Resultat 1 till 42 av 42

Ämne: Skivklubben 2023 vecka 49: Lene Lovich - Flex

  1. #1
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran

    Skivklubben 2023 vecka 49: Lene Lovich - Flex

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	skivklubben.png 
Visningar:	8 
Storlek:	28,6 KB 
Id:	116047


    https://youtu.be/zLjF2lv6XBU

    Ambulansens val!
    Lene Lovich - Flex (1980, Stiff Records)

    "Vad ska man kalla det? Jag kallar det New Wave, men det är en genre många ser olika på Har lyssnat en hel del på den, men det var ett tag sen nu. Fler borde göra det har jag alltid tyckt!"

    Lyssna och diskutera!
    Senast redigerat av särkvark den 2023-12-17 klockan 17:43.

  2. #2
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är inte uppkopplad
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Ska bli kul, ny artist för mig.

  3. #3
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Jättebra val. Älskade låten "Home" som gick på repeat i tonåren (och även ibland efter det). Ska verkligen bli kul att lyssna in sig på ett helt album. Ett stycke musikhistoria!

  4. #4
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    En fråga. Skulle man kunna få en liten motivering varför Ambulansen valde just denna skiva? Alltid intressant att veta tankarna bakom, vad som gjorde en nyfiken och så. Alltifrån någon mening till halv A4 typ

  5. #5
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Fixat

  6. #6
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fixat
    Perfekt, tack! Och ja New Wave var vad man kallade det då i alla fall.

  7. #7
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Jag har lyssnat igenom skivan nu under kvällen. Bra start på skivklubben!
    Gillade särskilt första delen av skivan. Grym öppning.
    Bitvis riktigt, riktigt fin ljudbild. Särskilt trummorna låter svinbra ibland, tycker jag.
    Väldigt teatraliskt överlag, även för att vara new wave
    Bitvis känns det som en mix av Ika i Rutan och de skummare delarna av trollkarlen från Oz.
    Kändes som att flera låtar kunde ha varit med i en musikal.

    Mina favoritlåtar var nog Wonderful One och What will I do without you.

    Väldigt kul lyssning. Inget album jag hade lyssnat igenom utan skivklubben, men jag är glad att jag gjort det nu.

  8. #8
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Ser fram emot att lyssna imorgon.

  9. #9
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Även jag har gjort en första genomlyssning. Blev glad. Det här är musik som inte gjordes för att vara insmickrande och pleasa någon på något vis, utan den låter som 100% sprungen ur ren kreativitet. Det låter dock aldrig stökigt eller illa, men säreget. Tänker att många senare artister har Lene Lovich att tacka för mycket. Särskilt den här berättande och lite galna/quirky kvinnliga sångtraditionen som man brukar tillskriva Kate Bush - jag tänker att Lene Lovich nog också haft ett finger med i spelet där. Som sagt jag känner till henne från mina tonår, hon var rätt stor i elektronika/punk-kretsarna på kontinenten (är uppvuxen i Tyskland), så jag tror hon kan ha haft mer inflytande på senare artister än vad hennes egen karriär tyder på.

    Jag ska lyssna en gång till för att säga mer om musiken. Sen måste jag öva på fågelläten (NEJ tigern, fy).

  10. #10
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Tänkte också på det där.. Min första tanke var att det lät som Kate Bush, men samtidigt kom deras båda debutplattor samma år, 1978. Som du säger så känns det som att de är sprungna ur samma mylla snarare än att någon härmat den andra.

    Jag upplever också som du att saker känns före sin tid och stilbildande. Jag hörde exempelvis både C64-arpeggion och ASMR-viskningar, redan 1980

  11. #11
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Gillade även detta trivia:
    "The cover sleeve depicts Lovich wearing a wedding dress and playing with hockey pucks on a string. It was taken inside a stainless steel fermentation tank at a Guinness brewery, after it had been emptied prior to cleaning. It caused controversy and few members of the Baptist church tried to get the album banned in the United States, saying it depicted an act of witchcraft." (wikipedia)

  12. #12
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Vecka 49 gissar jag avses?

    (Bra platta är det oavsett och relativt ofta lättfyndad för att Lene flugit under radarn för så många.)

  13. #13
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Bra platta, ja! Har aldrig hört förut. Bara flyktigt och fragmenterat lyssnat igenom en gång hittilldags. Vet inte om jag kommer kunna göra någon djupare analys. Jag har inget att relatera till. Men jag kommer lyssna på den hela veckan och se vad det kan leda till.

  14. #14
    Albin
    Albin är inte uppkopplad
    Albins avatar
    Senior
    Kul med skivklubb!

    Detta var ny mark för mig och inte en stil jag lyssnar särskilt mycket på. Skivan låter verkligen som barn av sin tid. Tighta komprimerade trummor och flirtar med punk, reggae och disco. Många sköna bas och synthprylar men jag har verkligen svårt för sången. Blir mättad redan under första låten. Musiken har överlag något lite nervöst och hetsigt över sig som inte faller mig i smaken, tyvärr. Jag är överlag inget fan av det teatraliska men får inte ens någon genuin känsla över det här.

    The Freeze gillar jag bäst, många snygga sounds där. What Will I Do For You? låter som Bob hund i början, det var kul!

    Gillar för övrigt Kate Bush som några refererat till.
    Senast redigerat av Albin den 2023-12-07 klockan 12:42.

  15. #15
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    För mig var det en uppenbarelse att "upptäcka" New Wave. Lyssnade på musik från 60-70talet mest i min ungdom, och var färdig liksom. 80talet gillade jag aldrig riktigt i allmänhet (utanför nostalgiska uppväxtlåtar och sånt man får med sig som -77:a ). Sen hittade jag Devo, och insåg lite att den musiken, blandad med den sena 70talsfunken låg stadigt som grund för 80talets sound, som som allt "populärt" ofta är en lite urvattnad version av nåt mer äkta. Så jag grävde vidare från Devo och hittade helt amazing musik, först uppenbara saker som Kate Bush, via Nina Hagen (som är personlig vän med Lene sen starten) till Lene Lovich. Älskar den helt fria blandningen av genrer, inte bara av musikstilar utan av konstarter i stort som just i denna sortens musik känns överlappande. Och Laurie Andersson. Och såklart Bowie för fan. Och så vidare

    Så flex:

    Just öppningen med Bird Song sätter nivån bra Först stämning, fågelljud och sen totalt reggaeinspirerat beat. Just detta att kunna inspireras av reggae, utan att faktiskt göra ett misslyckat försök att spela reggae, är nåt som få lyckats med. Just den aspekten återkommer i flera låtar.

    What will I do... Så skön blandning även här. Som tre olika låtar i staffett typ. Älskar det sensuella OhoOhoOO:et, och sen kommer det nästan fotbollsbanala HoyHoyHoy liksom Perfektion.

    t.b.c...

  16. #16
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    En första genomlyssning klar! Gillar precis som Albin The Freeze absolut bäst. Den har något. Sen är det kul med de uppenbara reggaeinfluenserna och instrumenteringen. Men sången och de teatraliska bitarna är svåra att smälta för mig. Det är nog mest en personlig preferens. Men ska ge det några lyssningar till.

  17. #17
    olivettis avatar
    Veteran
    Nya boxen, the stiff years är fantastisk
    Mycket bonusmtrl och bra mastring.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0533.jpg 
Visningar:	10 
Storlek:	3,55 MB 
Id:	115887

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0534.jpg 
Visningar:	14 
Storlek:	1,78 MB 
Id:	115888
    Senast redigerat av olivetti den 2023-12-07 klockan 15:09.

  18. #18
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är inte uppkopplad
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Lyssnat två gånger nu.

    Gillar de basiga manskörerna.
    Teatraliska gotvibbar som ibland slår över.
    Saknar överlag minnesvärda melodier.
    TigernMM:s kommentar om att det var poppis i Tyskland ger mig bilder av nattklubbar på 80-talet med ungdomar som studsar runt.

    Några nedslag:
    • Angels får mig osökt att tänka rasputin med Boney M
    • The Night när hon sjunger i lite lägre register funkar bättre för mig. Låter nästan lite som Nico här. Lite fint blås i refrängen också.
    • You can't kill me. Älskar den här typen av superstel västerländsk reggae. Superskön syntbas och dubeffekter. Tycker tyvärr inte att låten funkar som helhet.


    Jag kan ändå uppskatta att det är dramatiskt men ändå inte tar sig själv på så stort allvar. Det känns som rätt rolig musik ändå. Inte dåligt, men tyckte inte det var särsklt bra heller.

  19. #19
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Det är fascinerande att nästan alla upplever det som teatraliskt.
    På ett sätt är det ju givet, hon har ju den där typen av nästan överdrivna teateraktiga fraseringar inklusive intermittenta rullande R och högtravande uttal. Men det känns också som att det är något med själva musiken som känns teater.

  20. #20
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är fascinerande att nästan alla upplever det som teatraliskt.
    På ett sätt är det ju givet, hon har ju den där typen av nästan överdrivna teateraktiga fraseringar inklusive intermittenta rullande R och högtravande uttal. Men det känns också som att det är något med själva musiken som känns teater.
    Jag tror bl.a. att det är att musiken skiftar rätt mycket. Som annan teaterrock typ Queen (kommer jag kanske få skit för).

  21. #21
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Kan vi bara lyfta att Lene alltså heter Lili Marlene egentligen. Bara det är så stenhårt att man får vara hur teatralisk som helst!

  22. #22
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror bl.a. att det är att musiken skiftar rätt mycket. Som annan teaterrock typ Queen (kommer jag kanske få skit för).
    Säkert en del av det.

    Vissa låtar är ju också typ.. Cirkusmusik. Som sista låten Trixi. Det ger ju också känsla av popcorn, färgglada tyger, smink, kulisser, kostymer

  23. #23
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Slänger in en liten randnotis här. Någon (machinepop?) postade nyligen en konsert med Fever Ray på Arte. Lyssna på första låten... https://youtu.be/mTyi42VYITw Ruskigt likt åtminstone i mina öron (fast såklart på ett nytt sätt i en annan tid, men ni fattar med tanke på att vi pratat referenser innan).

  24. #24
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Jag tänkte också en del på Dreijer när jag lyssnade igenom den här skivan, håller helt med

  25. #25
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Ah, väldigt roligt fynd, har aldrigt hört eller hört talas om Lene fast jag var med när det begav sig. Generellt tycker jag att det kom väldigt mycket intressant och nyskapande musik 1980-81. En brytningstid där många blandar och provar olika kombinationer av uttryck och verkligen vill skapa nytt.

    Hela plattan låter välproducerad och välspelad och ligger väl i tiden. Jag hör Brian Ferry, Madness, ska, Blondie, Costello, Nina Hagen mfl, inte för att hon kopierar men ligger väl i sin samtid. Dom där sax arren var så rätt då men försvann strax därefter.
    Läser man wikipedia så verkar texterna vara genomtänkta men jag lyssnar inte på texter så jag har ingen uppfattning om kvaliteten.

    Men på något vis fastnar inte låtarna helt efter några lyssningar - tror Hasslo är inne på något med att melodierna inte riktigt är topp. Det ofta teatrala uttrycket i sången tilltalar inte helt heller men samtidig är jag ett stort fan av Kate Bush så vem försöker jag lura?

    Jag kommer definitivt lyssna mer på detta - jag vill gilla den här plattan som har bra energi, får se om jag lyckas. Bra plattor brukar vara motsträviga första lyssningarna.
    Senast redigerat av Steelberry den 2023-12-08 klockan 11:53.

  26. #26
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men på något vis fastnar inte låtarna helt efter några lyssningar - tror Hasslo är inne på något med att melodierna inte riktigt är topp.
    Det här håller jag med om. Jag kommer liksom inte ihåg någon av låtarnas melodier efteråt. Mer hur de kändes.

  27. #27
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Säkert en del av det.

    Vissa låtar är ju också typ.. Cirkusmusik. Som sista låten Trixi. Det ger ju också känsla av popcorn, färgglada tyger, smink, kulisser, kostymer
    Cabaré-artad kanske? Vilket generellt låg i tiden under hela 70-talet efter filmen med Liza Minelli.
    Senast redigerat av Steelberry den 2023-12-08 klockan 12:08.

  28. #28
    olivettis avatar
    Veteran
    Svinbra album.
    Köpte allt med henne när det begav sig.
    Daniel Dax florerade ju i samma veva, lika bra hon.

  29. #29
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Just öppningen med Bird Song sätter nivån bra Först stämning, fågelljud och sen totalt reggaeinspirerat beat. Just detta att kunna inspireras av reggae, utan att faktiskt göra ett misslyckat försök att spela reggae, är nåt som få lyckats med. Just den aspekten återkommer i flera låtar.
    Jag hör ska-musik influenser, inte direkt reggae (som visserligen har stark relation men är ett löv längre ut på grenen)

  30. #30
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ska vi gå så djupt så är det olika spår, båda sprungna ur kaiso, via calypso/mento men det ena mer inspirerat av RnB, det andra mer inspirerat av percussion från nyabinghi-sessions. Att ska liksom kom före reggae är en lite överförenklad linjär bild. Gräver man i arkiven så förekommer frön till båda grenarna hyfsat parallellt. Men det beat som hörs där i början (vilket är det enda jag refererar till i min text) av Bird Song, med tydlig one-drop på kaggen, är sällan förekommande i ska i det tempot. Efter det tar låten en annan vändning. Så var det avgjort

    Just denna vilda blandning, och hopp mellan stilar och attityder, är vad jag gillar med detta och med en hel del New Wave i allmänhet.

    Jag som lyssnat på plattan en del genom åren trallar många av melodierna ofta. Jag har egentligen aldrig fastnat nån längre tid för musik som går in "direkt". Sån tenderar vara kortlivad i stereon här. Jag gillar oftare grejer som inte har de uppenbaraste ackordföljderna, så man får kämpa lite med att minnas hur fan den där melodin egentligen gick
    Senast redigerat av Ambulansen den 2023-12-08 klockan 12:30.

  31. #31
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    För mig så blev det här väldigt brittiskt först och främst (har säkert fel, men men). Hör så mycket som får mig att tänka Clash, Amy Winehouse, Basement Jaxx med mera. Den här blandingen av pop/ska/reggae (och lite punk) funkar fint i mina öron. Nog finns det drag av musikaler också bitvis, men den saliga röran funkar fint.

    Kan helt klart tänka mig att lyssna igen, och det är ett bra betyg.

  32. #32
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag trodde länge, av nån anledning, att de var från tjeckoslovakien

  33. #33
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Ny artist för mig, har gett plattan några lyssningar. Absolut inga problem att lyssna på den här musiken, jag tycker det är ganska trivsamt även om inte alla spår sätter avtryck i minnet.
    Versionen på Spotify verkar vara en senare utgåva som fått extramaterial från New Toy-singeln som kom året efter. Tycker nästan att dessa spår tilltalat mig mest, titelspåret New Toy är svängigt! Uppskattar dragen av new wave, punk och ska mest, associerar till tidiga Gwen Stefani (när No Doubt spelade ska).

    Tycker produktionen är schysst, bra ljud och ett sound som både känns tidstypiskt och tidlöst.

  34. #34
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Jag har nästan inte tänkt på några reggae/ska-influenser alls utöver de första få takterna på första låten. De finns ju med i flera låtar, men produktionen och spelstilen gör att jag inte associerar till reggae alls. Tänker mer på just new wave och centraleuropeisk synt.

    Tycker hela skivan har det där stelbenta, nästan lite omständiga anti-svänget.

    Förstår på ett sätt liknelsen med exempelvis no doubt, men samtidigt så tycker jag att det ligger väldigt långt ifrån varandra.

    Håller med om att New Toy är något av en dänga Den känns också väldigt devo-aktig.

    Jag upplever verkligen att skivan är en studioproduktion där man spelat in olika inlägg ett efter ett, och inte en inspelning av ett band. Alla instrument känns liksom särkopplade på något vis. Det behöver inte alls vara så men det är min upplevelse när jag lyssnar.

  35. #35
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Att musiken låter teatral på flera sätt är inte så konstigt, Lene Lovich höll på en del med teater. Cabaret-artad skrev Steelberry, själv tänkte jag Kurt Weil, men musiken till Cabaret är medvetet influerad av Weil, så det är säkert samma saker vi hör.

    Andra dramatiska drag associerar jag mer till östeuropeisk folkmusik. Mycket Donkosackerna-körer strösslade över låtarna, men även i tonalitet på många ställen. Hennes pappa var tydligen serb, så kanske kommer det östeuropeiska draget från musik han lyssnade på när hon var liten, men man kan ju influeras av musik utan att ha personlig anknytning till den.

    Sen kan man ju höra andra roliga saker. Albin hörde bob hund och det gjorde jag också. Slump kanske, men det är ju inte särskilt svårt att tänka sig att en eller flera av hundarna har det där albumet hemma.

    Jag hör också tydliga likheter med Deirdres Sambas verser i andra halvan av verserna på The Night. Det är kanske svårt att tro att Lene var influerad av Cornelis. Omöjligt är det väl inte, men Deirdres Samba är en cover på ett brasilianskt original, som spelats in av massor av artister.

    Ibland tycker jag Lene Lovichs sång låter som en mer dramatisk version av Patti Smith, särskilt i I can't kill you, som får mig att tänka på Smiths "falska reggae" i Redondo Beach. Att den är skriven av en av grundarna till Van der Graaf Generator hade jag definitivt inte gissat mig till! Dessutom tydligen skriven specifikt till Flex. What Will I Do Without You är också skriven av honom tydligen. Ännu ett exempel i raden på Lovichs väldigt eklektiska infuenser alltså.

    Jag är i lagom ålder att ha lyssnat många, många gånger på Lucky Numbers och Home som tonåring, men jag hade aldrig hört nåt album med henne tidigare. Jag gillar verkligen produktionen och soundet, men jo, jag måste nog hålla med om att låtmaterialet inte direkt fastnar. Inte ännu åtminstone. Men jag har bara lyssnat på albumet två gånger så här långt, så det är ju egentligen alldeles för tidigt att säga nåt om det.

    New Toy nämnde nån och den är ju ganska hittig, men tydligen inte med på originalutgåvan utan ursprungligen från en sjua. (The Freeze är sista låten på originalutgåvan.) Skriven av en viss Thomas Dolby f.ö. Annars så skrev Lene Lovich det mesta själv, ihop med Les Chappell. Och det är hon som tutar saxofon.

    Jag ser på Wikipedia att hon också samarbetat, inte bara med Nina Hagen (det visste jag), utan också med bl.a. Hawkwind, The Residents och Dresden Dolls. Eklektisk som sagt!

    Jag hade nästan glömt bort att hon fanns, så tack för påminnelsen Ambulansen! Jag ska faktiskt ta och gå igenom hela hennes diskografi nu.
    Senast redigerat av slirak den 2023-12-08 klockan 16:45.

  36. #36
    rofo
    rofo är inte uppkopplad

    Senior
    Kul lyssning!

    Jag har hört henne tidigare (inte det här albumet) men gillade det inte då (sent 80-tal förmodligen).

    Det finns ganska mycket att säga om det här. Mycket av det är redan sagt i tråden.
    Jag tycker att det är fascinerande med artister som tar i ända från knäna och tar ut svängarna för att få ut sin konstnärliga vision.
    Jag gillar verkligen det teatraliska och den dramatiska sångstilen. Jag misstänker dock att det kan ha varit en av anledningarna till att jag INTE gillade det på 80-talet.
    Produktionen känns både påkostad och tidsbunden på något stelt och kallt, multitrackat vis.
    Däremot så känns det melodiska/harmoniska innehållet lite määhhh…
    Kanske behöver jag lyssna mer för att det ska fastna. Eller så ÄR det pop utan minnesvärda melodier i en finkostym

    Jag ska lyssna ett par varv till så kanske jag återkommer med mer tankar och åsikter.

  37. #37
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Jag vill också säga att jag tycker att det är svinkul att så många är med, och att olika åsikter luftas och respekteras. Fantastiskt <3

  38. #38
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Bra platta. Bra och dramatiskt poplåtssnickeri. Den och 2 andra står i skivhyllan. <3
    Men längesen jag lyssnade på den. Finns ett gäng bra låtar på den, Just nu är jag i The Night svängning.

  39. #39
    Katsuragi
    Katsuragi är inte uppkopplad
    Katsuragis avatar
    Veteran
    Väldigt kul lyssning! Kändes väldigt ärligt och eget. Mycket behaglig ljudbild. Musikaliskt var det nog You Can't Kill Me som föll mig mest på läppen.

  40. #40
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Roligt val, och kul att lyssna! Känner inte till henne sedan tidigare, och jag känner inte riktigt att hon vinner över mig. Det är lite för tjoigt på något sätt, lite cirkus som sagt ovan. Både "Angels" och "What Will I Do Without You?" som var singlar har jag svårt att gilla.

    Det ligger ändå rätt nära Martha and the Muffins som jag gillar jättemycket, deras Metro Music släpptes nästan samtidigt. Och Stiffs nästa albumsläpp efter Flex (cirka iaf) var The Feelies "Crazy Rhythms" som är grymt.

    Men nån kombo av låtmaterial, sångleverans och lite ompigt arr gör att det här inte riktigt trycker på mina knappar. Bird Song var bäst, den skulle jag kunna sätta på igen.

  41. #41
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Jag har lyssnat på denna rätt mycket under veckan. Den är bra. Den kommer vara med i någon av mina kontorstidspellistor. Har inget liknande att relatera till, så jag kan inte komma med någon insiktsfull recension, mer än att det för mig oväntat väl i smaken.

  42. #42
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Jag har inte hunnit mer än bakgrundslyssna men gillar det jag har hört! Nytt för mig även om det är nära mycket jag gillar, uppskattar punkfaktorn!

    En sak som slog mig var mycket bob hund det lät om riffet i What Will I do.., eller ja tvärtom då. Kan svära på att jag hörde en orgelgrej jag hört i 808 State, men hittar inte nu. Sidospår, men anar att det här är nån som influerat mycket av grejer jag lyssnat på.

Liknande ämnen

  1. Skivklubben - Admintråd och Anmälan
    Av särkvark i forum Skivklubben
    Svar: 107
    Senaste inlägg: 2024-04-10, 19:28
  2. GBG pils II vecka 31?
    Av flussmedel i forum Evenemang
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2018-08-06, 20:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •