Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 69

Ämne: Behringer X Air-mixers

  1. #1
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior

    Behringer X Air-mixers

    Lite sugen på en XR18 nu när priserna är så pass låga. Men jag vill kunna använda mig av ett par externa effektprylar, typ pedaler och rackeffekter. Finns det något vettigt sätt att få in dem i flödet? Hittar inget vettigt om detta i manualen.

  2. #2
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Du har många outkanaler. Sen finns det en mycket avancerad routingmatris där du ställer in vart allt skickas o kommer in. Möjligheterna är nog obegränsade

  3. #3
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Med andra ord ett brakfynd för de 4k de går för just nu?

  4. #4
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Verkligen!!!

  5. #5
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Slutsåld på thomann vad det verkar... galna prisdumpar.

  6. #6
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    I princip samma pris på Gear4Music. Ja, så länge de nu finns i lager där.

  7. #7
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    gear4music var shyssta. Jag beställde xr18 i lördags för 6240kr. Innan den ens kommit fram dumpade de priset. Ringde dem, de krediterar mellanskillnaden.

  8. #8
    Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Senior
    Visst kan man använda xr18 som audiointerface via usb till den lilla hemstudion också? Eller fattar jag fel?

  9. #9
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    gear4music var shyssta. Jag beställde xr18 i lördags för 6240kr. Innan den ens kommit fram dumpade de priset. Ringde dem, de krediterar mellanskillnaden.
    Schysst!

  10. #10
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Gaston Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst kan man använda xr18 som audiointerface via usb till den lilla hemstudion också? Eller fattar jag fel?
    Det är så jag tänkte använda den!

  11. #11
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Gaston Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst kan man använda xr18 som audiointerface via usb till den lilla hemstudion också? Eller fattar jag fel?
    så kommer jag göra. Aggregate device ihop med mina UAD apollos. Fast XR18 kommer stå på andra sidan studion o vara "navet" för allt "därborta"

  12. #12
    Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Senior
    Härligt! Beställde jag också. Perfekt både hemma och på lokal.

  13. #13
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Gaston Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Härligt! Beställde jag också. Perfekt både hemma och på lokal.
    kanon!!!

  14. #14
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Sen har jag faktiskt en Behringer X-Touch som funkar fint som taktil kontrollyta till XR18 samtidigt som den hjälpertill medtaktilt logicarbete. O via nätverkskabel

    Fan, börjar digga Behringer

  15. #15
    Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Senior
    Jag måste modda min Yamaha 01X så att den skickar allt via midi istället för mlan. Lite pill, men det ska gå.
    Kan bli en bra kontroll med rätt setup.

  16. #16
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    så kommer jag göra. Aggregate device ihop med mina UAD apollos. Fast XR18 kommer stå på andra sidan studion o vara "navet" för allt "därborta"
    Jag kör också med Apollo och tänkte koppla in en XR16 eller 18 analogt, men om aggregate funkar sparar man ju 2 kanaler till annat.

  17. #17
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du har många outkanaler. Sen finns det en mycket avancerad routingmatris där du ställer in vart allt skickas o kommer in. Möjligheterna är nog obegränsade
    Laddade ner X Air Edit appen till Macen. Men måste säga att jag inte riktigt blir klok på hur jag skulle skapa en effektloop där asså. Hade du grävt mer i det?

  18. #18
    Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör också med Apollo och tänkte koppla in en XR16 eller 18 analogt, men om aggregate funkar sparar man ju 2 kanaler till annat.
    Tänk bara på att xr16 INTE skickar audio via usb som xr18 gör.

  19. #19
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av MagnusW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Laddade ner X Air Edit appen till Macen. Men måste säga att jag inte riktigt blir klok på hur jag skulle skapa en effektloop där asså. Hade du grävt mer i det?
    nope. Har inte hämtat ut min XR18 än. Men har tittat lite allmänt på lite youtubevideos där folk routar in/ut mha appen i mac

  20. #20
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare

  21. #21
    Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Senior
    Det finns inga inserts på varje kanal som på ett traditionellt mixerbord. Du får istället tappa signal via en av aux 1-6 (bus 1-6) och sedan leda tillbaka den på en ledig ingångskanal.
    Som här, fast då inte till monitor utan till dina effekter: https://youtu.be/STuMhxYzzxA

  22. #22
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jepp. Men den "tappningen" kan man göra lite som man vill med via routingen. Det tycker jag är rätt praktiskt

  23. #23
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Var lite sugen innan, än mer nu när den droppat i pris. Har börjat inse att jag inte 'rattar' min mixer som jag gör med mina syntar, så kanske lika bra. Inte jättesugen att spendera jättesummor på plug-in effekter i början och tänkte göra mig av med lite pedaler för att få lite ordning på kablar och få mer plats - hur är egentligen effekterna på xr18? Anybody?

  24. #24
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var lite sugen innan, än mer nu när den droppat i pris. Har börjat inse att jag inte 'rattar' min mixer som jag gör med mina syntar, så kanske lika bra. Inte jättesugen att spendera jättesummor på plug-in effekter i början och tänkte göra mig av med lite pedaler för att få lite ordning på kablar och få mer plats - hur är egentligen effekterna på xr18? Anybody?
    samma som x32, deepmind m fl. Klark Teknik heter företaget som gör effekterna

  25. #25
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    samma som x32, deepmind m fl. Klark Teknik heter företaget som gör effekterna
    Fast alla effekter i dem kommer väl inte från KT? Verkar som en del är inköpta och en del är väl gamla Behringer effekter?

  26. #26
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast alla effekter i dem kommer väl inte från KT? Verkar som en del är inköpta och en del är väl gamla Behringer effekter?
    Står Klark Teknik i alla beskrivningar. O ser exakt likadant ut som effekterna i Deepmind iaf

  27. #27
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Enligt Uli kommer många av effekterna från deras Virtualizer Pro som innehöll emulationer av ett antal kända effekter och anses vara en av deras bästa produkter (innan de började göra digitala mixrar och synthar).

    Någon som kör XR18 eller X32 som ljudkort, vad får ni för latency? Känns det segt eller går det bra att spela virtuella synthar med dem? Om jag fattar rätt gör aggregated devices att den slöaste drivern sätter begränsningarna, det hjälper inte att ha ett Apollo kort om kortet den aggregeras med är långsammare, båda blir slöa då. Hur är Behringers drivrutiner?

  28. #28
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Oj,virtualizer pro sög ju. Långt mellan klark teknik och den. Men 3dfx2000 och speciellt v-verb låter ju finfint

  29. #29
    rwq
    rwq är uppkopplad nu
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enligt Uli kommer många av effekterna från deras Virtualizer Pro som innehöll emulationer av ett antal kända effekter och anses vara en av deras bästa produkter (innan de började göra digitala mixrar och synthar).
    Det var verkligen ingen vidare reklam! Det måste vara ett missförstånd för så dåliga kan de inte vara väl.

  30. #30
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var verkligen ingen vidare reklam! Det måste vara ett missförstånd för så dåliga kan de inte vara väl.
    Jag har inte hittat ngn länk om att klark teknik effekterna i x/xr serien är virtualizer pro....

    Depulse: var har du fått infon ifrån? Länk?
    Senast redigerat av valsolo den 2018-09-05 klockan 12:53.

  31. #31
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Jag tror det är Klark. Det är iaf inga dåliga effekter. Samma som i X32 och om den skriver SoS...

    Interestingly, the digital effects are claimed to be simulations of well-known devices such as the Lexicon 480L and PCM70, the EMT250, and Quantec QRS — although the Klark Teknik DN780 isn't listed! All sound very good indeed and are extremely usable. The graphical interfaces used for editing hint strongly at the inspirations, with Roland, Yamaha, EMT, Lexicon and other styles easily recognisable.

  32. #32
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har inte hittat ngn länk om att klark teknik effekterna i x/xr serien är virtualizer pro....

    Depulse: var har du fått infon ifrån? Länk?
    Jag blandade ihop namnen, det är inte från Virtualizer Pro det är från V-verb (REV2496j som anses vara en av Behringers bästa effekter. Det lär sitta samma effekter i X32/XR12/16/18 som i Deepmind.

    https://www.gearslutz.com/board/show...postcount=6098

  33. #33
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    depulse: Puh! Virtualizer Pro var nämligen så dåligt när jag lyssnade på den 1998-99 någon gång att jag vägrade använda den.

  34. #34
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Tror ni prissänkningen har att göra med att de har en ny serie på g?

  35. #35
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Kanske 2 XR18 är enklare och billigare, hur många aggregated devices kan man koppla ihop under OSX och det funkar OK fortfarande?
    finns ingen vidare begränsning. Jag har haft en hel bunt Aira/boutiques ihop innan (för att kunna köra USBaudio). Märkte inga probls

  36. #36
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror ni prissänkningen har att göra med att de har en ny serie på g?
    Nä, många Musictribe prylar är märkligt billiga plötsligt, TC-Electronics med ex vis.

  37. #37
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    depulse: Puh! Virtualizer Pro var nämligen så dåligt när jag lyssnade på den 1998-99 någon gång att jag vägrade använda den.
    Har för mig att den inte lät superbra men ändå var användbar och lät mer än ok till mycket när man rattade runt en del.

  38. #38
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Köpte nyss ny mixer för live och klurade på en XR12/16 men beslöt mig för att köpa en ”vanlig”. Vågade mig inte på nåt som kräver iPad och fungerande kontakt däremellan, samt att jag inte orkade med en ny pryl som jag behövde plugga på och förmodligen missförstå. Men hade jag haft tiden till det så hade jag nog slagit till nu.

  39. #39
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte nyss ny mixer för live och klurade på en XR12/16 men beslöt mig för att köpa en ”vanlig”. Vågade mig inte på nåt som kräver iPad och fungerande kontakt däremellan, samt att jag inte orkade med en ny pryl som jag behövde plugga på och förmodligen missförstå. Men hade jag haft tiden till det så hade jag nog slagit till nu.
    det bästa med xr18/x18 o x32serien är imho att de 16/16 resp 32/32 in/ut via USB rätt in/ut från DAW. XR16 har bara 2x2

  40. #40
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det bästa med xr18/x18 o x32serien är imho att de 16/16 resp 32/32 in/ut via USB rätt in/ut från DAW. XR16 har bara 2x2
    Ja, klurade på XR18 av den anledningen. Men det hela föll på att jag inte vågade mig på ”nåt nytt”. Känner det är bäst för mitt blodtryck att jag har en ratt, regel eller knapp att kasta mig på om nåt behöver fixas live, än att börja fippla med padda, menyer och hundratals funktioner

  41. #41
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Äh. Blev en beställning här med. Löjligt mycket för pengarna känns det som.

  42. #42
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä, många Musictribe prylar är märkligt billiga plötsligt, TC-Electronics med ex vis.
    ...eller är det Midas MR18 Digital Mixer som är den nya? Vad är skillnaden?

  43. #43
    Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Senior
    Midas har ännu lite bättre preamps och en bättre inbyggd wifi-router. Och en egen app. Annars ska de vara identiska.

  44. #44
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Gaston Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Midas har ännu lite bättre preamps och en bättre inbyggd wifi-router. Och en egen app. Annars ska de vara identiska.
    O inte att glömma. Det står inte Behringer på den

  45. #45
    Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Senior
    Gjorde beställningen från Gear4music, tisdag kl 10.30. Fick den onsdag kl 12.40. Måste ha haft en egen gräddfil från England hem till mig!

  46. #46
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Gaston Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Midas har ännu lite bättre preamps och en bättre inbyggd wifi-router. Och en egen app. Annars ska de vara identiska.
    Och för det får en betala nästan det dubbla som det ser ut idag.

  47. #47
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gaston Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gjorde beställningen från Gear4music, tisdag kl 10.30. Fick den onsdag kl 12.40. Måste ha haft en egen gräddfil från England hem till mig!
    Gear4music har lager och showroom utanför Stockholm.

  48. #48
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Nu vill vi ha en recension på latency. Både in och ut och igenom!

  49. #49
    rwq
    rwq är uppkopplad nu
    rwqs avatar
    Veteran
    gas gas och jag behöver inte ens en mixer

  50. #50
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av DrKorg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu vill vi ha en recension på latency. Både in och ut och igenom!
    Plusett!
    Svårt att hitta sån info om Alla digitalmixers tyck er jag

  51. #51
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Kom igen nu! Någon? Recension!

  52. #52
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av DrKorg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kom igen nu! Någon? Recension!
    har inte packat upp min ur lådan än. Håller på o drar om all audio, midi & USB kablage. ÄÄÄÄLSKAR (not) att krypa bakom studiobordet ihopvikt som en räka

  53. #53
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Jag har beställt en X32 Rack, det blir att riva ut de gamla Focusrite boxarna och sätta in denna istället tillsammans med min Apollo.

    Det blir mycket krypande bakom studiobord och rack.... genom smärtan föds konsten...

    Någon som letar efter 1-2 Focusrite Saffire Pro 40?

  54. #54
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Plockade ut min igår. Otippat smidigt att mixa på min gamla padda, effekterna låter bra och gillar att få en bra visualisering av vad som händer.

  55. #55
    Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Senior
    Efter en otroligt pillig lödning (en smd 0402 resistor på 1x0,5mm försvinner nästan på arbetsbänken) så har jag nu en fysisk styrning av XR18. Känns bra att ha med vid en livespelning.

    https://youtu.be/R5LCN0M50Yk

  56. #56
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Kan meddela att min x-touch funkar skitbra ihop med xr18. Tycker bättre om att ha fysisk/taktil styrning av mixern än att använda paddan/musen. Dessutom så har ju xtouch asfeta motoriserade reglar, display flr varje kanal o fungerar SAMTIDIGT som controller åt Logic. 10/10 <3

  57. #57
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Vilken X-touch är det du har, Valsolo? Hur tycker du X-touch fungerar till Logic?

  58. #58
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken X-touch är det du har, Valsolo? Hur tycker du X-touch fungerar till Logic?
    Jag har x-touch. Inte x-touch compact/one/extender. Funkar bra med logic, så länge inte datorn går i sleep mode eller liknande. Men då startar jag bara om xtouch. Klickar på en knapp för att automagiskt byta fram/tillbaka mellan MackieControlläge (mc) och xr-controlläge (funkar med alla xr inkl x32serien). Tyvärr funkar inte xtouch extender ihop m x/xrmixrarna (än). Den stöder inte xtcl-protokollet, annars hade jag skaffat en sån oxå för att få fler faders o slippa ”faderbanka”. Inte för att det är så jobbigt

  59. #59
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har x-touch. Inte x-touch compact/one/extender. Funkar bra med logic, så länge inte datorn går i sleep mode eller liknande. Men då startar jag bara om xtouch. Klickar på en knapp för att automagiskt byta fram/tillbaka mellan MackieControlläge (mc) och xr-controlläge (funkar med alla xr inkl x32serien). Tyvärr funkar inte xtouch extender ihop m x/xrmixrarna (än). Den stöder inte xtcl-protokollet, annars hade jag skaffat en sån oxå för att få fler faders o slippa ”faderbanka”. Inte för att det är så jobbigt
    Faderbanka!!??!?



    ...själv har jag en (Presonus FaderPort)...

  60. #60
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Hehehe.. på den här ovan så hoppas jag de har hjul på stolarna

Liknande ämnen

  1. Ljudkorts mixers.
    Av HZA i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-16, 08:06
  2. Priser på mixers
    Av Volt i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 21:08
  3. Analoga mixers
    Av Volt i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 15:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •