Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hjälp mig välja – SSL 2 eller Focusrite Scarlett till min ipad

  1. #1
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran

    Hjälp mig välja – SSL 2 eller Focusrite Scarlett till min ipad

    Jag köpte Loopy Pro till ipaden, och det är en riktigt trevlig looper. Men jag måste få in gitarren i min Ipad Air M1, som ju bara har USB C. Jag kör en Darkglass Alpha Omega Ultra med gitarr-cab sim som preamp, och det är alltså den som ska pluggas in i paddan på ett eller annat vis.

    Efter att ha testat med Analog 4 mk II i USB audio-läge och Zoom H5 som USB-interface inser jag att jag behöver ett riktigt ljudkort. Jag har ett Apogee Element 24, men dels är det thunderbolt, dels vill jag inte hålla på och koppla i och ur det ur datorn.

    Jag tittar på två små USB C-interface – SSL 2 och senaste Focusrite Scarlett 2i2, 4 generationen. Det finns rena mono-alternativ också som funkar till gitarr, men jag tänker att förr eller senare vill jag plugga in något stereoinstrument.

    Focusrite kostar en hundring mer. Båda kommer med diverse mjukvara jag inte alls behöver.

    Vilket skulle ni ha tagit?

    Är för övrigt UA Volt ett alternativ?

  2. #2

    Redaktör
    Jag har en Scarlett 4i4, tredje generationen som jag använt som hastigast med iPad och det har funkat bra. Spontant skulle jag gissa att SSL:en har bättre mickpreampar, men det är kanske bara varumärket som får en att tro det – i den här prisklassen är det kanske inte jättestora skillnader?

  3. #3
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Nu visade det sig att min gamla MBox som jag inte ens kom ihåg var class compliant funkar utmärkt när jag väl grävt fram den ur musikutrustningsbråten. Så det får vänta till senare med att köpa nytt.

Liknande ämnen

  1. Hjälp mig välja den sista modulen till min Beauty Case :)
    Av Dalleponken i forum Modularer & sånt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2019-07-31, 23:54
  2. Alesis DM Pro, Samplerack eller D4? Hjälp mig välja!
    Av Hemstudiopsykologen i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2018-01-17, 06:30
  3. Hjälp mig välja: Akai MPC 1000, 2500 eller Korg ESX-1
    Av eimermusic i forum Övriga instrument
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 02:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •