Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Waldorf Q sequencer

  1. #1
    Nisse
    Nisse är uppkopplad nu
    Nisses avatar
    Senior

    Waldorf Q sequencer

    Hej! Hat aldrin pillar med Qi’s sequencer förut men fickblite idéer på patchar med sequencern. Till min stora besvikelse verkar det dock vara så att sequencern är låst till att skicka notenumber (eller vad man säger) och Velocity på varje steg, dvs man kan inte använda den till att bara tex stega mellan wavetables när man trycker ner en tangent utan att man triggar en ny not för varje steg? Eller är det jag som är dum?

  2. #2
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Vet det finns lite diskussioner - inte säkert det påverkar det du just efterfrågar - men att nergradera en version av OS fixar en del buggar som kom med i sista versionen. Bl.a har jag märkt arp inte sänder midi note på senaste OS versionen men ska funka på näst senaste.

    Kan vara värt kika upp

  3. #3
    analogholic
    analogholic är inte uppkopplad
    analogholics avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet det finns lite diskussioner - inte säkert det påverkar det du just efterfrågar - men att nergradera en version av OS fixar en del buggar som kom med i sista versionen. Bl.a har jag märkt arp inte sänder midi note på senaste OS versionen men ska funka på näst senaste.

    Kan vara värt kika upp
    Hur är det med att nergradera? Är det risk för att man "brickar" maskinen?...är krafftigt irriterad över att min Q rack inte sänder ARP med senaste OS som är i burken.

  4. #4
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Det var på Waldorfs egna supportweb jag läste för några år sedan så ska ju vara safe. Men jag har inte testat själv! Var även där de olika os versionerna fysiskt fanns uppladdade och det var utvecklare själva som påpekade faktum. Om jag minns rätt var sista versionen verkligen forcerad ut så fanns massa buggar i det.

    Men Waldorf är ju Waldorf så ingen aning om forumet finns kvar än idag...

  5. #5
    Nisse
    Nisse är uppkopplad nu
    Nisses avatar
    Senior
    Tack för tipset! Vilken röra det var med alla mer eller mindre buggiga os. Ska gräva lite mer i den möjligheten!

  6. #6
    analogholic
    analogholic är inte uppkopplad
    analogholics avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    FB har en Q grupp, där finns olika OS

    https://www.facebook.com/groups/23771497289

  7. #7
    Nisse
    Nisse är uppkopplad nu
    Nisses avatar
    Senior
    Oh, där ska jag gå med. Bra förslag!

Liknande ämnen

  1. TSX Sequencer / TB303 lik sequencer
    Av DariBer i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-03-10, 13:02
  2. MIDI clock startar sequencer på Waldorf Q?
    Av imported_Thomas Kahn i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-20, 18:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •