Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Zoom Essential H1, H4, H6 32-bit inspelare

  1. #1
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator

    Zoom Essential H1, H4, H6 32-bit inspelare

    Äntligen en rejäl uppdatering!

    Zoom Essential Series. The three models H1essential, H4essential, and H6essential all come with 32-bit float, a color display, a host of accessibility features, and much more.

    Zoom Essential Series: H6essential with 32-bit float, optional Timecode and a new capsule system

    Zoom’s flagship field recorder in the H-series has been significantly updated. Internally, it’s now able to record up to six tracks at a time with 32-bit float bit rate and 96 kHz sample rate, thus practically eliminating the danger of digitally clipped recording. In addition, H6essential has a dual AD converter, and it comes with a next-generation 3.0 capsule system – in this case, a X/Y mic capsule that captures sound up to 135 dB SPL.

    Furthermore, you can now sync the field recorder through an optional Bluetooth dongle and have it create Time code. This way, it is much easier to sync recordings on the flagship of the Zoom Essential Series to video. Like the other two new devices, the H6essential also comes with a host of accessibility features.

    Now, you can navigate its menus with audible descriptions, which makes it more accessible for the visually impaired. The H6essential can also act as an audio interface while connected to a PC, Mac, iOS, or Android device and simultaneously record onto its SD card (up to 1 TB). Zoom lists the field recorder’s RRP at 391.51 Euros or 342 GBP (both including VAT), and it’s slated to be released in Q2 2024.

    H4essential and H1essential: 32-bit float, Color LCD, Accessiblity

    The two other field recorders in the new Zoom Essential Series, the H4essential and the H1essential, are both.. ahem.. essentially dialed down versions of the new H6essential. Just like the big guy, they offer 96khz/32-bit float recording and the aforementioned accessibility features.

    The H1essential has an upgraded OLED display, which is still monochrome. It can record up to two tracks at a time, one with its built-in X/Y-mic array that can handle up to 120 dB SPL. The compact field recorder also comes with new features for overdubbing, pre-recording, and a new mono mode for interviews. It’s also slated to come out in Q2 with an RRP of 129.71 Euros or 114 GBP.

    129-391 EUR

    H4 Essential 2611 SEK https://www.gear4music.com/Recording...-Recorder/67KR


    https://youtu.be/8TcxgMlaTbc


    https://youtu.be/5ZZPcV9Y6ig


    https://youtu.be/VaPgvXRD1-Y
    Senast redigerat av tonefloat den 2024-01-25 klockan 21:23.

  2. #2
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator

  3. #3
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Perfekt tajming, skulle precis inhandla en inspelare!
    Nu hoppas jag lite smått att de uppdaterar MS-70CDR också

  4. #4
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu hoppas jag lite smått att de uppdaterar MS-70CDR också
    +1, jag väntar också!

  5. #5
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Precis vad jag behövde se och höra! Är på mobilen, nya H1an har väl stativgänga?

  6. #6
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Grym slagverkare i H4-videon!

  7. #7
    JFM
    JFM är inte uppkopplad
    JFMs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av MrLonghair Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis vad jag behövde se och höra! Är på mobilen, nya H1an har väl stativgänga?
    Jajamen!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1706172411_IMG_2171835.jpg 
Visningar:	7 
Storlek:	23,0 KB 
Id:	116632

  8. #8
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av JFM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jajamen!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1706172411_IMG_2171835.jpg 
Visningar:	7 
Storlek:	23,0 KB 
Id:	116632
    På köpas-listan med den, danke.

  9. #9
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Undrar om plastskalet är lika känsligt som op föregångarna. På H1 plockar mikrofonerna upp väldigt mycket av ljud från skalet. Så kan hoppas att de byggt upp en bättre isolering mellan mikrofonerna och skalet.

  10. #10
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar om plastskalet är lika känsligt som op föregångarna. På H1 plockar mikrofonerna upp väldigt mycket av ljud från skalet. Så kan hoppas att de byggt upp en bättre isolering mellan mikrofonerna och skalet.
    Om vi talar ren handling-noise, Jag hade tur med min H1 orginal på den fronten men den kändes nästan obehagligt plastig. Vindkänsligheten var där jag reagerade och dom har rätt typ på den i PR bilderna, utan en god hårboll på gick det inte ens att gå en lugn promenad i en källargång för att sampla fotsteg.

  11. #11
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ja, precis. H1an, den tidigare, har jag också men upplever den svår att hantera pga att den plockar upp ljud från skalet så lätt när man håller i den. Går iofs sätta på ett handtag. Men känns lite löjligt att behöva sätta på ett handtag på en bärbar pryl för att den ska bli användbar. Vindskydd har jag också upplevt att det oftast behövs.

Liknande ämnen

  1. Bärbara inspelare? Zoom?
    Av Rotwang i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 23:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •