Resultat 1 till 39 av 39

Ämne: INTONAL Malmö 25-28 april 2024

  1. #1
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte

    INTONAL Malmö 25-28 april 2024

    INTONAL i Malmö 25-28 april. Early-early bird släpptes idag och tog slut på mindre än en minut (yup det stod 13:00 på min klocka och det var för sent). Early bird släppta, och de kommer också ta slut under dagen (lyser redan gult).

    https://www.intonalfestival.com/

    Kom det blir kul!

    Intonal is an annual festival for experimental and electronic music that has been held in Malmö, Sweden since 2015. The festival is held at and by Inkonst. The focus of the festival is to offer an international programme of experimental and electronic music covering a wide range of genres, subgenres, and unique expressions. Besides established artists within the electronic avant garde and acts bordering towards sound art, a hefty club-oriented programme also presents DJs acting within innovative scenes for dance music. Parallel to this, there are also a number of installations, exhibitions, and artist talks. In addition to our ticketed programme, a handful of events are free of charge and open to the public.

  2. #2
    Shike
    Shike är inte uppkopplad
    Shikes avatar
    Senior
    Ja vafan jag hugger en early bird!

  3. #3
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Alltså. Vore kul! Men Malmö är rätt långt från Stockholm...

  4. #4
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Faaaen. Alessandro Cortini kommer tydligen till Inkonst också. Inte köpt biljetter till endera ännu, men börjar ju luta åt klippkort på SJ/Hotell det här.
    Senast redigerat av rydan den 2023-12-12 klockan 20:42.

  5. #5
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Ses där!

  6. #6
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Ähvafan. Nu har jag tydligen biljett till både Intonal och Cortini. Nu är det "bara" lite detaljer kring tåg och hotell kvar...

    Ses där!

  7. #7
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Vilka tider är det som gäller för torsdag resp söndag tro?

  8. #8
    bauri
    bauri är inte uppkopplad
    bauris avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Missade biljettsläpp pga strul med köp. Men jag drar nog dit ändå! Brukar vara riktigt skoj!

  9. #9
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Det är fasen inte lätt att motivera SJ. Flyg från Bromma tar en timma och är för tillfället nära halva priset av vad SJ kostade senast, och SJ går inte ens att boka. Alla tåg är "ej valbar" vadfasen det nu innebär. Svårt att tro att allt är fullbokat redan.

    Hur stökigt/dyrt är det att ta sig till/från flygplatsen i Malmö?

  10. #10
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är fasen inte lätt att motivera SJ. Flyg från Bromma tar en timma och är för tillfället nära halva priset av vad SJ kostade senast, och SJ går inte ens att boka. Alla tåg är "ej valbar" vadfasen det nu innebär. Svårt att tro att allt är fullbokat redan.

    Hur stökigt/dyrt är det att ta sig till/från flygplatsen i Malmö?
    Du menar inte Kastrup? Det går tåg mest hela tiden, kan köpa biljett i appen innan om det är stressigt annars finns det automater också. https://www.oresundstag.se/ (22 min till triangeln sen är du runt hörnet)

    Sturup är det nog www.flygbussarna.se som gäller.. det tar nog lite längre tid

  11. #11
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Det tänkte jag inte ens på, orutinerad 08. Får kolla det med!

  12. #12
    Sva
    Sva är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är fasen inte lätt att motivera SJ. Flyg från Bromma tar en timma och är för tillfället nära halva priset av vad SJ kostade senast, och SJ går inte ens att boka. Alla tåg är "ej valbar" vadfasen det nu innebär.
    Kolla Snälltåget också! Går att boka, ser ut att kosta ~450.
    Riktigt tåg med riktig restaurangvagn som kommer fram nästan lika snabbt som x2000…Skiljer typ 20 min.

  13. #13
    Shike
    Shike är inte uppkopplad
    Shikes avatar
    Senior
    Har prioriterat bättre, behåller biljetten

    Early bird-biljett säljes, 900kr för hela festivalen! Svårt att få ihop detta med allt annat som måste lösas :/
    Senast redigerat av Shike den 2024-04-23 klockan 21:34.

  14. #14
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Alltså. Det är snart det här. Pepp!

  15. #15
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Pepp pepp jättepepp! Tråkigt Shike att du inte kan komma trots allt. Själv gjorde jag en jätteblunder och bokade tåg hem redan på söndag förmiddag, hade helt missat sista dagens program. Fattar inte hur jag kunde vara så klantig. Icke ombokningsbar tågbiljett och allt dessutom. Jaja.

    Men kul ska det bli. Vilka fler kommer vara där förutom rydan och jag? (Och Outshape förstås ) Vore kul att träffa lite Skåne-99:or. Eller ditresta såklart.

  16. #16
    Hung Paipho
    Hung Paipho är inte uppkopplad
    Hung Paiphos avatar
    Senior
    Jag reser dit

  17. #17
    Shike
    Shike är inte uppkopplad
    Shikes avatar
    Senior
    Jag gör såhär att jag åker ner fredag och hem söndag. Det blir bra

  18. #18
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Nähänä. Som allt annat som faktiskt är kul så sket sig det här med.

    Så, någon som vill ha ett festivalpass?

    Fucking skräpbolaget SJ har personliga biljetter tydligen, så biljett från stockholm kan tyvärr inte följa med, så den åker i vasken.
    Senast redigerat av rydan den 2024-04-24 klockan 23:50.

  19. #19
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Skall försöka gå i morgon och lyssna på Andreas & Goran

  20. #20
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Biljett inköpt för att lyssna på Andreas!

  21. #21
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Samma här

  22. #22
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Ska vi försöka få ihop en spontan 99öl innan eventet. Typ på Möllan någonstans, inte så långt att gå/krypa sen

  23. #23
    Shike
    Shike är inte uppkopplad
    Shikes avatar
    Senior
    Kanske hinner en öl på Malmö Brewing Co imorgon

  24. #24
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Shike Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske hinner en öl på Malmö Brewing Co imorgon
    Ahh, min tanke var ikväll innan Outshape lirar

  25. #25
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ahh, min tanke var ikväll innan Outshape lirar
    Jag är ev. på (om jag hinner). Kan dock inte Malmö, så behöver i så fall vettiga koordinater.

  26. #26
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av TigerMM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är ev. på (om jag hinner). Kan dock inte Malmö, så behöver i så fall vettiga koordinater.
    Jag ska träffa kompis kl 18 på Pivo/friisgatan. Käka lite, en bira eller tre. Kom dit vettja. Jag är lång o gråhårig med glasögonen o Analogue Solutions T-shirt på

    Eller sök upp mig via FB/messenger o messa - Valdi

  27. #27
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Kommer sent, men hatt och röd kameraväska.

  28. #28
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Hepp blev brutalt med middagssömn. Gör gärna ett nytt försök att vara 99-social i morgon. Annars ses vi kanske på konserterna. Svart tröja, urtvättade svarta jeans, ljusa (!) sneakers och blekt hår med fashionabel utväxt.

  29. #29
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Kul att träffas & fin musik

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_4890_58_small.jpg 
Visningar:	36 
Storlek:	2,37 MB 
Id:	118214

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_4896_58_small.jpg 
Visningar:	27 
Storlek:	2,51 MB 
Id:	118215

  30. #30
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul att träffas & fin musik
    Håller med, mycket trevligt! Kan också rapportera att gruppjammet Elektron Super Sekvens på Inkonst var toppen. Tänkte först bara titta in, men fastnade. De olika artisterna stod runt ett stort bord i mitten, publiken runt om. Variationsrikt och bra, bitvis helt lysande. Man hade aldrig tråkigt. Som en slags spellista där artisterna flöt in och ur varandra. Skulle vilja se mer av detta i olika konstellationer, det var riktigt bra.

    Ikväll ser jag nog mest fram emot Bela, The Necks och Esplendor Geometrico, men det kryllar av intressanta akter så det blir en del springande mellan scenerna för att upptäcka en del sånt man inte tänkt på förut.

  31. #31
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Mycket roligt igår! Sist vi spelade i Malmö körde vi i tre timmar. Hade lätt kunnat göra det igår också.

    Fint med Supersekvens! Förra gången det kördes var jag en av deltagarna. Blev mycket sugen på att hoppa in igår!


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tuuuut.png 
Visningar:	36 
Storlek:	5,44 MB 
Id:	118219
    Gårdagens setup!

  32. #32
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fint med Supersekvens! Förra gången det kördes var jag en av deltagarna. Blev mycket sugen på att hoppa in igår!
    Det hade varit en bonus!!

  33. #33
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Satan i gatan vilken kväll! Kul att få hänga lite med Shike också.

    Skippade orgelkonserten och började med Ferrill/Magnúsdóttir/Rivière. Har sett Rivière tidigare (performance) och då var hon absolut lysande, denna akt gick mig dock något förbi. Jag såg/hörde inte riktigt grejen, men så kan det ju vara ibland. Hann sedan med första delen av Kenth Olofssons Zona (fint), och så gick brandlarmet. Därefter blev det The Necks (slagverk, ståbas & flygel), det var fint och coolt men jag kände just då behov av mera drag så jag gick och kollade in Bela istället. Wow så cool! Ett sånt där framträdande man bara blir lycklig av, det var eget som fan men ändå lätt att ta till sig. Gick innan slut även här för att inte missa Esplendor Geometrico, och det visade sig vara en fullträff. Herrejävlar vad bra de var, golvet kokade verkligen. Ville sedan kolla in Zaar, men tröttnade på att vänta på att han skulle börja och hamnade hos Brother May istället (mera dans). Därefter galen show mitt i publiken av Iceboy Violet, där kan man snacka inlevelse. Var dock redan så lycklig och dopaminfull att jag nöjde mig och drog hem till hotellet efter halva akten.

    Hörde pyttelite av Islaja och Golin också men de var inte min grej. Jag är grymt imponerad av bredden och kvalitén på festivalen, finns inte en chans att jag missar detta nästa år. Dessutom är publiken himla trevlig.

    Har inte riktigt kollat in programmet för dagen än, men spontant verkar NZE NZE lovande. Mycket lovande.

  34. #34
    Shike
    Shike är inte uppkopplad
    Shikes avatar
    Senior
    Fredagen levererade stor bredd!
    Började med midi-styrd orgel i St. Petri kyrka, Maxime Denuc framförde i princip dansmusik fast på orgel. Fint och stort! Sen blev det mat och dryck osv och sen in på Inkonst.
    Hann se slutet av Bridget Ferrill & Áslaug Magnúsdóttir & Olivia Rivières performance, det var ganska små åtbörder med mikrofonknaster och akustiska instrument. Sen gick brandlarmet och alla fick evakuera, och då hittade jag TigerMM, trevligt!
    Till slut fick vi gå in igen efter brandkåren checkat läget.
    Kultbandet The Necks körde improviserad trans-jazz. Ett långt stycke som sakta utvecklades till nåt större. Oerhörd disciplin och kemi mellan musikerna. Riktigt coolt!
    Esplendor Geometrico körde sin egenartade industridisco, det var udda taktarter och skräniga ljud. Respektlöst och kul!
    Såg en bit av Golins hyperpop innan Jaar satte igång med sin till en början ganska trevande spelning. Det var knastriga loopar och försiktigt väsande i saxofon. Men det tog sig efter ett tag, det blev rytmer och mer självsäkert uttryck som engagerade.
    Iceboy Violet var inte fullt lika svettig som på Norberg förra året men var mitt i publiken och vallade ihop alla till en flock, passande för den här uttömmande känslostormen.
    Jordanske DJn Toumba avrundade min kväll med snygga rytmer, riktigt bra!

    Vad ska man inte missa ikväll?

  35. #35
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Citat Ursprungligen postat av Shike Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad ska man inte missa ikväll?
    Jag satsar nog på CTM, Aya, Nze Nze och Eva808

  36. #36
    sheepresearch
    sheepresearch är inte uppkopplad
    sheepresearchs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av TigerMM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag satsar nog på CTM, Aya, Nze Nze och Eva808
    Instämmer!

  37. #37
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Citat Ursprungligen postat av TigerMM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag satsar nog på CTM, Aya, Nze Nze och Eva808
    Varken CTM och Eva808 var min grej trots allt, av helt olika anledningar. Typ diametrala motsatser.

    CTM började finstämt med cello och sedan smög det in en saxofon. Och det var finstämt och repetitivt tills jag tröttnade efter kanske 20 minuter. Det är mycket möjligt att det lossnade lite längre fram, men generellt tror jag strategin att börja lugnt och finstämt för att sedan bygga upp intensitet inte funkar jättebra i en kontext som bygger på att man som publik vandrar runt och väljer mellan olika scener. Det hade varit annorlunda som egen akt med sittande publik, men såhär... inte min grej. Och då menar jag inte några minuter inledning för att bygga spänning, utan just ett malande som inte kommer loss riktigt. Man tröttnar. Även The Necks spelning hade lite samma effekt för mig. Tänker hur mycket smartare Tilliander/Kajfes löste detta med rätt mycket drag från början, för att sedan avsluta mer lågmält (för övrigt min favoritdel av den spelningen för ljuden gifte sig så galet fint här).

    Eva808 däremot vräkte på med så mycket bas att åtminstone jag inte hörde musiken. Börjar jag bli gammal? Eller jo det gör jag ju, men att det påverkar hur jag hör musik... hm. Visst är det coolt när det fladdrar i brallorna och dunkar i solar plexus, men det hände mycket mer bland elektroniken där uppe på bordet som liksom bara dränktes. Vill man använda den sortens bas tror jag man måste vara jävligt raffinerad med hur man sätter ihop ljudbilden i övrigt, så att det inte bara blir gröt (Civilistjävel Norberg 2022 var fantastisk på detta). Det kanske bara är jag som inte hör grejen. Med det sagt, publiken tunnades ändå ut rätt rejält under spelningens gång.

    Men Aya!! Det kallar jag ett framträdande som i sig hade varit resan värd. Det var bara så jävla bra, måste upplevas. Jag älskade varje sekund. Stark performance, starka visuals, bra musik.

    Även Nze Nze var bra. De första tre låtarna var lite väl mycket av samma (om än trevliga) vara, sen kom det in en lite annan ljudbild och det lyfte betydligt. Skulle vilja se dem igen om något år för att höra /se hur de utvecklats.

    På grund av klantplanering sitter jag nu på tåget hem, men Intonal 2025 är redan inplanerat för min del. Bra festival.

  38. #38
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av TigerMM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På grund av klantplanering sitter jag nu på tåget hem, men Intonal 2025 är redan inplanerat för min del. Bra festival.
    Jaa. Nu kom jag ju inte iväg alls, men jag mailade faktiskt festivalen när jag köpt biljetten: "Menar ni kl 01 natten till måndag, inte 01 natten till söndag?" Men, det menade de. =D

  39. #39
    Shike
    Shike är inte uppkopplad
    Shikes avatar
    Senior
    Aya var helt klart största behållningen av de akter jag såg på lördagen. Stökigt och ilsket och roligt, och hetsig laser på det! Även NZE NZE var bra, det var stämningsfullt och dubbigt.
    Vet inte hur de sena akterna tog sig, jag checkade ut innan midnatt pga seg.
    Men det var en bra och varierad festival!

Liknande ämnen

  1. INTONAL | 24–28 april 2019 Malmö
    Av Sva i forum Evenemang
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-04-26, 09:40
  2. samåkning till Intonal (Malmö)
    Av evirob i forum Evenemang
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-04-24, 22:59
  3. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2016-04-29, 18:34
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-04-25, 18:35
  5. Trentemöller i Malmö 13 April.
    Av Electroboy i forum Evenemang
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 18:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •