Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Formaviva, nytt bandcampalternativ för streaming/DL

  1. #1
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran

    Formaviva, nytt bandcampalternativ för streaming/DL

    Ja iaf nytt för mig Sprang precis på denna, har just signat upp mig.

    Nån som kör sin profil/musik där än, några erfarenheter/tips ?

    https://formaviva.com

  2. #2
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Lite underligheter:

    Det finns inget ToS att läsa när man ska registrera sig, så när man kollar det allmänna står det bland annat "By using our website, you also agree to Youtube's terms of service and usage", förstår inte riktigt vad det har med deras tjänst att göra.

    Dessutom är de noga med att påpeka vem/vilka som får länka till deras sida, kanske är det någon slovensk lag - men det verkar konstigt i mina ögon.

    Jämfört med de flesta andra tjänster så är ToS:en väldigt fattig och klargör inte direkt vilka rättigheter de får över ens material.

  3. #3
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Signade upp mig efter ditt tips Burg. Tack.

  4. #4
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite underligheter:

    Det finns inget ToS att läsa när man ska registrera sig, så när man kollar det allmänna står det bland annat "By using our website, you also agree to Youtube's terms of service and usage", förstår inte riktigt vad det har med deras tjänst att göra.

    Dessutom är de noga med att påpeka vem/vilka som får länka till deras sida, kanske är det någon slovensk lag - men det verkar konstigt i mina ögon.

    Jämfört med de flesta andra tjänster så är ToS:en väldigt fattig och klargör inte direkt vilka rättigheter de får över ens material.
    Ja det är lite småshady i ToS delen. Har inte själv tankat upp nåt än, navigerar mest runt lite för o se hur det ser ut. Det verkar gå att lyssna på det mesta som ligger uppe utan avbrott, har ännu inte hittat nån copyright claim för sånt en laddar upp.. men väntar på att få min artist/label profil godkänd, det kanske syns där.

  5. #5
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Snyggt i vart fall.

  6. #6
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Har kikat runt lite och det är typ 99% techno och dunka dunka, så funkar inte för mig 100% att migrera till med mitt lilla bolag. Får nog leta vidare.

  7. #7
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite underligheter:

    Det finns inget ToS att läsa när man ska registrera sig, så när man kollar det allmänna står det bland annat "By using our website, you also agree to Youtube's terms of service and usage", förstår inte riktigt vad det har med deras tjänst att göra.

    Dessutom är de noga med att påpeka vem/vilka som får länka till deras sida, kanske är det någon slovensk lag - men det verkar konstigt i mina ögon.

    Jämfört med de flesta andra tjänster så är ToS:en väldigt fattig och klargör inte direkt vilka rättigheter de får över ens material.
    Jag tolkar det som att de säljer vidare till Youtube Music?

    Vilket är en riktigt rövig tjänst för övrigt.

  8. #8
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tolkar det som att de säljer vidare till Youtube Music?

    Vilket är en riktigt rövig tjänst för övrigt.
    YouTube Music är helt unika på en punkt: Du kan ha din egen privata samling av musik på max 100.000 spår, som du endast själv kan lyssna på. I övrigt håller jag med. Jag har lagt upp hela kassett och LP sidor som ett (1) spår. Det är maximalt utnyttjat 50k album...och en brutal mängd GB gratis (just nu).

Liknande ämnen

  1. Latency music - verk gjort för streaming
    Av beem i forum Allmänt om musik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2020-05-18, 16:58
  2. Streaming från Mac?
    Av jgb i forum Övrig mjukvara
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2020-05-17, 08:32
  3. Fjärrmix - högkvalitativ streaming?
    Av Oortone i forum Övrig mjukvara
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2019-11-17, 18:34
  4. Musik sökes för ett Streaming-projekt
    Av steffensen i forum Allmänt om musik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-12, 19:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •