Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kvällens mest schitzade mail - Chickensystems

  1. #1
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

    Kvällens mest schitzade mail - Chickensystems

    TL;DR

    har ägt Translator sedan 2001. För ett antal år sedan försökte jag köpa en uppgradering när jag fick mail om detta. Fick som svar ganska mycket ovett ifrån deras försäljningsavdelning (läs, Garths fru) där hon mindre snyggt beskrev att jag ägt en licens så pass länge så att nu får jag minsann köpa version 7 (hade 6.x fram tills dess) till fullpris igen.

    Spola fram till nutid. Har relativt nyligen bytt alla mina diskar mot SSD och instalerat om W10. Ikväll installerade jag så även min licens på 6.25 som jag faktiskt äger. Dock så missade jag en gång att ange korrekt regnummer (skrev in L där det skulle vara I). Andra försöket så gick det vägen och jag är igång med min licens.

    2 timmar senare...

    Så kommer detta mailet:

    "This is for Translator 6; you own Translator 7, use that."

    Que?

    Ska självklart testa v7 imorgon, men vad i hela fridens... Sitter de och kollar varje individuell aktivering? Och om så är fallet, bör de inte ha koll på vilken version jag har licens på? Helt galet.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	chicken.png 
Visningar:	71 
Storlek:	45,1 KB 
Id:	117300

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Klart de gör, det är Mjälte och hans fru

  3. #3

    Redaktör
    Det ser ut som det kan vara automatiserat: de verkar ju ha något slags automatmejl vid felaktiga auktoriseringar om man ser på rubriken, och har man lite tid och är tekniskt händig är det inte jättesvårt att bygga ett flöde för sånt här om man råkat ut för det med andra användare.

    Men Chickensys antar jag är ett litet bolag, så det kan ju också vara som du säger…

  4. #4
    Panyxd
    Panyxd är inte uppkopplad
    Panyxds avatar
    Veteran
    Chickensystems är legender inom kundservice och måste såklart upprätthålla sin höga status inom gebitet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •