Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Digipak eller alternativ

  1. #1
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran

    Digipak eller alternativ

    Hade tänkt släppa en cd (vinyl är kul, men alldeles för dyrt för sammanhanget) med ett av mina band, men nu överväger vi att verkligen dra ner på kostnaderna genom att nöja oss med cdr. För att det inte ska bli den gamla vanliga plastfickan funderar jag på att lägga de få pengar vi har på ett snyggt omslag.

    Frågan är alltså om ni har några tips på ställen där jag kan beställa hundra digipak utan skiva? Monotype har svarat att de kan göra enbart digipak, men mer än så har de inte sagt, och kommunikationen är så sjukligt långsam att jag tänkte att det kan vara värt att höra sig för om alternativ så länge.

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag har använt CDPrintMasta ett par gånger och det har funkat bra. Snabba, billiga och trycket blir bra. Tycker jag. https://www.cdprintmasta.com/

    De gör även CD-R med tryck på skivan. De brukar köra en riktigt billig deal för 100st i digipack.
    Senast redigerat av Katzenjammer den 2024-02-26 klockan 23:09. Anledning: Litet tillägg

  3. #3
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Fan, strålande, tack!

  4. #4
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan, strålande, tack!
    Just nu ligger alla mina CD nerpackade. Annars hade jag kunnat visat ett ex. Ser dock att de höjt priserna en del. Iofs inte så lustigt i dessa tider. Men dra dem ett mail och kolla vad de tar för bara digipack. De brukar vara snabba på att svara. Sist tog det fyra dagar från att jag beställde tills att jag hade skivorna i hand.

  5. #5
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    De har fortfarande kvar erbjudandet med 100 cdr i digipak för 150 euro. Kanske lika gärna kan köra med det då. Vet du om deras cdr funkar bra?

    Gud va peppad jag blev iaf. Riktigt överkomligt.

  6. #6
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Har inte hört något som klagat på de som sålts i alla fall. Men hur de håller i längden är svårt att avgöra.

    Tänk bara på att priset kan vara ex moms. Kollade min senaste beställning. Den landade på 140 euro inkl frakt ex moms. Då var erbjudandet 125 euro ex moms för digipack+cdr-paketet. Så det har gått upp en del. Men oavsett så är det inte direkt dyrt.

  7. #7
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Vi är momsregistrerade båda två, så det blir inte dyrare än så iaf.

Liknande ämnen

  1. iPad, nanoKontrol 1/2 eller alternativ
    Av bing i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-03-07, 15:03
  2. Digipak?
    Av pledge i forum Allmänt om musik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-05, 07:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •