Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: DDMF Metaplugin

  1. #1
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare

    DDMF Metaplugin

    https://ddmf.eu/metaplugin-chainer-v...oke%3Acomplete

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DDMF-Metaplugin-Cover-Image.png 
Visningar:	22 
Storlek:	124,2 KB 
Id:	116703

    Efter översamplingsdiskussionen i en annan tråd tycker jag att denna plug förtjänar en egen tråd. Köpte den nyss, läser manualen (jepp, jag är sån) & scannar datorn (Mac) efter pluggar (tar en jkla tid).


    Läste precis att den även funkar som brygga för gamla (normalt sett ickesupporterade 32bitarspluggar).

  2. #2
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Jag har löst problemet på ett annat sätt. Alla pluggar som inte låter bra utan en massa krångel, åker ut.

  3. #3
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har löst problemet på ett annat sätt. Alla pluggar som inte låter bra utan en massa krångel, åker ut.
    lol

  4. #4
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    uppdatering: Tar en JÄKLA tid (+1 timme och ej klar än) att scanna alla pluggarna. Jag har också fått starta om ett par ggr.

  5. #5
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    uppdatering: Tar en JÄKLA tid (+1 timme och ej klar än) att scanna alla pluggarna. Jag har också fått starta om ett par ggr.
    Jag drog dem manuellt. Kände direkt…nej har för många pluggar som skall skannas automatiskt! Det blir ju förmodligen dubbletter också AU+VST om den får leka själv…
    Tror det var drag and drop typ.

  6. #6
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag drog dem manuellt. Kände direkt…nej har för många pluggar som skall skannas automatiskt! Det blir ju förmodligen dubbletter också AU+VST om den får leka själv…
    Tror det var drag and drop typ.
    Tack!
    Fick leta upp alla .component filerna o dra in några åt gången. Samt INTE dra in sådana som jag vet "startar demo licens" eller är struliga. Alla nu instoppade. Nu ska jag skapa lite "user presets"

  7. #7
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    En annan lite jobbig grej med presets...är i allafall på min dator...att Metaplugin-presets jag gjort med min DAW på44.1 inte lirar bra på DAW projekt på 48kHz! Crashar rejält eller laddar inte upp...!
    Testa lite själv innan du börjar mata egna presets. Om det är som jag säger, gör två preset mappar som heter DAW 44.1 och DAW 48.
    Antagligen kommer man runt problemet att man först gör några presets utan oversampling och sedan sparar om dem i 44.1 resp 48 med oversampling aktiverat. Vet ej om det är en workaround men det känns som om preset med oversampling vill ha samma DAW sample rate den är sparad i.

  8. #8
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Funkar fint att spara en preset I 48khz. Starta nytt Logic projekt i 44 o öppna upp "48khz presenten"

  9. #9
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funkar fint att spara en preset I 48khz. Starta nytt Logic projekt i 44 o öppna upp "48khz presenten"
    Ok, kan vara Pro-Tools relaterat då möjligen. Men bra

  10. #10
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Dagens upptäckt...
    Sitter och mastrar med Softube Weiss MM-1 Maximizer...testar Metaplugin på x16 oversampling...
    Jösses nu låter det lika öppet som min LAAL 100k analogburk...
    Innan på 44.1 lät MM-1 som om man hade öronproppar i jämförelse. Inte kul att inse att man suttit i flera år och gjort ljudet sämre än vad som kunnat ha gjorts...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •