Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ableton Index.exe hoggar mina filer

  1. #1
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran

    Ableton Index.exe hoggar mina filer

    Det här var nytt för mig men ser rätt gamla trådar när jag söker på det, men då är det mest folk som stör sig på att hårddisken rasslar eller indexfilerna blir stora.

    Helt plötsligt kan jag inte deleta/flytta filer jag jobbar med pga att dom är upptagna av "Ableton Index". I samtliga fall är det filer helt orelaterade till Ableton. Jag exporterade grejer, joxar i RX och spar ner som .ogg utanför projektet och det är dessa filerna det petar på. Låt bli dom gärna.

    Bara mig det händer? Tips?

  2. #2
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Har du möjligen lagt till mappen som innehåller ogg-filerna till Places i Live? (Eller en överordnad mapp.) Live indexerar såna mappar.
    Kolla också vad ogg-filer är associerade med som standard. Om det är Live eller Max for Live, så killgissar jag att Live kan vilja indexera dem.

  3. #3
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Juust det, tänkte säga nej men jo nån gång relativt nyligen la jag nog till hela projektmappen till places för att kunna dra in grejer mellan projekt. Sen ligger de exporterade och konverterade oggarna längre in i samma struktur ja, ska kolla på måndag men högst troligtvis det!

    Däremot ska dom vara associerade till VLC.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2023-09-15, 09:41
  2. Radera alla .exe-filer?
    Av SofieB i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 19:34
  3. btdna.exe, vad är det?
    Av Gitarrmongot i forum Övrig mjukvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 17:16
  4. system32.exe
    Av mechatronic i forum Övrig mjukvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-07-18, 01:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •