Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Nektar CS12 Logic Controller, mer på G

  1. #1
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran

    Nektar CS12 Logic Controller, mer på G


    https://youtu.be/RRv5EFeYxFA

    Trevligt med kontrollytor som har gott om rejäla rattar som sitter på rätt plats. Verkar vara smart upplägg med färgkodning och lätt åtkomst till auxar m.m.

    Än så länge enbart för Logic men han nämner att det kommer för Steinberg med flera snart.
    Nektar gör bra grejer tycker jag.
    Senast redigerat av Hjorten den 2024-02-06 klockan 17:35. Anledning: Inbäddning fixad /admod

  2. #2
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    hoppas den kommer till reason, men jag har provat olika varianter o aldrig hittat hem.

  3. #3
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hoppas den kommer till reason, men jag har provat olika varianter o aldrig hittat hem.
    Jag har en kompis som är helt såld på gamla Evolution UC33 till Reason, det har han nog kört i minst tio år.
    Själv försökte jag få den att funka med Logic men näh...

    Det som framförallt skiljer denna mot de flesta andra är att de inte glömt att ta med rejält med rattar för generell parametertweak och inte placerat dem på fel ställe (som Avid t.ex.). Mycket intresserad av denna faktiskt. Kan bli min Console 1 -killer. Gillar Console 1 men tycker det är tråkigt att det bara funkar med en tillverkares plugins, även om de är bra.

  4. #4
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en kompis som är helt såld på gamla Evolution UC33 till Reason, det har han nog kört i minst tio år.
    Själv försökte jag få den att funka med Logic men näh...

    Det som framförallt skiljer denna mot de flesta andra är att de inte glömt att ta med rejält med rattar för generell parametertweak och inte placerat dem på fel ställe (som Avid t.ex.). Mycket intresserad av denna faktiskt. Kan bli min Console 1 -killer. Gillar Console 1 men tycker det är tråkigt att det bara funkar med en tillverkares plugins, även om de är bra.
    har provat behringers o presonus "onefader" men inte fått det funka för mig med reason. Icon P1-Nano ser ju bra ut, men skulle vilja testa ... kanske är en önskedröm.

  5. #5
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hoppas den kommer till reason, men jag har provat olika varianter o aldrig hittat hem.
    Ja det hoppas jag med, och helst som keyboard version, hade själv en panorama p4 förut och den funkade ju hyfsat tills de slutade att göra uppdateringar på mappningarna för alla RE’s, sålde den för att jag inte gillade det klonkiga keyboardet.
    En ny modern panorama med bättre keybed och mer integrerad med reason vill jag ha, nu verkar de ju tydligen prioritera andra daw’ar först

  6. #6
    _Peter_
    _Peter_ är uppkopplad nu
    _Peter_s avatar
    Senior
    Någon som har testat?

  7. #7
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Satt med fingret på köpknappen när den släpptes… men övertalade mig själv att det var tillfällig GAS. Men den verkar jkligt fin

  8. #8
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Kommer helt säkert köpa, men just nu är det lite overflow på grejer och inget som skall mixas heller. Kanske väntar till i höst.

Liknande ämnen

  1. Nektar Aura/Aruba Sequencer Controller
    Av NON i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2023-08-02, 09:40
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2020-03-19, 18:29
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-02-16, 18:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •