Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Hur man (tydligen) gör sig extremt impopulär på FB

  1. #1
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

    Hur man (tydligen) gör sig extremt impopulär på FB



    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	VintageSynthezisersAndEffects.png 
Visningar:	383 
Storlek:	1,32 MB 
Id:	116600

  2. #2
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Låt Volk hålla på.
    Låt dem köpa B-produkter om de vill.

    ...men det är lite trist, håller med.

  3. #3
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Vilken grupp?

  4. #4
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Var köper man den Moogen?

  5. #5
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var köper man den Moogen?
    Den va?

    https://www.facebook.com/profile.php?id=100068855625597

  6. #6
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Hehe, jag kände faktiskt mig tvungen att kommentera i en FB grupp häromdagen att en Poly D INTE är "den moderna minimoogen"

    Den där minimoogklonen/vidareutvecklingen verkar dock väldigt intressant faktiskt.
    Är det en ukrainare som gör den, då ä det ju en bra sak i sig att stödja honom av den anledningen också.

  7. #7
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe, jag kände faktiskt mig tvungen att kommentera i en FB grupp häromdagen att en Poly D INTE är "den moderna minimoogen"

    Den där minimoogklonen/vidareutvecklingen verkar dock väldigt intressant faktiskt.
    Är det en ukrainare som gör den, då ä det ju en bra sak i sig att stödja honom av den anledningen också.
    Jepp, chattade med honom innan idag. Det kostar 2000euro, varav 1000 i handpenning. Plus frakt. Han tulldeklarerar lågt värde på produkten 500dollar, så att man inte blir brandskattad av Skatteverket o tullen. Dessutom får man önska fritt vad gäller färgval etc.

  8. #8
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Vill man ha den diksussionen, varför stannar man vid Behringer istället för att fortsätta hela vägen till mjukvaruemuleringar med midikeyboard?

    Känns som att de missar en stor del av poängen med bra insturment - man ska bli glad och känna sig inspirerad av att använda dem! Jag har aldrig lirat en Squire, Ibanez, Warwick Rockbass osv som varit i närheten av Ken Smith-, Fodera- eller Sadowsky-basarna jag ägt eller FBass:en jag har som huvudinstrument nu med avseende på spelglädje, bekvämlighet/ergonomi, kreativitet, snyggma osv.

    Gitarrer däremot märker jag knappt nån skillnad mellan en dyr eller billig eftersom jag inte spelat i närheten lika mycket och därför inte har samma koll - vilket också är anledningen till att jag inte kritiserar folk som vill köpa fina gitarrer.

  9. #9
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Sådär 90% handlar om kunskap och erfarenhet att använda instrumenten... Nöjer man sig inte med 90% utan vill nå hela vägen så stiger kostnaderna också exponentiellt ju närmare 100% man vill komma. Sedan kan man börja i den änden - att införskaffa något fint/legendariskt och bygga de andra 90% därifrån! Blir säkert roligare och mer inspirerande, men jobbet måste ändå göras!

  10. #10
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Och samtidigt är det närapå 50/50 om vilken gitarr/bas som helst är otrolig eller inte. Så man får väl göra en matematisk uppställning på alla dessa siffror och agera därefter

    Eller testa och känna själv... För en del är ett högt pris en garant för kvalitetkänsla-bias, och för en del är ett lågt pris en garant för kvalitetkänsla-bias.

  11. #11
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Sen finns det ju en maskin som helt enkelt låter lika bra som de absolut bästa vintagesynthar jag testat, men kostar runt 2000:-
    Behringer Kobol, sanslöst...

  12. #12
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sonicaddiction Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill man ha den diksussionen, varför stannar man vid Behringer istället för att fortsätta hela vägen till mjukvaruemuleringar med midikeyboard?

    Känns som att de missar en stor del av poängen med bra insturment - man ska bli glad och känna sig inspirerad av att använda dem! Jag har aldrig lirat en Squire, Ibanez, Warwick Rockbass osv som varit i närheten av Ken Smith-, Fodera- eller Sadowsky-basarna jag ägt eller FBass:en jag har som huvudinstrument nu med avseende på spelglädje, bekvämlighet/ergonomi, kreativitet, snyggma osv.

    Gitarrer däremot märker jag knappt nån skillnad mellan en dyr eller billig eftersom jag inte spelat i närheten lika mycket och därför inte har samma koll - vilket också är anledningen till att jag inte kritiserar folk som vill köpa fina gitarrer.
    Det är väl den sviniga stilen folk klagar på? Stämningar, hån och sånt. Eller tänker du på någon särskild mjukvarutillverkare?

  13. #13
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl den sviniga stilen folk klagar på? Stämningar, hån och sånt. Eller tänker du på någon särskild mjukvarutillverkare?
    Näe, jag tänkte att diskussionen handlar om kommentarer av typen "Varför lägga 3000 euro på en synth när du kan få en annan synth för en bråkdel av priset." Extrapolerade lite som retoriskt grepp att de som klagar på att det finns dyra instrument även borde opponera sig mot hårdvara över huvud taget.

  14. #14
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sådär 90% handlar om kunskap och erfarenhet att använda instrumenten... Nöjer man sig inte med 90% utan vill nå hela vägen så stiger kostnaderna också exponentiellt ju närmare 100% man vill komma. Sedan kan man börja i den änden - att införskaffa något fint/legendariskt och bygga de andra 90% därifrån! Blir säkert roligare och mer inspirerande, men jobbet måste ändå göras!
    Sen kanske vissa instrument inte gör sig alls i lägre prisklasser. Har svårt att tro att man kan komma undan med att bygga en hygglig flygel för Squire-priser.

  15. #15
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sådär 90% handlar om kunskap och erfarenhet att använda instrumenten... Nöjer man sig inte med 90% utan vill nå hela vägen så stiger kostnaderna också exponentiellt ju närmare 100% man vill komma. Sedan kan man börja i den änden - att införskaffa något fint/legendariskt och bygga de andra 90% därifrån! Blir säkert roligare och mer inspirerande, men jobbet måste ändå göras!
    Precis. Jag nöjer mig med 90% (ljudmässigt). De övriga 10% har jag varken PA, skicklighet eller en ekonomi till

Liknande ämnen

  1. Svar: 45
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 17:23
  2. Hur tar man sig in på scenen?
    Av Daionsavage i forum Utgivning
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2019-02-17, 13:52
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 09:45
  4. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-08-23, 01:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •