Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Gamechanger Audio Plasma Voice (Eurorack)

  1. #1
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

    Gamechanger Audio Plasma Voice (Eurorack)

    Gamechanger Audio har nu släppt sin eurorack-modul Plasma Voice. Den första omgången av modulen är begränsad till 100 exemplar och varje modul kommer med en t-shirt.

    PLASMA Voice is a synthesizer module that produces sounds by controlling high-voltage electrical discharges between two electrodes on a specially designed xenon-filled gas tube. These discharges are converted to analog audio using a specialized rectifier circuit. The result is mesmerizing electric sounds that match the visual intensity of the blue bolt of electricity.

    The electric discharges are driven by a proprietary ultrasound pulse-width oscillator. This oscillator is modulated by predefined samples and envelope shapes (or SOUNDS for simplicity’s sake) that you can select, trigger, waveshape and modulate with sliders and CV inputs. This in turn puts you in control of the electrical discharges and the resulting sounds.
    Plasma Voice kostar €412 plus moms.

    Läs mer här https://gamechangeraudio.com/shop/pl...rorack-module/


    https://youtu.be/vuVioW4VY-s

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	plasma-voice-front-shop-photo.jpg 
Visningar:	25 
Storlek:	185,3 KB 
Id:	115406

  2. #2
    EBM
    EBM är inte uppkopplad
    EBMs avatar
    Senior
    Tycker den är svinhäftig och sjukt snygg... Men låter den bra, roligt eller speciellt intressant? Inte lika säker. Satt och kollade genom videos igår eller förrgår och försökte se vad den skulle kunna bidra med i mitt rack...och hade ärligt talat svårt att hitta något. Men den ÄR cool och annorlunda.

  3. #3
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av EBM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker den är svinhäftig och sjukt snygg... Men låter den bra, roligt eller speciellt intressant? Inte lika säker. Satt och kollade genom videos igår eller förrgår och försökte se vad den skulle kunna bidra med i mitt rack...och hade ärligt talat svårt att hitta något. Men den ÄR cool och annorlunda.
    Lite samma här. Som deras mekaniska/optiska synth med massa motorer. Väldigt häftig men hade ett ganska begränsat sound och lät inte så spännande. Men häftigt utförande helt klart.

  4. #4
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Jag tycker den fräser och knäpper på ett kul sätt, men det återstår att se hur den låter och beter sig. Helt klart är att den har en egen karaktär när det kommer till övertoner och den verkar låta väldigt organiskt. Det gjorde att jag var tvungen att stilla nyfikenheten och gjorde en beställning. Antagligen kommer den nog att hamna i ett kommande rack för trummor. Vi får se hur jag stuvar om då jag plötsligt fick slut på HP...

Liknande ämnen

  1. Gamechanger Audio Motor Synth mkI/mkII
    Av Katzenjammer i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2023-08-18, 21:51
  2. Gamechanger Audio BIGSBY pedal
    Av Mickey i forum Nyheter
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2022-04-22, 11:07
  3. Plasma (Gamechanger Audio)
    Av hairofthedog i forum Effekter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2019-08-03, 22:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •