Resultat 1 till 56 av 56

Ämne: €: Bästa/roligaste klockmodulen?

  1. #1
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran

    €: Bästa/roligaste klockmodulen?

    På helst max 10 HP, men om det kniper kan jag klämma in 12.

    Pamela's New Workout verkar ju ha extra allt, men jag gillar inte menyer.

    Skulle vilja ha nåt som kan spotta ur sig minst fyra olika klockor, gärna fler. 4ms QCD verkar bra, men jag skulle gärna se nån modul med lite intressantare alternativ, t.ex. med slump och med lite logikfunktioner för att kombinera klockor för roliga resultat. RCD + breakout är också intressant.

    Jag har haft en PGH Time Runner och den var ganska kul, men lite svårkontrollerad ibland. Och så är den 12 HP och helst skulle jag som sagt maxa på 10.

    Några andra jag borde överväga?

  2. #2
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Min Octocontroller!
    8x valfri klocka i 360 graders offset. (Om man nöjer sig med 4 så har du lfo, cv, noise, rytmisk cv eller arp till övriga utgångar)

  3. #3
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    14 HP...

  4. #4
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    NLC Divide & Conquer

  5. #5
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Jag gillar Tempi. Inget random där dock.... :/

  6. #6
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Låter som du söker Tempi!

  7. #7
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av greppan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillar Tempi. Inget random där dock.... :/
    Jag var lite trött igår när jag skrev detta. Kan ju möda mig att förklara VARFÖR jag gillar Tempi. Jag tycker den är smart och lätthanterlig. Gillar den starkt när jag spelar live. En eller två koll på tutorial så är det mesta rätt greppbart. Det går att enkelt att slå på och av klockor, knappa in udda rytmer (phase), mod-funktionen är kul för att snurra runt klockorna på olika sätt för variation. Om en vill kan en ju också spara och programmera en massa men så långt har jag inte orkat ta mig ännu...

  8. #8
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Hmm, låter som att jag borde använda min tempi mer än vad jag gör (inte alls), alternativt sälja den?

  9. #9
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Tempi ser ju trevlig ut iofs, men inget random och ingen logik för att kombinera gates.

    Hm, jgb, var det inte till dig jag sålde min PGH Timerunner? Jag använde den knappt när den var i min ägo. Om det nu var du som köpte den, använder du den?

  10. #10
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    slirak: Kan ha varit så, i sådana fall så har jag sålt den vidare till greppan tror jag.

  11. #11
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    slirak: Kan ha varit så, i sådana fall så har jag sålt den vidare till greppan tror jag.
    Jag köpte en PGH Timetable (eller är det samma?) av dig. En av mina första moduler. Knepig men kul.

    Fick lite feeling av allt prat om Tempi så jag kopplade ihop en liten patch.
    https://instagram.com/p/BkdB4WfAmgL/
    Senast redigerat av greppan den 2018-06-25 klockan 18:20.

  12. #12
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    En Timetable var det jag sålde till jgb, jag hittade pm-konversationen nu. Jag blandade bara ihop namnen, Timerunner är föregångaren, men den har jag vare sig sålt eller ägt.

    Ditt Tempi-jam svängde ju! Jag inser att Tempi inte alls är det jag tänkt att jag vill ha. Men möjligen är den vad jag borde ha? Hm...

  13. #13
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En Timetable var det jag sålde till jgb, jag hittade pm-konversationen nu. Jag blandade bara ihop namnen, Timerunner är föregångaren, men den har jag vare sig sålt eller ägt.

    Ditt Tempi-jam svängde ju! Jag inser att Tempi inte alls är det jag tänkt att jag vill ha. Men möjligen är den vad jag borde ha? Hm...
    Jag har a-149-2 i racket också. Den kompenserar för avsaknaden av random hos Tempi. Och marbles. (Vilken dock är en besvikelse ang trigs/gates ut.) Hade sååå gärna sett en randomfunktion på Tempi.

  14. #14
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Hm, ja, tjaa, jag har ju Verbos Random Sampling. Den har slumpgejtar ut och dessutom fyra st S/H. Jag kanske skulle gå på en HP-snål och enkel klockdelare typ RCD + ett par logikmoduler och kombinera med Random Samplings slump. Mycket att tänka på, mycket att surfa på... Jag har ignorerat det där med klockmoduler ganska mycket tidigare, har programmerat mina gejtar från en ES-3, men är sugen på att låta modularen jobba lite mer på egen hand med sånt. Men jag har inte mycket utrymme att leka på...

  15. #15
    Thulo
    Thulo är uppkopplad nu
    Thulos avatar
    Veteran
    Jag kombinerar es-3 och tempi. Tempi kan göra en del sjuka grejer om man gör en massa olika states och sen skickar in cv i den.
    Den har också ganska najs groove för att vara utan shuffle.
    Vill jag ha taktfasta patterns så skickar jag pulser från maschine in i es-3.

  16. #16
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Håhå, hmhm. Och så upptäckte jag just att MI Stages, som ankom igår, faktiskt också kan agera klockdelare. Inte klockren (sorry!) sådan kanske, men ändå. Frågan är vad som är bästa komplementet till det jag redan har.

    Låt oss se vad som redan nämnts i tråden:
    * Pamela's New Workout - kan allt, men har menyer som jag tycker ser jobbiga ut (jag hatar menyer)
    * 4ms QCD - härligt menylös, men ingen logik, ingen slump, bara fyra gates
    * 4ms RCD - inga menyer, många gates, men ingen logik och ingen slump
    * Octocontroller - många möjligheter, många gates, för många HP, ingen slump (?), ingen logik
    * Tempi - programmerbara divisioner/multiplikationer, ingen slump, ingen logik
    * NLC Divide & Conquer - den här har jag haft svårt att hitta ordentlig info om. Hittar ingen manual?
    * PGH Timetable - bara fyra gates, har logik och nån form av slump, men känns lite svårkontrollerad. Kanske bara jag som försökte för lite när jag hade en?

    Nåt mer jag borde ha på listan?

  17. #17
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    XAOC Batumi?
    Make Noise Wogglebug 2014?


    Jag tror faktiskt din kravlista är för lång för 10HP. Alternativet är typ att skaffa en Ardcore och skriva egna scripts till den men då har du ändå bara två outputs.

  18. #18
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Wogglebuggen är ju nåt annat. Jag har dessutom Verbos Random Sampling. Så slumpgate kan jag kompromissa bort. Batumis klockmöjligheter upplever jag överlappar med Stages? Kommer dock inte åt deras sida just nu, de har nåt strul.

    Nej, det är nog fullt tänkbart att jag begär för mycket på den lilla ytan. Jag får nog överväga att byta ut ett par andra moduler till 2HP-varianter, för att få plats. Slump kan jag nog som sagt kompromissa bort, men jag skulle verkligen vilja ha både multipla synkade klockor och AND- och XOR-logik.

  19. #19
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Vad jag vet så finns det INGET som uppfyller alla dina krav.

    Logik är enklast att ha separat från klockorna, tänk dock på pulsbredd hos inkommande signaler om du skall göra t.ex. XOR och AND. Är det triggar som går in så kan de vara för korta för att signalerna skall överlappa, samt att värdena kan ändras när du inte tänkt dig pga längden på insignaler. Har jag erfarit själv ett flertal gånger...

    Det jag kör med själv som klocka/trigg-generator är Varigate 8+. Lite beroende hur dina behov ser ut så har du synkade klockor/triggar med valfri pulsbredd, slump på triggar och en helsikes massa mer. Men den är stor!

  20. #20
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Kanske går att pussla ihop något med olika 4hp och 2hp? typ klocka och logik liksom?

  21. #21
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Erica Synths Pico Trigger och Pico Logic ger dig fyra klockor och logik på 6hp. Det finns Pico för slump också.

  22. #22
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Timetable var föregångare till timerunner. Men väldigt olika moduler ändå.

    Jag gillar timerunner i kombination med intellijel plog! En del HP dock...

    Plog plus 4ms rcd kul också.

  23. #23
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Jo, det är nog som ni säger, att logiken får jag ta separat. Och slumpen har jag ju som sagt i Random Sampling.

  24. #24
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Erica Synths Pico Trigger och Pico Logic ger dig fyra klockor och logik på 6hp. Det finns Pico för slump också.
    Åhå, hade just börjat kolla på Pico Logic, ska kolla resten också. Svart kanske är det nya svarta.

  25. #25
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Kollade lite på Timerunner nu, den är ju ganska lik det jag söker. Lite få gates och lite stor. Hm. Mycket att tänka över i den här tråden, men det är ju lite halva nöjet med det modulära.

    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Timetable var föregångare till timerunner. Men väldigt olika moduler ändå.

    Jag gillar timerunner i kombination med intellijel plog! En del HP dock...

    Plog plus 4ms rcd kul också.

  26. #26
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Hade gärna haft en slim gate delay till timerunnern med, Jag vill sällan ha gates utan hellre trigs. Har en ssf propagate, som är väldigt stor dock.. kanske malekkos nya?

    En wmd/ssf tool-box kommer också väl till pass som kompis pga switch/inverter/analog or/komparator/sum osv på 6 hp

  27. #27
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Batumi

    Pam's New Workout. Man behöver ju inte pilla i menyerna mer än 1 gång egentligen. Jag bökar då inte med min speciellt mycket efter att jag ställt in till mitt tycke.. inlärningströskeln är låg. Det tråkiga med den är att uppdatera firmwaren vilket kräver en del läsning.

  28. #28
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag ska ta ett djupt andetag, kolla igenom ett par tubfilmer på Workouten och försöka hålla mig vaken den här gången. Ja, jag somnade faktiskt när jag kollade divkids genomgång i förrgår!

  29. #29
    Barbaron
    Barbaron är inte uppkopplad
    Barbarons avatar
    Senior
    Bastl Little Nerd? Lite meny:ig kanske men fixar ganska mkt av det du vill ha på 6hp, komplettera med random o logik från 2hp?


    https://youtu.be/gTSIwpc2JSQ

  30. #30
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    * NLC Divide & Conquer - den här har jag haft svårt att hitta ordentlig info om. Hittar ingen manual?
    Nåt mer jag borde ha på listan?
    Tror inte NLC brukar skriva manualer. Man får kolla på video med söt hund istället.

    Befacos Sampling modulator är rolig och väldigt mångsidig. Jag har den vid sidan av en Squid Axon (analog shift register) och en G8 (från dig tror jag väl?) som tillsammans uträttar en hel del.

  31. #31
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Hunden är ju söt, men som demo betraktat gav klippet inte så mycket IMO. Squiden verkar ju riktigt kul dock och Sampling Modulator väldigt kul. Ack den som hade obegränsat med pengar och HP!

    G8... Håhå, humhum. Det var nog ett misstag att sälja den till dig. Eller nåja. Jag var så modulargrön då, att jag inte fattade fjärdedelen. Men den ger ju grymt mycket på väldigt få HP.

    Jag har ju fått massa bra tips i tråden och tack vare olikheterna hos tipsen börjat inse att det är några ganska olika användningsfall som jag naivt klumpat ihop i huvudet. Jag får nog dra mig tillbaka till nåt lämpligt hörn och kontemplera saken, medan jag börjar byta ut några moduler mot 2HP-varianter. För målet max 10HP lär jag ju inte nå...

  32. #32
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Jo, den kan uppenbarligen grymt mycket. Lite väl mycket med det interfacet kanske. Jag vill nog ha nåt tydligare tror jag. Blir så lätt att mitt huvud exploderar annars. Skön demo dock, hoppas bara att acnen är smink!

    Citat Ursprungligen postat av Barbaron Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bastl Little Nerd? Lite meny:ig kanske men fixar ganska mkt av det du vill ha på 6hp, komplettera med random o logik från 2hp?


    https://youtu.be/gTSIwpc2JSQ

  33. #33
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill sällan ha gates utan hellre trigs.
    Det där var en ganska viktig kommentar, som fick en polett att till slut trilla ner. Jag vill iofs mest ha gates, men nog vill jag ha trig istället ibland. Tänkte inte på det...

  34. #34
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Batumi

    Pam's New Workout. Man behöver ju inte pilla i menyerna mer än 1 gång egentligen. Jag bökar då inte med min speciellt mycket efter att jag ställt in till mitt tycke.. inlärningströskeln är låg. Det tråkiga med den är att uppdatera firmwaren vilket kräver en del läsning.
    Ja, alltså, Pam's är fortfarande ett alternativ, om jag kan komma över min menymotvilja. Vilket iofs är mindre troligt.

    Men ni som föreslår Batumi, är inte den ganska begränsad när det gäller divisioner? Bara /3 som ojämn division om jag fattar det rätt? Är det nåt annat kul som jag missar, när det gäller att ha den för temposynkade klockor? För det är temposynkat jag är ute efter i första hand. Gärna slump, men i takt i så fall.

  35. #35
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    En liten joker som kanske inte hör hemma i sammanhanget (verkar inte ha någon egen intern klocka) men tycker Malekko quad gate delay verkar skoj och väldigt hands-on, fri från menyer osv. 8hp.

  36. #36
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Du kan ju alltid kolla in Cloq och dess expander, Cex, från Pro Modular. Rätt svår att få tag i om du inte hör av dig till källan själv (jag köpte Cex av honom för en spottstyver, råkade ta sönder den och han skickade en ny utan snack). qu.one på muffwiggler.

  37. #37
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Som svar på både HEK.s och wws förslag: jag borde nämnt att jag inte är ute efter själva grundklockan, den tänker jag oftast ta från datorn via ES-3 och annars från nån LFO. Så det är mer att kunna få olika parallella divisioner jag är ute efter, samt kombinera gejtar, även från andra källor och även få till lite temposynkad slump.

  38. #38
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    S
    ...
    Så det är mer att kunna få olika parallella divisioner jag är ute efter, samt kombinera gejtar, även från andra källor och även få till lite temposynkad slump.
    jag tjatar på om NLC för dessa ändamål: D&C, Squid Axon som nämnts, 8-bit cipher (som ger dig både CV- och triggers i nån typ av rörig temposync).
    Och det är bara några av dem...

  39. #39
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Kan inte du berätta lite mer om NLC? Det lilla jag får ut av sajten + filmen med vovven säger mig inte tillräckligt. Om Divide & Conquer alltså.
    Senast redigerat av slirak den 2018-06-29 klockan 14:34.

  40. #40
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan inte du berätta lite mer om NLC? Det lilla jag får ut av sajten + filmen med vovven säger mig inte tillräckligt. Om Divide & Conquer alltså.
    Tjae. Clockdivider med tre input som dividerar med 2, 3 eller 5. Intressanta självpatchningar möjliga som fixar udda delningar om du vill.
    http://nonlinearcircuits.blogspot.co...e-conquer.html

    Ytmonterat om du gillar gördetsjälv. Andrew som ligger bakom NLC är supertrevlig.

    Kolla även
    http://nonlinearcircuits.blogspot.co...quid-axon.html
    http://nonlinearcircuits.blogspot.co...her-panel.html

  41. #41
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som svar på både HEK.s och wws förslag: jag borde nämnt att jag inte är ute efter själva grundklockan, den tänker jag oftast ta från datorn via ES-3 och annars från nån LFO. Så det är mer att kunna få olika parallella divisioner jag är ute efter, samt kombinera gejtar, även från andra källor och även få till lite temposynkad slump.
    Ok.. Pulses (expandern till Turing machine) är helt magisk när det gäller just temposynkad slump. Permutation från Grayscale ser rätt kul ut också. Jag hade en Temps Utile ett tag, men klarade inte av menyn. Annars: Maths

    Maths på 10hp..
    Senast redigerat av wws den 2018-06-29 klockan 21:18.

  42. #42
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Efter mycket huvudkliande så har jag börjat luta åt en Pamela's New Workout, menyerna till trots. Och kanske komplettera med en logikmodul för att kombinera med andra gate-källor. Många av era andra förslag tilltalar mig egentligen mer, men kräver betydligt mer HP om jag ska få ut allt jag vill.

    Nån som har erfarenhet av ny-Pamela och kan komma med lite åsikter?

  43. #43
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    PNW är som sagt kanon. Något högre inlärningströskel än något utan menyer dock, men inte farligt alls.
    Går att CV-kontrollera det mesta också, låt säga vidden på din trigger (kan bli ganska intressanta resultat), du kan generera rytm bara genom att lattja med inställningarna för en viss output (skip, loop, rotera osv).

    Den kan vara komplex om man vill det, eller så ställer man bara in allt som man vill ha det (te.x 4 outs med lite olika swing-settings och olika fart på klockan) resten kanske man har LFO's på och nån som reagerar på inkommande CV på intressanta sätt).

    Ska man säga något dåligt; skärmen är jätteliten, jag gillar inte den röd-orangea texten, måste ha läsbrillor, vilket jag annars inte behöver för eurorack.. det är en master-klocka mer än en slave, jag har läst om många som inte tycker den är bra som slav alls, har provat och för mig har det varierat, ibland perfekt, ibland har synken blivit dålig. Att uppdatera firmware (och det vill du göra..) är relativt avancerat, men det finns guider att följa.

    Pithoprakta är annars en skoj klock/trigger-modul som jag använder en hel del. https://ironether.com/modules/pithoprakta/
    inga menyer.

    Edit:

    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som svar på både HEK.s och wws förslag: jag borde nämnt att jag inte är ute efter själva grundklockan, den tänker jag oftast ta från datorn via ES-3 och annars från nån LFO. Så det är mer att kunna få olika parallella divisioner jag är ute efter, samt kombinera gejtar, även från andra källor och även få till lite temposynkad slump.
    ah, då kanske inte Pam är bäst eftersom den gör sig bättre som master. I värsta fall så fråga på muffwiggler vad folk har för erfarenheter med Pam klockad till ES-3. Men Pithoprakta som sagt, den skulle du nog gilla, speciellt för slump å divisioner å så. Mkt lätt att använda, kostar något mindre än PNW (ett par-tre hundringar billigare har jag för mig den var).
    Senast redigerat av vurt den 2018-07-06 klockan 12:12.

  44. #44
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    16 HP dessvärre, jag har bara 10 lediga, det är därför frågan är så knepig. Jag skulle kanske kunna frigöra 4 till, om jag byter ut uScale mot en 2HP Tune, men där är det nog stopp.

    Pithon verkar ju kul annars. Fast lite slöseri kanske, att använda den som divider, så jag skulle nog vilja ha en RCD eller nåt sånt som komplement. Fast då blir det ju ännu fler HP...

    Får muffgoogla på Pam's, jag vet att många klagade på att originalet inte var bra som slav, men jag trodde det var fixat. Det där med läsbarheten var ju inte bra heller, gubbögonen här behöver all hjälp de kan få.

  45. #45
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Jag är 40 och halvblind. Jag har inget problem att läsa PNW-skärmen. Vidare är minnet fullt så det kommer inga nya versioner. Du behöver alltså inte lära dig uppdateringsrutinen.

    Konsensus verkar vara att den slavar bra om masterklockan är stabil (ej med klocka från DAW, till exempel). Detta har jag dock ingen erfarenhet av då jag alltid använder PNW som master.

    Jag lärde mig den helt utan att titta i manualen och jag tycker att den är supersnabbjobbad. Jag börjar alltid från noll i varje patch jag gör, sparar inget.

  46. #46
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Fast att minnet är fullt betyder inte att det inte kommer fixar, utrymmet kan möjligen optimeras också genom smartare programmering. Beroende på när man fick modulen från tillverkaren så kanske inte senaste FW är installerad heller tyvärr.

    Verkar vara väldigt olika hur bra folk kan läsa skärmen på PNW.. jag har rätt mycket digitala prylar med skärmar och denna är den enda jag har problem med, den där röda textfärgen gör att det flyter ihop för mig. Hade föredragit vit text på svart.

  47. #47
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Sitter just och muffsurfar och det verkar som att de som har problem med synk antingen tar klockan från ett MIDI->CV-interface, eller - och detta fick mig att tappa hakan - förväntar sig synk utan drift genom att ställa DAW:ens BPM och Pamelas till samma värde, utan fysisk koppling dem emellan... De som kör som jag tänker göra, med klockan från en DAW genererad via Silent Way och ES-3 eller liknande, verkar ha bra synk. ES-3 är ju snortajt.

    Utifrån mufftråden verkar det lite oklart om det är olika ex som har olika bra displayer eller ej. Det är ju omöjligt att avgöra ordentligt från foton tagna under olika omständigheter, men på en del bilder ser ju den ju grymt mörk ut, på andra utmärkt läsbar. Hm. Man skulle vilja se ett ex i verkligheten. Helst det ex man tänker köpa.

  48. #48
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag vet att en del har klagat på Machinedrums display, vilken är röd med svartartad text. Jag har inga problem med den, men kan tänka mig att den som inte gillar MD:ns display kommer ha svårt med PNW.

  49. #49
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast att minnet är fullt betyder inte att det inte kommer fixar, utrymmet kan möjligen optimeras också genom smartare programmering.
    I princip helt riktigt men tillverkaren har tydligt uttryckt att han är klar med den och att även om han hade velat göra något mer så skulle han behöva plocka bort funktioner för att få plats.

  50. #50
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Såg det uttalandet på muff, verkar ju osannolikt att han skulle kunna optimera tillräckligt för att få plats med nya funktioner. Men han har släppt en buggfix sen uttalandet, så man behöver nog kunna uppdatera trots allt, även om man skulle köpa ett nytt ex. Men det verkar funka bra under nyare MacOS att döma av muff, så det skrämmer mig inte så mycket.

    Däremot verkar det ju skrämmande svårt att få tag i en... Åtminstone från butik.

  51. #51
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Kolla med ALM, det är säkert en ny batch på gång.

  52. #52
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    London Modular har ett datum - nya kommer in 10 juli. Och Control har redan fått. Tänker att EFN inte borde ligga så många veckor efter i så fall.

  53. #53
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    förväntar sig synk utan drift genom att ställa DAW:ens BPM och Pamelas till samma värde, utan fysisk koppling dem emellan...
    Hahahaha! Dagens bästa!

  54. #54
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Det bidde en Pamela’s. EFN fick in idag och jag köpte den sittandes på ett flygplan mellan Budapest och Stockholm.
    (Känns fortarande lite overkligt att ha internet på flygplan, men snart gäspar man väl åt det.)

  55. #55
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Idag ankom Pamela. Jag tycker inte displayen är ett problem, vare sig kontrasten eller storleken, fast visst hade en större varit trevligt. Kändes enkelt att jobba med menysystemet också.

    Den fina t-shirten som medföljde hade däremot definitivt behövt vara större för att funka - det är nog tjugo år sen jag kunde kränga på mig en i storlek medium - men storleken kanske har med workout-konceptet att göra...

  56. #56
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Gillar shakmat time wizard. Bra balans av ställbarhet, storlek o visst mått av "spelbarhet" också

Liknande ämnen

  1. Roligaste CV/gate sequencern?
    Av supro i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 20:44
  2. Roligaste axelbanden!
    Av Lolface i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 23:12
  3. Roligaste effekterna?
    Av pdn i forum Effekter
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 16:24
  4. Era roligaste festbilder
    Av Dalleponken i forum Allmänt om musik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 19:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •