Sidan 10 av 19 FörstaFörsta ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SistaSista
Resultat 541 till 600 av 1112

Ämne: Moog One 8/16-voice Analog Synthesizer

  1. #541
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du en son så be honom göra det och skyll inköpet på att du inte kan säga nej till ett par tindrande barnaögon.
    haha! vår son heter Blixten och är en katt...tror inte gumman går på en sån manöver. Blixten är dessutom portad från mina musikinstrument: han tyckte rattarna på min Novation Peak var goa att tugga på

  2. #542
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Väntar spänt på att folk säljer av sina memorymoog.. Så jag kan få en till slut..
    De som har en Memorymoog nu, kan även har råd att komplettera med the One. Men du kan ha rätt. Fråga Firechild kanske?

  3. #543
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De som har en Memorymoog nu, kan även har råd att komplettera med the One. Men du kan ha rätt. Fråga Firechild kanske?
    Näe, tror inte de låter lika. Min MM behåller jag

  4. #544
    Astral
    Astral är inte uppkopplad
    Astrals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av JFM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spec mässigt verka denna som en dröm synth. Men denna schitzo video bjöd på ordentlig avsmak. Tror visserligen att man snart kommer höra hur fina ljud som helst från denna monster maskin. GAS

  5. #545
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Astral Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spec mässigt verka denna som en dröm synth. Men denna schitzo video bjöd på ordentlig avsmak. Tror visserligen att man snart kommer höra hur fina ljud som helst från denna monster maskin. GAS
    Den videon är en flirt med den gamla från 1976 och har man det med sig så känns den begripligare.


    https://youtu.be/2Feat39SqXI

    https://youtu.be/2Feat39SqXI

  6. #546
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    När vi ändå pratar Polymoog - hur kommer det sig att resonatorbanker inte är vanligare (eller?)? Hittar mest i modulära lösningar nu. Fix it in post eller?

    https://www.youtube.com/watch?v=_XUiJi5153Y

  7. #547
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    MAM:s RS3 var ju lite på spåret ett tag som fristående ("phaser deluxe" alá Korg PS-3xxx?) http://www.midiwall.com/gear/rs3.html resonator bank, hur det på banken resonerades för uppföljare förtäljer ej historien, eller?

  8. #548
    Astral
    Astral är inte uppkopplad
    Astrals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den videon är en flirt med den gamla från 1976 och har man det med sig så känns den begripligare.


    https://youtu.be/2Feat39SqXI

    https://youtu.be/2Feat39SqXI
    +1

  9. #549
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av RX11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MAM:s RS3 var ju lite på spåret ett tag som fristående ("phaser deluxe" alá Korg PS-3xxx?) http://www.midiwall.com/gear/rs3.html resonator bank, hur det på banken resonerades för uppföljare förtäljer ej historien, eller?
    Club of the knobs gör en klon av polymoogens resonatorbank. Låter grymt bra! Fonitroniks har gjort klon av resonatorbanken på PS3300 men den som sagt är mer som en phaser med lfo.

  10. #550
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av foliekatt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När vi ändå pratar Polymoog - hur kommer det sig att resonatorbanker inte är vanligare (eller?)? Hittar mest i modulära lösningar nu. Fix it in post eller?

    https://www.youtube.com/watch?v=_XUiJi5153Y
    Moog har ju sin egen Murf som ju inte alls är en direkt klon på polymoogens resonator, men jag har i alla fall uppnått väldigt snarlika resultat, i många fall (enligt mitt tycke) bättre. Man får alltså ställa pedalen på preset 1 så att den inte rullar i patterns utan fungerar som en "stillastående" bank.

    Korgs PS-resonator är något helt annat. Som FC säger, mer phaser-likt. Har både en PS-3100 och en klon på resonatorn i mitt Modcan-system.

  11. #551
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Club of the knobs gör en klon av polymoogens resonatorbank. Låter grymt bra! Fonitroniks har gjort klon av resonatorbanken på PS3300 men den som sagt är mer som en phaser med lfo.
    ...Club of the knobs C 910 Poly Resonators ser kalas ut ju; http://www.cluboftheknobs.com/pro_c910.html
    ...och så finns C 1610 http://www.cluboftheknobs.com/pro_c1610.html
    ...fin-filter som man vill ha till sin moog-ish polyfon fömodar jag.

  12. #552
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Den här demon var inte snällt att släppa på youtube. Bästa demon av nya oscillatorn jag sett hittills. Astronomiska pengar för mej, men jösses vilket habegär jag fick av klangmodulationen på oscillatornivå!

    https://youtu.be/X5n9Hh6s5fE

  13. #553
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Jag tycker inte att 75k är ok 2018.

  14. #554
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker inte att 75k är ok 2018.
    69,4

  15. #555
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker inte att 75k är ok 2018.
    Om du kan köpa en truck...

  16. #556
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    I nämnda video ovan, visar dom att en emulering av Moog resonator ingår finns bland effekterna. Vet inte hur lik originalet den är dock.

  17. #557
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    ok, så nu vet vi att den låter vasst utan filter när man trycker ner många tangenter och att den kan ha mkt effekter... bra gasmask-video! (Det är praktiskt för finanserna att ha ett ljudideal som ligger långt bort från ett "behov" av ett sånt här monster. Moog GM däremot.... :/ )

  18. #558
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker inte att 75k är ok 2018.
    Verkar som om många andra tycker det r OK.
    Om du kunde producera en liknande monstersynt hur mycket skulle du själv ta för en?

  19. #559
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar som om många andra tycker det r OK.
    Om du kunde producera en liknande monstersynt hur mycket skulle du själv ta för en?
    Varför måste alltid Janost stå till svars för ”hur mycket skulle du ta betalt för en” för att han bygger eget i liten skala? Han tycker troligtvis att det är ett högt pris baserat på vad han själv tycker är rimligt som konsument. Andra har andra preferenser och tycker att priset är OK. Som sig bör i en värld där människor tycker olika.

  20. #560
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av tobbiew Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför måste alltid Janost stå till svars för ”hur mycket skulle du ta betalt för en” för att han bygger eget i liten skala? Han tycker troligtvis att det är ett högt pris baserat på vad han själv tycker är rimligt som konsument. Andra har andra preferenser och tycker att priset är OK. Som sig bör i en värld där människor tycker olika.
    Alltid stå till svars? Jag frågade ju bara vad han själv kunde tänkas ta för något liknande Moog One.

  21. #561
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Moog One är få förunnat att ha råd med så budgetalternativ kommer alltid vara av intresse. Jag tycker inte att det är orimligt att jämföra med t.ex. Novation Peak som ligger mer i nivå med vad folk tycker att en "fin-poly" får kosta. Moog One framstår mer och mer som en riktig lyxkärra när demosarna ramlat in i tråden här.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	there-can-be-only-one.jpg 
Visningar:	5 
Storlek:	225,3 KB 
Id:	84246

  22. #562
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltid stå till svars? Jag frågade ju bara vad han själv kunde tänkas ta för något liknande Moog One.
    Inte första gången han får sådana kommentarer och det är trist att vissa inte tillåts ha egna åsikter här inne utan att hela tiden behöva motivera dem utan att ha djupanalys bakom medans andra bara kan "killgissa".

    "Många tycker den är ett rimligt pris för en Tesla, om du kunde producera en liknande bil, hur mycket skulle du då ta för den?"

  23. #563
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Lyxen innebär i det här fallet att tillverkaren tog i för att lägga priset i översta överkant som ett trick för att försöja segmentera en vara som på intet sätt är objektivt bättre än DeepMind eller något annat. Som alltid så kan fina ljud och god musik skapas med enklare medel än vad folk tycks tro.

  24. #564
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av tobbiew Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte första gången han får sådana kommentarer och det är trist att vissa inte tillåts ha egna åsikter här inne utan att hela tiden behöva motivera dem utan att ha djupanalys bakom..

    "Många tycker den är ett rimligt pris för en Tesla, om du kunde producera en liknande bil, hur mycket skulle du då ta för den?"
    Konstig jämförelse för Janost tillverkar ju faktiskt syntar och det här är ett diskussionsforum vari man väl måste få lov att diskutera och ifrågasätta folks åsikter? Eller?

  25. #565
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lyxen innebär i det här fallet att tillverkaren tog i för att lägga priset i översta överkant som ett trick för att försöja segmentera en vara som på intet sätt är objektivt bättre än DeepMind eller något annat. Som alltid så kan fina ljud och god musik skapas med enklare medel än vad folk tycks tro.
    Förstår att du vill provocera men rent objektivt sett så är Moog One bättre än DM12 på väldigt mycket. Sen så är priset inte alls så högt sett till att det i princip är 16 mer avancerade Sub37 man får i en One.
    Sen är det klart att man inte behöver betala särskilt mycket idag för någon synt som kan låta superbra.Finns ju grymma syntar för någon dollar till surfplattor och telefoner.

  26. #566
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Objektivitet är inom filosofi ett centralt koncept som generellt betecknar ett sakligt och opartiskt förhållningssätt inför något. Motsatsen är subjektivitet. Objektivitet är vanligen ett ideal i samband med undersökningar, eftersom resultatet i möjligaste mån förväntas vara oberoende av forskarens åsikter eller föreställningar. Objektivitet framhålls ofta även som ett grundläggande ideal vid journalistiskt arbete.

  27. #567
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Konstig jämförelse för Janost tillverkar ju faktiskt syntar och det här är ett diskussionsforum vari man väl måste få lov att diskutera och ifrågasätta folks åsikter? Eller?
    Man kan tycka den är dyr/prisvärd av flera olika anledningar och det behöver inte härledas längre än till ens egna preferenser. Svårt att ifrågasätta. Vi diskuterar och vi har olika åsikter, det är OK, ingen har sagt annat.

  28. #568
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Objektivitet är inom filosofi ett centralt koncept som generellt betecknar ett sakligt och opartiskt förhållningssätt inför något. Motsatsen är subjektivitet. Objektivitet är vanligen ett ideal i samband med undersökningar, eftersom resultatet i möjligaste mån förväntas vara oberoende av forskarens åsikter eller föreställningar. Objektivitet framhålls ofta även som ett grundläggande ideal vid journalistiskt arbete.
    Spot on, doktorn!

  29. #569
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av tobbiew Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man kan tycka den är dyr/prisvärd av flera olika anledningar och det behöver inte härledas längre än till ens egna preferenser. Svårt att ifrågasätta. Vi diskuterar och vi har olika åsikter, det är OK, ingen har sagt annat.
    Jo! Du bl.a. Hade varit intressant för mig och säkert andra här att få höra från Janost hur mycket billigare han kunnat sälja något som Moog One utan att offra funktioner och kvalité.

  30. #570
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade varit intressant för mig och säkert andra här att få höra från Janost hur mycket billigare han kunnat sälja något som Moog One utan att offra funktioner och kvalité.
    Japp! Absolut

  31. #571
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spot on, doktorn!
    Ost?

  32. #572
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo! Du bl.a. Hade varit intressant för mig och säkert andra här att få höra från Janost hur mycket billigare han kunnat sälja något som Moog One utan att offra funktioner och kvalité.
    Förmodligen inte billigare alls.
    Men jag tycker ändå den är dyr.

  33. #573
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förmodligen inte billigare alls.
    Men jag tycker ändå den är dyr.
    Sjuttio och nittio tusen är naturligtvis hutlöst dyrt. Jag betvivlar - i exemplet som var uppe här ovan - att folk som köper en Tesla köper en för att man uttryckligen tycker den är värd det. Jag tror de flesta köper en Tesla för att de har pengarna och kan. På samma vis tänker jag kring Moog One, man köper den i första hand för att den verkar riktigt fin och för att man kan - inte primärt för att man tycker den är oerhört prisvärd.

  34. #574
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sjuttio och nittio tusen är naturligtvis hutlöst dyrt. Jag betvivlar - i exemplet som var uppe här ovan - att folk som köper en Tesla köper en för att man uttryckligen tycker den är värd det. Jag tror de flesta köper en Tesla för att de har pengarna och kan. På samma vis tänker jag kring Moog One, man köper den i första hand för att den verkar riktigt fin och för att man kan - inte primärt för att man tycker den är oerhört prisvärd.
    +1

  35. #575
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Mycket pengar men för att sätta saker lite i perspektiv, mest för mig själv, så kollade jag upp några andra (random) "hobby/livsstils-grejer" som kostar 90.000:- på blocket idag som folk köper och säljer utan att någon höjer ett ögonbryn.

    Volvo 740 16v turbo -88
    Träbåt Oxelösundskryssare
    Bastu i Lettisk design
    Gibson Les Paul Standard 1962
    Crosskart extreme
    Hermes Birkin Bag
    DIAMANTARMBAND 5 radigt 4,95 carat

    OK, Crosskarten är jäääävligt sweet, men i övrigt...

  36. #576
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Billigt för en SG 62a...

  37. #577
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Billigt för en LP Standard 62a...
    Den var lite skruvad i.

  38. #578
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Om man kan elektronik så kan man flyga hur högt som helst.
    Men jag förstår att det finns ett gäng anställda som måste få lön.

  39. #579
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sjuttio och nittio tusen är naturligtvis hutlöst dyrt. Jag betvivlar - i exemplet som var uppe här ovan - att folk som köper en Tesla köper en för att man uttryckligen tycker den är värd det. Jag tror de flesta köper en Tesla för att de har pengarna och kan. På samma vis tänker jag kring Moog One, man köper den i första hand för att den verkar riktigt fin och för att man kan - inte primärt för att man tycker den är oerhört prisvärd.
    Och det var ju det som var poängen. Smak, tycke och för många är även ekonomin gränssättande. Är väl inget märkligt med det? Man funderar väl sällan på vad andra tycker är prisvärt utan man utgår ifrån sig själv och om det är värt det. Annars är man nog ganska oansvarig mot sig själv

  40. #580
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Men jag vill inte stå för nåt jag inte lödit ihop själv.
    Dom här syntar kan dom stå för själva.

  41. #581
    Chrutil
    Chrutil är inte uppkopplad
    Chrutils avatar
    Senior
    Jag tycker det är härligt att det kommer flaggskepp från både Moog och Waldorf.
    Jag är så trött på billig skit, mini keys, plast och pyttesmå rattar.
    äntligen ett nytt instrument som ger mig känslan jag hade när jag kände på en Jupiter 8 första gången - ett rejält bygge som man kan känna att detta är något speciellt när man blundar och lägger händerna över den.
    Priset svider, men en jp-8 var nästan dubbelt så dyr i dagens dollar än var en Moog One är idag, så det är mycket pengar, men det känns ok om man nu gillar ljudet, känslan och alla features.

  42. #582
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sjuttio och nittio tusen är naturligtvis hutlöst dyrt. Jag betvivlar - i exemplet som var uppe här ovan - att folk som köper en Tesla köper en för att man uttryckligen tycker den är värd det. Jag tror de flesta köper en Tesla för att de har pengarna och kan. På samma vis tänker jag kring Moog One, man köper den i första hand för att den verkar riktigt fin och för att man kan - inte primärt för att man tycker den är oerhört prisvärd.
    De flesta (95% tror jag) Teslor är företagsleasing och på liknande sätt kommer väl 95% av One gå till professionella studios och företag. Inte många som känner värdet att slanta upp privata skattade pengar på denna. Men den är säkert väldigt välljudande.

  43. #583
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De flesta (95% tror jag) Teslor är företagsleasing och på liknande sätt kommer väl 95% av One gå till professionella studios och företag. Inte många som känner värdet att slanta upp privata skattade pengar på denna. Men den är säkert väldigt välljudande.
    hmm Det är nog en hel del musiker som kommer köpa denna som är till deras egen studio / musikrum. Både proffs och hobbymusiker..
    70 tusen för 8-voice är absolut hur mycket pengar som helst samtidigt inte mer än vad en Jupiter 8, Oberheim OBX, memorymoog, yamaha cs-80, Polykobol... med många flera kostar och dem finns det många av ute i Sverige.. Likadant modularer som buchla, serge, Eurorack och MU kostar ju lätt detta om man tar i lite.. Låter den bara fantastisk och fungerar bra och är som ett instrument som folk gillar att lira på så kommer den sälja. Problemet för den skulle vara om den inte lever upp i ljud eller handhavande så får Moog problem.

    Sedan tycker jag att det är bra att de säljer både 8 och 16 rösters.. Skulle inte köpa en 16 rösters för jag gillar inte allt i en box workstation tänket utan tror nog man mer skulle vilja få in den bland sina andra synthar.. och då är 8 röster absolut nog för mig. ävan där skulle man kunna splitta i 3 och ha 2 mono slingor och en 6 rösters poly...

    Skall bli kul att testa hemma hos någon eller i butik.. Men själv suktar jag mer på en memorymoog men sån är jag

  44. #584
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Undrar vad en monofonisk Moog One i liknande format som en Pro-2 skulle kosta? Endast en röst och nedskalat gränssnitt, endast en effektenhet. 30 000? Hm, det är ju rätt mycket för en mono men skulle kunna vara en vettig efterträdare till Voyager!

  45. #585
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar vad en monofonisk Moog One i liknande format som en Pro-2 skulle kosta? Endast en röst och nedskalat gränssnitt, endast en effektenhet. 30 000? Hm, det är ju rätt mycket för en mono men skulle kunna vara en vettig efterträdare till Voyager!
    Det är nog ungefär så det blir. Den behöver nästan lika många rattar och knappar osv som The One och det skulle förvåna mig om den inte följer samma lite lyxiga design, så den lär inte bli billig. Jag gissar på en bra bit över 30 med dagens svaga krona.

  46. #586
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Hela diskussionen om något är prisvärt tycker jag är helt irrelevant. Det ligger ju helt i betraktarens ögon, sedan kan man ju ventilera sin egen åsikt på detta ja, men rent krasst om man vill vara dryg så är ju crackade VST synthar mest prisvärda så snälla skit i prisdiskussionerna så blir tråden intressantare.

  47. #587
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hela diskussionen om något är prisvärt tycker jag är helt irrelevant. Det ligger ju helt i betraktarens ögon, sedan kan man ju ventilera sin egen åsikt på detta ja, men rent krasst om man vill vara dryg så är ju crackade VST synthar mest prisvärda så snälla skit i prisdiskussionerna så blir tråden intressantare.
    Håller med

  48. #588
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hela diskussionen om något är prisvärt tycker jag är helt irrelevant. Det ligger ju helt i betraktarens ögon, sedan kan man ju ventilera sin egen åsikt på detta ja, men rent krasst om man vill vara dryg så är ju crackade VST synthar mest prisvärda så snälla skit i prisdiskussionerna så blir tråden intressantare.
    Ok

    Mitt omdöme så långt är att One verkar på riktigt intressant och väl genomtänkt. Det har ju trots livedemosarna varit ganska ont om ljud. Men man hör i vissa av dem, tycker jag, hur extremt kompetent den är.

  49. #589
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Likadant modularer som buchla, serge, Eurorack och MU kostar ju lätt detta utan att man tar i det minsta.
    reality-fixd...

  50. #590
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det är riktigt att var och en får handla efter eget tycke och smak men undvik då gärna att tala om syntens komponenter eller konstruktion som något "extra bra" osv osv eftersom det inte är en objektiv sanning. Vissas reaktioner är så otroligt uppskruvade och överdrivna.

  51. #591
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hela diskussionen om något är prisvärt tycker jag är helt irrelevant.
    Det förvånar mig inte.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller med
    Det förvånar mig inte.

  52. #592
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Haha, alltså allt jidder och dryghet i denna tråden. Åter till synthen.

    Någon som sett någon mer jam/live-session med synthen? Har sökt runt på YouTube men är mer funktionsdemos.

  53. #593
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är riktigt att var och en får handla efter eget tycke och smak men undvik då gärna att tala om syntens komponenter eller konstruktion som något "extra bra" osv osv eftersom det inte är en objektiv sanning. Vissas reaktioner är så otroligt uppskruvade och överdrivna.
    Eh jo, byggkvalitet är i sig definitivt objektivt. Ännu så länge kan vi bara gissa oss till en sådan sak, men det måste man väl ändå få "förmoda" kring?

  54. #594
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Alla som nu gnäller kring att folk pratar om fel saker. Kan ni inte skriva något intressant om synten istället? Eller i alla fall spika upp en lista med punkter så att vi andra vet mer exakt vad vi faktiskt får prata om?

  55. #595
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Den där lilla triangelformade knappen i varje sektion, är det den som väcker skärmens menyfunktioner för nämnd sektion, eller är det nå'n snabbvalsknapp för patchandet? Det som brukar störa mig är hur skärmen alltid lever jävel och ska bli aktiv så fort man andas på en kontroll. Har Moog jobbat runt detta så vore det ju en välsignelse. Någon som vet?

  56. #596
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Själv får jag bara intrycket av vissas respons här att det skulle vara som att hela synthistorien stått precis stilla sedan memorymoogen och nu äntligen sakteliga sätter fart igen...

  57. #597
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den där lilla triangelformade knappen i varje sektion, är det den som väcker skärmens menyfunktioner för nämnd sektion, eller är det nå'n snabbvalsknapp för patchandet? Det som brukar störa mig är hur skärmen alltid lever jävel och ska bli aktiv så fort man andas på en kontroll. Har Moog jobbat runt detta så vore det ju en välsignelse. Någon som vet?
    Precis, verkar vara den man väljer sektion med och får upp funktionerna på skärmen. Men det verkar även gå att välja via de vanliga menyknapparna.

    Det kommer säkert gå att ställa in ljusstyrka, viloläge osv på skärmen kan jag tänka mig.

  58. #598
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Själv får jag bara intrycket av vissas respons här att det skulle vara som att hela Moogs polysynthistoria stått precis stilla sedan memorymoogen och nu äntligen sätter rivstart igen...
    99Fxd
    Japp det stämmer bra!

  59. #599
    SINUS
    SINUS är inte uppkopplad
    SINUSs avatar
    Senior
    Tycker den verkar asbra av vad jag sett/hört hittills på tuben! Man kanske skulle slänga ut memorymoogen på ebay och skaffa en..

  60. #600
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SINUS Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker den verkar asbra av vad jag sett/hört hittills på tuben! Man kanske skulle slänga ut memorymoogen på ebay och skaffa en..
    Sälj din Memorymoog till mig istället

Liknande ämnen

  1. Novation Peak - 8 Voice Poly
    Av Nihad i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 282
    Senaste inlägg: 2022-04-03, 19:53
  2. Ratt till Korg Mono/Poly (eller Poly-6)
    Av skogge i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 18:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •