Sidan 3 av 17 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SistaSista
Resultat 121 till 180 av 1011

Ämne: Behringer Model D (Minimoog-klon)

  1. #121
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jävlar kool, jag skulle ha gjort ett extra hörlursjack breve ext in alt en knapp med lur-filter om jag hette Uli.

  2. #122
    Hackemoff
    Hackemoff är inte uppkopplad
    Hackemoffs avatar
    Senior
    Tja... Om den LÅTER som en MiniMoog så kan det vara intressant. Annars finns det andra alternativ i ungefär den prisklassen.

  3. #123
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    varför har den fult jävla MIDI på framsidan, lol.. annars såg det bra ut.

    edit: wow.. så eurorack-kompatibel ok, vill ha..

  4. #124
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Upp till 16 stycken kan kopplas för polyfoni, dock att ratta fram samma ljud 16 gånger blir lite träligt i längden. Det verkar som det inte finns några minnesplatser.

  5. #125
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Upp till 16 stycken kan kopplas för polyfoni, dock att ratta fram samma ljud 16 gånger blir lite träligt i längden. Det verkar som det inte finns några minnesplatser.
    Måste ju enkelt gå att lösas genom att den första styr de andra, via MIDI CC. Dvs den första blir en master, annars är ju idén ganska hopplös.

  6. #126
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Måste ju enkelt gå att lösas genom att den första styr de andra, via MIDI CC. Dvs den första blir en master, annars är ju idén ganska hopplös.
    Tror knappast den har midi cc

  7. #127
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    För det priset lär det ju vara en 1:1 klon likt MS20 mini som bara har not OnOff via midi.

  8. #128
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Så fet! Gillar behringer mer o mer.

  9. #129
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror knappast den har midi cc
    Den har ingenting eftersom det bara är ett koncept, än så länge. MIDI CC vore ju ett måste om han tänkt att det ska fungera att ha 16 i en poly-kedja. To.m de enklare MIDI-prylarna jag har har MIDI CC.. allt beror ju på ifall den som utvecklat den tycker att CC är en nödvändig funktion eller ej, i detta fall är det ju det.

    Lämna förslag (om ni har några) i gearslutz tråden.. Uli läser ju förslagen och deltar

  10. #130
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Wow! 4 lök för en mini!!
    Men jag tycker att Ulis är lite ful med att släppa en mono, med poly chain funktion. Han räknar nog kallt med att på så sätt sälja flera...

  11. #131
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Jag hade varit mer intresserad om Moog klonade Behringer Composer MDX-2100 eller nåt.

  12. #132
    signal
    signal är inte uppkopplad
    signals avatar
    Senior
    Ser tyvärr för liten ut för att jag ska bli super gasig. En Mini ska ju ha rymd mellan rattarna och stora rattar.

  13. #133
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Our targeted retail price is around US$ 400. "

    Jösses!

    Bifogad fil 73316
    Den liknar ju en Minimoog!!!

  14. #134
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Wow! 4 lök för en mini!!
    Men jag tycker att Ulis är lite ful med att släppa en mono, med poly chain funktion. Han räknar nog kallt med att på så sätt sälja flera...
    Rätt säker på att han gör syntar för att tjäna pengar, dvs. som vilket företag som helst. Ser inget fel i att göra det modulärt så att folk kan välja ifall de vill lägga ~4-5000:- eller 50K+. Själv är jag inte så intresserad av polyfoni alls.

  15. #135
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Tycker dock det är jävligt sunkigt att klona en synt som redan är i produktion av orginalföretaget. Som dessutom är ägt av de anställda. Funderar på att köpa en ny mini i ren protest...

  16. #136
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker dock det är jävligt sunkigt att klona en synt som redan är i produktion av orginalföretaget. Som dessutom är ägt av de anställda. Funderar på att köpa en ny mini i ren protest...
    +1 på den!

  17. #137
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    tycker tvärtom, vore härligt om den blir bra och därmed lite av en nagel i ögat på alla priviligerade lite mer vänstertänk nu om jag får be, alla ska ha moog, alla ska med, inga moog-kloner är illegala!

  18. #138
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Gubbarna i Sonictalk hade en del intressanta poänger angående detta, från 15:52 och framåt:

    https://youtu.be/GoLIV3oIKSE

  19. #139
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Så, rattarna är lika stora som ett midijack?

    Inte mycket Moog-känsla ur den aspekten iaf.

    (har iofs inga problem med 0-caost, är väl ännu pluttigare. Men här finns ju en referens... )

  20. #140
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Nu såg jag dessutom Filter Hi/Lo omkopplaren, hur tänkte Uli här?

  21. #141
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    =/

  22. #142
    jocke31
    jocke31 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker dock det är jävligt sunkigt att klona en synt som redan är i produktion av orginalföretaget. Som dessutom är ägt av de anställda. Funderar på att köpa en ny mini i ren protest...
    Bra där. Jag med.

  23. #143
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Med tanke på priset så är den nog inte ens tillverkad i Kina. Snarare i Nordkorea

  24. #144
    Techsmechs
    Techsmechs är inte uppkopplad
    Techsmechss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den har ingenting eftersom det bara är ett koncept, än så länge. MIDI CC vore ju ett måste om han tänkt att det ska fungera att ha 16 i en poly-kedja. To.m de enklare MIDI-prylarna jag har har MIDI CC.. allt beror ju på ifall den som utvecklat den tycker att CC är en nödvändig funktion eller ej, i detta fall är det ju det.

    Lämna förslag (om ni har några) i gearslutz tråden.. Uli läser ju förslagen och deltar
    Om den ska ha midi cc så måste alla parametrar styras av en cpu, då kan man lika gärna ha minnen också. Då är det ju inte en klon längre, dvs att ljudet faktiskt passerar switcharna och pottarna helt analogt. Krävs väl en ganska omfattande omdesign..

  25. #145
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Intressant att folk verkar tro att detta är den första minimoogklonen :P Finns flera både i euro samt te.x studio electronics som gör flera kloner av den.

    Roland har TB-303 (TB-03) i produktion, detta samtidigt som säkerligen ett 10-tal företag gör kloner av den, ingen snyftar, inte ens Roland, så vitt jag vet.

  26. #146
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Techsmechs Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om den ska ha midi cc så måste alla parametrar styras av en cpu, då kan man lika gärna ha minnen också. Då är det ju inte en klon längre, dvs att ljudet faktiskt passerar switcharna och pottarna helt analogt. Krävs väl en ganska omfattande omdesign..
    ljudet kan väl passera analogt samtidigt som styrningen av parametrar är digitalt.. rätt säker på att ljudet från te.x Sub 37 passerar analogt, trots att den har MIDI CC.. samma med Analog Four och ett otal andra.

    Att det inte är en 1:1 klon vet vi ju redan att det inte är, för inte har minimoog från 1970 MIDI eller att man kan poly-chaina den..

  27. #147
    Techsmechs
    Techsmechs är inte uppkopplad
    Techsmechss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ljudet kan väl passera analogt samtidigt som styrningen av parametrar är digitalt.. rätt säker på att ljudet från te.x Sub 37 passerar analogt, trots att den har MIDI CC.. samma med Analog Four och ett otal andra.

    Att det inte är en 1:1 klon vet vi ju redan att det inte är, för inte har minimoog från 1970 MIDI eller att man kan poly-chaina den..
    Nej men jag tänker att de vill behålla signalvägen intakt för att kunna hävda att det är en minimoog. Att lägga till midi påverkar ju inte det.

  28. #148
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Techsmechs Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej men jag tänker att de vill behålla signalvägen intakt för att kunna hävda att det är en minimoog. Att lägga till midi påverkar ju inte det.
    Signalvägen är väl intakt så länge den är analog. To.m Moog MiniMoog Voyager har ju MIDI CC. De hävdar bestämt att det är en MiniMoog, trots det

  29. #149
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    hmm de nämner inte envelopes i den analoga kedjan.. Blir de då digitala?

  30. #150
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Finns ju nyanaloger som har både cc-midi och patchminne och som är billiga, tex BS2.
    Minin är ju inte på något sätt avancerad.
    Så frågan är vem som är snuskigast. Moog som säljer ny-minin dyrt, eller Ulis som säljer en billig kopia. Och tänk på alla VSTs...
    Jag är kluven.

  31. #151
    iamrucke
    iamrucke är inte uppkopplad
    iamruckes avatar
    Veteran
    Ser plastig ut. En fin grej med moog är ju att det är rejält hantverk som känns stadigt när man skruvar. Men för den pengen så är det väl ett kap om den låter bra! Jag blev bara ännu mer sugen på en riktig moog igen.

  32. #152
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Kolla moogs "fabrik" innan ni gnäller om priset.

    http://hhhhappy.com/these-photos-fro...r-synth-nerds/

  33. #153
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den har ingenting eftersom det bara är ett koncept, än så länge. MIDI CC vore ju ett måste om han tänkt att det ska fungera att ha 16 i en poly-kedja. To.m de enklare MIDI-prylarna jag har har MIDI CC.. allt beror ju på ifall den som utvecklat den tycker att CC är en nödvändig funktion eller ej, i detta fall är det ju det.

    Lämna förslag (om ni har några) i gearslutz tråden.. Uli läser ju förslagen och deltar
    Men som konceptet ser ut på bilden kan jag sätta min Karp på att den inte har CC. För skulle den ha CC så skulle den också ha patchminnen och sådana lyser med sin frånvaro på Boog-bilden.

    Du kan ju titta på de 1:1 kloner som gjorts de senaste åren, ny-minin, mini-ms20 och Karpen. Samtliga har enbart MIDI note onoff Och pitch Bend. Går inte att få in CC utan att helt omdesigna kretsen till CPU-styrd istället för potentiometerstyrd. Och gör man det jobbet så är det inte en mini/MS20/Arp längre.

  34. #154
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    kommer bli ett totalt plastfiasko... nja klon => undergång...

  35. #155
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Tycker att detta är rätt äckligt faktiskt. Inte så mycket själva kloningen som budskapet som Behringer förmedlar. Skillnaden i pris kanske beror på kinesiska fabriker och stora produktionsvolymer kontra arbetstagare som delägare. Men vad vet jag.

  36. #156
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker att detta är rätt äckligt faktiskt. Inte så mycket själva kloningen som budskapet som Behringer förmedlar. Skillnaden i pris kanske beror på kinesiska fabriker och stora produktionsvolymer kontra arbetstagare som delägare. Men vad vet jag.
    Ja, det är nog så

  37. #157
    Jätten
    Jätten är uppkopplad nu
    Jättens avatar
    Veteran
    Jag trodde jag hade blivit imun mot GAS men inte då...
    Hade minitaur ett tag och blev tagen av hur lyxigt moogsoundet lätt mot mycket annat som jag har och gillar (x0xbox, dsi och mfb-synthar mm, som låter bra men lite mindre polerade än de moogar jag prövat). Minituar var för buggig för mig dock så det här känns ju väldigt spännande att se vad det blir. sjukt med en klon som kostar typ 30 papp mindre än nyproduktionerna av det som den vill klona.

  38. #158
    Techsmechs
    Techsmechs är inte uppkopplad
    Techsmechss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men som konceptet ser ut på bilden kan jag sätta min Karp på att den inte har CC. För skulle den ha CC så skulle den också ha patchminnen och sådana lyser med sin frånvaro på Boog-bilden.

    Du kan ju titta på de 1:1 kloner som gjorts de senaste åren, ny-minin, mini-ms20 och Karpen. Samtliga har enbart MIDI note onoff Och pitch Bend. Går inte att få in CC utan att helt omdesigna kretsen till CPU-styrd istället för potentiometerstyrd. Och gör man det jobbet så är det inte en mini/MS20/Arp längre.
    Exakt. (.. vad jag försökt påpeka)

  39. #159
    swede99
    swede99 är inte uppkopplad
    swede99s avatar
    Senior
    Tycker bara det är kul med en synth till man kan testa, jag hoppas verkligen att det blir en jättebra klon. Om det är tyket av behringer , nja det tycker jag inte med tanke på hur många kloner det redan finns. Moog behöver inte stressa för det, och det tror jag inte de gör heller.

  40. #160
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker att detta är rätt äckligt faktiskt. Inte så mycket själva kloningen som budskapet som Behringer förmedlar. Skillnaden i pris kanske beror på kinesiska fabriker och stora produktionsvolymer kontra arbetstagare som delägare. Men vad vet jag.
    Äh... snacka löja Det budskap de förmedlar beror ju enbart på vad mottagaren vill lägga för värderingar i det. För mig förmedlas budskapen att de gör en slags "homage" till den klassiska Minimoogen och dessutom till ett pris vanligt folk med vanlig ekonomi och vanliga prioriteringar kan ha råd med. Den konkurrerar ju inte med Moogs hipster-byggda runk-moog på ett enda plan. De kommer ju inte ens att låta likadant. Vad som däremot händer är att de som lagt en förmögenhet på en riktig Moog är rädda för att deras fränhetsfaktor sjunker nu när "pöbeln" kan köpa en liknande synt för en tiondel av priset. Och pöbeln skiter ju i att den är masstillverkad i Kina istället för att vara handbyggd av en massa skäggiga typer i tighta och färgglada kläder. De gör musik med den istället för att prata om den.

    Jag tror ärligt talat inte det kommer att finnas en enda person i världen som väljer Ulis Moog om de haft siktet inställt på en riktig Moog. Det är ju som att gå runt och inbilla sig att en spekulant av grövsta modellen av BMW X5skulle välja en Dacia Duster istället bara för att de helt plötsligt skulle drabbas av insikten att en BMW X5 inte är en miljon kronor bättre än en Dacia Duster. De har olika kundgrupper med helt olika plånböcker och prioriteringar. Ulis Moog befäster snarare Moogs exklusivitet precis som alla klockor som liknar Rolex befäster exklusiviteten hos Rolex. Och en Rolex köper folk bara för att visa att de har just en Rolex. Själv köpte jag en Steinhart som är väldigt lik en Rolex men för ganska exakt en tjugondel av priset. Men det kanske också är "äckligt"?

  41. #161
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Jaja, jag tycker någon borde klona DM12 och sälja för en tiondel av priset så får de känna hur det känns!

  42. #162
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Äh... snacka löja Det budskap de förmedlar beror ju enbart på vad mottagaren vill lägga för värderingar i det. För mig förmedlas budskapen att de gör en slags "homage" till den klassiska Minimoogen och dessutom till ett pris vanligt folk med vanlig ekonomi och vanliga prioriteringar kan ha råd med. Den konkurrerar ju inte med Moogs hipster-byggda runk-moog på ett enda plan. De kommer ju inte ens att låta likadant. Vad som däremot händer är att de som lagt en förmögenhet på en riktig Moog är rädda för att deras fränhetsfaktor sjunker nu när "pöbeln" kan köpa en liknande synt för en tiondel av priset. Och pöbeln skiter ju i att den är masstillverkad i Kina istället för att vara handbyggd av en massa skäggiga typer i tighta och färgglada kläder. De gör musik med den istället för att prata om den.
    Du kanske missade delen där Uli ifrågasätter varför en Model D är så dyr? Så jo, det är visst äckligt. Jag skiter i om han hade gjort en model d och nöjt sig med det, men att försöka trampa på boutique tillverkare på det viset är bara riktigt lågt så enkelt är det.

    Själv köpte jag en Steinhart som är väldigt lik en Rolex men för ganska exakt en tjugondel av priset. Men det kanske också är "äckligt"?
    För att illustrera med din Steinhart jämförelse så ser jag inte att Steinhart marknadsför sig med "Varför är Rolex 20 ggr dyrare?".
    Senast redigerat av eXode den 2017-03-10 klockan 10:01.

  43. #163
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ja han lurar ju folk i att det faktiskt ska vara något som liknar Moog... fast för den penningen så kommer det ju vara skräp..precis som DeepMind är byggd av budget grejer.... Behringer har ju förtjänat sitt rykte.

  44. #164
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    " Vad som däremot händer är att de som lagt en förmögenhet på en riktig Moog är rädda för att deras fränhetsfaktor sjunker nu när "pöbeln" kan köpa en liknande synt för en tiondel av priset. Och pöbeln skiter ju i att den är masstillverkad i Kina istället för att vara handbyggd av en massa skäggiga typer i tighta och färgglada kläder. De gör musik med den istället för att prata om den. "

    Raljerande struntprat.

  45. #165
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    " Vad som däremot händer är att de som lagt en förmögenhet på en riktig Moog är rädda för att deras fränhetsfaktor sjunker nu när "pöbeln" kan köpa en liknande synt för en tiondel av priset. Och pöbeln skiter ju i att den är masstillverkad i Kina istället för att vara handbyggd av en massa skäggiga typer i tighta och färgglada kläder. De gör musik med den istället för att prata om den. "

    Raljerande struntprat.
    +1

  46. #166
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag skriver inte mer här förrän jag provat den.

  47. #167
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    " Vad som däremot händer är att de som lagt en förmögenhet på en riktig Moog är rädda för att deras fränhetsfaktor sjunker nu när "pöbeln" kan köpa en liknande synt för en tiondel av priset. Och pöbeln skiter ju i att den är masstillverkad i Kina istället för att vara handbyggd av en massa skäggiga typer i tighta och färgglada kläder. De gör musik med den istället för att prata om den. "

    Raljerande struntprat.
    Raljerande? Japp.
    Struntprat? Näe.

    Klart att de som köpt en svindyr Moog vill försvara sitt inköp till varje pris. Inte minst genom att racka ned på de som tillverkar nästan samma sak förcen bråkdel av priset. Och de som är för det. Det är alltid samma snack oavsett om det gäller att motivera inköp av en dyr klocka, ett hus på en exklusiv adress eller en lyxbil.

  48. #168
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du kanske missade delen där Uli ifrågasätter varför en Model D är så dyr? Så jo, det är visst äckligt. Jag skiter i om han hade gjort en model d och nöjt sig med det, men att försöka trampa på boutique tillverkare på det viset är bara riktigt lågt så enkelt är det.
    Ja, jag har inte läst vad Uli säger om Moog. Däremot så läser jag kommentarerna här. Rätt mycket läser jag mellan raderna.

  49. #169
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Än så länge finns bara en rendering och lite löst snack.

    Har inte Uli en historik av att skicka iväg lite testballonger som sedan inte blir något?

    Kan bli vadsomhelst än så länge, den som lever får se...

  50. #170
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Man kommer behöva 6 stycken minst för att komma upp i fullt användbar polyfoni. Det lär bli omkring 30k. Som DSi's maskiner fast utan klaviatur, effekter, minnen, sequenser osv osv. Men visst - om fem år eller så kanske man kan få ihop en "ployBehroog" för runt 15k.

  51. #171
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Än så länge finns bara en rendering och lite löst snack.

    Har inte Uli en historik av att skicka iväg lite testballonger som sedan inte blir något?

    Kan bli vadsomhelst än så länge, den som lever får se...
    Jepp, någon Behringer Odyssey kom det ju aldrig.

  52. #172
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Som sagt, kolla in diskussionen om varumärkes-skydd vs funktions-skydd och etik i SonicTalk:
    http://www.99musik.se/showthread.php...=1#post3060111

  53. #173
    Nicolai
    Nicolai är inte uppkopplad
    Nicolais avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jeg forudsiger at om ganske få år findes kun 3 store spillere i musikindustrien: Yamaha, Harman og MusicGroup. De tre vil opkøbe de fleste små og mellemstore producenter (og så vil der være en håndfuld purister med specialiseret ekspertise). Jeg tror at firmaer som Moog, DSI, Korg (der tidligere har været på Yamaha hænder), Roland og også jeres røde svenske Stockholm stolthed(!) vil have svært ved at modstå tilbud fra Uli eller Yamaha... især Roland syntes at forberede sig på store strukturmæssige ændringer i denne tid vedr distribution, lager osv. Nemmere vil det være for firmaer som Moog og DSI, hvor Behringer principielt kan overtage det fra dag til dag uden de store ændringer.... vent og se.

  54. #174
    deleted user
    O fy fan vilken dystopi.

  55. #175
    Nicolai
    Nicolai är inte uppkopplad
    Nicolais avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    O fy fan vilken dystopi.
    Agree... men ønske og realisme er desværre 2 forskellige ting....

  56. #176
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Raljerande? Japp.
    Struntprat? Näe.

    Klart att de som köpt en svindyr Moog vill försvara sitt inköp till varje pris. Inte minst genom att racka ned på de som tillverkar nästan samma sak förcen bråkdel av priset. Och de som är för det. Det är alltid samma snack oavsett om det gäller att motivera inköp av en dyr klocka, ett hus på en exklusiv adress eller en lyxbil.
    Du skulle kunna använda resonemanget om aTT rättfärliga ekonomiska val eller försöka öka eller minska penningvärdet på syntar på varenda instrumentdiskussion på 99an.

    Därav struntprat.

  57. #177
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kolla moogs "fabrik" innan ni gnäller om priset.

    http://hhhhappy.com/these-photos-fro...r-synth-nerds/
    Ursäkta lite off-topic i denna tråd men vad är det för moduler som sitter i Euro-racket som står ovanpå Fairlighten i en av bilderna. Det är ju en Moog Mother men sen är det flera ex av en mindre modul som jag inte känner igen. Är det något från Moog eller något annat som råkar matcha i designen??

    Mer on topic. Trist att de väljer att göra en klon både till funktion och utseende (nåja väldigt likt). De kunde ju ha gjort något som bygger upp deras eget varumärke lite mer. Jag tycker DM-12 faktiskt är bra på det sättet, den har ju en egen design även om den hämtar inspiration från Roland och den är ju helt klart en ny synth och inte bara en billig klon. Varför inte bygga vidare på samma designspår men hämta lite lagom med inspiration från Moog, de har ju kompetensen och resurserna att göra riktigt bra saker! Kanske kommer den se helt annorlunda ut i slutändan men varför isf visa upp bild på den nu?

  58. #178
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    ...och åter igen har Behringer visat att de är bäst på marknadsföring. De droppar en konceptbild och hela gemenskapen går bananas!

  59. #179
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Hur många billiga knock-offs på Fender- och Gibsongitarrer finns det därute?

    Har de sänkt värdet på originalen eller gjort dem mindre åtråvärda?

    Nä.

  60. #180
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur många billiga knock-offs på Fender- och Gibsongitarrer finns det därute?

    Har de sänkt värdet på originalen eller gjort dem mindre åtråvärda?

    Nä.
    Exakt.

Liknande ämnen

  1. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55
  2. Minimoog eller Minimoog Voyager
    Av andgalf i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 20:01
  3. Minimoog VS Minimoog Voyager...
    Av Demokid i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 22:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •