Resultat 1 till 53 av 53

Ämne: Polyfonisk Pulse?

  1. #1
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran

    Polyfonisk Pulse?

    Är det någon som testat att kedjekoppla flera Waldorf Pulse och kört dem polyfoniskt? Hur krångligt är det? Är det ens lönt?

    Jag har förstått att alla inblandade Pulsar måste vara anslutna med sina egna utgångar och sitta ihop via MIDI. Men kan man editera/byta program på hela högen från en "master"?

    Jag är på gång att skaffa mig ytterligare ett gäng av denna eminenta lilla synth, så det vore kul att veta...

  2. #2
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Jag har försökt forska på saken, och jag har kommit fram till följande.

    1. Du behöver bara editera en pulse. De andra kommer följa efter editeringarna från din "master". Detta innebär i enkelhet att du kan ha en pulse framme och ha de andra i garderoben. Dock skulle inte jag ha det så, då du kan editera slav-pulsarna också och få dem att bete sig mer analogt. Lfo'erna är inställda i lite olika hastighet osv....

    2. Jag har försökt kolla upp om "mastern" måste vara en pulse+, men inte kommit fram om så är fallet längre. Går du in här http://www.waldorfmusic.de/en/archiv...=/pulse/system och kollar i pulspoly så står det mer i detalj hur du ska göra, men inget om mastern måste vara en pulse+. Däremot att de måste ha senaste OS. Senaste OS ligger vid länken och det är bara att tanka in i chippet. Jag tror dock inte det går att uppdatera med midi eller sysex, utan chippet måste plockas ut och programmeras om. Lite bök, men antagligen värt det.

    Om du blir klar över om det behövs en pulse+ eller ej som master så säg till. Jag vill också bygga en polypulse. Har planer att bygga en dedikerad midikontroller för pulsen också, och låta Neriks fräsa ut en snygg panel i aluminium åt mig. så jävla många parametrar som går att styra bara att det kommer gå åt minst 4 doepfer pocket electronics...
    Senast redigerat av Clase den 2007-05-13 klockan 14:13.

  3. #3
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Hmm, panel låter ju inte helt osexigt. Hojta till om det blir så, kanske kan få mängdrabatt?

  4. #4
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    @ Clase: jag blir inte klokare av manualen. Den har jag redan läst och det står inget om att det måste vara en Pulse+ som master och jag tolkar det som att båda modellerna går att koppla ihop:

    "the latest Pulse software 2.00 now offers special functions to the Pulse
    and Pulse+ that make it possible to combine two or more Pulses and playing
    them polyphonic."

    Jag är heller inte säker på om det finns något senare OS än 2.01. Någonstans nämndes OS 3.0men jag kan inte hitta det för nedladdning.

    Fast det blir ju en herrans massa sladdar om man vill ha många röster i stereo...

    Om du bygger en controller, skulle du vara intresserad av att göra en extra mot betalning?

  5. #5
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Sawtooth: Precis...har läst manualen flera gånger och har inte blivit glasklar på fronten. Det är därför jag inte heller är helt hundra. Jag gissar dock att det nog ska gå utan en pulse+. Jag tror också att det senaste är 2.01 (det har jag i min pulse).

    Massa sladdar om det ska öras i stereo? Nja...det beror nog på hur nära du sätter submixen.

    PeterH: Kanske kan jag låna din pulse (vilket os har du förresten?) så kan vi kanske se om vi får två röster (av tre)?

    angående panel så får ni nog höra med Neriks om det går att få mängdrabatt. Jag har ännu bara projektet uppe i mitt huvud och har inte frågat honom vad det kostar ens. Jag tror nog inte att jag är så superförtjust i att bygga en extra kontroller heller, men jag kan kolla lite på det. Ska försöka designa en snygg först.

    Målet för min del är att få fram varje CC-medelande på en dedikerad ratt, men det kanske är overkill? Vad tycker ni? Upplägget hade jag tänkt skulle vara 2 st 19" på kanske 5 eller 4 HE så de kan placeras intill varandra inom bra räckvid. Det kanske också är en dum idé? (vi kan ju passa på att diskutera en eventuell kontroller i denna tråd när vi ändå snackar om det)

  6. #6
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Se kommentarer i kursivt:

    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sawtooth: Precis...har läst manualen flera gånger och har inte blivit glasklar på fronten. Det är därför jag inte heller är helt hundra. Jag gissar dock att det nog ska gå utan en pulse+. Jag tror också att det senaste är 2.01 (det har jag i min pulse).

    S: På tal om det, är det någon som har en eprombrännare? Mitt OS är 1.41. Men det går ju att köpa för en billig peng så det är inte världens problem.

    Massa sladdar om det ska öras i stereo? Nja...det beror nog på hur nära du sätter submixen.

    S: Att dedikera 8 kanaler för 4 röster är ju lite att ta i. Men visst, en liten linemixer kostar ju inte många korvören.

    PeterH: Kanske kan jag låna din pulse (vilket os har du förresten?) så kan vi kanske se om vi får två röster (av tre)?

    S: Det vore intressant. Annars kan jag göra det om c:a 6-7 veckor när vi flyttar in i nya studion. Vi har redan 2 (men den ena är för närvarande i Berlin) och tills dess kommer jag att köpa minst 2 till.

    angående panel så får ni nog höra med Neriks om det går att få mängdrabatt. Jag har ännu bara projektet uppe i mitt huvud och har inte frågat honom vad det kostar ens. Jag tror nog inte att jag är så superförtjust i att bygga en extra kontroller heller, men jag kan kolla lite på det. Ska försöka designa en snygg först.

    Målet för min del är att få fram varje CC-medelande på en dedikerad ratt, men det kanske är overkill? Vad tycker ni? Upplägget hade jag tänkt skulle vara 2 st 19" på kanske 5 eller 4 HE så de kan placeras intill varandra inom bra räckvid. Det kanske också är en dum idé? (vi kan ju passa på att diskutera en eventuell kontroller i denna tråd när vi ändå snackar om det)

    S: Det blir nog lite overkill för min del. Dels blir det kostsamt och dels blir det väldigt skrymmande med 74 dedikerade controllers. Fast det hade sett überkoolt ut med en hel vägg av kontroller. Jag nöjer mig nog med att styra från min G2X.

  7. #7
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Mmm, ja, du har nog en poäng med mängden kontroller. Kanske ska jag bygga en 16 rattars-kontroller och bara styra det viktigaste och för djudykning får hänvisningar till pulsen göras. Kanske bygga något i 2 HE då kanske som kan sitta under och komplettera? Envelopsen, filterinställningarna och modsource-amount-detinations är det viktigaste tror jag. Oscilatorerna och mixern vill man ju gärna ha framme också...usch vad jobbigt...hade gjort en skiss på en kontroller, men den har jag slängt...ska göra en ny...

  8. #8
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Eller 16 kontroller med 4 switchknappar samt en rad med kontroller som styr de parametrar som inte går från 0-127, typ vågformer och dylikt?

  9. #9
    FlowerP
    FlowerP är inte uppkopplad
    FlowerPs avatar
    Senior

    Varför???

    Ursäkta en dum fråga. Varför vill ni koppla ihop flera Pulse:ar till en "polyPulse"?

    Priset för 8 Pulse:ar, MIDI-kontroller och mixer hamnar väl inte särskilt långt från en Andromeda? Och i valet mellan polyPulse och Andromeda borde väl sistnämnda segra i kraft av dubbelt röstantal, dramatiskt större funktionalitet och smidigt format.

    Om man har en G2X borde väl också behovet av polyPulse vara rätt litet. Vad hos Pulse låter så mycket bättre? (Detta är en fråga som ligger mig varmt om hjärtat eftersom jag just försöker sälja min Pulse pga att den i sin Taurusemulator-funktion nyligen ersatts av min G2 Engine.)

  10. #10
    FlowerP
    FlowerP är inte uppkopplad
    FlowerPs avatar
    Senior

    MIDI-kontroller

    Förresten, varför bygga eget? Visst är väl Behringer BCR2000 precis vad som behövs för att editera en Pulse? En del av parametrarna får då mappas till knappar, men antalet räcker nog till.

  11. #11
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Jag gillar ljudet i Pulse väldigt mycket. Det har en rå elektrisk karaktär som ingen annan av våra analogsynthar har (vi har Voyager, Prodigy, MS20, Pro-One, Promars, SH3A, JP4, DB9, OSCar) samt en massa koola modulationsmöjligheter. Jag har länge tänkt att det vore trevligt att kunna spela polyfont och eftersom vi redan har 2 st. så är det en liten investering att skaffa ett par till.

    G2X är ju en helt otrolig synth på nästan alla sätt och vis. Men jag kan i alla fall inte få min att låta som om den reläade ljudet direkt från Forsmark. Pulse låter som om det sitter en liten kärnreaktor inuti.

    Men bli nu för allt i världen inte lockad att behålla din Pulse!
    Senast redigerat av sawtooth den 2007-05-13 klockan 17:51. Anledning: glömde ett oerhört viktigt ord ;)

  12. #12
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Jag har redan en BCR, men trivs inte så mycket med den. Sedan så gillar jag min pulse väldigt mycket och har ungefär samma plan som Sawtooth att någon gång i framtiden fixa en polypulse. Det svåra med pulsen är bara interfacet, som jag vill fixa till. Sedan att när jag fixar till saker så brukar jag göra det ordentligt så att jag verkligen trivs med prylen efteråt.

    Satt nu med en lista för att se vilka de viktigaste kontrollerna var, och jag kom upp till knappt under 3 st pocketkontrollers...projektet kommer antagligen att landa runt 5 000:- Det är nog rätt ok tror jag.
    Senast redigerat av Clase den 2007-05-13 klockan 17:51.

  13. #13
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...projektet kommer antagligen att landa runt 5 000:- Det är nog rätt ok tror jag.
    Men det är ju ytterligare 2 röster!

  14. #14
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Ja, det är sant. Fast röster går ju att köpa till när jag har råd. Dvs det blir lite som avbetalning. En andromeda osv måste jag ju spara ihop till direkt. Sedan vill jag inte ha en andromeda heller...en viss parameter i mitt vansinne att ta med i beräkningen.

    Mappade upp min BCR till pulsen en gång förresten. Det var precis att att jag fick plats med allt. Dvs Osc, osc mixer, modulation, envelopes, arp, filter (har jag för mig). då hade jag skippat en del småparametrar då också.

  15. #15
    FlowerP
    FlowerP är inte uppkopplad
    FlowerPs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    G2X är ju en helt otrolig synth på nästan alla sätt och vis. Men jag kan i alla fall inte få min att låta som om den reläade ljudet direkt från Forsmark. Pulse låter som om det sitter en liten kärnreaktor inuti.
    Det skulle vara intressant att få jämföra syntarna, medan jag nu fortfarande har Pulsen kvar. Är det någon särskild Pulse-patch du tycker illustrerar egenskaper som är svåra att återge på G2? Kan du inte skicka den patchen så får jag försöka bygga den på G2 genom att A-B-testa mot Pulse?

    G2:ans svaga länk brukar vara filtret. Just i gränsområdet mot självsvängning kan G2 ha svårt att troget emulera ett analogt filter. Likaså har jag dåliga erfarenheter av modulering av filterresonans på G2. Men annars bör G2:an med lätthet klara att återge Pulse:ns ljud. Oscillatorsynk ger aliasing på G2, men det vill jag minnas att det blir även på Pulse.

    Citat Ursprungligen postat av sawtooth Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men bli nu för allt i världen inte lockad att behålla din Pulse!
    Ingen risk. Min baspedalsynt heter numera G2!
    Senast redigerat av FlowerP den 2007-05-13 klockan 21:52. Anledning: Kom ihåg G2:ans synk. Usch!

  16. #16
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Min Pulse är nedpackad just nu. Men jag ska ta fram den i veckan, så då ska jag försöka komma ihåg att skicka några patchar.

  17. #17
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Hjälp... jag har ingen pulse...

  18. #18
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Uppsök genast läkare, fågeln!

    Spännande projekt detta. Jag ska först och främst införkaffa mig en enkel Pulse framöver. Fast jag har för tillfället nog med att djupdyka i min Yamaha EX5R. Men det verkar vara en trevlig rackare det där. Den kan producera mycket sköna ljud i alla fall, av dömma av det jag hört hitills. Så go for it boys och håll oss uppdaterade!

  19. #19
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Nja, många sköna ljud vet jag väl inte så mycket. Däremot att låta BRÖÖÖÖÖÖT och producera bas gör den bra. Hade den haft några till filter så hade den nog vart mer allround.

    PeterH: Ska vi testa att koppla ihop våra eller? Vilket OS har du i din?

  20. #20
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Bröt är också skönt ... på sitt sätt

  21. #21
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    PeterH: Ska vi testa att koppla ihop våra eller? Vilket OS har du i din?
    Kan vi göra, den står ändå i källaren och känner sej övergiven.... Vill minnas att det är 2.01 i min.

  22. #22
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Gött! Då kan vi äntligen få klarhet i detta! Jag gissar att det funkar med 2 st också, fast en röst faller bort då och då...

  23. #23
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gött! Då kan vi äntligen få klarhet i detta! Jag gissar att det funkar med 2 st också, fast en röst faller bort då och då...
    Koolt! Ser fram emot rapport. Men varför skulle en röst falla bort ibland? Är det ett känt fenomen? JAg läste förresten just att man ska akta sig för arpeggiatorn i polykopplingar, den fuckar tydligen upp röstallokeringen.

  24. #24
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Ja, det funderade jag också på... Hos Evolvern finns det en inställning för Poly-chain där man ställer in hur många röster man har till hands, finns det inte nåt liknande i Pulsen?

  25. #25
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    En röst kommer väl antagligen falla bort eftersom det bara går att stacka dem i 3 och 5. Fast det beror på hur de valt att lägga upp röst-anvädandet. Om de turas om och spela röster så blir ju var tredje ton borta, fast om de lirar som så att Pulse 1 får spela mest och 2 fyller ut och 3 någon gång ibland så blir det ju inga problem.

  26. #26
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Korrektion...de verkar som att det går att stacka hur många eller hur lite vi vill nu Från 1 till 12. Fläsk! (kollade på pulsen vilka inställngar som går att göra)

  27. #27
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Ni skulle egentligen annonsera i TV och radio och musiktidningar om detta. Ni bestämmer tid och plats och gör ett evenemang av detta - tag med din Pulse och koppla in den i vår polyfona Pulse-kedja! Snubbarna på Waldorf kan vara med och dokumentera det hela. Aftonbladet och Expressen också. Och Guinness rekordbok. Ni slår rekord i
    1: Flest Pulsar på en och samma plats.
    2: Flest polykopplade Pulsar på en och samma plats.
    3: Längsta polykedjan av Pulsar i världshistorien, typ 324 stycken.
    4: Fetaste unisonljudet sedan Jerikos murar föll (det var för övrigt en Moog 55 israeliterna använde).
    5: Nördigaste tillställning någonsinn.

  28. #28
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Otroligt hur fixerad man är vid att köpa nya prylar... Tanken har inte ens slagit mej att göra en Pulse-template för min Virus TI förrän idag. Bli bra mycket billigare än att köpa en dedikerad kontroller.

    Då ska man bara hitta nånstans att klämma in Pulsen. Och fixa ljudkort med fler ingångar...

    @Clase: Vart genomför vi experimentet?

  29. #29
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    PeterH: Bra fråga...vi kan ses i replokalen kanske?

    Undrar hur mycket denna tråden har hajpat Waldorf Pulse nu? Kommer bli svårt att skaffa fler röster i framtiden tror jag.

    Programmerade mitt CME UF5-keyboard för att sköta de vanligaste kontrollerna på min pulse. Det funkar rätt fint då Pulsen är inom bra räckhåll faktiskt. Planerna på en kontroller får vänta lite tror jag också. Jag ska satsa på röster istället, och ett diskret rack och en submixer istället.

  30. #30
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Undrar hur mycket denna tråden har hajpat Waldorf Pulse nu? Kommer bli svårt att skaffa fler röster i framtiden tror jag.
    Joo.. och jag hade ju inte skrivit något här än
    (har iofs inte tre stycken där hemma längre)

  31. #31
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Joo.. och jag hade ju inte skrivit något här än
    (har iofs inte tre stycken där hemma längre)
    Testade du någonsin poly-pulse?

  32. #32
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Testade köra så på två.. fungerade.. men det var inget som jag kände att jag hade någon användning för. Jag använder dem mest för drones.

  33. #33
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Roligt att just Sawtooth skriver här. Jag köpte en Pulse när de kom och jag tyckte direkt att ljudet lät väldigt Covenant. Tyvärr är allt jag har kvar av den en massa S-900diskar.

    Blir sugen på att köpa en igen nu...

  34. #34
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Roligt att just Sawtooth skriver här. Jag köpte en Pulse när de kom och jag tyckte direkt att ljudet lät väldigt Covenant. Tyvärr är allt jag har kvar av den en massa S-900diskar.

    Blir sugen på att köpa en igen nu...
    Vi har kört med Pulse i 6-7 år, men det var först när jag skaffade en egen att ha hemma som jag började använda den ordentligt. Men du har nog rätt, den låter faktiskt så som jag vill att den sortens synth ska låta.

    Men nu får ni ju inte köpa alla Pulsar som jag ska bygga PolyPulse med! Och inte trissa upp de trevliga priserna heller. F-n, jag skulle hållit snattran...

  35. #35
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    hehe, det börjar bli standard att någon ställer en enkel fråga på 99an, som sedan leder till en massa snack, varpå plötsligt prylen går upp i pris på alla köp&säljforum

  36. #36
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Jag har iaf blivit grymt pepp på att klocka upp min ur källaren. Letar för fullt efter en bra racklåda...

  37. #37
    skyshaper
    skyshaper är inte uppkopplad
    skyshapers avatar
    Inte så pratsam än
    Hej någon som fick igång ett system och har tips och råd att dela med sig av? Väcker den här tråden till iiv igen då Sawtooth's Pulse har fått några kompisar att leka med och tänkte sätta up en 4-rösters. Första steget blir att OS måste ersättas på en från 1.41 till senaste 2.01.

    https://waldorfmusic.com/en/hardware...ries-downloads

  38. #38
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Vill inte vara glädjedödare men jag körde 4 pulsar och var oerhört taggad över en poly analog waldorf. Visst det kommer låta fett men det jag kom fram till var att det verkar vara någon form av DCO:er för de var extremt stela i pitchningen så jag fick inte den där ljummande vintagepolykänslan...då tyckte jag det var coolare att köra 4st slim phatties. Jag minns inte hur jag gjorde med editeringen mer än att jag editerade från Logic Pro Environment som någon gjort. Jag köpte den kommersiella Pulse VST editorn men den hade någon bugg med sysex ID som gjorde att det inte lirade så bra.

  39. #39
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill inte vara glädjedödare men jag körde 4 pulsar och var oerhört taggad över en poly analog waldorf. Visst det kommer låta fett men det jag kom fram till var att det verkar vara någon form av DCO:er för de var extremt stela i pitchningen så jag fick inte den där ljummande vintagepolykänslan...då tyckte jag det var coolare att köra 4st slim phatties. Jag minns inte hur jag gjorde med editeringen mer än att jag editerade från Logic Pro Environment som någon gjort. Jag köpte den kommersiella Pulse VST editorn men den hade någon bugg med sysex ID som gjorde att det inte lirade så bra.
    Ajdå! Äsch! Jag som hoppades på något liknande en 3-oscillators 4-voice.

  40. #40
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ajdå! Äsch! Jag som hoppades på något liknande en 3-oscillators 4-voice.
    Näh, ta det inte så bokstavligt, klart du skall testa!!! Det har ju bara gått 12 år sedan din initiala tanke! 2019 är det dags
    Men, som sagt, det kommer inte bli 4 voice svaj. Jag hade lite Memorymoog drömmar men det blev det inte heller men iofs rätt likt en superstabil Memorymoog är nog den närmsta jämförelsen så det duger väl
    Du kan få till den här interna overdriven på Pulsen som Memorymoog har.

  41. #41
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av skyshaper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej någon som fick igång ett system och har tips och råd att dela med sig av?
    Jag tänkte väl att det snart var dags för ett skyshaperinlägg - det gäller ju att hålla en jämn uppdateringsfrekvens.

  42. #42
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Näh, ta det inte så bokstavligt, klart du skall testa!!! Det har ju bara gått 12 år sedan din initiala tanke! 2019 är det dags
    Men, som sagt, det kommer inte bli 4 voice svaj. Jag hade lite Memorymoog drömmar men det blev det inte heller men iofs rätt likt en superstabil Memorymoog är nog den närmsta jämförelsen så det duger väl
    Du kan få till den här interna overdriven på Pulsen som Memorymoog har.
    Ja, det är fan på tiden!

    Och precis, just den där göttiga overdriven är riktigt fin.

  43. #43
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Lite trist att Waldorf aldrig gjorde en mer vanilla poly baserad på Pulse eller Pulse 2. Tror det hade varit mycket lyckat.

  44. #44
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite trist att Waldorf aldrig gjorde en mer vanilla poly baserad på Pulse eller Pulse 2. Tror det hade varit mycket lyckat.
    Ja, verkligen! Men jag antar att det blivit för dyrt. Den kostade väl runt 8k ny eller något ditåt, så en 8-rösters Pulse hade antagligen inte landat under 35k och marknaden för dyra analogpolys 1996 var inte vad den är idag.

  45. #45
    skyshaper
    skyshaper är inte uppkopplad
    skyshapers avatar
    Inte så pratsam än
    Tack Firechild för feedback samt äsch då!

    Testade du att snedställa LFO:erna lite? Hoppas annars det räcker eller att de är tillräckligt gamla nu så att stämningen inte är supertight längre. Nu har vi tre iaf och en fjärde på hold så det är väl lika bra att köra på så den här tråden kan få ett avslut

  46. #46
    Dvala
    Dvala är inte uppkopplad
    Dvalas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av skyshaper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack Firechild för feedback samt äsch då!

    Testade du att snedställa LFO:erna lite? Hoppas annars det räcker eller att de är tillräckligt gamla nu så att stämningen inte är supertight längre. Nu har vi tre iaf och en fjärde på hold så det är väl lika bra att köra på så den här tråden kan få ett avslut
    Den fjärde får ni gärna låna av mig om det går åt skogen med den ni har on hold. Det är bara att hojta till, du vet var jag bor.

  47. #47
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Dvala Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den fjärde får ni gärna låna av mig om det går åt skogen med den ni har on hold. Det är bara att hojta till, du vet var jag bor.
    Kram! <3

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av skyshaper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack Firechild för feedback samt äsch då!

    Testade du att snedställa LFO:erna lite? Hoppas annars det räcker eller att de är tillräckligt gamla nu så att stämningen inte är supertight längre. Nu har vi tre iaf och en fjärde på hold så det är väl lika bra att köra på så den här tråden kan få ett avslut
    EXAKT!

  48. #48
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Du finns inte i Stockholm Sawtooth? Isf kan jag låna ut min till dig och ditt monsterprojekt

  49. #49
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du finns inte i Stockholm Sawtooth? Isf kan jag låna ut min till dig och ditt monsterprojekt
    Åh, schysst! Jag finns i Helsingborg, men skyshaper har tagit över projektet och har alla våra Pulsar i Stockholm. Han är säkert intresserad!

  50. #50
    skyshaper
    skyshaper är inte uppkopplad
    skyshapers avatar
    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av Dvala Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den fjärde får ni gärna låna av mig om det går åt skogen med den ni har on hold. Det är bara att hojta till, du vet var jag bor.
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du finns inte i Stockholm Sawtooth? Isf kan jag låna ut min till dig och ditt monsterprojekt
    Hej Dvala och my03, vad snällt tack återkommer om det inte löser sig eller låter så pass bra att det måste till fler röster

  51. #51
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, verkligen! Men jag antar att det blivit för dyrt. Den kostade väl runt 8k ny eller något ditåt, så en 8-rösters Pulse hade antagligen inte landat under 35k och marknaden för dyra analogpolys 1996 var inte vad den är idag.
    Jag tänker dock även nu när priser på elektronik har sjunkit något. En poly Pulse 2 hade också fungerat och tycker inte att poly marknaden har lika stort och varierat utbud som mono marknaden (än).

  52. #52
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Varje gång jag ser tråden tänker jag att en polyfonisk sawtooth vore tuffare.

  53. #53
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varje gång jag ser tråden tänker jag att en polyfonisk sawtooth vore tuffare.
    Det vore tveklöst tuffare.

Liknande ämnen

  1. Roland SH-201 - polyfonisk portamento, går det?
    Av Zabaione i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 18:22
  2. Polyfonisk aftertouch
    Av Volt i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 17:38
  3. Waldorf pulse programmering
    Av Hausbendt i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 20:42
  4. Polyfonisk Evolver på gång...
    Av lasselu i forum Allmänt om musik
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 17:58
  5. pulse
    Av partybreaker i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-29, 12:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •