Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Warm Audio klonar Moogerfooger

  1. #1
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran

    Warm Audio klonar Moogerfooger

    Detta känns klart intressantare än snarlika apparater från Deutsch-Chinesische Freundschaft aka Behringer:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	WarmAudio_Ringerbringer_01.jpeg 
Visningar:	85 
Storlek:	30,4 KB 
Id:	116911

    WARM AUDIO RINGERBRINGER

    Warm Audio's Ringerbringer ring modulation pedal faithfully recreates the frequency-fiddling fun of the legendary Moogerfooger MF-102. Craft experimental tones with this all-analog blast from the past, or dial in subtle harmonic overtones to shape any instrument or line level signal to your liking. Featuring LFO, MOD, Frequency, and Rate controls and CV inputs, the Ringerbringer provides all the flexibility and connectivity of the original MF-102. Far beyond a mere emulation, Warm Audio has built the Ringerbringer with high-quality, all-analog, original components for a true-to-original sound with no compromises on quality. Perfect for guitar, bass, synths, or wherever experimental tones are called for, don't hesitate to bring the ring with Warm Audio's Ringerbringer.

    RINGERBRINGER FEATURES

    Ring-modulation effect pedal
    Faithful recreation of the Moogerfooger MF-102 Ring Mod
    LFO, MOD, FREQ, and RATE controls
    RATE, MOD AMOUNT, MIX, and FREQ CV inputs
    Drive control


    https://www.perfectcircuit.com/warm-...erbringer.html

  2. #2
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Ouch, skapligt namn RingerBringer. Inte för att man tänker på ett annat företag doh...
    Är det första april, ja snart.

  3. #3
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    De klonar behringer

  4. #4
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De klonar behringer
    Japp, formfaktorn är Behringers och inte Moogs...jösses...how low can we go
    MoogerFoogers är egentligen en cool produktrange men man har ju anpassat signalnivån för gitarrer. De är i princip nästan oanvändbara för synthar med stark utsignal.
    Warm Audio är ett märkligt företag. De passerar liksom under radarna för att slippa hat. Men i begynnelsen höll deras produkter riktigt låg/usel kvalitet och jag ser inte varför Warm Audio skulle vara bättre än Behringer på något sätt? De gör kopior i ett mellanprissegment. Dyrare än behringer billigare än "boutique-kopiorna".
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2024-02-15 kl. 09.03.30.png 
Visningar:	60 
Storlek:	1,37 MB 
Id:	116924

  5. #5
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De är i princip nästan oanvändbara för synthar med stark utsignal.
    Har kört Clusterflux på massa joxx, inklusive modular. Tycker det blev rätt bra. Måste gjort nått fel.

    Och. Ja. WA:s variant var inte direkt vacker...
    Senast redigerat av rydan den 2024-02-15 klockan 09:14.

  6. #6
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Warm Audio är ett märkligt företag. De passerar liksom under radarna för att slippa hat. Men i begynnelsen höll deras produkter riktigt låg/usel kvalitet och jag ser inte varför Warm Audio skulle vara bättre än Behringer på något sätt? De gör kopior i ett mellanprissegment. Dyrare än behringer billigare än "boutique-kopiorna".
    Första gångerna jag hörde talas om dem så verkade de i en sorts ish-nisch. En billig pre-amp som lät API-ish. En billig mikrofon som lät U87-ish. Inspirerade av, snarare än direkta kloner. Det hotade väl varken originalens copyrights eller försäljning och kändes inte särskilt moraliskt tveksamt IMO. Det här verkar ju vara nåt annat och efter en snabb titt på deras hemsida så verkar de åtminstone hävda att de faktiskt gör kloner numer. Man får väl hoppas att de åtminstone avhåller sig från att ge sig på kritiska youtubare...

  7. #7
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag ser inte varför Warm Audio skulle vara bättre än Behringer på något sätt?
    Just pga att de inte är Behringer, inte trakasserar folk i sociala medier osv. Vad jag vet i alla fall. Sedan tänker jag mig, vilket naturligtvis är viktigare, att de skulle hålla lite bättre kvalitet. Men det kanske inte stämmer?
    Senast redigerat av DanielW den 2024-02-15 klockan 11:27.

  8. #8
    analogholic
    analogholic är inte uppkopplad
    analogholics avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Har de fler fooger-cloner in the pipeline månne?

  9. #9
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just pga att de inte är Behringer, inte trakasserar folk i sociala medier osv. Vad jag vet i alla fall. Sedan tänker jag mig, vilket naturligtvis är viktigare, att de skulle hålla lite bättre kvalitet. Men det kanske inte stämmer?
    Jag har ingen Warm Audio, men som sagt de verkar ha kammat till sig över åren med kvalitetskontrollen.
    Sedan om man bortser från alla andra aspekter angående Behringer och bedömer kvalitén endast så är den varierande.
    Jag köpte 2st av deras vintage phasers. En gick sönder efter en vecka. Köpte två till eftersom jag inte orkar jiddra med returer på en produkt för 295:- som det var då. Båda de nya gick sönder efter några veckor också. En av fyra fungerar således idag.
    Sedan har jag haft deras hörlursförstärkare med 4 kanaler. Powerplay någonting? Har hållit i 20 år typ...

  10. #10
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har ingen Warm Audio, men som sagt de verkar ha kammat till sig över åren med kvalitetskontrollen.
    Sedan om man bortser från alla andra aspekter angående Behringer och bedömer kvalitén endast så är den varierande.
    Jag köpte 2st av deras vintage phasers. En gick sönder efter en vecka. Köpte två till eftersom jag inte orkar jiddra med returer på en produkt för 295:- som det var då. Båda de nya gick sönder efter några veckor också. En av fyra fungerar således idag.
    Sedan har jag haft deras hörlursförstärkare med 4 kanaler. Powerplay någonting? Har hållit i 20 år typ...
    Jag skulle nog inte kalla deras kvalite "varierande" om 3 av 4 går sönder inom några veckor.. Det är väl dirket oförskämt dåligt. Även om den kostar 295:- så ska det ju inte finnas sånt skit på marknaden öht.

  11. #11
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sedan har jag haft deras hörlursförstärkare med 4 kanaler. Powerplay någonting? Har hållit i 20 år typ...
    Inte för att detta ska bli ytterligare en Behringertråd, men det verkar väl som om deras ljudutrustning håller en helt annan kvalitet än syntklonerna?

    Jag har två – en liten Xenyx-mixer och FCB 1010, deras take på Roland FC 300. Och det är verkligen inget fel på någon av dem.

  12. #12
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MoogerFoogers är egentligen en cool produktrange men man har ju anpassat signalnivån för gitarrer. De är i princip nästan oanvändbara för synthar med stark utsignal.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2024-02-15 kl. 09.03.30.png 
Visningar:	60 
Storlek:	1,37 MB 
Id:	116924
    Jag har ett helt lass foogers och de har varit väldigt användbara med mina synthar i många, många år. Men jag är dock sällan på jakt efter hifi, om man säger. Speciellt choruset är ju magiskt, och alla har drive som låter sviiiiiinbra i mina öron. Hur menar du nästan oanvändbara? Har mina grejer för klen signal ?

  13. #13

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle nog inte kalla deras kvalite "varierande" om 3 av 4 går sönder inom några veckor.. Det är väl dirket oförskämt dåligt. Även om den kostar 295:- så ska det ju inte finnas sånt skit på marknaden öht.
    Ur ett perspektiv så är det väl jämn kvalitet om nästan alla går sönder nästan lika fort?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •