Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 181

Ämne: AI kan nu göra musik!

  1. #1
    mortality
    mortality är inte uppkopplad
    mortalitys avatar
    Inte så pratsam än

    AI kan nu göra musik!

    https://waveformer.replicate.dev/

    Så vad tror vi om detta? Kommer detta revolutionizera musikindustrin? Några hot-takes?


    Vissa saker den genererar låter ju inte så illa faktiskt tycker jag!

  2. #2
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Visst finns det åtminstone en tråd om detta som man kan slå ihop med?

  3. #3
    mortality
    mortality är inte uppkopplad
    mortalitys avatar
    Inte så pratsam än
    Det verkar vara ett nytt verktyg men det finns säkert många andra liknande trådar, så visst säger det en hel del om den utvecklingen vi nu ser?

  4. #4
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Funnits väääldigt länge, funnits långt innan 2016 fast det var väl då det blev ett litet genombrott kan man säga med SampleRNN.

    Te.x hade vi ju Relentless Doppelganger - grindcore (inkl sång) som var AI genererat, streamades nya låtar 24/7 under några år.

    postade denna (som jag genererat) i en annan tråd

    Neural Scythe - Crawling out of the grave (youtube.com)

    Kolla in: https://app.suno.ai/

    Mkt bättre än MusicGen som du länkar till
    Senast redigerat av vurt den 2023-12-27 klockan 08:48.

  5. #5
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Skönt, snart slipper man göra musik själv. Bara be AI fixa det.

  6. #6
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    AI känns sååå 2023.
    2024 ska musik skapas av människor.

  7. #7
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    AI känns sååå 2023.
    2024 ska musik skapas av människor.
    +100

    Utan människa är det bara ljud

  8. #8
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Nu igen? AI kunde väl göra musik förra gången också, med måttlig framgång.
    Nu återstår bara att önska att han med laserharpan och de runda klaviaturerna också kunde göra musik.

  9. #9
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu igen? AI kunde väl göra musik förra gången också, med måttlig framgång.
    Nu återstår bara att önska att han med laserharpan och de runda klaviaturerna också kunde göra musik.
    Ja, han borde ta nån ung inspiratör under vingen och köra nåt nytt grepp med gamla klenoder.
    On topic: Jag hoppas vi aldrig slutar vara råkritiska mot AI-dyngan. Gick på IKEA för ett par dagar sen och reagerade starkt mot den märkliga musiken i taket. Lät nästan som vissa jullåtar men ändå inte. Misstänkte AI och blev lite ledsen och deppig att det ska va sånt hjärntvättande skräp överallt.

  10. #10
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Alltså, muzak har funnits i evigheter. Intetsägande bakgrundsmusik. Allt går inte att skylla på "AI"

  11. #11
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså, muzak har funnits i evigheter. Intetsägande bakgrundsmusik. Allt går inte att skylla på "AI"
    Sant, men va vaksam. Jag hoppas på motreaktion när vi gladeligen såsat in allt i musikliknande Skynet.

  12. #12
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Handsnickrad muzak alla dagar i veckan tack!

  13. #13
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Det är visst viktigt att tänka på köpupplevelsen. Intetsägande, nästan egenskapslös musik skapar en fin positiv köpupplevelse. Och vad vore mer humant än att överlåta utkrämandet av sådant åt AI?

    TONO vill faktiskt skapa incentiv för butiker att spela mer musik så upphovsmän kan få mer avräkningar från dem.

  14. #14
    mortality
    mortality är inte uppkopplad
    mortalitys avatar
    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funnits väääldigt länge, funnits långt innan 2016 fast det var väl då det blev ett litet genombrott kan man säga med SampleRNN.

    Te.x hade vi ju Relentless Doppelganger - grindcore (inkl sång) som var AI genererat, streamades nya låtar 24/7 under några år.

    postade denna (som jag genererat) i en annan tråd

    Neural Scythe - Crawling out of the grave (youtube.com)

    Kolla in: https://app.suno.ai/

    Mkt bättre än MusicGen som du länkar till
    Jo denna AI var ju mycket bättre!
    https://vocaroo.com/1alFj41bGR7d

    Låter ju väldigt imponerande må jag säga! Så visst är det kanske dags att acceptera att AI kan komma att konkurrera ut många inom en snar framtid? AI gör ju redan bättre musik än jag själv någonsin skulle kunna göra.

  15. #15
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Med tanke på årets schlagerlåtar så lär inte AI försämra kvaliteten i alla fall.
    Tycker att de deltävlingar som har varit så har de flesta låtarna varit verkligen bedrövliga

  16. #16
    Håkan
    Håkan är inte uppkopplad

    Avstängd
    Om de kan generera midi filen, ljuden och röst som en projektfil är det intressant.
    Det kommer sång AI till en DAW inom några år…likaså AI mixning…
    Men, det är fortfarande AI, något som är inlärt av i huvudsak något från människor.
    Men häftigt vad det kan bli …

  17. #17
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Säkert lukrativt för framtidens håglösa varuhusmusik.
    Tänker ibland på det när jag är på Clas Ohlson, musiken låter som vanliga låtar, det finns lätt variation men det är en av kedjan beställd ”skiva”.
    Senast redigerat av reverbsvansen den 2024-02-15 klockan 18:16.

  18. #18
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Suno AI har blivit snackis - först i senaste Blå Måndag och nu Sonic Talk:

    https://youtu.be/oawRmpBNEUU

  19. #19
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Ur ett eget perspektiv har det nog aldrig någonsin känts så oinspirerande att hålla på med musik som det gör just nu.

  20. #20
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Testade sån där ai sång att man sjunger själv och sen byts rösten ut, lät förjävligt men beror mycket på min egen insats förmodligen

    Kan man sjunga rent och fint hade nog resultatet blivit bättre fast då känns det helt onödigt ändå att byta ut sången.

  21. #21
    70Norr
    70Norr är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jajamensan, då blir det snart AI på Skansen va?

  22. #22
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ur ett eget perspektiv har det nog aldrig någonsin känts så oinspirerande att hålla på med musik som det gör just nu.
    Men gör du inte musik du själv vill höra?

  23. #23
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men gör du inte musik du själv vill höra?
    Nä, jag tror inte det. Jag gör nog musik i hopp om att andra vill lyssna bara. Men visst finner jag en glädje i själva skapandet, om du menar så. Min poäng är bara att om alla med en mobiltelefon kommer att kunna göra unik musik med sång som har samma verkshöjd eller högre än min genom att bara berätta för en prompt vad dom vill ha, då känns det tråkigt. Men vi är alla olika, jag förstår helt o hållet att många resonerar annorlunda.

  24. #24
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Fast vi är inte där ännu så passa på att göra musik nu typ?

  25. #25
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Brorsan ringde: "Nu är musikbranschen död."
    Suno har tydligen släppt en ny version.
    En låt han bad suno göra:

    https://app.suno.ai/song/39542334-a8...4-dba8d1f69cb6

    Ja, lite trist känns det ju faktiskt.

  26. #26
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Det här kommer att gå så mycket fortare än de flesta är medvetna om. Nu gäller det att vara på sin egen front- antingen bli duktig(are) på att skapa inom ett område där den mänskliga komponenten är viktig, eller att arbeta med de nya verktygen för att vässa sin egen kreativitet ytterligare.

  27. #27
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Brorsan ringde: "Nu är musikbranschen död."
    Suno har tydligen släppt en ny version.
    En låt han bad suno göra:

    https://app.suno.ai/song/39542334-a8...4-dba8d1f69cb6

    Ja, lite trist känns det ju faktiskt.
    Riktigt bra refräng där, med något lite oväntat ackord men mest sånt som känns "rätt". Sången låter ju lite konstigt processad men på radio i bilen skulle man nog inte reagera på det. Och om några månader kommer sången låta perfekt också. Det är verkligen imponerande och deprimerande på samma gång!

  28. #28
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Egentligen spelar det ingen roll om AIn kan göra sången perfekt, för man kan ju själv spela över allt med egna instrument och egen sång och ta äran för en låt man inte gjort. Man gör en cover på en låt som ingen vet finns.

    Knepigt. Finns en del att fundera på känner jag.

    Samtidigt så kanske fansen blir än mer dedikerade sina ”äkta” artister som man har förtroende för?

  29. #29
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Riktigt kul, speciellt för att göra musik i andra stilar än ens vanliga. Jag bad Suno skriva en låt som kallas Fucking Hell och handlar om betrayal. Inte alls min kopp te, men Inte så dåligt?

    https://app.suno.ai/song/aea75720-e5...3-24046bf16da4

  30. #30
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Texterna är ju löjeväckande dock. Någon sorts grammatiskt fuckad högstadielyrik. Helheten är ungefär lika spännande som AI-konst.

  31. #31
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Just nu. Men om 10 år?

  32. #32
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just nu. Men om 10 år?
    Om några månader? Det går sjukt fort.

  33. #33
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om några månader? Det går sjukt fort.
    Precis, så var är vi om tio år?

  34. #34
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ouch vilka skitlåtar

    Jag ser en motvåg av härligt skev manuell punk och folkmusik komma. Äntligen.

  35. #35
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Om några månader får man nog förvänta sig massiva mängder bajs som slungas upp på strömningstjänsterna killgissar jag.
    Senast redigerat av xyltburk den 2024-03-26 klockan 14:01.

  36. #36
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Vad är AI-musikens akilleshäl? AI-konsten har väl fortfarande svårt för fingrar och öron.

  37. #37
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om några månader får man nog förvänta sig massiva mängder bajs som slungas upp på strömningstjänsterna killgissar jag.
    Det här skulle vara största orsaken för min del till att överge streamingtjänsterna.

  38. #38
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Tänker lite på det som hände när ChatGPT släpptes och scifi-tidskriften Clarkesworld fick sluta ta emot subscriptions pga all automatgenererad dynga de helt plötsligt blev påtvingade.

  39. #39
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Hoppas uppriktigt att allt går åt helvete. Så kan vi börja om sen

  40. #40
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Det är inte givet att det är en rak linje framåt från den AI-tekniken vi har idag. Det kanske går att få en teknik att bli ganska bra, men så stöter man på något tak som är svårt att ta sig runt. Dagens modeller ser mönster och är bra på att göra något genomsnittligt, men räcker det hela vägen?

    Som sägs ovan så kommer det mänskliga att uppvärderas. Klart AI kommer att ersätta nuvarande stock music, den branschen kommer att ställa om på nolltid, men musik som ska uppskattas och förmedla något är inte ens intressant om den kommer från AI. Det krävs ett mänskligt lager för att göra det värdefullt, om så bara kurerande.

    AI kan bli jätteanvändbart som verktyg, men som producent eller aktör - inte på länge.

  41. #41
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Rätt bra på att komponera melodier ändå tycker jag fast låtarna blir lite lika och den är inte såbra på att blanda olika stilar försökte få den att göra en eurodance låt med blastbeats och metal gitarrer men det gick inte så bra

  42. #42
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Men det här är ju extremfallet, att AI genererar allt ändå fram till slutresultatet iform av en ljudfil. Jag tycker det är uppenbart att AI kan generera text, ackord, melodi, rytm, "hooks" och låtstruktur som är tillräckligt bra för att det ska vara svårt att säga om AI har varit inblandad eller inte. Hur skulle vi ställa oss till singer-songwriter-låtar som framförs live av artister där själva låtarna är AI-genererade, antingen helt och hållet eller bara delvis?

    Jag antar att man snart kommer att ta för givet att AI har varit inblandad på ett eller annat sätt i alla nya låtar, även om de framförs live. På så sätt devalveras värdet av låtskrivandet även i det fallet.

  43. #43
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här kommer att gå så mycket fortare än de flesta är medvetna om. Nu gäller det att vara på sin egen front- antingen bli duktig(are) på att skapa inom ett område där den mänskliga komponenten är viktig, eller att arbeta med de nya verktygen för att vässa sin egen kreativitet ytterligare.
    Proof of work: bevisa att det är en människa som har gjort det. I alla situationer där man kan demonstrera hur en mänsklig utövare har skapat verket (genom att spela live, t.ex) har man en fördel.

    Jag håller med annars, och tror att utrymmet för "den mänskliga komponenten" är stort. Det som talar emot att använda AI överhuvud taget är väl främst energiåtgången i dessa stora datacenter och i andra hand att det kanske går ut över självförtroendet till vissa, och slutligen konsekvenerna för konstnärsekonomi.

    Och så kan man ju reglera användningen och förbjuda sånt som återskapandet av andras röster utan deras godkännande:
    https://www.npr.org/2024/03/22/12401...ans-artists-ai

    Citat Ursprungligen postat av KRiS Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    den är inte såbra på att blanda olika stilar försökte få den att göra en eurodance låt med blastbeats och metal gitarrer men det gick inte så bra
    Än så länge finns det folk som är väldigt bra på att blanda stilar, soft jazz och metal (sista låten här):
    https://savethisutility.bandcamp.com/album/deprivation
    Kreoliseringen av folkmusik från olika världsdelar är ett annat fall, folk börjar jamma ihop och det visar sig gå bra. Jag kan tänka mig att det kanske är problematiskt för en AI-modell att ta fram övertygande exempel på stilblandningar som inte redan faktiskt existerar i databasen.

  44. #44
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men det här är ju extremfallet, att AI genererar allt ändå fram till slutresultatet iform av en ljudfil. Jag tycker det är uppenbart att AI kan generera text, ackord, melodi, rytm, "hooks" och låtstruktur som är tillräckligt bra för att det ska vara svårt att säga om AI har varit inblandad eller inte. Hur skulle vi ställa oss till singer-songwriter-låtar som framförs live av artister där själva låtarna är AI-genererade, antingen helt och hållet eller bara delvis?

    Jag antar att man snart kommer att ta för givet att AI har varit inblandad på ett eller annat sätt i alla nya låtar, även om de framförs live. På så sätt devalveras värdet av låtskrivandet även i det fallet.
    Tycker inte spelar så stor roll. När jag låter en eurorack-modul slumpa arpeggion så är det jag som hör något och fångar det. Jag tänkte inte ut melodin, men den är ändå min och jag har gjort den med hjälp av mina instrument. Det går att använda AI på samma sätt. En blandning av generering, urval, tweakning, slump, happy accidents, inspiration från andra, plus egna idéer. Helt rimligt.

    Känner jag som lyssnare att det finns en människa bakom, att det berör och att det finns något intressant/snyggt/nytänkande i hur det är gjort så är det gott nog, oavsett hur det gjordes. Men det finns mycket nog som låter serieproducerat, skvaligt, klonat och ointressant redan med människor inblandade så jag tror det tar lång tid innan AIn konsekvent genererar saker som på egen hand håller hög nivå.

    En sak som nog kan komma att funka rätt bra i närtid är tex. att AI-generera enskilda stems som funkar i ett sammanhang. Tex. ett pad-spår till en låt som håller på att spelas in. Där inte tyngden ligger på AI-verktyget att förmedla den musikaliska idéen.

    Det kommer säkert en hit som är relativt renodlat AI-genererad ganska snart, men det säger inte heller så mycket tycker jag, i och med att människor ändå bedömer och väljer ut och slipar.

  45. #45
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Upptäckte att alla texter till de låtar jag blev nöjd med (4st) börjar med "in the.." hmmm

  46. #46
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Eftersom så mycket musik är, och länge har varit, ren skit helt utan hjälp av AI så kan den skitmusik som görs av AI bara än mer fylla den redan igenkloggade kloaken med skit. Och om det kommer en bra låt som man tycker är bra så är den bra oavsett om den är gjord av en AI eller t.ex. en tjej i Sundsvall.

    Det som är HELT säkert, är att en AI inte kommer kunna göra just den skeva låt jag spontant skriver helt plötsligt, för den gör ju jag.

  47. #47
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    När jag gör musik med mitt band Ankomst så försöker vi göra en grej av att vi vägrar använda autotune utan vill få det svajigt och levande "som musik var förr".
    Det är också kul och en bra träning att öva, öva, öva och kunna låta bra live.
    Vi blir bättre för varje låt men resan är ändå lång och en utmaning som ger livsglädje.
    Vad är det annars för mening om allt kan rättas till i efterhand?
    Många uppskattar detta men vi får ibland kritik likt detta: "bra låt men lägg på autotune så låter det supertight och modernt!"

    När jag nu lyssnar på dessa AI-röster och AI-låtar så låter de i mina öron precis det jag ogillar med att generiskt applicera autotune på sång. Platt, digitalt och "autotunigt".

    Likt Kloon så känner jag en viss bitterhet men samtidigt även ett hopp.
    Jag tror att pga AI och på det sätt som Internet/sociala media/spellistor fungerar idag så allt inom konst gå helt åt skogen inom en snar framtid.
    Vi har ju sett allt spam med AI-bilder det senaste året och nästa steg är alla musiktjänster som blir sönderspammade tills alla till slut tappar intresset helt. Den resan har redan börjat.

    Då kommer folk söka sig till live-musik och något som känns äkta på ett helt nytt sätt.

  48. #48
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Jag vill ha AI i DAW. Någon som hjälper en att göra sin egna musik, som ber en att göra om, som ger tips och råd och som man kan samarbeta med. En ljudtekniker och producent i ett liksom. Men hen ska varken spela eller sjunga själv, bara hjälpa till. Ungefär som om man hade hyrt världens bästa studio.

  49. #49
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Du kan skriva in din egen text dvs behöver inte vara ChatGTP banala texter. Jag tog texten från en gammal kärleksballad jag hade liggande i byrålådan och bad den skapa en låt med den. Låter som något som skulle kunna spelas på Lugna Favoriter?

    https://app.suno.ai/song/0d423076-b0...8-600b9cb2ed00

  50. #50
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Lika dåligt som 4 av 5 låtar på vilken radiokanal som helst.

  51. #51
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Blir kul dock när nån börjar pusha en modell åt nåt håll och börjar få ut lite mer sjuka grejer. En egen genre av techpsyk.

  52. #52
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    AI-ambientkönsrock

  53. #53
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    AI-techre

  54. #54
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill ha AI i DAW. Någon som hjälper en att göra sin egna musik, som ber en att göra om, som ger tips och råd och som man kan samarbeta med. En ljudtekniker och producent i ett liksom. Men hen ska varken spela eller sjunga själv, bara hjälpa till. Ungefär som om man hade hyrt världens bästa studio.
    Lite som officeassistenten för DAW. :-)

  55. #55
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite som officeassistenten för DAW. :-)
    ”Det verkar som att du försöker spela in en låt i genren Ambientkönsrock, här är 50 förslag på färdiga låtar.”

  56. #56
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran

  57. #57
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran
    Haha. Ja. Det kommer definitivt finnas en efterfrågan från oss kreatörer på verktyg som låter oss behålla det vi tycker är roligt, dvs att skapa. Musikbranchen däremot vill nog gärna helst effektivisera bort skapandet så långt det går.

  58. #58
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite som officeassistenten för DAW. :-)
    Ha ha, vilken skräck! Powered by ChatG:sonPT

  59. #59
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

  60. #60
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Synd att kvaliten låter som mp3 112kpbs när man laddar ner även om det är 192 skitsamma har laddat upp en ny 20 låtars skiva till spotify jag jag gjorde i morse

Liknande ämnen

  1. Hur knasig musik kan man göra ?
    Av Odd Bob i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 20:27
  2. Nu kan du också göra ÄKTA NES-MUSIK! =)
    Av Yanko i forum Allmänt om musik
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 08:58
  3. vilken hårdvaruburk kan göra detta ?
    Av synth_ollie i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 13:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •