Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Sigma - Between here and there

  1. #1
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran

    Sigma - Between here and there

    Det här är ett album som jag bra trillade över för över tio år sedan och lyssnade på enbart tack vare att artworken påminde om Autobahn.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sigma.png 
Visningar:	12 
Storlek:	791,8 KB 
Id:	118123
    https://sigma2.bandcamp.com/album/be...here-and-there

    Det brukar dyka upp då och då i mitt lyssnade och sedan glömmas bort i långa perioder men jag gillar det verkligen. Någon slags elektronisk instrumentalmusik med konkreta ljudinslag. Stillsamt men utan att bli tråkigt. Gjort för ett radioprogram står det på Bandcamp.

    Sigma är en duo från Finland, det är typ allt jag vet. Går man in på deras blogg verkar de mycket syntintresserade, känns som att de skulle passa på 99musik. Eller de kanske är här redan...

    Tycker det var läge att tipsa om detta.

    Låten Bi-Cycle har en intressant likhet med Jarres Magnetic Fields part 3 tycker jag. Enda låt jag känner till som har det.
    Senast redigerat av Oortone den 2024-04-18 klockan 21:10.

  2. #2
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Otroligt cool konceptet kring resa/förflyttning och sedan att man har inspirerats av klassiska låtar (Bowie, Kraftwerk, Pink Floyd) på temat och gjort nya låtar med field recordings placerade centralt. Det här är ett album jag önskar jag själv kommit på Sedan är jag inte helt övertygad ännu om att man levererar ett tidlöst konstverk. Jag ska lyssna lite mer...

    Tack för tipset!
    Senast redigerat av Steelberry den 2024-04-19 klockan 15:57.

Liknande ämnen

  1. Sigma guitars?
    Av Max i forum Stränginstrument
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 21:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •