Resultat 1 till 40 av 40

Ämne: Patchbay-fråga..

  1. #1
    Skeletor
    Skeletor är inte uppkopplad

    Senior

    Patchbay-fråga..

    Till helgen så flyttar vi till en större lägenhet och jag får äntligen lite större plats för mitt musiserande, och jag känner nu att det är läge att skaffa en patch bay. Då detta är en väääääldigt ny bekantskap för mig och min hjärnan går på högvarv i flyttkaos och barnskrik så kan jag inte längre tänka klart, och vänder mig därför till er med erfarenhet av patch bays..

    Jag funderar på att skaffa en http://www.thomann.de/se/neutrik_nyssppl1.htm
    men min hjärna vägrar fungera och ta in hela "normalized", "half normalized" grejen..

    Jag tänker liksom lite såhär;
    Audio interfejs output 1 till back 1A, output 2 till 2A.
    Sen pluggar jag helt enkelt in tex höger monitor till front 1A, och vänter till 2A.

    Audio interfejs input 1 till back 1B, input 2 till 2B.
    Och pluggar tex in en random synth till front 1B och 2B.

    Sen kopplar upp synthar och effekter på samma sätt, ingångar och utgångar.

    Är det så det funkar? Tänker jag rätt?
    Jag vill ju liksom kunna koppla tex min ESQ1a till någon effekt, från effekten till ljudkortets input och thats it..
    Det jag kopplar följer den kedjan jag kopplar, varken mer eller mindre.
    Läser att kopplar man in ditten i datten så bryts nånting, kopplar man på något vis så blir det två utgångar av en ingång
    (lr va det tvärt om?)

    Nu vart det kanske rörigt, men välkomna till mitt huvud atm..
    Be mig ta en valium och sansa mig om ni inte förstår vad jag svamlar om

  2. #2
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Patchbay är GULD. Jag har allt uppkopplat, kan enkelt routa den signalerna nu hur jag vill.

    Denna lärde jag mig mycket av:
    http://tweakheadz.com/patchbay-setup/

    Jag har 2 st Samsons (inköpta genom tysken). De har enkla swirchar på framsidan.
    http://www.thomann.de/se/samson_spatch_plus.htm
    Senast redigerat av valsolo den 2014-08-11 klockan 21:29.

  3. #3
    Ogonen
    Ogonen är inte uppkopplad
    Ogonens avatar
    Senior
    Inga kopplingar på framsidan. Allt ska göras bakpå, så att du har framsidan fri att "patcha" i, liksom det som är hela grejjen. Outputs övre raden bak, inputs undre raden bak.

    Saker du vet att du som default vill ska vara sammankopplade sätter du då i över/underpar som är antingen normalle lr halfnormalled. Vilken beror på om du vill att signalen skall brytas eller splittas när du patchar.

  4. #4
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Snabbtips: Se till att alla sladdar är 100% dugliga och köp inte det allra, allra billigaste skräpet till Patchbay. Det är oerhört mycket smidigare med en patchbay men frustrationen vid felsökningen om någon glappar eller sprakar blir också större eftersom det är fler kontakter som kan bråka.

  5. #5
    Skeletor
    Skeletor är inte uppkopplad

    Senior
    Så jag är då helt ute och cyklar om jag på framsidan vill koppla ESQ1ans två outputs (lek med tanken att det är 5 och 6 A) till zoom 1204 (säg 9 och 10 B), sen vidare ifrån zoomen (9 och 10 A) till microbrutens filter (12 B), sen vidare till interfejset som sedan patchas med monitorerna.

    Jag vill ju liksom kunna koppla synthar till interfejset snabbt, och även kunna pacha signaler genom synthars filter och inbyggda effekter, och i mitt huvud känns det ganska logiskt att ha en synths outputs och inputs inom samma nummer för att inte röra till det allt för mycket.

  6. #6
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Patchbay är kalas för att koppla in effekter och styra olika synthar/ljud hit och dit. Du kan löda den så att du, utan att sätta i en enda kabel, har en grund-setup där synthar in i t ex mixer eller ljudkort. Se då till att varje synth är lött till två hål (gärna över/under varandra). Och när du vill ha en effekt på en synth så sätter du i en kabel i ena hålet som bryter signalen så att den plockas ut ur patchkabeln istället. Andra änden t fx in. Ny kabel fr fx ut och in i det andra "synth-hålet". Då leds signalen fortfarande till mixer/ljudkort, men via effekten. Så tycker jag om att ha mina grejer kopplade.

  7. #7
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Kolla på länken jag postade. Längst ner på sidan finns en busenkel bild på förslag på patchbaykoppling

  8. #8
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    äger även jag en samsung s-patch+ och kan också intyga att den är helt suvverän och switcharna på framsidan är så små så att de verkligen inte är i vägen och helt guld för konfigureringen. jag har min i ett trång rack och skulle verkligen inte vilja kravla bakom det och dona jämt. så den patch-bayen kan jag rekommendera varmt.

  9. #9
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    jag kör Behringer och den fungerar prima! (:

  10. #10
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skeletor Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så jag är då helt ute och cyklar om jag på framsidan vill koppla ESQ1ans två outputs (lek med tanken att det är 5 och 6 A) till zoom 1204 (säg 9 och 10 B), sen vidare ifrån zoomen (9 och 10 A) till microbrutens filter (12 B), sen vidare till interfejset som sedan patchas med monitorerna.

    Jag vill ju liksom kunna koppla synthar till interfejset snabbt, och även kunna pacha signaler genom synthars filter och inbyggda effekter, och i mitt huvud känns det ganska logiskt att ha en synths outputs och inputs inom samma nummer för att inte röra till det allt för mycket.
    Det är precis så det fungerar! Du kopplar in alla "permanenta" grejer på baksidan och sedan bryter du dem och patchar vidare. Supersmidigt (:

  11. #11
    Skeletor
    Skeletor är inte uppkopplad

    Senior
    Då fick jag det rätt i skallen iaf

  12. #12
    Ogonen
    Ogonen är inte uppkopplad
    Ogonens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Skeletor Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då fick jag det rätt i skallen iaf
    Nästan.... :-)

    Som sagt, inga permanenta kopplingar på framsidan. Men att köra synth in/out på samma nr kan absolut vara en idé. På de synthar som du inte använder så ofta. Är exempelvis ditt normala workflow att du alltid använder ESQ1an som din huvudsynth som skall spelas in, så borde du sätta out 1-2 från den, normaliserat genom pb in i 2 kanaler på ditt interface.
    Hela poängen är som sagt att när du sätter dig i studion utan att en enda kabel sitter inkopplad fram, så ska du vara helt up and running.
    Det är endast då du vill göra något "annorlunda", som du ska behöva patcha. Exempelvis köra synthX utgångar genom synthY filter vidare till effektZ, osv.
    Och med annorlunda, så menas alltså något som är annorlunda mot just ditt sätt att jobba. Så vet du att du i 75% av fallen alltid kör ESQ1 genom zoom till Brutens filter, då är det den kedjan som skall sitta normaliserad genom bakre ingångarna, och endast de 25% när du vill göra något annorlunda behöver du patcha.

    Tweakheadslänken är superbra!

    Jag skissade upp ett flödesschema senast vi lödde om våra pb i studion. Använde mig av draw.io, supersnabbjobbad gratis webapp.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	StudioKoppling.jpg 
Visningar:	116 
Storlek:	96,3 KB 
Id:	53299
    Senast redigerat av Ogonen den 2014-08-12 klockan 08:52.

  13. #13
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Tack för tipset på flödeschemawebappen. Skitroligt att ligga i sängen & rita flödesschemor när man inte kan somna!

  14. #14
    Ogonen
    Ogonen är inte uppkopplad
    Ogonens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skitroligt att ligga i sängen & rita flödesschemor när man inte kan somna!
    Exakt! All hail the nerds!
    Tänker mig att man kan ha användning av den en vacker dag då jag äntligen tänker ta tag i att börja bygga lite diy-burkar.

  15. #15
    Skeletor
    Skeletor är inte uppkopplad

    Senior
    Saken är den att jag inte har något speciellt workflow jag följer.
    Jag leker alltid hejvillt

  16. #16
    saaristo
    saaristo är uppkopplad nu

    Veteran
    asbra tråd, jag verkar ligga i samma fas som dig Skeletor. Bra tips alla, och jag följer hur det går för dig inför mitt eget trixande i september

  17. #17
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    ett litet tillägg jag kan göra till det ovan är gällande hur jag hanterar mina effekter. den patchbay som jag nämnt ovan använder jag nämligen till alla mina effekter samt send och retur till min hårdvarumixer. jag har allt satt i thru - läge (heter olika på olika patchbays men något liknande iaf) och den är vad den heter att tex in ingång på baksidan förs rätt gm burken till framsidan och går inte vidare någonstans. där måste man mao göra patchningar på framsidan. men i och med att jag vill kunna koppla mina olika fx-börkar i vilken ordning jag vill, göra en valfri signal-kedja mao, så måste det vara så och är som redan sagts många ggr i den här tråden extremt smidigt. kan inte bara nyttja vad man kan göra inom varje börk utan även använda flera och i vilken ordning som helst innan de går tillbaka till mixerns retur. suvveränt

    so mao och i kort ett exempel även på hur man kan använda sig av thru-läget för impementeringar av mindre fast och mer experimentellt slag, patcha lugnt nu

  18. #18
    saaristo
    saaristo är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ett litet tillägg jag kan göra till det ovan är gällande hur jag hanterar mina effekter. den patchbay som jag nämnt ovan använder jag nämligen till alla mina effekter samt send och retur till min hårdvarumixer. jag har allt satt i thru - läge (heter olika på olika patchbays men något liknande iaf) och den är vad den heter att tex in ingång på baksidan förs rätt gm burken till framsidan och går inte vidare någonstans. där måste man mao göra patchningar på framsidan. men i och med att jag vill kunna koppla mina olika fx-börkar i vilken ordning jag vill, göra en valfri signal-kedja mao, så måste det vara så och är som redan sagts många ggr i den här tråden extremt smidigt. kan inte bara nyttja vad man kan göra inom varje börk utan även använda flera och i vilken ordning som helst innan de går tillbaka till mixerns retur. suvveränt

    so mao och i kort ett exempel även på hur man kan använda sig av thru-läget för impementeringar av mindre fast och mer experimentellt slag, patcha lugnt nu
    vet inte om jag missförstår nu - men det blir ett bra sätt att testa ifall jag fattat hur det funkar.
    efter att ha läst på http://tweakheadz.com/patchbay-setup/ så låter det ju som att man kan göra det du vill i normal mode också (fast det blir inte lika intuitivt som med thru förstås). Det innebär en massa patchande på framsidan då förstås, men jag antar att det sköna är att man slipper smita in bakom patchbayen. Eller tänker jag fel?

  19. #19
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    cuberpunx - så har lagt upp mina effektrack också, helmodulära= tyst utan patch kabel
    Har man inte så många effekter så kanske det inte är vägen att gå, men grymt smidigt och snabbt när man har.

  20. #20
    Ogonen
    Ogonen är inte uppkopplad
    Ogonens avatar
    Senior
    Du slipper alltid smita in bakom patchbayen, oavsett om du kör thru, normal eller halvnormal.
    Jag kör också både min effektbay och synthbay i thru-läge. D som oftast ligger normaled eller halfnormaled i mina är mickkontakter till preamp in, preamp out till interface in.

    Denna förklarar skillnaderna ganska bra tycker jag. Nu kallar de thru för open, men d är samma sak.

    http://www.burninggrooves.com/articl...plained-part-2

    Happy patching!

  21. #21
    saaristo
    saaristo är uppkopplad nu

    Veteran
    en till fråga, nu om normal mode. om man pluggar i något i övre jack (säg a1) på framsidan så bryts kopplingen mellan bak output (uppe) och bak input (nere) - vad händer om man kopplar in något i b1 istället?
    Om man tar exemplet på http://tweakheadz.com/patchbay-setup/ så kanske jag vill spela in motif Left out på audio interface input 1 och kopplar därmed a5 till b1. Räcker det, eller måste jag verkligen koppla in en kabel i a1 också för att bryta kedjan mellan mic och audio interface input 1?

  22. #22
    Ogonen
    Ogonen är inte uppkopplad
    Ogonens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av saaristo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    en till fråga, nu om normal mode. om man pluggar i något i övre jack (säg a1) på framsidan så bryts kopplingen mellan bak output (uppe) och bak input (nere) - vad händer om man kopplar in något i b1 istället?
    Om man tar exemplet på http://tweakheadz.com/patchbay-setup/ så kanske jag vill spela in motif Left out på audio interface input 1 och kopplar därmed a5 till b1. Räcker det, eller måste jag verkligen koppla in en kabel i a1 också för att bryta kedjan mellan mic och audio interface input 1?
    Det är korrekt! Du behöver inte koppla a1, kedjan bryts ändå.
    I normal så bryter du kopplingen mellan det övre och undre bakre paret, både med top och bottenjack (A & B) på framsidan.
    I half normal så "splittar" du signalen med en koppling i övre jacket framsida, och bryter den med det undre framsida. Detta kan exempelvis användas om du vill direktmonitorera det du spelar in innan det gått genom datorn för att slippa latency etc. Synth ut halvnormaliserat till ljudkort in via baksidan, splitta/kopiera signalen från synth ut till monitor/mixerbord etc. Så får du in den både i ljudkortet och till öronen samtidigt.
    Senast redigerat av Ogonen den 2014-08-12 klockan 15:26.

  23. #23
    hooligansound
    hooligansound är inte uppkopplad
    hooligansounds avatar
    Senior
    Schwajnabra tråd!

  24. #24
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    tanken med just min fx-kopplingar mot patchbayen är ju att man skall kunna när som helst göra nya fx-kedjer mellan effektbörkarna hur man vill. har man tex en kedja man alltid vill ha oavsett, så kan man ju lika gärna kedjekoppla dem, men då blir ju flexibiliteten lidande. dessutom förutom alltid en viss ordning så är det ju mindre praktisk iom att skall man använda de två som är i ändarna så måste ändå alla andra vara igång så att signalen kan gå gm dem ändå (bypass), såvida man inte har true bypass så signalen kan gå gm en enhet även när den är avstängd. men det kanske inte är so vanligt? har bara en fx-enhet som är utrustad med det iaf. så lite så har jag tänkt runt det hela, hoppas det här tjaffset kunde klarlägga det lite, eller kanske blev än mer förvirrande?

  25. #25
    saaristo
    saaristo är uppkopplad nu

    Veteran
    nej men det verkar vettigt när jag tänker på det. normal mode passar ju bäst när man har en standardkedja klar för sig. blir nog thru-mode för mig med då jag också mest gör som du.

  26. #26
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Tänk på att vissa patchbays har omständigare switchar för ändring av 'routingfunktionen'. O vissa kan man inte ändra alls. Kan starkt rekommendera Samsons blåa

  27. #27
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    jupp samsons blåa (kanske släkt med pripps blå? :-P ) kickar rejält arsle. sedan finns det ju patchbays där man får löda och dona och det är totalt out of reach för mig som inte kan löda om så livet hängde på det men sure, jag läste å gnuggade svålen många ggr och länge när jag börja med patchbays, det är inte helt lätt att greppa konceptet men när man väl gjort det så är det ett suveränt hjälpmedel. dessutom kan jag rekommendera att göra ngn liten "karta" eller liknande att ha i närheten av vad som är kopplad till vilka in- och utgångar. har själv gjort en liten sådan "lapp" som är klistrad på mixerns kant som sitter lämpligt ovanför. skulle aldrig komma ihåg allt det annars patch on i lugna vatten nu hörrö!!

  28. #28
    Ogonen
    Ogonen är inte uppkopplad
    Ogonens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tanken med just min fx-kopplingar mot patchbayen är ju att man skall kunna när som helst göra nya fx-kedjer mellan effektbörkarna hur man vill. har man tex en kedja man alltid vill ha oavsett, så kan man ju lika gärna kedjekoppla dem, men då blir ju flexibiliteten lidande.
    Nej, jag tycker att ni ser allting så svart eller vitt.
    Hela grejjen med en normal kedja i en patchbay är just att du både har defaultkedjan samtidigt som du ändå har full flexibilitet. Detta iom hur patchpunkterna bryter varandra genom frontpanelen. Påminner inte det minsta om att kedjekoppla dem.
    Just fx-burkar kör jag iofs också alltid i thru, men det bästa är ju om man vill antingen löda en pb alternativt som samsons blåa, att du kan sätta routingen separat för varje par. För vissa normalkopplingar har alla. Exempelvis interface ut -> monitorer/kontroller?

    Nåja, en variant är ju att börja med allting i thru, och när du märker att vissa patchkablar på framsidan ständigt sitter i och inte har flyttats på en månad, så ser du till att göra en normal/halvnormal koppling mellan dessa på baksidan istället.

    "En välkonfad patchbay är en tom patchbay!" - gammalt djungelordspråk

    Karta behövs absolut om man vill vara snabbjobbad. Det bästa tycker jag är att sätta etikett på själva pb'n.
    Senast redigerat av Ogonen den 2014-08-13 klockan 13:28.

  29. #29
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    ja i mitt fall är det mer en tabell jag gjort och knåpat med i microsoft word och sedan försökt trycka ihop och göra så liten som möjligt för att sedan som sagt sätta på mixerns kant som lyckligtvis är ganska rejält tilltagen så det fick plats. din lösning med färgkoder och hela tjosan är mycket snyggare men på samsons blå så finns det ingenstans att sätta ngn lapp oavsett slag så det fick bli så.

    gällande det här med kedjekopplandet så kanske jag får förytdliga för jag menade att om man bara har en enda kedja som man gillar och bara vill ha så behöver man ju inte en patchbay utan då kan man lika gärna kedjekoppla mellan effekterna. sedan så vet jag även ja att man kan ha alla möjliga konfigurationer även inom en och samma patchbay ja. men för mitt sätt och tänk att använda effekter så vill ja ha det rörligt hela tiden där jag kan variera hur många effekter jag vill ha i en viss kedja och även i vilken ordning osv. i en sådan config så som du själv säger är det väl inte så lämpligt med ngn annan variant än thru. men ja alla får göra som de vill, patchbays är ändå jädra bra oavsett

    däremot konfig-sättet med att ha en fast uppkoppling och bryta av den är hur jag skall ha nästa patchbay-börk (off course en samson blå till, är smått kär i den fina lila börken awww ), men där är appliceringen musikkällor vilket mestadels för mig stavas synthar, men även guror och mic-stärkare kan bli aktuellt. ljudkällor alltså. där har jag då tex filter (lösa typ mf101:an, ej rackmonterade i fx-racket) å annat bös som jag kan bryta av och föra signalen vidare till för att sedan skicka den till mixerns ingångar som då kommer vara motsvarande ingångar för mina fasta kopplingar. så kort sagt där kommer jag köra den modellen. men för mitt mer experimentella syn på fx-bruk gällande pryttlarna i mitt fx-rack, så passar det inte alls men ngt annat än thru för patchbayen. men ja va fan alla blir förvisso lyckliga på sitt sätt....mina 2 cent i dammen typ... eller outgrundliga är patchayens routningar, typ he! he! ...
    Senast redigerat av cyberpunx den 2014-08-13 klockan 15:46.

  30. #30
    Ogonen
    Ogonen är inte uppkopplad
    Ogonens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ... eller outgrundliga är patchayens routningar, typ he! he! ...
    så sant!

  31. #31
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag slänger in en patchbayfråga! Patchbays ser ju cleana ut i studion, men nu funderar jag på att ha en patchbay hemma i min ganska minimala hemmastudio. Har inga expansionsplaner hemma och har räknat fram och tillbaka och kommit fram till att jag behöver 10, max 12 inputs och outputs, dvs en halv vanlig patchbay. ART har en lite desktop-aktig patchbay med 2x4 jack. Jag undrar om det finns någon halvrackspatchbay utan racköron, gärna mer desktop än rack?

  32. #32
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag slänger in en patchbayfråga! Patchbays ser ju cleana ut i studion, men nu funderar jag på att ha en patchbay hemma i min ganska minimala hemmastudio. Har inga expansionsplaner hemma och har räknat fram och tillbaka och kommit fram till att jag behöver 10, max 12 inputs och outputs, dvs en halv vanlig patchbay. ART har en lite desktop-aktig patchbay med 2x4 jack. Jag undrar om det finns någon halvrackspatchbay utan racköron, gärna mer desktop än rack?
    Aldrig sett. Problemet med desktop är väl också att det är skönt om bayen sitter fast, så du slipper använda två händer när du drar ut sladdar.

    Du borde bygga en egen. För att göra den mer desktop kan du ha de temporära kontakterna på ovansidan, alltså pekande rally upp, för tillgänglighet och platssparande.

  33. #33
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag slänger in en patchbayfråga! Patchbays ser ju cleana ut i studion, men nu funderar jag på att ha en patchbay hemma i min ganska minimala hemmastudio. Har inga expansionsplaner hemma och har räknat fram och tillbaka och kommit fram till att jag behöver 10, max 12 inputs och outputs, dvs en halv vanlig patchbay. ART har en lite desktop-aktig patchbay med 2x4 jack. Jag undrar om det finns någon halvrackspatchbay utan racköron, gärna mer desktop än rack?
    Du kan ju alltid bygga en.

    skamlös promo: Jag har chassit till en Doepfer Drehbank liggande på Tradera just nu som skulle kunna bli en toppenstilig desktoppatchare.

    edit: Lurvhunden var inne på samma stuk. Här är bruken förresten.
    https://www.tradera.com/item/301974/...-lada-3he-rack
    Senast redigerat av machinepop den 2019-08-14 klockan 11:31. Anledning: länk

  34. #34
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Hmm kanske skulle bygga en då. Drehbanken är ju snygg men lite stor.

  35. #35
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm kanske skulle bygga en då. Drehbanken är ju snygg men lite stor.
    Sant, lite mindre pulpetmodell vore kanske smidigare.

  36. #36
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Blir nog att bygga en liten patchbay, 12x2. Funderar dock på om det skulle vara billigast att köpa och slakta en vanlig patchbay för jacken. Åtminstone Neutriks har såvitt jag förstått moduler internt med jacken på. Vet någon om den typen av modul har standard-mått och isf vad dessa är?

  37. #37
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    https://www.boredbrainmusic.com/prod...chulator-8000/
    Den här är ju lite gullig i desktop/pedalboard-format. Dock 8-kanals.

  38. #38
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Ja den var ju inte så dum men åtta är lite tajt ändå! Fler sånna varianter hade varit kul

  39. #39
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Om du ska ha en för desktop skulle jag nog bara köpa egna kontakter och nån skräplåda på Kjell. Ta såna där kontakter med ett extra bleck som aktiveras när man stoppar in nåt i dem.

  40. #40
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Har lite idéer, postar när det är klart

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-10-12, 14:20
  2. Fråga ang. Patchbay!!
    Av busk i forum Inspelning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-01, 00:04
  3. patchbay fråga
    Av noise i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 11:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •