Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Eventide: Har eventide helt eller nästan lagt ner produktion av hårdvara?

  1. #1
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran

    Eventide: Har eventide helt eller nästan lagt ner produktion av hårdvara?

    får intrycket att det nästan uteslutande numera är mjuksvara som gäller hos Eventide. har deras nyhetsbrev och i nästan vartenda av det handlar det just bara om mjukvara.

    Får väl säga i denna editerade version att mitt fokus gällande hårdvara ligger på rack-enheter. vet att pedaler tex är ganska poppis nu men inget som intresserar mig. så gällande rack-enheter och hårdvara så verkar det väldigt magert. men det är väl det generellt nu också. trist!!

    såg på hemsidan nu att de hade några få stackars hårdvaru-enheter kvar som de säljer men det var ett magert utbud (rack-enheter nu alltså!!)

    så frågan är väl om jag har missuppfattat det här eller har Eventide mer eller mindre dött hårdvarudöden beträffande iaf rack-enheter eller är det mest pedaler som gäller?? trist isf för jag gillar deras burkar. flaggskeppet av rack-enheterna såg jag den verkar vara kvar och 2 till....

    all utveckling är inte av godo
    Senast redigerat av cyberpunx den 2024-02-08 klockan 21:53.

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Så magert är det väl ändå inte? De har väl i alla fall 10 olika pedaler och både eurorackmodul och rackenheter i övre prisklassen. Är väl inte så längesen Riptide släpptes? Eller Mischa för den delen.

    H9 Max finns kvar. De skalade bara bort de nerbantade versionerna. H90 släpptes ju 2022. Så inte så längesen det heller.

  3. #3
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    h90 kom väl förra året typ? Så har de också gjort massa enklare pedaler och h9000 relativt nyligen. Tempot är väl typ som det alltid varit.

  4. #4
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    ok glömde en vital del sorry. jag skulle formulerat det som att det verkar vara magert beträffar enheter i rack-format!!

    inte intresserad av pedaler eller modulär-moduler. och då blir det skillnad så sorry för den tankevurpan.

    men ser man till deras nyhetsbrev som jag skrev så kan man ändå få det intrycket för det verrkar ändå satsas mest krut på just mjukvara. det är en väldig liten mängd i dessa nyhetsbrev som handlar om hårdvara kontra just mjukvara. omdet nu är någon indikation att gå efter?

    men som sagt var: fokus rack-enheter.

  5. #5
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    men som sagt var: fokus rack-enheter.
    De har ju traditionellt haft få men tunga releaser i rack. Enda "Snikmodellen" i rack sedan 90-talet är ju Eclipse. Men förutom Klassisk-digitala H3000 är ju även DSP4000, Orville, DSP7(5)00, H7600, H8000 och H9000 (senaste 2017) samtliga med högt andrahandsvärde!

  6. #6
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De har ju traditionellt haft få men tunga releaser i rack. Enda "Snikmodellen" i rack sedan 90-talet är ju Eclipse. Men förutom Klassisk-digitala H3000 är ju även DSP4000, Orville, DSP7(5)00, H7600, H8000 och H9000 (senaste 2017) samtliga med högt andrahandsvärde!
    väldigt fin snikmodell den där, har en själv, och nog enda eventide jag någonsin kommer ha råd med och knappt det

    men av de uppräknade gällande rack kunde jag bara finna nu på deras hemsida bara 9000 under just kategorin "rack mount". om de tillverkar fler just nu borde de väl finnas där då? konstig marknadsföring annars? att andra finns som begagnade och kostar ändå skjortan är jag dock smärtsamt medveten om. men här gällde då vad som är i produktion just nu gällande rack och än mer företagets dominerande inriktning allt mer på mjukvara istället för hårdvara som jag verkligen har fått en känsla av, rätt eller fel.

    men klart om man med hårdvara numera främst menar pedaler och modular-pryttlar odyl så blir det ju snedvriden uppfattning för mig.

  7. #7
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...bara 9000
    "Bara"

  8. #8
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Bara"
    ja förr hade de ju fler, hasse ovan räkna ju upp en hög av dem. sedan är den ju ett monster utan dess like så därmed inte så "bara". för mig och i ärlighetens namn nog fler än som vill erkännas här på 99:an så är den nog för mycket. jag behöver då inte mer för de tjag gör än vad som ryms i min eclipse. och det är t.o.m MER än vad jag behöver.

    och det hade varit jädra najs om eventide kunde haft mer val och utbud av sina rack-fx än bara detta monster. dess möjligheter för att inte tala om prislapp är ju inte för alla. jag kan ju iaf erkänna att den är för mkt för mig.

  9. #9
    analogholic
    analogholic är inte uppkopplad
    analogholics avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ja förr hade de ju fler, hasse ovan räkna ju upp en hög av dem. sedan är den ju ett monster utan dess like så därmed inte så "bara". för mig och i ärlighetens namn nog fler än som vill erkännas här på 99:an så är den nog för mycket. jag behöver då inte mer för de tjag gör än vad som ryms i min eclipse. och det är t.o.m MER än vad jag behöver.

    och det hade varit jädra najs om eventide kunde haft mer val och utbud av sina rack-fx än bara detta monster. dess möjligheter för att inte tala om prislapp är ju inte för alla. jag kan ju iaf erkänna att den är för mkt för mig.
    De hade väl fler "över tid" men inte samtidigt zå vitt jag vet med undantag av Eclipse som väl var samtida med H8000

Liknande ämnen

  1. Har MacBeth lagt ner?
    Av Amonhoteph i forum Allmänt om musik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2019-07-17, 11:44
  2. Eventide eller Wacom. Beslutsångerst.
    Av Ashaz i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2019-06-05, 08:37
  3. Vintage planet har lagt ner :-(
    Av jocks1 i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-01-16, 12:35
  4. OB-Xa knapp har lagt ner - FIXAD
    Av Firechild i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-10-18, 12:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •