Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Forsling&Hauch - Idiolek LP (Modularsynth/Dans/Filmisk stämning)

  1. #1
    Albin
    Albin är inte uppkopplad
    Albins avatar
    Senior

    Forsling&Hauch - Idiolek LP (Modularsynth/Dans/Filmisk stämning)

    Jag är med på ett hörn på denna skiva och vi släpper den på min label.

    På albumet "Idiolekt" har duon Forsling&Hauch skapat en sällsynt blandning av elektronika, minimalism, improvisation och klubborienterad musik. Genom monotona motiv och arpeggios som långsamt modulerar över tid driver Forsling&Hauch lyssnaren mot en musikalisk trans. Inspelad live i Tambourine Studios i Malmö, är albumet ett instrumentalt och närvarande universum, där analoga och modulära syntar, groovy trummor och slagverk utvecklas till orkestrala texturer.

    Bakom Forsling&Hauch står den svenska elektroniska musikern Mika Forsling och den danske trummisen Frederik Juul Hauch som hörts med flera andra band som technoduon CHAIRNOGOODFORBACK (DK), den elektroniska popartisten Uroish (support för Fever Ray på Europaturné 2024), LUR (SE), Helt Off (SE), Tuhaf (DK), MØR(DK), AYLA Shatz (SE), Cirklen (DK). De har även samarbetat med artister som Manuel Göttsching (DE) och Lilliane Chlela (LB).


    https://instagram.com/forsling&hauch

    Vinyl finns att köpa här:
    https://paltunes.bandcamp.com/merch





    Senast redigerat av Albin den 2024-04-29 klockan 13:23.

  2. #2
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Detta är riktigt j-vla bra!! Tidvis bland det bästa jag hört i 99-sammanhang.

    Närapå perfekta symbiosen av elektroniskt och slagverk - samspelet i ögonblicket hörs verkligen, med/utan klick/sequencer i grunden. Ambient och postrock skulle jag nog lägga till listan av stilar! Lite för tagen ännu för att skriva mer! Hatten av!

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2024-04-29, 10:46
  2. SHS Dans släpper Andrés & S P - Bunker Beats Vol 1
    Av stryph i forum Skivor & artister
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2023-02-22, 17:27
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-09-10, 11:43
  4. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-11-25, 20:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •