Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: På jakt efter musikdokumentärer (house/Tekno) eller how to make House/Tekno?

  1. #1
    Thecrates
    Thecrates är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    På jakt efter musikdokumentärer (house/Tekno) eller how to make House/Tekno?

    Posta allt ni har. Kommer att återbesöka denna och gå genom allt innehåll eftersom. Tack i förhand.

  2. #2
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Det finns ett gäng tips här: https://www.99musik.se/showthread.ph...ument%C3%A4rer

    Din andra fråga är nog lättast att få svar på genom att söka efter frasen på Youtube.

  3. #3
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Om du är ute efter tutorials så finns det som Hjorten säger mängder på YouTube. Det svåra är bara att hitta de som känns relevanta för en själv, utifrån intresse och kunskapsnivå. Oftast är det fokus på hur man går till rent tekniskt sett, inte lika ofta kring komponerandet.

  4. #4
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Jag gillar hur Captain Pikant försöker bryta ned hur en massa klassiska house och techno-tracks är programmerade:
    https://www.youtube.com/@CaptainPikant

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Musik är resultatet av en vilja att skapa något helt oavsett stilar och tillfälliga nycker. Vilken dokumentär som helst som berättar en bra berättelse är sevärd oavsett instrument modenyck eller stil. Börja med allt om Mike Oldfield.

  6. #6
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Håller med PF till 106% till sista meningen.
    Kolla på saker. Det inspirerar!

    När jag själv hör Mike Oldfield inspireras jag till att göra något som absolut inte låter Mike Oldfield. Som techno t ex.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •