Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kloon - MY INNER BRO BOB [Digital]

  1. #1
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran

    Kloon - MY INNER BRO BOB [Digital]



    Släppte denna som en bagatell i April 2023, men i mina öron är detta ett riktigt bra och intressant elektroniskt instrumentalt album. Bättre än vad jag själva initialt trodde. Helt subjektivt förstås. Hursomhelst så tycker jag att detta album förtjänar att höras mer. Fanns tidigare en länk under "Egen Musik", den har jag nu tagit bort. Albumet finns bara på Bandcamp.

    Senast redigerat av Kloon den 2024-01-13 klockan 08:45.

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Knorpigt knirpigt isbjörnskt på ngt vis. Intressanta studsiga grejer på spår ett. Det känns som att du använder en Korg Radias till allt eller något, det är just den ljudbilden på något vis. Stundtals vibbar av en övergiven rymdstation där batterier läcker syra och skapar ständigt jättefarligt elnät där ljud alstras av mikrofoner och transmikromasonder från 1955 kvalibrerar fram mykoplasmiska sengångar i det audiotoriska interplextrat. Berätta mer än gärna hur du gjort och hur du tänkte.

  3. #3
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Tack PF för lyssning och din fina beskrivningen av ljudbilden. Låtarna gjordes under en femårsperiod mellan 2018-2023 och har ursprungligen inte skapats med ett album i åtanke. Där finns ingen röd tråd eller gemensam nämnare mer än att jag har velat göra något mer kravlöst och experimentellt med tung fokus på elektroniskt som inte låter pop. Lekfullt och kreativt med hopp om att väcka skaparlusten när den som oftast har varit i botten. Vissa har jag bara lagt ner en dag på och andra har tagit betydligt längre tid att slutföra. Vilket gör att en del av dem har en mer opolerad känsla över sig. Allt är gjort in the box. Kanske 70% Omnisphere och resten Zebra och Spire.

  4. #4
    deadbeats avatar
    Veteran
    Det här (du) är dyngbra

  5. #5
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här (du) är dyngbra

  6. #6
    hardpot
    hardpot är inte uppkopplad
    hardpots avatar
    Senior
    URSA III. ...bra skit det. krispigt. riktigt fint.

  7. #7
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hardpot Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    URSA III. ...bra skit det. krispigt. riktigt fint.
    Tack snälla!

Liknande ämnen

  1. Bob Moog finns inte mer. (var: Bob Moog sämre)
    Av lasselu i forum Allmänt om musik
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2022-12-19, 17:44
  2. Svar: 38
    Senaste inlägg: 2016-12-04, 21:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •