Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 149

Ämne: Ableton Live 12

  1. #61

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Också skeptisk, varför inte köpa men tycker de släpper många releaser på senaste utan direkt djup. Känns mkt som dataspelsbranschen i stort eller nått. Känner lite som denna snubbe:

    https://youtu.be/w48r2xTh8zM?si=fsCN8bLtcPUHJWtT
    Vet inte om jag håller med – jag tycker Ableton generellt verkar rätt benägna att prioritera workflow- och kreativitets-features som inte nödvändigtvis är så stora och flashiga, men som gör en skillnad när man väl börjar använda dem. Sen är Live 12 kanske ingen superstor uppgradering, men jag tycker inte det direkt är så att de mjölkar kunderna med ytliga saker.

    Jag tycker videon var rätt substanslös: jag håller med om att det hade varit najs med mer features för liveanvändning, men det hade varit intressantare om han hade kommit med faktiska förslag eller åtminstone pekat på saker som inte fungerar så bra för att spela live med Live, och jag är inte säker på att en liveloopare (Binkbeats) med ett väldigt specifikt arbetssätt är särskilt representativ ur det perspektivet.

  2. #62
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Får också SEK 1679, från 10 till 11 (som ger 12 gratis när det kommer). Har en upgrade license från typ 8 intro (eller vad det var).
    Men lite skumt, jag minns att jag skulle ge över 2k för 10 -> 11 trots 25% rabatt för typ ett halvår+ sedan, om jag nu minns rätt.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot 2023-11-15 at 17.30.18.png 
Visningar:	20 
Storlek:	320,3 KB 
Id:	115528
    Senast redigerat av whisper den 2023-11-15 klockan 17:42.

  3. #63
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Min största gripe hitills är hanteringen av 3:e-parts plugin-fönster. Sitter på 10 nu, så vet ej om förbättringar införts i 11an, men tycker det är störigt att man endast kan visa/göma alla plugins. De man vill stänga/öppna får man manuellt styra med musen. Borde kunna hanteras med kortkommandon tycker jag allt.

  4. #64
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet inte om jag håller med – jag tycker Ableton generellt verkar rätt benägna att prioritera workflow- och kreativitets-features som inte nödvändigtvis är så stora och flashiga, men som gör en skillnad när man väl börjar använda dem. Sen är Live 12 kanske ingen superstor uppgradering, men jag tycker inte det direkt är så att de mjölkar kunderna med ytliga saker.

    Jag tycker videon var rätt substanslös: jag håller med om att det hade varit najs med mer features för liveanvändning, men det hade varit intressantare om han hade kommit med faktiska förslag eller åtminstone pekat på saker som inte fungerar så bra för att spela live med Live, och jag är inte säker på att en liveloopare (Binkbeats) med ett väldigt specifikt arbetssätt är särskilt representativ ur det perspektivet.
    Japp håller med dig också, men kan tycka att man byggt på rätt mkt detaljmässigt med de senaste uppdateringarna och att interfacet blivit en hel del plottrigare på sina ställen från att varit en ganska avskalat och knall-tydligt, på gott och ont kanske. Sen har man kanske höga förväntningar av gammal vana, dock skulle jag tycka mer workflow presets out of the box som YT-videon verkar vilja ha också skulle kunna va najs. Så mkt kan ju skapas modulärt och sparas som templates men kul om det kanske fanns ett 3:e tab-läge för nått sånt? Men men yada-yada, mkt vill ha mer

  5. #65
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran

  6. #66
    rice74
    rice74 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Instämmer. Ska bli riktigt spännande att testa Abletons nya midiverktyg.

  7. #67
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Ja det där ser otroligt behändigt ut. Det ser också ut som att det hade varit en perfect match som en ytterligare layout på Push för drum racks exempelvis. Rattarna kunde enkelt mappa mot paramterarna och val av ljud väljas med padsen. Hoppas innerligt att det kommer, det hade varit otroligt trevligt både vid skissande och live.

  8. #68
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Roar verkar riktigt skoj.


    https://youtu.be/t9I_gvLTte0

  9. #69
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Låter lite som (Native instruments) Driver fast mycket mer utvecklat, nice, låter kul!

    Själv insåg jag att för bara ett uns över dubbla priset av uppdateringen får jag Bitwig så sitter och leker med demot där nu istället. Väldigt imponerad måste jag säga.

  10. #70
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    (Nu blir det lite OT) Jag testade Bitwig i en vecka och det var verkligen ingenting för mig! Som att ta Live och göra det svårare, plottrigare och rörigare. Vad är meningen? Tyckte jag klicka på ställen, försökte tabba mig ur och hamnade på nya ställen hela tiden! Och The Grid ska vi inte ens prata om, jag fick typ 1000 nya gråa hår på en helg. Heja Live! Jag kommer skaffa 12:an typ nästa vår.

  11. #71
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Hehe ja, mitt tips är att sitta och försöka bli vän med Reaper en period först, efter det känns Bitwig betydligt mer bekant och städat. Jag upplevde att det var mycket grejer som jag saknat i Live särskilt editering, bouncing och sånt, som känns lite mer klassiskt typ Logic, beprövade grejer som funkar, men finslipat.

    Men ja designen i Live särskilt hur pluggar grupperas osv är svårslaget rent visuellt, det håller jag med om. Men också jag bara slängde fram en enkel inkluderad synth (Edit: Som tydligen kom med version 5:1 och inte är så "enkel) och rattade lite och allt lät bara så sjukt bra, även effekterna bara ett vanligt delay när man ställer om tiderna och hör omställningen så fick jag en helt annan känsla. Ableton slänger med nya devices hela tiden men tycker alltid att det fattas nåt och använder vst's istället. Det i sig har väl inte stört mig men inser hur det kan kännas.

    Grid testade jag inte, men det kan väl inte vara värre än m4l? Alltså jag diggar max och har använt det mycket, men det är nåt jäkligt skakigt med m4l har jag alltid känt, och ska man göra nåt riktigt genombra och snyggt så måste man vara betydligt smartare än mig. Fick intrycket av att eftersom allt går att modulera hejvilt ändå kommer man långt utan grid.

    Nej det hände nåt när jag såg priset och insåg att jag betalade för 11'an utan att ha använt nånting. 10'an hade gott om grejer jag använder dagligen, men efter det vet i fan, det var över fyra år sen nu. Absolut, nya midigrejerna verkar jättekul och den där disten verkar fin, men nu har jag 30 dagar på mig att göra december-acid bitwig sen vi får se vad som händer i framtiden!
    Senast redigerat av kotten den 2023-11-17 klockan 16:53.

  12. #72
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ableton slänger med nya devices hela tiden men tycker alltid att det fattas nåt och använder vst's istället.
    Största fördelen med att köra majoriteten av instrument och effekter tredjeparts är att man KAN byta DAW utan att förlora hela sitt arbetsflöde...

  13. #73
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    På tal om tredjepart. Ditt snack om bitwig fick mig lite sugen att testa, men Bitwig har inte full integration med Console1 va? I så fall är det en no-go. Så mycket för att köra tredjepart för att kunna byta DAW.

  14. #74
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    uppdaterade mig till 11 från 9 för nån vecka sen. Haar vad fövirrande automation gjorts!
    Har använt ableton sen dag 1 men måste nu sitta och kolla på youtube vids som nån tönt.
    Det nya!? eller viktigaste i v12 verkar vara att det nu är enklare att använda MPE kontrollers.
    Missade även dunderpriset från 9-11 lol.

  15. #75
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På tal om tredjepart. Ditt snack om bitwig fick mig lite sugen att testa, men Bitwig har inte full integration med Console1 va? I så fall är det en no-go. Så mycket för att köra tredjepart för att kunna byta DAW.
    hade det inte varit för M4L hade jag kört bitwig!
    Fan som maxtork har dom ju gjort det omöjligt att byta. Man kan ju iof göra VSTer å krånglas.

  16. #76
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu måste nån berätta om man kan automatisera global scale?
    Du kan ändra per clip. Det är ingen tvingande global inställning. När man markerar ett klipp med annan skala så ser man det i samma del av interfacet.

  17. #77
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    Satt hela natten och gjorde musik så lite mer kompis är jag med 11an
    Använde 9 i många år. Småsaker som dom gjort krångliga
    Förut kunde jag bara markera ett klipp i arenge och snabbt radera med deleteknappen. Nähä det går inte om jag inte ctrl J och sätter ihop klippen först
    Om jag markerar många alltså
    Finns väl nån lista på vad som hänt från 9 till 11. Ska kolla

  18. #78
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av peppe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Satt hela natten och gjorde musik så lite mer kompis är jag med 11an
    Använde 9 i många år. Småsaker som dom gjort krångliga
    Förut kunde jag bara markera ett klipp i arenge och snabbt radera med deleteknappen. Nähä det går inte om jag inte ctrl J och sätter ihop klippen först
    Om jag markerar många alltså
    Finns väl nån lista på vad som hänt från 9 till 11. Ska kolla
    Det ska fungera. Är du säker på att du inte bara markerat automationen? Det finns två typer av markering i spåren i arrange mode. Det går att markera bara automation över flera spår och radera men även markera flera klipp över flera spår och radera.

  19. #79
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av papawasarodeo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du kan ändra per clip. Det är ingen tvingande global inställning. När man markerar ett klipp med annan skala så ser man det i samma del av interfacet.
    Ah snyggt, tack.

    Citat Ursprungligen postat av peppe
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förut kunde jag bara markera ett klipp i arenge och snabbt radera med deleteknappen
    Håller med katten det går bra för mig med, det är nog nåt annat.

  20. #80
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    Oj tack för tipset. Det gick inte att göra förut
    Pajade en hel session första veckan jag använde 11 pga alla förändringar i just automation arbetet
    Så skickar den här tråden till min mejl och kommer med dumma frågor om dom dyker upp

  21. #81
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

  22. #82
    iawap
    iawap är inte uppkopplad
    iawaps avatar
    Senior
    Ingen som fått tillgång till beta än? Kanske dröjer ett tag.

  23. #83
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av iawap Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen som fått tillgång till beta än? Kanske dröjer ett tag.
    Haft det länge. Men får ju inte säga något om detaljer tyvärr.

  24. #84
    jpl
    jpl är inte uppkopplad
    jpls avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av iawap Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen som fått tillgång till beta än? Kanske dröjer ett tag.
    fick häromdagen.

  25. #85
    rice74
    rice74 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Fick beta i fredags. Anmälde mig samma dag som pre-order släpptes.

  26. #86
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haft det länge. Men får ju inte säga något om detaljer tyvärr.
    Känns lite knepigt att man ska hålla tyst om Betan när hela Youtube är målat med Live 12 videos. Tror jag sett 25 st och det är bara ett axplock. Och dom visar exakt hur det funkar. Vad är meningen då med NDA?

  27. #87
    iawap
    iawap är inte uppkopplad
    iawaps avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känns lite knepigt att man ska hålla tyst om Betan när hela Youtube är målat med Live 12 videos. Tror jag sett 25 st och det är bara ett axplock. Och dom visar exakt hur det funkar. Vad är meningen då med NDA?
    Killgissar här, men kan det vara att NDA:t nämner detaljer som inte får pratas om?

    Ingen beta för mig än så länge.

  28. #88
    iawap
    iawap är inte uppkopplad
    iawaps avatar
    Senior
    Kanske bara jag som är bakom flötet, men numera kan man öppna och spara projekt via Push. Har man kunnat det innan 12:an?

  29. #89
    mortality
    mortality är inte uppkopplad
    mortalitys avatar
    Inte så pratsam än
    jag nöjer mig med live 10, max 4 live ger ju en massa kul gratis audioeffekter!

  30. #90
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Ja, förutom Hybrid Reverb tror jag inte jag använt nånting speciellt från 11'an egentligen.

  31. #91

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, förutom Hybrid Reverb tror jag inte jag använt nånting speciellt från 11'an egentligen.
    MPE, tempo following, skalor och nya reversen är iallafall grejer jag skulle sakna, men ja, v11 var väl inte jättematig. Tror också jag använt redigering av flera klipp samtidigt några gånger också, och behöver man comping antar jag att det är användbart?

  32. #92
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MPE, tempo following, skalor och nya reversen är iallafall grejer jag skulle sakna, men ja, v11 var väl inte jättematig. Tror också jag använt redigering av flera klipp samtidigt några gånger också, och behöver man comping antar jag att det är användbart?
    Visstja tempo following hade vi ju rätt roligt med det hade jag glömt! Nu blev det inte så mycket av det men det hade kunnat, tekniken funkar ju.

  33. #93
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Öhm. Kom inte både note-probability/velocity-random-range och take lanes/comping i 11? Båda de funktionerna är väldigt välanvända här!

  34. #94
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Jaja men det kan ju ni som inte orkar programmera velocity eller sätter allt på första tagningen hålla på med. Nä jag vet inte de grejerna har jag aldrig fått in i mitt arbetsflöde, men visst, helt kass tom på features var inte 11'an det får jag medge!

  35. #95
    iawap
    iawap är inte uppkopplad
    iawaps avatar
    Senior
    Även grupper inom grupper var väl 11:an? Eller var det 10:an?

  36. #96
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av iawap Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Även grupper inom grupper var väl 11:an? Eller var det 10:an?
    Precis det var väl 10'an, tillsammans med note chasing, capture, multiple clip editing, kunna döpa IO, mer synligt MIDI i arranger, på det Echo/Drumbuss/Wavetable, EQ8 updaterad... 10'an var till mig helt enkelt!

  37. #97
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Undrar hur länge Ableton tycker att det är ”early 2024”. Hela Q1?

  38. #98
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar hur länge Ableton tycker att det är ”early 2024”. Hela Q1?
    Som jag ser det tar jag hellre uppdateringen lite senare och välfungerande än tidigare och uthastad. Men håller med i sak, vore ofta bättre att inte kommunicera ens vaga tidsangivelser känns det som. Eller säga Q1 om det är det man menar (om man nu tror sig mycket sannolikt kunna hålla det).

  39. #99
    rice74
    rice74 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar hur länge Ableton tycker att det är ”early 2024”. Hela Q1?
    Har också funderat på vad det betyder. Q1 känns väl som rimligt. Fast som sagts här ovan, hellre ett stabilt Live 12 än ett för tidigt lanserat buggigt sådant.
    Senast redigerat av rice74 den 2024-02-12 klockan 11:22.

  40. #100
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar hur länge Ableton tycker att det är ”early 2024”. Hela Q1?
    Borde ju vara åtminstone senast sista juni Lite "late early 2024" bara...

  41. #101

    Redaktör
    Enligt Wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Ableton_Live#History):

    • Live 8 2 April 2009
    • Live 9 5 March 2013
    • Live 10 6 February 2018
    • Live 11 23 February 2021
    • Live 12 Early 2024


    Så nu någon gång i februari/mars är väl en rätt rimlig gissning?

  42. #102
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av iawap Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Killgissar här, men kan det vara att NDA:t nämner detaljer som inte får pratas om?

    Ingen beta för mig än så länge.
    Sent svar, men sen det blev publik beta så kan jag inte tänka mig att det finns nån NDA. I villkoren står det "Ableton may ask you to enter into a Non-Disclosure Agreement (NDA), as Ableton deems necessary." (min fetstil) Och jag, som är med i den publika betan har definitivt inte signerat nåt.

  43. #103
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar hur länge Ableton tycker att det är ”early 2024”. Hela Q1?
    Det beror nog på när antalet lite större buggar kommit ner tillräckligt. Kommer nya betor då och då, med en lista på fixar. Det börjar bli färre grejer, men jag skulle gissa att det tar minst ett par veckor till, kanske mer.

    Bortsett från den allra första betan jag fick tillgång till, så har den varit stabil på mitt system, men jag är uppenbarligen inte så mycket power user som jag tycker om att inbilla mig. För jag har inte upplevt en enda av buggarna som listats som fixade när det kommit nya betor... Jag har faktiskt bara märkt en enda bugg och den har jag inte lyckats återupprepa.

  44. #104
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Och idag kom en ny beta, med bara en buggfix. Kanske bara för att det var en viktig bugg att fixa snabbt, men jag tror jag tar tillbaka min förutsägelse om "minst ett par veckor"...

  45. #105
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Vaknade upp till att fått tillgång till betan. Med tanke på att de släpper på fler i beta-programmet nu så är det nog nära till släpp.

  46. #106
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Haft betan några veckor men inte hunnit använda så mycket. Dock inte haft några buggar. Både Meld och Roar är väldigt trevliga, Roar framförallt. Installerade på Push Standalone igår också och ej märkt några problem eller större skillnader förutom just nya devices.

  47. #107
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Irriterar mig på att de tagit bort snabbkommandot Q för att ta sig ur note-edit. Nu ska man tydligen använda shift + tab istället.

  48. #108
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Roar var överraskande. Hade nog tänkt att det enbart skulle vara en multibandsdistortion. Men med alla modulationsmöjligheter ger den många möjligheter. Gillar Meld också.

    Eftersom jag bara suttit med 12 idag så har jag inte kommit in i allt nytt än. Är lite nyfiken om nya browserfunktionerna kommer hjälpa mig eller ej. Än så länge har jag inte spontant sträckt mig efter t ex "liknande ljud"-funktionerna. Men det kanske kommer.

  49. #109
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    5 mars kommer tolvan!

    Last chance
    Save 20% on your Live 12 Suite pre-order


    Buy now to save on your Live 12 license. Explore more creative possibilities with Standard or Suite, or get started with Intro.

    https://www.ableton.com/en/shop/live/
    Senast redigerat av outshape den 2024-02-21 klockan 15:17.

  50. #110
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Brukar Ableton köra kampanjer när väl en version är släppt? Jag brukar uppdatera direkt men har inget större behov av 12:an - ännu. Men blir jag sugen framöver vill man ju helst inte pynta fullpris…

  51. #111

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Brukar Ableton köra kampanjer när väl en version är släppt? Jag brukar uppdatera direkt men har inget större behov av 12:an - ännu. Men blir jag sugen framöver vill man ju helst inte pynta fullpris…
    De kör rabatter ibland, men kanske 1-2 gånger per år utifrån min magkänsla, och sällan mer än runt 20% rabatt.

  52. #112
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De kör rabatter ibland, men kanske 1-2 gånger per år utifrån min magkänsla, och sällan mer än runt 20% rabatt.
    Tack! Får klura lite då....

  53. #113
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Någon mer som upplevt långa renderingstider i Live 12? Misstänker att det är någon plugin som ställer till det. Men använder bara ett fåtal från U-he, ValhallaDSP och Arturia. Inte upplevt det tidigare så känns som det hänt något i senaste betan. Kör på en Mac Mini M1 och renderingarna har alltid gått relativt fort innan.

  54. #114
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Sitter på pc och skulle säga att renderingarna varken går snabbare eller långsammare. Har inte klockat dock.

  55. #115
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Alltså tidigare har jag inte upplevt några problem med renderingen. Är bara idag. Även fått två kraschar i betan av 12 nu. Helt plötsligt ville den inte starta uppspelningen. Hade bara ett antal wav och Ozone i Live. Men har skickat in krasch-rapporter.

  56. #116

    Redaktör
    Jag hade problem med att Live hängde sig efter avslutad rendrering, men tänkte att det hade att göra med att det var väldigt långa filer (45 minuter eller däromkring). Så det kan ju vara något problem kring det.

  57. #117
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Nu är tolvan släppt!

  58. #118
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Trodde det var den 6 mars…. Jag är så pepp, ska ladda ner ikväll!
    Jag har aldrig kommit igång med Live utan fastnat i Logic och Reaper, men nu jäklar 😀

  59. #119
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är tolvan släppt!
    På riktigt? Jag har betalat och fått registreringskod, men ser inte var den går att tanka ner.

  60. #120
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    5/3 står det på hemsidan

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-11-04, 22:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •