Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Nyaste CDJ som spelar CD-skivor

  1. #1
    maroon2k
    maroon2k är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Nyaste CDJ som spelar CD-skivor

    Vilka är de nyaste/bästa/mest moderna spelare som spelar cd-skivor?

  2. #2
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av maroon2k Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka är de nyaste/bästa/mest moderna spelare som spelar cd-skivor?
    Är det inte CDJ 2000NXS2 som var den sista med cd-drev? (Men den görs inte mer)
    Skaffa ett riktigt bra usb-cd-drev och rippa dina skivor till lossless med EAC & Flac istället. sen finns det bra billiga tjänster som kan lägga in grafik automatiskt. Glöm inte ta multipla backups (HDD/moln) på dina filer.
    Senast redigerat av charliecrash den 2024-02-04 klockan 21:48.

  3. #3
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det inte CDJ 2000NXS2 som var den sista med cd-drev? (Men den görs inte mer)
    Skaffa ett riktigt bra usb-cd-drev och rippa dina skivor till lossless med EAC & Flac istället. sen finns det bra billiga tjänster som kan lägga in grafik automatiskt. Glöm inte ta multipla backups (HDD/moln) på dina filer.
    Stämmer

  4. #4
    Thecrates
    Thecrates är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tråkigt att CD-skivor inte längre får vara med. Själv tycker jag att det är super smidigt när man spelar ihop med flera personer och alla inte använder sig utav utav USB portarna. Någon kanske kör cd skivor, dator eller kontroller. Låter inte CD bättre än vissa mp3-or?

  5. #5
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Thecrates Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tråkigt att CD-skivor inte längre får vara med. Själv tycker jag att det är super smidigt när man spelar ihop med flera personer och alla inte använder sig utav utav USB portarna. Någon kanske kör cd skivor, dator eller kontroller. Låter inte CD bättre än vissa mp3-or?
    Generellt låter CD bättre än alla mp3. Det är bara lossless digitalfiler som låter lika bra eller bättre.
    Finns ju idag smidiga digitalformat som har en hel del mer information än vad en CD har.

  6. #6
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Men är det bara kodat med rätt codec och endast en gång är det väldigt få som hör skillnad på CD/mp3.
    Här är ett litet blindtest jag gjort
    https://drive.google.com/folderview?...C-E99AetdTwC7R

  7. #7
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    jag lirar enbart CD 328kbps CBR. Tycker det låter toppenbra! Och som nån sa, det är nice att bränna ut ett gäng CD och ha ett sett förberett för evigt. USB-minnen försvinner och återanvänds. Jag kan hämta ett set från nåt år sen och ta fram igen. Topp!

  8. #8
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag lirar enbart CD 328kbps CBR. Tycker det låter toppenbra! Och som nån sa, det är nice att bränna ut ett gäng CD och ha ett sett förberett för evigt. USB-minnen försvinner och återanvänds. Jag kan hämta ett set från nåt år sen och ta fram igen. Topp!
    Skydda dina CD för UV-ljus och repor.
    Har många CD som jag bränt som inte går och läsa längre pga UV och repor : /

  9. #9
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    En krog lånade ut två CDJ1000 till mig iom att ingen vill spela på dom längre. Känns rätt så surealistiskt från att vara prylar som jag fick lära mig att spela på när jag var ute och spelade tidigare för att det inte var något man hade råd att ha hemma.

    Funderar faktiskt på att använda dom hemma nu ihop med två XDJ100 för att kunna köra fyra decks.

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2024-01-06, 19:53
  2. Massa folk som spelar skivor på Strand ikväll
    Av outshape i forum Evenemang
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 12:27
  3. Sub7.se - bevlar spelar skivor igen!
    Av Lindeberg i forum Skivor & artister
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 15:12
  4. bauri spelar skivor i veckan
    Av bauri i forum Evenemang
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-06, 19:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •