Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: En kopp kaffe på MacBook Pro

  1. #1
    dvbvb
    dvbvb är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Råkade imorse välta ut en HEL kopp kaffe över min MacBook Pro, fick panik och vände den uppochner och stängde av den direkt och har sedan dess endast startat den för att se att min time machine är uppdaterad med backup men stängde direkt av igen direkt efter.

    Har varit upp och ner nu i några timmar, borde det vara riskfritt att sätta igång den och testa om något är defekt eller borde jag ha mer tålamod?

    Kan tillägga att jag har AppleCare+ så det borde täckas av garantin - som säkerhet senare så inget händer i framtiden, är det kanske värt att lämna in den och få den kollad så det inte händer något i framtiden?

  2. #2
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Jag skulle vänta åtminstone en dag eller två till.

  3. #3
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Lämna in direkt utan att starta, skulle jag gjort. Den lär behöva en bättre rengörning om inte annat.

  4. #4
    dvbvb
    dvbvb är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lämna in direkt utan att starta, skulle jag gjort. Den lär behöva en bättre rengörning om inte annat.
    Japp lutar åt det faktiskt. Dock får jag hoppas att det inte är någon dyr startavgift eller liknande.

  5. #5
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Försäkrad så lämna in.

    Jag hällde en mugg te i en laptop en gång. Den datorn ”bakade” jag i ugnen 5-6 timmar på 60-70 grader. Den rullar fortfarande. Men det var som sagt te.

  6. #6
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Tvätta bort!

  7. #7
    domiag
    domiag är inte uppkopplad

    Senior
    Varit med om exakt samma sak. Efter ett tag började vissa tangenter strula. I övrigt klarade den sig.

  8. #8
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Dottern spillde ett glas mjölk över min MacBook Air, vände på den och väntade några dagar. Köpte verktyg på Kjell och skruvade upp den, mjölken verkade mer ha torkat/kristalliserats, några varv med en tops och alkogel så såg den fin ut. Skruvade ihop och körde fyra år till innan jag sålde den.

  9. #9
    dvbvb
    dvbvb är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    24h efter kaffespillet så har jag nu startat datorn och den verkar funka som vanligt. Upplever kanske något "trögare" tangenter men vet inte om jag bara får för mig det. Borde jag åka in och lämna in den ändå för att få den dubbelkollad så det inte händer något i framtiden eller vad hade ni gjort?

  10. #10
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av dvbvb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    24h efter kaffespillet så har jag nu startat datorn och den verkar funka som vanligt. Upplever kanske något "trögare" tangenter men vet inte om jag bara får för mig det. Borde jag åka in och lämna in den ändå för att få den dubbelkollad så det inte händer något i framtiden eller vad hade ni gjort?
    Om du har Apple Care som även täcker fuktskador, ja. Om inte, inte lönt

  11. #11
    dvbvb
    dvbvb är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Lämnat in på Apple, de kommer byta ut hela datorn i princip. Tydligen det värsta som kan hända enligt dom med fuktskador som kan orsaka problem vid senare tillfälle. Surt med självrisk på 2500, men det är väl värt det i guess.....

  12. #12
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Men tur du hade Applecare+ som kom till nytta iaf =)

  13. #13
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av dvbvb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lämnat in på Apple, de kommer byta ut hela datorn i princip. Tydligen det värsta som kan hända enligt dom med fuktskador som kan orsaka problem vid senare tillfälle. Surt med självrisk på 2500, men det är väl värt det i guess.....
    +1, jag hade också bytt, surt ändå

  14. #14
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av dvbvb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Surt med självrisk på 2500, men det är väl värt det i guess.....
    Apple-pris för en kopp kaffe bara...

Liknande ämnen

  1. Pro tools med MacBook Pro core i5
    Av matte81 i forum Pro Tools
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 22:16
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 10:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •