Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dt 1990 PRO lr Sennheiser 660 s2 för musikproduktion

  1. #1
    Lübbe
    Lübbe är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Dt 1990 PRO lr Sennheiser 660 s2 för musikproduktion

    Hej, efter en del research så verkar det som att många säger att Sennheiser 660s2 inte passar för mixing och analytisk tillämpande då den har ett varmt ljud. Trodde att dem skulle lämpa sig bra för just musikproduktion när det gäller housemusik som jag har tänkt pyssla en del med.

    DT 1990 PRO verkar vara bra för just mixning har jag läst men hur är tankegångarna här? Har inte direkt hittat någon som jämför dessa lurarna. Är det så att jag bör slå till på DT 1990 PRO för dem inte är så ”varma”?

    Är total rookie så ursäkta om det inte ”makear sense” det här. Med vänlig hälsning, Lübbe

  2. #2
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Varför inte 650? Tidigare modeller var klena på bas men tyckte dom löste det när dom kom.. även om 660s2 har ännu mer så verkar det ju inte som att det är till nytta för mixningen som du säger.

    Oj på tal om det dessa hade jag missat, ska alltså vara 650 rakt av med annan look, för 2000:- ink frakt. Värt att kolla upp: https://drop.com/buy/massdrop-sennheiser-hd6xx

  3. #3
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lübbe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej, efter en del research så verkar det som att många säger att Sennheiser 660s2 inte passar för mixing och analytisk tillämpande då den har ett varmt ljud. Trodde att dem skulle lämpa sig bra för just musikproduktion när det gäller housemusik som jag har tänkt pyssla en del med.

    DT 1990 PRO verkar vara bra för just mixning har jag läst men hur är tankegångarna här? Har inte direkt hittat någon som jämför dessa lurarna. Är det så att jag bör slå till på DT 1990 PRO för dem inte är så ”varma”?

    Är total rookie så ursäkta om det inte ”makear sense” det här. Med vänlig hälsning, Lübbe
    Jag är supernöjd med mina 1990, kommer från ett par 990 som länge (och typ fortfarande) är mina favoritlurar. 1990 har lite mer detaljerat ljud dock. Mixar allt i dom.

Liknande ämnen

  1. Laptop för musikproduktion?
    Av Lofi i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2019-09-22, 18:09
  2. Ny macbook pro för musikproduktion?
    Av fson i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2017-10-13, 10:39
  3. Ipad Mini för Musikproduktion?
    Av Måns i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-01-30, 20:25
  4. iMac för musikproduktion
    Av Glitzerstrahl i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-22, 11:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •