Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Bank change på roland sde 330 och tc electnoic tc2000??

  1. #1
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran

    Bank change på roland sde 330 och tc electnoic tc2000??

    hej hopp alla glada,
    jag har bökat gm mina fx-börkar efter ha skruvat in dem i mitt fina nya jasper rack. och där ibland respektive midi-avdelningar. jag har dock stött på patrull och inte kunnat genomföra bank change som jag vill, dvs med cc0 eller cc32 etc, på följande enhter:

    1) roland sde 330. för denna burk behöver jag få bekräftat att det itne går att ändra bank mha cc0 eller cc32 el.dyl utan andast med dess s.k "program change map", dvs man får mappa inkommande program change mess till det preset man vill påverka. jädra onödigt klumpigt och bökigt. man borde kunna erbjuda även det sätt jag vill men det verkar tyvärr inte så. så vill bara ha det bekräftat från ngn som har superkoll!!

    2) tc electronic m2000. vill kunna välxa mellan ram och rom banker, men det verkar inte gå annat än manuellt dvs ej via midi. enda work-around jag funnit är att spela in en midi-sekvens när man gör detta och sedan använda det. kruxet där är att det inspelade blir i formatet sysex. vlket itne är ngt man direkt komponerar själv utan vidare. åter igen skulle det varit smidigare med cc0 eller cc32 eller något ditåt!! så åter igen behöver jag bekräftan att det inte går på ngt annat sätt.

    så sitter du inne på ngt sätt som man kan byta bank på dessa maskiner som jag vill enligt ovan, som har undgått mig så för höge böfvelen och faro, dela mid dig *skratt*

    tackar så hemskt mkt i vanlig ordning på förhand

  2. #2
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    ingen som har meckat med midi och i synnerhet bank change på sde 330 och tc electnoic tc2000?? märkligt! som sagt jag vill bara ha bekräftat eller dementerat det jag kommit fram till. och om det dementeras hur man annars skulle göra för att åstadkomma bank change via midi. inget som jag som sagt har lyckats med dessa enheter så behöver som sagt i ett första läge veta om den möjligheten är implementerad öht?

    för det måste väl finnas användare på detta forum av dessa två maskiner som även pillat med dess midi, eller?

Liknande ämnen

  1. Roland sde-330: non-linear typ-parametern???
    Av cyberpunx i forum Effekter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2023-02-25, 19:29
  2. Delay-val: Roland SDE-330 eller sony dsp-d7 ???
    Av cyberpunx i forum Effekter
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2023-02-10, 20:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •