Resultat 1 till 23 av 23

Ämne: Bitley - moment [digital]

  1. #1
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Bitley - moment [digital]

    moment

    Här är då lite instrumental och ofta melodisk men ibland lite mer experimentell musik, ett av spåren har till och med sång som jag gjorde genom att sjunga rakt in i micken på en iBook där jag samplade mig själv och sedan speedade upp det hela. Alla låtar är byggda med både samplingar mjukvara och hårdvara. Syntar som använts är t ex Roland D-20, Alpha Juno 2, JD-990, D-50, CZ-5000, Arturia Minibrute, JV-1080. Mjukvaran var Cubase och Reason. Något spår gjorde vi med MPC2000XL styrandes en E-mu E6400.



    Playlist på Youtube;

    https://youtube.com/playlist?list=OL..._umZH2DeUmYuyS

    För den kulturintresserade, leta efter kafkagarden som har gjort animerade youtubefilmer orkestrerade med en kombination av elektronik och stråkkvartetter med mera. Det arbetet var en del av allt Marcus Fjellström gjorde.

    Varken Jens eller Marcus är i livet längre varför den här skivan är enormt betydelsefull som ett tidsdokument inte minst.

    Mycket nöje och stort tack för lyssningar!

    Alternativ direktlänk till Spotify; https://open.spotify.com/album/5Cs9FQAdM6oS8znBUGa6YX och när du hittar skivan på övriga sajter får du gärna posta en länk eller två här.
    Senast redigerat av PF den 2024-01-04 klockan 22:32.

  2. #2
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Gillar bredden, finns en hel del fina grejer här.. ska lyssna lite mer på det här nån kväll senare! Gjorde ni grejer ihop alla tre också eller är det från dina samarbeten med var och en?

  3. #3
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    ❤️ Tack som fan Kotten!

    Det blev aldrig så att vi träffades alla tre så mötet fick bli på den monterade bilden och detta album.

    Trådens rubrik ändrades av admin för övrigt men skulle vara 5 år av samarbeten med Jens Kallback Källbäck och Marcus Fjellström.

  4. #4
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag läste din text PF och tänkte, nä det har kan ni aldrig få ihop. Och mycket riktigt. Snygga delar dock.

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hur menar du? Det är en megarelease dock med typ 6 st CDs om det vore förr i tiden. Tror du nån förstår dig för att du sågar med ett ord?

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag läste din text PF och tänkte, nä det har kan ni aldrig få ihop. Och mycket riktigt. Snygga delar dock.


    Det fick inte vi ihop utan jag, postumt. Är det bättre med individuella releaser? Kanske får remixa. Behöver 10 anställda för att hantera en låtkatalog som vuxit sig allt för stor.

  7. #7
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran
    Jag har lyssnat lite sporadiskt på detta på bussen till och från jobbet.
    Adjektiv jag skulle vilja använda är: finurligt; ödsligt; sprött; vemodigt.
    Favorit hittills är nog den datoriserade berättelsen om Jens : He removed the dots (a story about Jens)
    https://open.spotify.com/track/2Hlwy...STOGBB5MSO_DEA

    Jag inbillar mig att ni har haft mycket kul ihop

  8. #8
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    ❤️ Vad otroligt härligt att läsa, mycket fint skrivet Cberga, stort tack! Du inbillar dig helt rätt. Vi skrattade så vi tjöt ihop ofta. Väldigt mycket samma humor. Egna gester vi körde med mm som gjorde att det var otroligt kul att jobba med tracksen. Det är inga lätta spår du tagit dig an. Just den trodde jag aldrig någon skulle kommentera men så dyker du upp, vilken värme! Tack tack tack. Min största dröm idag är att någonsin hitta en lika tajt dödspolare som fina Jens. Han var sjukt unik. ❤️

  9. #9
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    https://youtu.be/T0rX-Fri_tk

    Tack igen ❤️ Pratade med flickvännen och hon föreslog att jag skulle göra en video.

  10. #10
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    Det här var bra! Lät som det skulle passat i min skivsamling lät andra halvan av 90-talet när jag köpte allt som såg kul ut eller låg på ett bolag jag hade hört var bra.

  11. #11
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Härligt att läsa nordbeck, stort tack! Anspelar ditt nick på Nakna Pistolen? Eller hette hans kollega Nordberg tros! :-) Tack tack tack för lyssning och pepp!

  12. #12
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag sågar inte, bara menar att det är en bit till färdiga låtar. Som jag sa, bra bitar av låtar.

  13. #13
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det är riktigt, det är en jättesamling med inte alltid färdiga prylar. Om man ska vara helt ärlig. Däremot siktar jag på att göra en nyversion av just Jens och mitt EH!-projekt där jag plockar in mer av Jens, mer minimalism, uppdaterad ljudbild, men det är bara på skissplanet.

  14. #14
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Dark Sundays
    Mycket fin

  15. #15
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Hardwareer är ju genialisk!

  16. #16
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Haha! Tack! Hahahaha. Den är superminimal så klart med extremkompressad TX81Z på ultraLatelyBaaaas

  17. #17
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran
    Bump !
    Fin samling det här tycker jag. Loungey - spacey- Housey - Bitley
    En passage i snacklåten om Jens har satt sig extra mycket, det är episoden när han missar färjan hem från Finland i förmån för att gå på ravefest med fem personer han slumpmässigt träffat på gatan. Det här har gjort att jag associerar varje låt med Finlandsfärjan

  18. #18
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Bästa Cberga det är underbart att läsa din återkoppling. Finlandsfärja är en väldigt bra liknelse. Man minns en godvän som en färjas uppsjö av rum med olika etablissemang, ljud dofter och intryck. Jens var en harmonisk vildhjärna, ett empatiskt spektakel, en upplevelse.

  19. #19
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Något att grotta ner sig i, hade missat det här.

  20. #20
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Mycket välkommet, alltid!

  21. #21
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    He removed the dots är en klassiker, fortfarande lika gripande. Lite osäkert om jag har hört de andra förr, de fäster sig inte lika bra. Jag kom en bit genom spellistan igår. Tänkte på de korta snuttarna, de gör sig bra som de är i den kontexten.

  22. #22
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Klassiker haha vad kul att läsa — här går man och känner att ingen har hört den ❤️ Detta gjorde min påsk!

  23. #23
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Come back kallback är fin.
    Körde bil och lyssnade, kändes stämningsfullt.

Liknande ämnen

  1. Marcus Fjellström 1979-2017
    Av PF i forum Skivor & artister
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2021-06-26, 17:19
  2. moment [ kallback fjellström bitley ]
    Av PF i forum Skivor & artister
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2021-06-25, 06:27
  3. Jens "Kallback" Källbäck 1975 - 2017
    Av PF i forum Allmänt om musik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2018-02-11, 10:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •