Resultat 1 till 42 av 42

Ämne: Limiterade silverelektroner

  1. #1
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran

    Limiterade silverelektroner

    https://www.elektron.se/se/e25-remix-edition



    Introducing a time hack to disorientate, reorientate, and deliver you to bliss. In recognition of a quarter century of existence, we have dreamt up the e25 Remix Edition: a limited run of silver-faced units, spread across Digitakt, Digitone, and Syntakt. Inspired by yesteryear, and hell-bent on pulling your sounds through the veil of possibility and into reality.
    Snyggt sa räven.

  2. #2
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Snygga o inte så mycket dyrare ... rostfritt får man hoppas med tanke på klimatet på Sveriges framsida ...

  3. #3
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snygga o inte så mycket dyrare ... rostfritt får man hoppas med tanke på klimatet på Sveriges framsida ...
    Det är väl ännu värre på sveriges baksida med saltstänk från Kattegatt. Här på framsidan är det ju nästan sötvatten.

  4. #4
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag köpte alla tre så jag kan sälja dem vidare dyrt sen. Haha. Skoja. Hur många kladdiga fingeravtryck blir det på den där ytan?

    Men snygga. Absolut.

  5. #5
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Men. De borde haft svarta knappar och rattar. Och röd skärm. Så hade det känts som Machinedrum.

  6. #6
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Hoppas det är lika vassa kanter som på min md, satt ofta och slipade ner naglarna på den förstrött när jag tänkte på nåt.

  7. #7
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Originalen är snyggare.

  8. #8
    marcuxz
    marcuxz är inte uppkopplad

    Senior
    Nej, svart ska det va

    Kvävdes lite av min grå octatrack så nu har jag en svart

  9. #9
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Jag gillar. Blev en Digitakt... Jag har ju haft originalet några gånger men tänker att färgen rättfärdigar ett nytt försök (även väldigt nyfiken på nyaste FW (2 LFO/filter!! osv) Ja har insett att Rytm verkar passa mig mindre bra, och att Digi-upplägget med patterns och inga kits kanske inte är så dumt ändå.

  10. #10
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag vill ha svart-fria syntar! Det här var riktigt fint det. Hoppas att det blir ett mer bestående inslag med ljusare modeller.

  11. #11
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Hänger inte med riktigt, har de gjort nåt med features eller är det bara omålad plåt? Lite oklart på hemsidan.

    [edit: hittade nu, bara omålade]

  12. #12
    Electric Mojo
    Electric Mojo är uppkopplad nu
    Electric Mojos avatar
    Senior
    Pungen va fina! Synd att face plates inte säljs separat från elektron hade lätt bytt ut mina.

  13. #13
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Hur svårt är det att göra egna ”faceplates” till dessa…?

  14. #14
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hänger inte med riktigt, har de gjort nåt med features eller är det bara omålad plåt? Lite oklart på hemsidan.

    [edit: hittade nu, bara omålade]
    Nää. du får ju med en poster ju :P

  15. #15
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill ha svart-fria syntar! Det här var riktigt fint det. Hoppas att det blir ett mer bestående inslag med ljusare modeller.
    Samma! Om jag får för mig att skaffa en elektron igen blir det en grå eller silver.

  16. #16
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Uj vad snygga!!! Synd bara att det inte gäller alla burkarna. En silverrytm hade nästan kunnat få mig att göra ett tredje Elektron-försök.

  17. #17
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl ännu värre på sveriges baksida med saltstänk från Kattegatt. Här på framsidan är det ju nästan sötvatten.
    haha, lägger ner då jag är inlands-elektronaut, svarta o grå funkar utmärkt här

  18. #18
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Hade föredragit en jubileums-Machinedrum.

  19. #19
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade föredragit en jubileums-Machinedrum.
    Heh, det hade nog blivit långt svårare och dyrare. Men min dröm är alltid en Machinedrum MKIII, på en ny och modern plattform där man drar nytta av all utveckling de gjort sedan 2001.

    Andra drömmer om en uppdaterad Octatrack med mer av allt.

  20. #20
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Andra drömmer om en uppdaterad Octatrack med mer av allt.
    mmmm, bara overbridge hade räckt långt.

  21. #21
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Heh, det hade nog blivit långt svårare och dyrare. Men min dröm är alltid en Machinedrum MKIII, på en ny och modern plattform där man drar nytta av all utveckling de gjort sedan 2001.

    Andra drömmer om en uppdaterad Octatrack med mer av allt.
    Borde det inte vara billigare att producera en gammal produkt igen när all utveckling redan är betald? Jag förstår om det är saker som behöver komponenter som inte tillverkas längre och så, men mjukvaran finns ju, alla ritningar osv.

    Uppdaterad Octatrack med Overbridge vore verkligen bra. Men även en MD mk III!

  22. #22
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior


    Färgglada knappar på silver gör mig nostalgisk

  23. #23
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Borde det inte vara billigare att producera en gammal produkt igen när all utveckling redan är betald? Jag förstår om det är saker som behöver komponenter som inte tillverkas längre och så, men mjukvaran finns ju, alla ritningar osv.

    Uppdaterad Octatrack med Overbridge vore verkligen bra. Men även en MD mk III!
    Ja, du nämner ju några saker där som påverkar.
    - Komponenter som inte tillverkas länge (eller har skyhöga priser numera). Processor, skärm, switchar... och annat.
    - Göra komponentinköp som matchar en gammal plattform
    - Lägga tid på starta upp produktion igen rent fysiskt, kretskort, låda, förpackningsmaterial
    - Få igång mjukvaruuppdateringsstationer
    - Testprocesser
    - Ta bort fokus från nuvarande arbetsuppgifter för utvecklings- och tillverkningsorganisationen
    - ... och allt jag glömmer bort såhär

    Billigare än att nyutveckla något? Kanske. Billigare än att göra specialversioner av något som är i produktion idag? Inte en chans, svindyrt snarare.

  24. #24
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, du nämner ju några saker där som påverkar.
    - Komponenter som inte tillverkas länge (eller har skyhöga priser numera). Processor, skärm, switchar... och annat.
    - Göra komponentinköp som matchar en gammal plattform
    - Lägga tid på starta upp produktion igen rent fysiskt, kretskort, låda, förpackningsmaterial
    - Få igång mjukvaruuppdateringsstationer
    - Testprocesser
    - Ta bort fokus från nuvarande arbetsuppgifter för utvecklings- och tillverkningsorganisationen
    - ... och allt jag glömmer bort såhär

    Billigare än att nyutveckla något? Kanske. Billigare än att göra specialversioner av något som är i produktion idag? Inte en chans, svindyrt snarare.
    Ja, alltså jag jämförde inte med att byta ut faceplates på en Digitone. Utan tänkte på den efterfrågan som ändå finns med tanke på de absurda begagnatpriserna.

  25. #25
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, alltså jag jämförde inte med att byta ut faceplates på en Digitone. Utan tänkte på den efterfrågan som ändå finns med tanke på de absurda begagnatpriserna.
    Huga, har inte tittat på dem alls. Har mina MKII och är nöjd och glad. Men hade det varit fysiskt och ekonomiskt rimligt att producera dem igen så är jag övertygad om att det gjorts. Ekonomiskt rimligt betyder då pris till slutkund som gör att det säljs samt att företaget får in de pengar som de behöver för att det skall vara värt att ta upp produktion igen.

  26. #26
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kombatsanta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nää. du får ju med en poster ju :P
    Attans, det hade jag missat ju!

  27. #27
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, du nämner ju några saker där som påverkar.
    - Komponenter som inte tillverkas länge (eller har skyhöga priser numera). Processor, skärm, switchar... och annat.
    - Göra komponentinköp som matchar en gammal plattform
    - Lägga tid på starta upp produktion igen rent fysiskt, kretskort, låda, förpackningsmaterial
    - Få igång mjukvaruuppdateringsstationer
    - Testprocesser
    - Ta bort fokus från nuvarande arbetsuppgifter för utvecklings- och tillverkningsorganisationen
    - ... och allt jag glömmer bort såhär

    Billigare än att nyutveckla något? Kanske. Billigare än att göra specialversioner av något som är i produktion idag? Inte en chans, svindyrt snarare.
    Bra infallsvinklar. vi glömmer ibland kanske att vi lever i en liten, liten bubbla inne i en redan ganska liten bubbla. Det är lätt att titta på reverb-priser och se en strålande ekonomisk möjlighet men om man börjar syna tanken i kanten en smula så håller det nog sällan hela vägen till den råa marknadsekonomiska verkligheten. En aspekt är ju att det är just bristen på tillgång på second-hand-marknanden som driver upp fantasipriserna.
    Senast redigerat av Ullrich den 2023-11-09 klockan 14:30.

  28. #28
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Apropå den råa marknadsekonomiska verkligheten är det nog någon därute som undrat om det är en bra affär att köpa denna trio och lägga i malpåse ett par år? Ja, någon skojade om det ovan ju. Frågan är. Do you bet on "Elektron"?

  29. #29
    datamuppen
    datamuppen är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    De verkar utlova nya machines för syntakt. Kanske händer något på den fronten snart?

  30. #30
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Jag tycker det känns lite kylskåp och diskbänk över det hela. Eller som om någon suttit och skrapat bort färgen...
    Men det är kul med nytänk. Jag kan inte komma på något annat än eurorack som kör plåten naken.

  31. #31
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kan inte komma på något annat än eurorack som kör plåten naken.
    Orgon Systems Energiser, en av de finaste som numera även finns som Swenigiser.

    Jag tycker dock dessa är lite fulsnygga sådär, dock inget jag kommer betala premium för att få en "limited-run".

  32. #32
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men. De borde haft svarta knappar och rattar. Och röd skärm. Så hade det känts som Machinedrum.
    Ja då hade jag övervägt att byta faktiskt

  33. #33
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker det känns lite kylskåp och diskbänk över det hela. Eller som om någon suttit och skrapat bort färgen...
    Men det är kul med nytänk. Jag kan inte komma på något annat än eurorack som kör plåten naken.
    Eventides delaypedal Ultratap. Och en massa gamla Electro-Harmonix. EHX-pedalerna var iofs i plåt och inte borstat stål. Men Ultratap passar in i lyxig köksutrustning cirka 2003-stilen.

  34. #34
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kan inte komma på något annat än eurorack som kör plåten naken.
    https://www.genelec.com/raw

  35. #35
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Jag har en stor hög villhöver på dessa, men har ju å andra sidan inte någon av de nya burkarna. Bara hålla ut så är de snart slut.

  36. #36
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Minilogue, MemoryMoog, etc.

  37. #37
    makari
    makari är uppkopplad nu
    makaris avatar
    Veteran
    Kul grej och jag gillar greppet men sällar mig till de som hellre hade sett svarta knappar och rattar - Machinedrum style. Nu går mina associationer till första generations Korg Electribe istället. Vilka känns aningen daterade i designen idag.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	korg-es-1-electribe-s-rhythm-production-sampler.jpg 
Visningar:	10 
Storlek:	112,8 KB 
Id:	115467

  38. #38
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Monomachine och Machinedrum icke att förglömma. Fortfarande, såhär ca 20 år senare sjukt snygga.

  39. #39
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Monomachine och Machinedrum icke att förglömma. Fortfarande, såhär ca 20 år senare sjukt snygga.
    Jo, finns inget som slår de om jag ska vara ärlig, både utseende och ljud.. Var sugen på e25 bara för att matcha men man är ju inte gjort av pengar..

  40. #40
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Snyggt! Det är såhär de borde se ut. Har inte varit så intresserade av dessa modeller tidigare då de framstått som begränsade i relation till deras tidigare produkter. Men nu blev de plötsligt mer tilltalande

  41. #41
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator

  42. #42
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Undrar om original Digitakt har gått i pension. Den säljs inte längre hos Thomann. Hos Elektron själva är den out of stock.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •