Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ersättning vid bearbetning och beställning

  1. #1
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran

    Ersättning vid bearbetning och beställning

    Jag har fått en förfrågan att omarbeta ett stycke till tre nya versioner som alla ska vara 15-30 sekunder. Det är omarbetning av ett gammalt känt verk så jag tror inte det kommer att bli diskussion kring verkshöjd osv.

    Finns det någon man kan prata med rörande vad ersättningen borde vara?

    Jag vet inte om 500kr är för högt eller om 10.000kr är att sälja mig för billigt. Helt seriöst — jag har inte den blekaste.

    Är det STIM jag ska vända mig till?

    Om någon här jobbar som mediakompositör får ni gärna dra ett PM om ni orkar.

    En dröm är att kunna växla upp musikproduktion och gå ned i arbetstid för att hänga i studion en dag i veckan för att göra musik när jag är pigg (vilket typ aldrig händer annars). Men då behöver jag en sidoinkomst och är sjukt glad att det har trillat ned ett jobb redan. Men hur mycket tar man betalt?

  2. #2
    TigerMM
    TigerMM är uppkopplad nu
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Råkade just springa över denna som kanske är intressant. SKAP har en jättelång artikel med olika resonemang, räkneexempel och jämförelser. Gäller film- och mediamusik, men tänket är nog applicerbart på det mesta. https://skap.se/musiklivet/kunskap/r...for-filmmusik/

  3. #3
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av TigerMM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Råkade just springa över denna som kanske är intressant. SKAP har en jättelång artikel med olika resonemang, räkneexempel och jämförelser. Gäller film- och mediamusik, men tänket är nog applicerbart på det mesta. https://skap.se/musiklivet/kunskap/r...for-filmmusik/
    Wow! Det där var en jättebra sida. Stort tack!

Liknande ämnen

  1. 99mugg - beställning
    Av valsolo i forum Evenemang
    Svar: 286
    Senaste inlägg: 2020-07-07, 21:42
  2. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-02-19, 10:58
  3. Logic Pro och Express nu för beställning!!!
    Av eimermusic i forum Logic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 12:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •