Resultat 1 till 25 av 25

Ämne: PotenzaDSP Amigo. Amigasampler i VST-format.

  1. #1
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator

    PotenzaDSP Amigo. Amigasampler i VST-format.


    https://youtu.be/sT4V4dhef64


    • Downsamples .wav .mp3 and .aiff files on load to commodore amiga 22khz and 8 bit frequencies for authentic crunch! It even loads .iff amiga format samples for all the amigians out here <3
    • Different Sample modes: Chromatic Mono, Polyphonic including one note chord mode & Slice mode to trigger different slices by note.
    • Timestretching modes
      in realtime AKAI style and fully automatable, what more can we say about this one :-)



    https://www.potenzadsp.com/amigo/

    macOS:
    AUv2, VST3
    64-bit

    Windows:
    VST3
    64-bit

    10 GBP.

  2. #2
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Coolt! Tung nostalgi.

  3. #3
    iamrucke
    iamrucke är inte uppkopplad
    iamruckes avatar
    Veteran
    Som inbiten Amiganörd är det här ju kanske det bästa som hänt på länge

  4. #4
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage

  5. #5
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Äh, man missar ju allt floppyknackande, fusk!

  6. #6
    otto_tsr
    otto_tsr är inte uppkopplad
    otto_tsrs avatar
    Senior
    instant köp!

  7. #7
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Fantastiskt tips. Köpte direkt och den låter otroligt bra. Enkelt gränssnitt och rolig plugin att arbeta med.

  8. #8
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag är allt lite småsugen. Men kanske ännu mer sugen på att faktiskt få in en redig Amiga i "studion". Men denna verkar ju smidig och fin.

  9. #9
    stilnocturnal
    stilnocturnal är inte uppkopplad
    stilnocturnals avatar
    Senior
    Jag lärde mig allt jag kan om musik i ProTracker och minns tiden i Amiga-demoscenen som underbar. MEN, med det sagt: Är det här ljudet verkligen eftersträvansvärt nu? Jag får lite ptsd av att sitta och försöka hitta en okej loop som inte klickade FÖR mycket med nån Korg M1-pad som inte kunde vara längre än 3 sekunder pga måste optimera filstorlek. Gaaaaaaaaaaaaah. Men okej, jag försöker bara försvara mig mot att "springa" och köpa den direkt såklart.

  10. #10
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stilnocturnal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag lärde mig allt jag kan om musik i ProTracker och minns tiden i Amiga-demoscenen som underbar. MEN, med det sagt: Är det här ljudet verkligen eftersträvansvärt nu? Jag får lite ptsd av att sitta och försöka hitta en okej loop som inte klickade FÖR mycket med nån Korg M1-pad som inte kunde vara längre än 3 sekunder pga måste optimera filstorlek. Gaaaaaaaaaaaaah. Men okej, jag försöker bara försvara mig mot att "springa" och köpa den direkt såklart.
    Hej!

    Om ljudet är eftersträvansvärt eller inte är nog mer en fråga för dig utifrån vad du vill göra. Pluggen var prisvärd och tillförde något imho

  11. #11
    stilnocturnal
    stilnocturnal är inte uppkopplad
    stilnocturnals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av gazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej! Om ljudet är eftersträvansvärt eller inte är nog mer en fråga för dig utifrån vad du vill göra. Pluggen var prisvärd och tillförde något imho
    Självklart! Och nog kommer jag skaffa den. Försöker bara att påminna mig om hur jäkla bökigt det var i ett försök att inte skaffa den.

  12. #12
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stilnocturnal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Självklart! Och nog kommer jag skaffa den. Försöker bara att påminna mig om hur jäkla bökigt det var i ett försök att inte skaffa den.
    ”Som att cykla när man kan ta flyget”, eller hur var det du skrev om trackers?

  13. #13
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag börjar bli orolig att jag faktiskt kommer skaffa denna, trots alla otappra försök att motstå.

  14. #14
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Fan! Jag misslyckades. Köpt.

  15. #15
    ZX81
    ZX81 är inte uppkopplad
    ZX81s avatar
    Senior
    Supertrevlig!

  16. #16
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Ja, väldigt lättskött. Tror jag förstått mig på hela programmet nu efter att ha nudlat runt i fem minuter. Pang på pungen.

  17. #17
    otto_tsr
    otto_tsr är inte uppkopplad
    otto_tsrs avatar
    Senior
    Gillart! Fått till mest skoj i Renoise med den hittills.

    Skickade ett projekt med en Amigo vst till en annan dator och det verkar som den slarvat bort .wavfilen som varit inladdad i den.
    Hoppas det kommer en uppdatering som fixar detta. Eller har jag missat en knapp!??!

  18. #18
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Det står i manualen att wavefilen behöver vara spara på disk innan man lägger in den i Amigo. Är säkert något med sättet den hänvisar till sökvägen till filen.

  19. #19
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Synd att den inte finns i 32bit

  20. #20
    sheepresearch
    sheepresearch är inte uppkopplad
    sheepresearchs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Tur för mig att den inte finns in CLAP version

  21. #21
    otto_tsr
    otto_tsr är inte uppkopplad
    otto_tsrs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det står i manualen att wavefilen behöver vara spara på disk innan man lägger in den i Amigo. Är säkert något med sättet den hänvisar till sökvägen till filen.
    Fasen, men då får man tänka två gånger innan man flyttar en arbetsfil till en annan dator.

  22. #22
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    otto: Kan ju vara något som förfinas med tiden, vem vet. Skriv ett önskemål till utvecklaren vetcha!

  23. #23
    Panyxd
    Panyxd är inte uppkopplad
    Panyxds avatar
    Veteran
    Införskaffat - och certifierad som användbar.

    Brukade använda en Buzz-maskin kallad UnwieldyTracker för att traktera breakbeats i DAW tidigare, mest p g a dedikerade fält för "stretch to ticks" som knödde in samplen till rätt längd samt sample offset för att jonglera samplen i allmänhet (utan att offra kommandofältet).

    Den här vart en rätt bra drop-in-replacement fast för VST-plattformar. Temposync + autoslice fungerade så pass bra att när jag hade slängt ihop patterns inklusive modulering av stretchparametrar (äntligen inbyggd akaizer) så kunde jag ladda en ny breakbeatsample utan att stanna låten och allt hamnade rätt ändå.

    Naturligtvis kan allt detta uppnås med TAL-sampler, fast med mer interfacepill/sidhoppande. Den här gåsen lade perfekta guldägg för dagar när man inte känner sig som en menydykare med dubbla syrgastuber.

    Skall missbrukas flitigt för att förbereda samples för trackers (d v s vansinnet har gått runt hela möbiusbandet).

    Enda klagomålet är att svenska kronan är anemisk, men det har nog inget med utvecklaren att göra.

    edit: Oh, och plus i kanten för att slippa licenser och serienummer o s v - dvs fritt att tjonga in i diverse DAWar och maskiner.

  24. #24
    maggan
    maggan är inte uppkopplad
    maggans avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Panyxd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Införskaffat - och certifierad som användbar.

    Brukade använda en Buzz-maskin kallad UnwieldyTracker för att traktera breakbeats i DAW tidigare, mest p g a dedikerade fält för "stretch to ticks" som knödde in samplen till rätt längd samt sample offset för att jonglera samplen i allmänhet (utan att offra kommandofältet).

    Den här vart en rätt bra drop-in-replacement fast för VST-plattformar. Temposync + autoslice fungerade så pass bra att när jag hade slängt ihop patterns inklusive modulering av stretchparametrar (äntligen inbyggd akaizer) så kunde jag ladda en ny breakbeatsample utan att stanna låten och allt hamnade rätt ändå.

    Naturligtvis kan allt detta uppnås med TAL-sampler, fast med mer interfacepill/sidhoppande. Den här gåsen lade perfekta guldägg för dagar när man inte känner sig som en menydykare med dubbla syrgastuber.

    Skall missbrukas flitigt för att förbereda samples för trackers (d v s vansinnet har gått runt hela möbiusbandet).

    Enda klagomålet är att svenska kronan är anemisk, men det har nog inget med utvecklaren att göra.

    edit: Oh, och plus i kanten för att slippa licenser och serienummer o s v - dvs fritt att tjonga in i diverse DAWar och maskiner.
    Bra säljtext hörru.

  25. #25
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Gossar och pigor glöm nu inte att om man vill vara tidstypisk AMIGA korrekt så får man hålla sig till.

    Fyra ljud total i MONO och inget av dem spelar på bägge stereåkanalderna samtidigt så max panorering gäller på alla dom fyra ljuden och det är inget man får byta mot. Alltid två ljud per stereokanal.

    Japp det fanns trix som inte kunder bryta mot ovan men som gjorde att det lät som äkta stereo.

Liknande ämnen

  1. Realistiskt fjäderreverb i AU/VST-format
    Av slirak i forum Övrig mjukvara
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2021-10-11, 19:22
  2. Installera VST i PKG-format?
    Av fortyfiveknots i forum Ableton
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-01-08, 18:46
  3. Massey Plugins släpps i VST-format
    Av false messiah i forum Övrig mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-22, 22:08
  4. Bandare i AU/VST-format för mac?
    Av Volantiz i forum Övrig mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 10:58
  5. enkel, fungerande vocoder i vst-format
    Av 655321 i forum Övrig mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 20:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •