
    Piston Honda 2 som wave shaper kan ge trevligt brus.
    MI Branches matad med valfri vågform ger trevligt bernoulli-brus.

    Kanske missförstod.

    Om du ska göra oväsen är Synchrodyne i kombo med sin kompis SSM trevlig för oväsen. använd även valfritt delay i återkopplingen och sköna oväsen-återkopplingslinor erhålls snabbt.

  38. #9638
    Pum
    Pum är inte uppkopplad
    Pums avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ashaz:
    2. Hur kan jag trasa sönder ljudet på bästa sätt?

    Punkt två kan t.ex. lösas genom dist/feedback-patch till oscillatorn/modulation av filter... och så vidare.
    Skulle vilja lägga till inte bara modulation utan även kontroll: det avgörande för noise, som trasas, är att live kunna styra både dB och färg och form och riktning. Jag haussar Koma Kommander närsomhelst, använder denna undervärderade box själv i flera noisebesättningar med varierade ljudkällor. Bara att trycka på och krama fram. Benjolin går fint att dra isär med cv in, även självpatcha. I dynamiken växer gruset.

  39. #9639
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nån som vet var man (helst inrikes) köper billiga 3,5 mm kontakter (hane) för att göra egna patchkablar? Vill ha varianten helt i metall och Electrokit har slut.
    Tänkte köpa lite fler, ett hundratal kanske, för att få ner priset lite. Thomann är ju uteslutet, de billigaste där ligger väl på en 9:- stycket..

    Har hittat hyfsat billiga på Elfa, någon som kan slå de?
    - räfflat chassi, 100 st för 4.36:- st.
    - slätt chassi, 100 st för 2.83:- st.
    Jag skulle ha kört på de billigaste från Elfa, de verkar helt ok. Har du hittat bra kabel?

    För min personliga del så är det bra med olika färger på olika längder av patchkabel, andra väljer att ha samma färg för samma syfte (CV till VCO, trigg, och så vidare).

    Däremot så kostar det ju alltid TID att göra egna kablar, för att då tjäna några kronor. Kan vara vettigare att kolla om det är något gruppköp på patchkabel i Pusherman-gruppen på fb, eller beställa från typ alibaba eller liknande.

  40. #9640
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du hittat bra kabel?
    Jag har använt hanar från Electrokit. Lite klumpiga, men funkar bra. Men nu var de ju slut...
    Är också intresserad av kabelfrågan! Jag hade "audiokabel" hemma, men nu har den sinat.
    Vad heter lämplig kabel?

  41. #9641
    zarar
    zarar är inte uppkopplad
    zarars avatar
    Senior
    Några tips på bra aktiva busboards? Jag kör nu en intellijel TPS80W men har hakar på lite flying busboards för att få fler kontakter. Detta har resulterat i en del brus från tex min Basimilus. Tittar på att köpa en TPS30W max och kopplas ihop direkt från agget, men den verkar slut överallt.

  42. #9642
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle ha kört på de billigaste från Elfa, de verkar helt ok. Har du hittat bra kabel?

    För min personliga del så är det bra med olika färger på olika längder av patchkabel, andra väljer att ha samma färg för samma syfte (CV till VCO, trigg, och så vidare).

    Däremot så kostar det ju alltid TID att göra egna kablar, för att då tjäna några kronor. Kan vara vettigare att kolla om det är något gruppköp på patchkabel i Pusherman-gruppen på fb, eller beställa från typ alibaba eller liknande.
    Nä, har en 15 meter kvar här som jag tänkte använda. Bryr mig inte om färgerna mycket men det hade varit nice med en lite tjockare, den är lite för sladdrig. men duger bra just nu. Löder lite kabel åt gången vid behov, och kombinerar med köpta.
    Tack för tipset iaf, ska fundera på det!

  43. #9643
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    För tjock kabel är inte bra heller, jag lovar.

  44. #9644
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För tjock kabel är inte bra heller, jag lovar.
    No shit. Segt att behöva skala av millimetrar på ändarna.
    Nu har jag iaf beställt billiga kontakter, lite trevliga förvaringslådor, och andra små fynd på Elfa. Perfekt.

    Apropå ingenting, någon som är sugen på PER|FORMER, ny trevlig diy-sequencer, och tänker bygga en?
    https://github.com/westlicht/performer

  45. #9645
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    No shit. Segt att behöva skala av millimetrar på ändarna.
    De kan också vara för styva, vilket gör det tråkigt att patcha.

  46. #9646
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De kan också vara för styva, vilket gör det tråkigt att patcha.
    Har några split-kablar som är stela som blyertspennor, och undrar hur de tänkte där. De sticker rakt upp, som flaggstänger eller något.

  47. #9647
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Vad använder ni för quantizer till Turing machine?

  48. #9648
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad använder ni för quantizer till Turing machine?
    Doepfers.

  49. #9649
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad använder ni för quantizer till Turing machine?
    A-156 i bist på Tame Machine Körde jag iaf!

  50. #9650
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad använder ni för quantizer till Turing machine?
    Sonic Potions Penrose

  51. #9651
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad använder ni för quantizer till Turing machine?
    Doepfer 156 här med. Den är ju bra, men börjar bli sugen på en kvantiserare med såna där små tangenter...

  52. #9652
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Bra tips alla! Är lite sugen på Intellijel Scales, men fram för allt Penrose ser ju intressant ut som billigare alternativ

  53. #9653
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Greppan, byggde du din Penrose? Var det svårt i så fall? Är du van att arveta med elektronik sedan innan?

  54. #9654
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Greppan, byggde du din Penrose? Var det svårt i så fall? Är du van att arveta med elektronik sedan innan?
    Jag har byggt tre stycken. Inte särskilt svårt, det enda som är lite knepigt är att få knapparna (klaviaturet) att sitta helt rätt så att de går igenom panelen utan att fastna.

  55. #9655
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Allright
    Använder du dom eller har du sålt?

  56. #9656
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Just nu använder jag dem inte pga att jag sequencar med saker som är kvantiserade från början. Har använt dem en hel del innan dess. Funktionsmässigt sett så gillar jag dem! Det finns de som inte är nöjda med att upplösningen på CV ut från dem är för låg, finns diskussion på Muffwiggler om det.

    Tror jag har sålt en och har två kvar.

  57. #9657
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Allright, verkar bra för mina ändamål!

  58. #9658
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Allright, verkar bra för mina ändamål!
    Jag tycker också det var en kul och lätt bygge men precis som jgb skriver så är det lite pill med knapparna till klaviaturen. Men med tålamod så går det. Jag har sålt både penrose och Turing men saknar dem då och då. Bra och kul kombo!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Greppan, byggde du din Penrose? Var det svårt i så fall? Är du van att arveta med elektronik sedan innan?
    Det vad mitt tredje bygge. Hade byggt en RYO logic och Turing innan.

  59. #9659
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag vet inte hur många gånger jag har varit påväg att köpa Penrose-kit och backat i sista sekund pga att Doepfers trots allt är jäkligt smidig, och har två kanaler på 8hp.

  60. #9660
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet inte hur många gånger jag har varit påväg att köpa Penrose-kit och backat i sista sekund pga att Doepfers trots allt är jäkligt smidig, och har två kanaler på 8hp.
    Jag har bägge, men har använt Penrose först när jag har haft alternativet. Möjligheten att definiera skalorna är grymt bra! Gärna kombinerat med att göra det under tiden man spelar också.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •