Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Mjukvara som kan bulkimportera vågformer och skapa "kit"

  1. #1
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

    Mjukvara som kan bulkimportera vågformer och skapa "kit"

    Satt häromdagen och tänkte importera ett större antal (30-40) vågformer till min MODX med hjälp av Melas "wave editor" men insåg att den programvaran inte medger att man väljer mer än en wave i taget.

    Så jag funderad på om det finns något "därute" med vars hjälp det går att importera fler vågformer OCH att få var och en utav dessa mappade per tangent (och gärna i rätt pitch utifrån metadata i wave-filen) för att till sist kunna exportera detta "kit" i något generiskt format (sf2 eller liknande).

    Med en bank i t.ex sf2 så går det att importera in i "wave editor" och därifrån lyftas in i en backup-fil för MODX.

    Men finns det någon liknande util därute som kan bistå med denna funktionalitet?

  2. #2
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Det är så in i helsickes dumt, men ibland har man ju det man söker efter rakt framför näsan

    Jag har till och med haft förmånen att få betatesta dess senaste version. Svaret på min fråga är AWave Studio (version 12 för närvarande).

    Låter denna ligga kvar här för ev. framtida referens. Kanske kan det vara till hjälp för någon i samma sits.

  3. #3
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är så in i helsickes dumt, men ibland har man ju det man söker efter rakt framför näsan

    Jag har till och med haft förmånen att få betatesta dess senaste version. Svaret på min fråga är AWave Studio (version 12 för närvarande).

    Låter denna ligga kvar här för ev. framtida referens. Kanske kan det vara till hjälp för någon i samma sits.
    Klarar awave att göra den där mappningen?
    Minns att jag kört bulk konvert för 1000år sedan ��

  4. #4
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthetic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klarar awave att göra den där mappningen?
    Minns att jag kört bulk konvert för 1000år sedan ��
    Jodå, det gör den. Man kan bestämma var på klaviaturet och sedan hur stort spann per vågform. Det fungerade riktigt bra.

    Däremot så finns där ett dilemma (som mycket väl kan vara handhavandefel ifrån mitt håll) där vissa vågformer loopar och behöver sättas om till one-shot. Då måste man välja wave för wave och slå om, även fast det i UIt är möjligt att välja flera samtidigt och flippa om (vilket tyvärr inte resulterar i att samtliga blir one-shot). Har mailat Markus med den funderingen/fråga om det går att implementera stöd för det.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Capture.PNG 
Visningar:	12 
Storlek:	110,3 KB 
Id:	115576

Liknande ämnen

  1. Någon som handlat från "Sales-All" Ni kan radera denna tråd
    Av Roffemoffe i forum Allmänt om musik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2021-12-22, 19:44
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-05-21, 23:18
  3. Kan ni rekommendera ett "mic-kit" ?
    Av Haplo i forum Inspelning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 15:45
  4. Industry "state of the nation". Någon som kan deras setup ?
    Av Jeppe K i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 21:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •