Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Äldre Ipad för musiker

  1. #1
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran

    Äldre Ipad för musiker

    Hej. Jag funderar på hur pass gamla ipads som fortfarande är relevanta för musikproduktion och att jamma med?

    Inte minst Koala gör mig lite pepp på någon prisvärd Ipad.

    Det som känns relevant för mig är att man inte behöva gissa på om den klarar att köra musikappar när man laddar ner dom(och att det fortätter vara så iaf ett tag till) samt att det är låg latens när man rör vid skärmen.

    Undrar också vad typ det mest krävande man kan köra som musiker i Ios är?

  2. #2
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Jag kör musikappar på en Gen 2 iPad Pro 12.9" utan några som helst problem, och den är ju inte purfärsk direkt. Storleken är en absolut fördel dessutom.

  3. #3
    bing
    bing är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag kör iPad Air 2. Den funkar utmärkt för mina ändamål vanligtvis, men den klarar INTE de senaste apparna. Men jag saknar bara en eller två , och kan inte motivera en ny padda bara för det.

  4. #4
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Det låter ju fantastiskt.

  5. #5
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör iPad Air 2. Den funkar utmärkt för mina ändamål vanligtvis, men den klarar INTE de senaste apparna. Men jag saknar bara en eller två , och kan inte motivera en ny padda bara för det.
    Det var intressant, då borde de ju inte fungera på min heller. Har du något exempel?

  6. #6
    bing
    bing är uppkopplad nu

    Veteran
    Audulus 4. :-(

  7. #7

    Veteran
    Jag kör på iPad Air 2 och iPad nionde gen.
    Inga problem att köra en app i iPad Air 2 men när man skall switcha mellan musikappar så tar åldern ut sin rätt.
    De flesta appar funkar i iPad Air 2, det är bara två år sedan den inte längre fick nya os. Man får fortfarande säkerhetsuppdateringar.
    Om jag skulle behöva köpa en begagnad iPad skulle jag kolla på någon som får nya os.
    https://support.apple.com/sv-se/guid...13a25b2/ipados

  8. #8

    Redaktör
    Jag använde en iPad Mini 2 (motsvarar tydligen första iPad Air) för musik fram tills för något år sedan. Det funkade bra med äldre appar och en åt gången – vissa funkade som plugins i AUM, men så snart man började använda mer effekter och flera pluggar parallellt började det knastra.

    Så Koala kan eventuellt fungera på en äldre iPad – just sampling brukar ju inte vara så krävande.

Liknande ämnen

  1. Octave – musikhosting för musiker
    Av false messiah i forum Utgivning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2017-07-18, 16:24
  2. Skype för musiker
    Av Calle Henriksson i forum Allmänt om musik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-10, 14:58
  3. Program för musiker?
    Av paperscratcher i forum Övrig mjukvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 22:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •