Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Musik som är 100% AI

  1. #1
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran

    Musik som är 100% AI

    Länkar eller alster till sådant som är 100% AI.

    Jag ger er två korta låtar som jag gjorde med Suno och sen lade till grafik med s9roll7/animatediff-cli-prompt-travel: animatediff prompt travel (github.com).

    Givetvis lät jag ChatGPT 4 komma på ett namn för projektet, vore ju synd att spendera hjärnkraft när det finns AI-kraft liksom.


    https://youtu.be/ntJ5f4nUl9A


    https://youtu.be/cK2mbwV6S6Q

  2. #2
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Domedagen är nära

  3. #3
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    en smula läskigt... då det inte är "min" genre har jag verkligen svårt att höra det är en AI :/

  4. #4
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Skoj testade black metal med country sång men lät som radio rock

  5. #5
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Sjukt att det går! :-O

  6. #6
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Hehe testade speed metal med dolly parton på sång sjungandes om glassbilar fast det lät ungefär likadant som mitt första försök, kanske gav den för svår uppgift

  7. #7
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    en smula läskigt... då det inte är "min" genre har jag verkligen svårt att höra det är en AI :/
    post-punk

    https://youtu.be/nmvTe8AOqbc

    rösten blir absolut riktigt kass ibland. men chorus här är ju helt suverän och (jättecheezy såklart)

  8. #8
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Vanilla ice rapping about his hot grandma over reggaebeat funkade inte heller, kanske stavade jag fel eller så klarar den inte blanda stilar, blev en vanlig reggaelåt men nån annan snubbe som sjöng, inte rappade.

  9. #9
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KRiS Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe testade speed metal med dolly parton på sång sjungandes om glassbilar fast det lät ungefär likadant som mitt första försök, kanske gav den för svår uppgift
    Det som händer är mest att man får kanske countryinspirerad text och sen musik från den andra genren. jag tror inte denna är så bra på att mixa genres, iaf inte än, men det är ju bara en BETA så..

    tycker man kan ha nog så kul med genres som finns

    så vitt jag vet finns ingen AI som kan mixa genres. däremot kan man ju göra det för hand med RVC, te.x ta smashing pumpkins och sen låta en countrysångare sjunga låten. men det är manuellt pill som folk gör. https://github.com/SociallyIneptWeeb/AICoverGen

  10. #10
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Verkar skoj men lite komplicerat Har på attgöra listan att testa byta ut egen sång mot ai nångång.

  11. #11
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Har lekt lite med Suno tidigare. Med varierat resultat. Imponerande resultat med dina metal-låtar ändå. Så blev tvungen att hoppa in på Discord och provköra lite igen.

    Tänk om de där videona hade rullat på Headbangers Ball på 90-talet. Man hade tappat hakan.

  12. #12
    Håkan
    Håkan är inte uppkopplad

    Avstängd
    Spännande, men fy fn vad läskig video med morphande demoner!
    Häftigt att följa vad AI for the good… kan åstadkomma. Men vi måste förstå… AI är i grunden fortfarande maskininlärning. Men hur länge?

  13. #13
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Ja det där morph:andet på väg ut, det är ingen som håller på med AI som blir imponerad av det längre haha.
    När det ser som bäst ut är det filmkvalité, men ibland kan man se ansikten eller grejer som ser lite konstiga ut:
    https://www.facebook.com/groups/8764...91520598615862

    Så det kommer sluta med att alla (som är intresserade) kommer kunna producera film, lägga på maskininlärda röster och musik. I slutändan har vi med stor sannolikhet en AI som kan automatisera allt detta och massproducera färdiga filmer, tror inte ens det kommer ta jättelänge (inte 10 år).

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2023-02-26, 17:33
  2. Musik jag minns. Musik som försvann.
    Av kbamod i forum Skivor & artister
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2020-01-24, 21:39
  3. Svar: 62
    Senaste inlägg: 2018-07-27, 12:24
  4. Radio som ser ut som en system 100 :)
    Av Morglurg i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-01-14, 14:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •