Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Samplers och modular

  1. #1
    sonicaddiction
    sonicaddiction är inte uppkopplad
    sonicaddictions avatar
    Senior

    Samplers och modular

    Hej!
    Ni som kör modular och live-loopar med tex modular-samplers, Octatrack, Norns, andra hårvarusamplers eller dator; hur jobbar ni med det? Hur tänker nig? Frågade Outshine i en annan tråd, men tänkte lyfta frågan lite öppnare här.

    Jag är inte uppväxt med samplers och har inte samplat mycket mer än kortare loopar för att bygga upp nån sorts ackordföljd/vamp. Håller på just nu att experimentera med olika Norns-script för att försöka bygga upp nåt intressant.

    Samplar ni klocksynkade tonala sekvenser eller rytmer? Bygger ljudmattor med överlagrat ljud? Atonalt, tonalt, ett ackord eller ackordföljder? Bygger ni upp hela små loopar med alla instrument och samplar för att sedan rycka kablarna och lägga på ännu mer? Alla samplingar lika långa eller olika längd för överlapp och komplexitet? Utgår från att det är en salig kombo av alla dessa, men är det något jag missar?

    Ytterligare, vad använder ni för utrustning och varför?

    Målet med tråden är att lära mig mer om hur man kan jobba kreativt med samplingar.

  2. #2
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag kör polyend tracker och midi till euroracket.
    Om jag ska använda en loop ser jag till att den har lagom längd för att passa in i en vanlig 4/4.

Liknande ämnen

  1. Svar: 30
    Senaste inlägg: 2018-10-12, 12:54
  2. Samplers och samplingar
    Av evirob i forum Övriga instrument
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-11-23, 08:20
  3. Ryska samplers och digitalsyntar?
    Av jgb i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-08-04, 10:17
  4. Angående Sekvensare och Samplers..
    Av axelwaad i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-08-22, 17:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •